|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 21 Mrt 2025 09:07:26 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen op deze weer zonovergoten dag.
Sibille, even wat recht zetten.
De gerepareerde deur was de badkamerdeur. Niet de voordeur
Die is toch echt van massief hardhout en een ietsjes beter slot.
Maakt verder niet uit. Hij is gemaakt en je ziet er niets meer van. Daar ging het mij over uit.
Ja, Joke en Greet. Met een appartementje heb je dat gedoe niet met ramenwassers zoeken en zo. Daar kun je overal zelf bij.
sibille en ik niet. Wij hebben 5 slaapkamers en daardoor twee etages boven. Daar heb je wel een lange ladder voor nodig. Vroeger, toen we nog een schoonmaakbedrijf hadden en de juiste klimmateriaal deden we dat zelf. Nu moeten we een glazenwasser laten komen.
Die jonge man moet ook zijn boterham verdienen, toch?
Net als Sibille blijven we zo lang mogelijk in ons eigen huissie zitten. Met de traplift en inloopdouche kunnen we ons prima behelpen.
Toch mooi dat je zwager en schoonzus een appartementje hebben kunnen vinden wat bij ze past.
De korting waar we zo enthousiast over zijn is bijna de helft van wat we dachten kwijt te zijn. Dus dat is niet niks. Het maakt het meubels kijken ook weer leuker
Deze tafel willen we zeker, mits hij er nog is. We hadden al een ronde in nov gemaakt om ons te oriënteren wat we verwachten konden 
Laatst aangepast door Henny op 21 Mrt 2025 09:29:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Mrt 2025 09:07:26 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 21 Mrt 2025 11:54:53 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Op deze nog zonnige dag en het weekend staat voor de deur.
Henny zoveel slaapkamers zeg en ja wel begrijpelijk dat je de glassen wasser laat komen en die is blij mooi die ronde tafel als voorbeeld mooie lichte kleur.
Ook leuk deze panda puzzel.
Ja met ramen lappen wel de trap nodig anders kan ik er niet bij vond het voor de eerste keer best eng
die hoogte op de tweede verdieping op de grond is het toch heel anders maar ben er nu wel aan gewend.
Sibilla zal voor je zus en zwager best even wennen worden maar wel alles gelijk vloers en geen tuin meer.
Kwam deze tjiftjaf tegen in natuur gebied.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 21 Mrt 2025 13:39:27 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag op deze idd zonovergoten lentevrijdag. Heerlijk toch, we hebben weer buiten gezeten en ook in de tuin gewerkt. De groene kliko is boordevol, daar kan niks meer bij. Dat moet eigenlijk wel. Wachten tot ie geleegd is, dat is volgende week woensdag. Dan gaan we de voorkant doen en meteen de stronk van de hortensia erin. Ik denk dat ik maar zoveel mogelijk eenjarige planten koop, zeker voor in de achtertuin. Veel makkelijker te onderhouden dan struiken. Nou ja, we zien wel.
O Henny, het was je badkamer deur. Nu kun je weer met een gerust hart badderen, lijkt me. Hoewel.. Peter mag natuurlijk wel storen. Van Wil moet ik de badkamerdeur altijd open laten. Hij is bang dat ik weer val en dat hij dat dan niet hoort. Gaat niet gebeuren hoor, ik kijk wel uit nu.
Ja, die ramen zijn soms een crux. Wij hebben ook 4 slaapkamers boven en een vliering. Zonder raam weliswaar, maar die ramen moeten soms wel gelapt. We hebben daar sinds 2019 kunststof kozijnen in en overal ook horren. Het betekent dat het kleine raam naar de binnenkant open gaat. Dat kan ik dus zelf doen. Dat doe ik niet vaak hoor, er woont toch niemand.
Wat een mooie zonsondergang, Greet. Juist met de mist erbij heel bijzonder.
Joke, je voeten weer lekker verwend, dat moet ook idd gebeuren. Wij, Henny en ik, herkennen dat precies, Greet en Dagmar misschien ook wel.
Vandaag wordt er niet gefietst, Wil heeft niet zoveel zin. Hij was gisteren op de fiets het dorp ingegaan, maar vond het niet prettig met al dat verkeer. Hij heeft liever gescheiden fietspaden. Die zijn er wel hier, maar niet overal. Bovendien gaan we straks even bij mijn zwager kijken en ik wil ook even naar het tuincentrum.
Morgen heb ik ene studiedag van het zangkoor. We vieren dan ook meteen het 40-jarig jubileum van nze dirigent en repetitor. Het zal me een feest geven. In april zingen we de Johannes Passion in de kerk in Mijdrecht. Hopen dat we 300 kaarten verkopen, dan spelen we in ieder geval quitte.
Mensen, het is nog steeds schitterend lenteweer. Ik ga er van tussen.
Geniet van alles wat al bloeit, al is het hier nog niet veel.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 21 Mrt 2025 17:58:33 Onderwerp: |
|
|
Sibilla ja het verkeer wordt ook steeds drukker ook op het fietspad.is best uitkijken tegenwoordig met die snelle fat bike schuren ze je voorbij en hoor je ze ook niet altijd aankomen.
Geniet morgen van de studiedag en het feestje van de dirigent.
Greet zo jij hebt een behoorlijke fietstocht gemaakt zeg zoveel km 😎twee prachtige foto,s onderweg gemaakt.
Heb even bij de link gekeken ja dat is ook een opie zonder trap.
Even op een terasje gezeten bij Duck met een paar hapjes erbij.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 21 Mrt 2025 19:31:01 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Zoo Greet, dat is een flinke fietstocht, goed hoor van je. En mooie foto's weer.
Joke, dat was vast heel lekker op dat terras. Ik zie bitterballen en andere snacks, was er ook een glaasje chardonnay of iets anders bij? Groot gelijk hoor, wij doen dat ook vaak.
Vandaag niet, w zijn even naar mijn zwager geweest. Kwamen hem tegen onderweg, hij ging een paar boodschappen doen en wat wandelen. Gaan we volgende week wel weer even koffiedrinken. Daarna naar de boerderij gereden, ook niet verkeerd. Dochter en schoonzoon zaten nog aan de lunch. De jongste kleinzoon (bijna 2 mtr!) kwam later binnen van school. Lekker bijgekletst.
Gisteravond zagen we op de tv een oud programma uit de jaren 40 en 50. Hoe onze moeders de was moesten doen: eerst op het gas, dan in de teil en met een handwringer. Ook hoe men de grote schoonmaak aanpakte: met een mattenklopper de matten en kleden uitkloppen. ik zag het mijn moeder ook weer doen. Zelf heb ik nog een mattenklopper in de schuur hangen. in de jaren 60 gebruikten we die echt nog wel. Vanmorgen pakte Wil die mattenklopper uit de schuur en ging er demonstratief de keukenmat mee uitkloppen! Lachen, toch. Ik deed met hem mee, hij maakte er foto's van. Uiteindelijk is dit wel de manier om een mat goed geklopt te krijgen. Maar dat gaan we natuurlijk niet elke week doen, dit was voor de grap.
hoevind je die: moeders met de mattenklopper in de weer  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 22 Mrt 2025 09:18:09 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Wat was er al veel te lezen.
Greet een fijne fietstocht en weer prachtige foto's van die bloeiende struiken en bomen. Echt voorjaar.
Joke, onderweg heerlijk genoten van een hapje en een drankje. Dat zijn de mensen van het goede leven
Sibille, ja, dat matten kloppen ken ik ook nog wel. We hadden ook een kloppaal aan de schuur hangen. Een dikke lange paal boven de schuurdeur, gemonteerd tegen de schuurmuur.
Als het nodig was klapte je hem open en hing er de mat over heen en kloppen maar.
Ook de trapoverloop. Ik moest de de koperen roedes poetsen en o wee als je het niet goed uit wreef. Toegegeven, je had wel eer van je werk.
Wij hebben een hoekhuis, en dus aan de zijkant ook nog een groot raam boven tot bijna aan de nok. Om er met een ladder bij te komen moet je, met de ladder, tussen te prikkelstruiken gaan staan. In het gemeenteperkje naast ons huis
Nee, die knul laat ik mooi zijn gang gaan.
Daar gaan wij ons niet meer druk over maken,
Sibille, natuurlijk is Wil zuinig op je en ik geef hem groot gelijk dat de douchdeur op moet blijven, of op z'n minst niet op slot. Dat doen wij ook zo. Gewoon een goede en wijze gewoonte.
Ja, we zijn op meubeljacht geweest en die tafel hebben we ook, Greet. Die was nog op voorraad.
Eerst naar Goosens.
Toch, die meubels waren uiteindelijk weer zo zwaar en groot als we hal hebben. Daar wilde we juist van af. Terug gegaan naar die zaak in Asten Wiegers, Nou, en daar stond 'onze' tafel nog met juist de kasten die we zochten er om heen. Het kon niet beter!
Ook nog alles met flinke kortingen, want blijkbaar is nu overal uitverkoop.
Al met al, we zijn goed geslaagd met veel kortingen en 15 mei komen ze de vloerbedekking leggen. 16 mei de meubels brengen. Mooi geregeld, al zeg ik het zelf.
Heb een fijne dag.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 22 Mrt 2025 11:05:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de pandapuzzel reeks afgerond, ben klaar voor nieuwe
Was al vroeg op vanochtend voor de kwalificatie van de formule 1, gelukkig niet zo vroeg als vorig weekend toen moest ik voor de race om 05.00 uur voor de buis zitten.
Morgen is de race om 08.00 uur dus dat gaat nog voor een vrije zondagochtend
Heb een lekker sportweekend (hou ik van) morgen eerst de formule 1 en dan in de avond het Nederlands elftal weer tegen Spanje in de Nationsleaque, Nederland heeft afgelopen donderdag echt heel goed spel laten zien tegen Spanje als bleef het gelijk spel, zien wat er morgen gebeurd, al verwacht ik niet dat ze winnen.
Heb afgelopen week ook lekker gefiets, het mooie weer nodigt daar erg voor uit.
Wat leuk Henny, een hele nieuwe huisinrichting, leuk om alles bij elkaar te zoeken lijkt me.
Fijne dag allemaal. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 22 Mrt 2025 14:59:44 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Leuk Henny, nieuwe meubels, nieuwe vloerbedekking. Jullie beginnen weer helemaal opnieuw, spannend hoor. En precies ook nog eens wat je wilde en met korting, ook nog. Zo komt splinter door de winter, zegt men dan. Nee hoor, grapje, het is jullie van harte gegund.
Is dat ene deel van jullie huis, met de zonnebloem ervoor?
Hoi Dagmar, ja, die pandapuzzel is leuk hè. De tweede moet ik nog maken, daar neem ik straks de tijd voor.
Jij fietst ook graag, merk ik. Daar was het deze week mooi weer voor.
En je bent een sportfanaat. De formule 1 daar kijken wij ook graag naar. Het voetbal minder tegenwoordig, meestal in stukjes. Mijn man was vroeger een voetbalfanaat, tegenwoordig veel minder. Hij vindt het spelletje wel leuk, maar de spelers van tegenwoordig minder.
De extra repetitiedag is inmiddels voorbij. We hebben meteen het feestje van onze dirigent gevierd. Hij was ook nog eens jarig vandaag. Extra traktatie dus. Nu ben ik weer thuis, er staat nog wel een en ander op stapel.
Vandaar dat ik aftaai en jullie een fijne dag toewens.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 23 Mrt 2025 08:13:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Joke.
Lekker hoor even op een terrasje zitten en dan lekker hapjes er bij, ze zien er lekker uit .
@ Sibilla
Leuke foto van het mattenkloppen , dat heb ik vroeger veel gedaan thuis , het was bij ons niet alleen met de grote schoonmaak dat er matten geklopt werden ,
dat werd vaker gedaan waarschijnlijk omdat er in het woonhuis van een boerderij meer stof komt.
@ Dagmar
Geniet van je sportweekend
@ Henny
Mooi voor jullie dat de meubeljacht succesvol was en dat de tafel er nog was , voor je het weet staat alles bij jullie in huis , leuk vooruizicht straks de interieur verandering.
Mooie foto van de zonnebloem.
Ik wens jullie een fijne zondag
Foto : Oosterse anemoon ( anemoon blanda )
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 23 Mrt 2025 09:08:37 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Sibille, ja, dat is ons huis en je ziet wel dat wij zelf niet gaan zitten moeilijk doen om die ramen schoon te krijgen. Ook al gaan de ramen naar de binnenkant open. Die tijd is voorbij dat ik nog uit het raam ga hangen om de ramen buiten schoon te krijgen
Nee, hoor. Die jonge glazenwasser is net begonnen en heeft er veel zin in. Hij neemt ook echt al de raamkozijnen en vensterbanken mee en doet ze netjes af met een doek. In zijn bus heeft hij ook een installatie om de ramen met een lange steel met watervoorziening en borstel te doen.
Nu, voor de eerste keer sinds een paar jaar had ik toch de voorkeur voor gewoon op de ouderwetse manier. Met ladder en de hand.
Hij mag blijven!
Greet, wat een bijzondere anemoontjes. Zo ken ik ze nog niet bewust.
Geniet allen van de dag, |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 23 Mrt 2025 09:17:56 Onderwerp: |
|
|
Nog even een laatste Safari.
We hebben pech met het autootje en daardoor eindigt deze toer. Geen nood, want onze hofleverancier Douwe van der Veen heeft mij een reeks leuke foto's toegestuurd. Daar ga ik van af woensdag de vruchten van plukken en jullie ook.
Er komen nog genoeg puzzels.
Veel puzzelplezier!
https://www.jigidi.com/nl/solve/ib5cjfav/img-8837-einde-safari-in-het-tuincentrum/
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 23 Mrt 2025 09:54:33 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal op deze toch wel zonnige zondagmorgen.
Ja hoor Henny, groot gelijk: met ladder, zeem en spons gaat het toch wel beter dan met een stok. Dat heb ik, lang geleden!, ook wel geprobeerd. Niet te doen. Veel te ingewikkeld. Onze glazenwasser doet het ook met ladder en een emmertje. Wel hebben e er tegenwoordig spul in, dat geen strepen geeft. Is mij best, als ze de kozijnen ook maar doen. Die van mij mag ook blijven, mits.
Je pandapapapuzzel gemaakt, niet moeilijk. Je nieuwe puzzel maak ik straks.
Greet, wat een bijzondere anemonen, die zag ik ook niet eerder. Ga je nog lekker fietsen vandaag? Wij niet, denk ik. We krijgen bezoek, ik weet niet hoe laat.
Dagmar en Joke, jullie ook een fijn weekend gewenst. We gaan nu eerst aan de koffie, daarna maak ik mijn overweging voor dinsdag af en verder zien we wel.
Groetjes voor vandaag.
deze bloeien al wel in mijn tuin |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 23 Mrt 2025 10:10:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Op deze zondagmorgen geen zon te zien wel af en toe een kleinbuitje.
Henny jullie goed geslaagd voor meubels en goed geregeld met de datums voor bezorgen
en de glassenwasser heeft het dus prima gedaan.
Sibilla wat een leuke foto van die mattenklopper ja vroeger ging het zo nu zie je het bijna niet meer
bracht wel een glimlach op het gezicht om jou zo bezig te zien.
Greet wat een bijzondere anemonen prachtig de kleur ook.
Dagmar ja verstappen is vierde geworden wel jammer en geniet vanavond van het voetbal.
Gisteren was het mooi weer en het dorp in geweest en in de middag een fietstochtje gemaakt.
luciliae is de blauwe sneeuwroem variant. De lavendelblauwe bloemetjes hebben een wit hartje en zijn rijk gevuld met nectar.
Het zijn een van de eerste bloemen die de tuin uit de winterslaap laten ontwaken en hebben een lange bloeitijd.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 23 Mrt 2025 10:10:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|