doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 77, 78, 79  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2025 09:59:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Sibilla dus de gordijnen hangen nu en geen last meer van het gluren Very Happy
Fijn dat de Kleinkinderen een Oma hebben om de belasting in te vullen.

Greet die kuifeenden staan er prachtig op wat is de natuur toch mooi als je gaat fietsen dan zie vaak wat meer dan als je gaat wandelen.
Ben geslaagd voor een kleine tas een rode deze keer zal wel een keer een foto van maken.
Henny die cameliastruik staat prachtig in bloei.
Het gaat nog een mooie dag worden dus straks een stukje fietsen even frisse lucht halen.
Ook wij hebben al een reisje geboekt voor Mei en een voor Juni en kijk er naar uit
De blauwe reiger staat op wacht.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 27 Mrt 2025 09:59:31    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2025 08:20:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Henny
Wat een bloemenzee op je prachtige foto's van de Cameliastruik .

@ Joke
Inderdaad als je gaat fietsen ( dan wel op je dooie akkertje ) zie je meer dan als je wandelt of je moet een wandeling maken van een 15 km of zo .😉
Prachtige foto van de reiger.

Ik wens jullie een mooi weekend .

De fontein is weer uit de winterslaap Smile

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2025 09:01:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze stralende dag. Very Happy

Greet, wat een prachtige Fontijn en als er straks de zon precies goed op staat prachtige regenbogen. Ik zie ze al voor me

Nou, dames. Ik moet jullie toch wel een beetje tegenspreken. Lopend zie je veel meer, maar dan dicht bij de grond. Dingen waar een fietser zo voorbij fiets. Laughing
Eem muzenholletje. Zwammen en paddenstoeltjes in een vermolmde boomstronk. Bepaalde mossen. Noem maar op. Twee parende torren. Roffelende spechten.
Hoe dan ook. Hoe je ook gaat. Als je er oog voor hebt zie je veel moois in de natuur als je er maar oog voor hebt. En dat hebben we allemaal wel. Daarom alleen zijn we al geluksvogels dat we dat mogen ervaren.

Ik ben nu begonnen met het derde deel van Rozen op zolder.:Als er doornen zijn
Het verhaal wordt spannender, vreemder en creepyer.
https://www.deslegte.com/als-er-doornen-zijn-2339851/?utm_source=googlebase&utm_medium=cpc&utm_campaign=googlebase&gad_source=5&gclid=EAIaIQobChMIlZ2i_6asjAMVhZmDBx2LBzydEAQYBCABEgKPSPD_BwE

Eerst thuis nog wat 'rommelen' en de boodschappen[/url] Cool

Laatst aangepast door Henny op 28 Mrt 2025 09:23:47; in totaal 8 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2025 09:06:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet vergeten de puzzel.
Deze is van de ruimte waar de kunstenaars hun werken uit gaan stallen. Een stellage is er al

[https://www.jigidi.com/nl/solve/xb2c2jtx/20250312-112810-uitgestalde-schilderijen/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2025 10:54:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet wat een prachtige fontein geeft ook mooie kleuren erbij
als je goed kijk die Treurwilg staat mooi in bloei .
Henny jij aan het lezen in een boek en ja is maar hoe je het bekijk met wandelen of fietsen Very Happy
net wat Greet zegt op je dooie akkertje zie je op de grond ook best veel maar niet alles.
Zo dat is een uitdaging om deze puzzel te maken prachtige kleuren.
Langs de waterkant gisteren die viel wel op is dit nu al een
Pinksterbloem?

Fijn weekend.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2025 11:34:44    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny
De regenboogkleuren zitten op de door mij geplaatste foto's er al in .

Mooie schilderijen zijn er te zien op je puzzelfoto .

@ Joke
Zoals alles vroeg is nu , is de pinksterbloem dus ook vroeg, ja het is inderdaad een pinksterbloem. Prachtige foto .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2025 10:02:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal, op de ze schone ochtend. Het goed zonnig en wie weet kunnen we de gedeeltelijke zonsverduistering zien. Even een tip voor degene die niet zo'n donker glaasje hebben -zo als wij- om de zonsverduistering te zien.
Zet een teil of een bak met water buiten en kijk in de teil en zo zie je de weerkaatsing van het gebeuren heel duidelijk zonder verblind te worden. Very Happy
Als ik het niet vergeet doe ik het ook.

Greet, bij jouw foto kun je ook de regenboogkleuren zien maar ik bedoel als de zon wat feller staat en zo alles zuiverder is. Dat geeft altijd mooie effecten.

Vandaag nog niet zoveel te zeggen alleen dat ik met lede ogen steeds vaker zie en hoor over het geweld in Nederland. Dat er steeds meer verwarde en gewelddadige mensen rond lopen. Die steekpartij in Amsterdam. Een schietpartij in Oosterhout.
Maar goed. We gaan maar door en genieten nog van de leuke dingen.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2025 12:48:18    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen dames, het kan nog net geloof ik.
Gisteren had ik geen tijd, vandaag eventjes.
Henny, die camelia! Een plaatje zeg. Zoveel bloemen. Ja, ik heb ook turf gestrooid en er speciale grond voor aangeschaft, maar helaas. Toch ga ik het weer proberen, want het kan wel. ik zie in andere tuinen hele cameliastruiken in bloei.
Joke, ik wens je veel sterkte, het valt niet mee om 5 dagen achter elkaar naar het ziekenhuis te moeten. Hopelijk heb je dat nu achter de rug. Afleiding, daar zorg je wel voor en anders je dochter wel.
Leuk dat je een nieuw tasje hebt kunnen bemachtigen.
Greet, de fontein doet het geweldig zo te zien. En ja andere foto's zijn ook de moeite waard.
Henny, ik maak je puzzels graag, ook de nieuwste die ik hier zie.

Wil heeft de achterste schuurdeur gechuilderd. Die ziet er nu weer 'groen' uit.
Straks gaan we naar het dorpshuis de Boei voor een middagje Typisch Vinkeveens. De dochters gaan ook mee.
Morgen komt de zoon uit Denemarken over. Hij moet dinsdag zijn paspoort vernieuwen op Schiphol. Die kan hij dan vrijdag weer ophalen. Hij komt morgen met de auto, vrijdag weet ik niet.
Morgen viert ook mijn zus haar 76e verjaardag, daar gaan w dus ook even naar toe.
Mensen, ik ben even in een hurrie, er moet hier nog van alles. De soep staat op, de achterdeur wagenwijd open en de droogtrommel draait. Gebruik maken van de zonnepanelen, zegt Eneco. Dat doen we dan ook.

In Gaza is nog steeds geen echte vrede en een hoop armoede.. De oorlog in Oekraïne duurt maar voort, in Myanmar is een giga-aardbeving geweest en er is nog altijd veel ellende overal in de wereld. Pasen komt in zicht. Vrede op aarde? Mmm, als dat zou kunnen.
Ik ga er even uit, kom misschien straks wel weer terug. En anders morgen.
Mooie forsythia!
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2025 09:39:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Klok verzet en het is overal nog rustig buiten
Ja, Sibille, als je aan al de oorlogen en spanningen op de wereld denkt, word je er niet vrolijk van. Angstig zelfs en we schieten er niets mee op.
Soms is het zelfs goed om je er van af te sluiten en even genieten van je eigen kleine wereld zoals het bedoeld is anders word je gek. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Wat een zware praat op de vroege morgen. Shocked Maar ja. Dat hoort er ook wel eens bij

Wil heeft de schuurdeur weer strak in de verf.
Jullie zoon komt vandaag op bezoek. Ook voor zijn nieuwe paspoort. Dat moet zeker in orde zijn. En natuurlijk om nog even bij zijn jarige tante aan te gaan Very Happy

Joke nog plannen?
Greet nog op de fiets?

Hier draait de trommel van de wasmachine al. Bed is verschoont. Straks nog naar de sauna. De dag is al weer opgedeeld. Very Happy
En nog even een puzzel[
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2025 09:41:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Poppen maken.
Veel puzzelplezier!

https://www.jigidi.com/nl/solve/2i2wb4dl/20250312-112721-hobby-kunst-in-art-ruim-emmen/

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2025 11:09:48    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoi Henny cs, goeiemorgen.
Hier schijnt de zon ook vrolijk, dat doet een mens goed.
je hbt helemaal gelijk hoor Henny, het is idd allemaal kommer en kwel in de wereld, maar we moeten ons er niet door laten naar beneden drukken (rare zin eigenlijk). Wel er aandacht aan besteden natuurlijk, het is al erg genoeg voor de mensen die er middenin zitten.

Hier draait de droogtrommel, de wasmachine was klaar. ik maak zoveel mogelijk gebruik van de zonnepanelen. Doe jij dat ook? De bonte en donkere was ligt al gevouwen en gestreken in de kast, dat moet bij mij altijd meteen. ik hou niet van rommel overal.

Vanavond komt de Deens/Nederlandse zoon. Hij moet zijn paspoort vernieuwen, had ik dat al gezegd? Anyway, hij heeft dinsdag op Schiphol een afspraak. ik vermoed dat hij het ding dan meteen mee krijgt, want hij gaat pas woensdag weer terug naar Denemarken. Morgen moet hij pasfoto's laten maken, ergens hier in de buurt. Dat kon vroeger in Vinkeveen, maar helaas is die zaak ter ziele. Hij moet dus naar Mijdrecht. Op het gemeentehuis kan het ook, maar daar zijn de afdrukken nooit goed genoeg voor een paspoort. Volgens mijn jongste dochter kan hij nu overal in Mijdrecht terecht, ik weet het niet zo. Want de fotozaak, die er ooit was, is er ook niet meer. 'Het kan nu overal', zegt mijn dochter. Dat zal dan wel, ze zien maar.
Straks gaan we op visite bij mijn zus, die verjaart. Nu verder me mijn boek, de koffie is al op..Laughing
Fijne dag met alles wat je gaat doen.
Ik ga ook die nieuwe puzzel nog even maken.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2025 13:01:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag

@ Henny
Wat de toestand in de wereld betreft steek in niet de kop in het zand maar hou me er ook niet intensief mee bezig , het helpt niet om je er intensief mee bezig te houden , wordt je alleen maar depri van .

Ik ga niet fietsen want er is hier heel veel wind , momenteel windkracht 7.
Veel plezier in de sauna . Leuke puzzel 😀

@ Sibilla
Mooi jullie schuurdeur weer een lust voor het oog.
Geniet van de aanwezigheid van jullie zoon .

@ Joke
Lekkere rustige zondag ?

Foto : De meeuwen weten wel waar ze moeten zijn om gemakkelijk aan hun maaltje te komen.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2025 14:10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Tussen de bedrijven door Smile , ga de slaapkamer behangen vd week en ben nu met de voorbereiding bezig, de puzzels gemaakt.

Leuke puzzels weer om te maken en ben weer helemaal bij.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2025 18:51:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond.

Henny lekker naar de sauna geweest en een leuke puzzel.
Sibilla leuk dat je zoon bij jullie is geniet ervan.
Greet zo er staat zeker veel wind om te fietsen.
Mooie foto van die meeuwen die vinden vast wel iets lekkers.
Vanavond uit eten geweest dat was heerlijk.
Morgen meer

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2025 09:48:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Sibille, wat een gedoe met dat paspoort, maar het zal wel goed komen. Very Happy Ondertussen kan hij mooi bij jullie zijn
Nog even gezellig op de verjaardag van je zus geweest. Dus de taart is weer binnen Laughing
Dagmar, jullie gaan de slaapkamer onderhanden nemen. Met een fris nieuw behangetje ziet het er weer heel anders uit
Joke, lekker uit eten!
Dat is altijd leuk en lekker. Tenminste, daar ga ik wel van uit. Iets te vieren, of zo maar. Altijd goed om iets te vieren te bedenkt. Tenslotte is toch elke dag een feestje. Je moet allen zelf de slingers ophangen

Greet, ik neem aan dat de wind zeker hard waaide bij jullie. Aan de kust is de wind meestal harder, maar je zult je zeker wel vermaakt hebben.

Gisteren zijn we niet naar de sauna geweest. Op het laatste moment. Vlak voor we vertrokken kwam Peter er achter dat er geen zwemmen en sauna is. Laughing
De laatste zondag van de maand is er nooit zwemmen en dat was het.
Dan maar lekker in mijn boek verder gegaan.

Vandaag weer de was en zo.
Het is weer maandag

[url][/url]
Terug naar boven

Geplaatst: 31 Mrt 2025 09:48:07    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 77, 78, 79  Volgende
Pagina 72 van 79

Ga naar: