doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Cellentekort

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Keesvi

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2025 19:31:57    Onderwerp: Cellentekort Reageren met citaat

De klucht over het oplossen van het cellentekort begint dezelfde proporties aan te nemen als de zogenaamde asielcrisis, die niets te maken heeft met asiel. Nu blijkt precies de helft van de TK tegen en de helft voor (74-74) die vervroegde invrijheidsstelling van gedetineerden te zijn. De tegenstanders hebben (uiteraard) geen enkel bruikbaar alternatief, of je moet het opstapelen van gedetineerden als sardines in een blikje, door sommige idioten van de PVV geopperd, als zodanig beschouwen. Het Nederlandse strafrechtsysteem is al een van de strengste en ik vind dat je je bij de evaluatie van dit soort problemen altijd moet afvragen waarom je wetsovertreders in de cel stopt. In mijn optiek zijn dat drie argumenten, genoegdoening voor de maatschappij, de gedupeerden, gedragsverbetering en het (zo goed als altijd) fysiek ontnemen van de mogelijkheid om de fout in te gaan. Het lijkt er echter sterk op dat in (extreem)rechtse kringen rancune de boventoon voert, al dan niet vergezeld van die fysieke beperking omdat argumenten als correctie van gedrag van tafel geveegd worden als ze al ter sprake komen. Zonder preventie, die wat mij betreft ook meer aandacht zou moeten krijgen, uit het oog te verliezen denk ik al heel lang dat de pakkans van veel grotere waarde is dan een delinquent zo lang mogelijk weg te stoppen. Liever dus zo snel mogelijk ingrijpen en niet met wachtlijsten werken en waar het kan bij voorkeur taakstraffen opleggen omdat een vrijheidsstraf betekent dat de gestrafte niet alleen tijdelijk zijn vrijheid maar ook zijn baan en vaak zijn kinderen en partner en huis kwijt is. Even ter overweging maar het mag duidelijk zijn dat ik achter de oplossing van staatssecretaris Coenradie sta, twee weken eerder vrij om ruimte te maken aan de voorkant van de procedure.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 25 Mrt 2025 19:31:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2025 09:39:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben het in grote lijnen met je eens. Komt bij dat het sluiten en opheffen van gevangenissen vrijwel parallel liep met het populistische geroep op strenger straffen.
Tenenkrommend is dat talkshowpresentatoren als Kockelman er alles aan doen om de VVD uit de wind te houden vwb hun verantwoordelijkheid voor het sluiten van die gevangenissen. Zij mogen zich in hun reeds gestarte verkiezingscampagne kritiekloos opwerpen als de hoeder van " onze veiligheid". Daarnaast hebben de PVV en BBB het consequent over misdadigers die hun straf moeten uitzitten, terwijl het om relatief lichtere vergrijpen gaat. Beide partijen zakken in de peilingen dus staan te dringen om zich in de kijker te spelen met onbenullige onderwerpen als 2 weken vervroegde vrijlating of het gevaar van de wolf. Ook al zo'n non-onderwerp omdat er gewoon nieuwe Europese regelgeving aankomt. Het gaat niet over echt belangrijke zaken voor Nederland maar altijd over: Kijk mij eens stoere dingen roepen.
Het wordt tijd dat de kiezer dat eindelijk eens doorheeft. Maar gezien het kiesgedrag in o.a. ook de VS ben ik bang dat we nog lang moeten leven met de gevolgen van de domheid van een aanzienlijk deel van de stemgerechtigde Nederlanders.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2025 10:33:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap eerlijk gezegd de ophef over het vervroegd vrijlaten ook niet echt.
Het is maximaal 2 weken vervroegd, dat zal het verschil voor een gedetineerde niet uitmaken.
Vind Coenradi wel een goeie politicia, sterk en overtuigend, jammer dat ze bij de PVV zit.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2025 17:57:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap de ophef wel! Dit kneuzenkabinet begint steun te verliezen, o.a.vanwege hun opstelling in de Europese herbewapening. Asiel scoort niet meer zo, dus moet de aandacht worden afgeleid met idiote non-issues als vervroegde vrijlating en wolven. Extreemrechts scoort nl met luid geroep, niet met daden.
Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2025 05:53:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Bliksemafleiders, rookgordijnen, chaos, waar bij voorkeur links de schuld van in de schoenen geschoven krijgt, botweg ontkennen van de realiteit en een hoop geschreeuw. De eigen aanhang van extreemrechts begint door te krijgen dat er niets van de beloftes wordt waargemaakt, al ben ik bang dat een aantal van hen de conclusie zal trekken dat het dan nog rechtser moet. Of zouden ze toch hun verstand gaan gebruiken?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: