|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 3 Mrt 2025 11:58:46 Onderwerp: |
|
|
Citaat: |
Elon Musk steunt idee om VS uit NAVO en VN te laten stappen
Elon Musk, eigenaar van X en CEO van Tesla en SpaceX, heeft opnieuw voor opschudding gezorgd in de politieke arena. Via zijn platform X sprak hij zijn steun uit voor het idee dat de Verenigde Staten zich moeten terugtrekken uit zowel de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) als de Verenigde Naties (VN).
Hij deed dit met een korte maar krachtige reactie op een post die dit voorstel opperde: “Ik ben het ermee eens.”
Hoewel Musk geen politicus is, heeft zijn invloed op beleidsdiscussies de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Als een van ’s werelds rijkste personen en eigenaar van een invloedrijk platform als X, kan zijn mening politieke debatten versterken of zelfs sturen. Zijn recente uitlatingen over de NAVO en de VN kunnen bijdragen aan de groeiende anti-globalistische stroming binnen de Amerikaanse politiek. |
https://newsbit.nl/elon-musk-steunt-idee-om-vs-uit-navo-en-vn-te-laten-stappen/
Die man is zo gevaarlijk, zijn invloed zo groot wereldwijd, vind het echt heel beangstigend. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Mrt 2025 11:58:46 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 9 Mrt 2025 16:17:19 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Elon Musk beweert dat de volledige frontlinie van Oekraïne zou instorten als hij Starlink zou uitschakelen. “Het is niet logisch dat Amerika betaalt voor de verdediging van Europa.”
Op sociale media mengde Musk zich in de discussie door te pleiten voor sancties tegen “de tien grootste Oekraïense oligarchen, vooral degenen met luxevilla’s in Monaco.” Dit was een reactie op de Republikeinse senator Mike Lee, die opriep om de financiering voor Oekraïne te beëindigen.
Musk kreeg kritiek van een gebruiker op X, die hem verweet te negeren dat Rusland de agressor is en Oekraïne het slachtoffer. Zijn reactie liet weinig aan de verbeelding over: “Ik heb Poetin letterlijk uitgedaagd voor een een-op-een gevecht over Oekraïne, en mijn Starlink-systeem is de ruggengraat van het Oekraïense leger. Hun hele frontlinie zou instorten als ik het uitschakel.”
Dat heeft hij zondag gezegd op X, het sociaal medium waar hij eigenaar van is. |
https://www.hln.be/buitenland/oekraiense-frontlinie-zou-instorten-als-ik-starlink-uitschakel-beweert-musk-die-ook-terugtrekking-van-vs-uit-navo-steunt~a495a7a1/
En weer bemoeit hij zich er mee, hij blijft aan de gang, de engerd.
Ik vind deze man nog gevaarlijker als Trump, Musk heeft met al zijn geld en macht zoveel invloed.
Mijn afschuw voor de man kent geen grenzen.
Wie stopt deze man, niemand ben ik bang, enige zou kunnen zijn dat hij enorme ruzie met Trump krijgt, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 9 Mrt 2025 17:25:33 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Citaat: | Elon Musk beweert dat de volledige frontlinie van Oekraïne zou instorten als hij Starlink zou uitschakelen. “Het is niet logisch dat Amerika betaalt voor de verdediging van Europa.”
Op sociale media mengde Musk zich in de discussie door te pleiten voor sancties tegen “de tien grootste Oekraïense oligarchen, vooral degenen met luxevilla’s in Monaco.” Dit was een reactie op de Republikeinse senator Mike Lee, die opriep om de financiering voor Oekraïne te beëindigen.
Musk kreeg kritiek van een gebruiker op X, die hem verweet te negeren dat Rusland de agressor is en Oekraïne het slachtoffer. Zijn reactie liet weinig aan de verbeelding over: “Ik heb Poetin letterlijk uitgedaagd voor een een-op-een gevecht over Oekraïne, en mijn Starlink-systeem is de ruggengraat van het Oekraïense leger. Hun hele frontlinie zou instorten als ik het uitschakel.”
Dat heeft hij zondag gezegd op X, het sociaal medium waar hij eigenaar van is. |
https://www.hln.be/buitenland/oekraiense-frontlinie-zou-instorten-als-ik-starlink-uitschakel-beweert-musk-die-ook-terugtrekking-van-vs-uit-navo-steunt~a495a7a1/
En weer bemoeit hij zich er mee, hij blijft aan de gang, de engerd.
Ik vind deze man nog gevaarlijker als Trump, Musk heeft met al zijn geld en macht zoveel invloed.
Mijn afschuw voor de man kent geen grenzen.
Wie stopt deze man, niemand ben ik bang, enige zou kunnen zijn dat hij enorme ruzie met Trump krijgt, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. |
Citaat: | Mocht Starlink op zwart gaan, dan is overstappen technisch eenvoudig: een kwestie van instellingen veranderen en hardware omruilen. De grootste uitdaging is daarom logistiek, oordeelt Laan. Kan Eutelsat snel genoeg terminals leveren? ‘Ik neem aan dat dat een van de dingen is waar de gesprekken met de EU nu over gaan.’
Als alles lukt, biedt Eutelsat een dienst die volgens het bedrijf vergelijkbaar is met Starlink. SpaceX belooft bijvoorbeeld internetsnelheden tot 200 megabits per seconde, daar spreekt Eutelsat spreekt over 150.
De vraag is alleen of dat ook geldt als de OneWeb-satellieten door meer mensen worden gebruikt. Laan wijst op een eerste berekening van zijn vakgenoot Carlos Placido, waaruit blijkt dat afhankelijk van het gebruiksscenario de capaciteit van Starlink 20 tot bijna 500 keer groter is dan die van OneWeb.
Iris2
Toch zullen de verschillen in de praktijk meevallen, denkt Laan. ‘Ik denk dat je er aan het front mee kunt leven.’ |
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/europa-wil-vaart-maken-met-alternatief-voor-starlink-boven-oekraine~b9fe80b1/
Ook wat die saterlietverbinding aangaat hoeven we niet echt te wanhopen mocht Musk zo ver willen gaan Oekraïne de toegang tot Starlink stop te zetten
Musk is een engerd ja. Gebrouilleerd met zijn vader vanwege diens anti-apartheid stellingname in Zd Afrika, gebrouilleerd met zijn dochter omdat deze in transitie is gegaan*; bracht op de meest fanatieke wijze de Hitlergroet bij Trumps inauguratie, hoopte vorig jaar op een raciale burgeroorlog in het VK (sprak die hoop in de vorm van een profetie op zijn X uit), wenste dat Duitsland voor de AfD zou kiezen, wil de eerste kolonie van mensen op de levenloze en onleefbare planeet Mars stichten, maar...
het allerengst is misschien wel zijn kapsel
* Citaat: | Vivian Jenna Wilson, de transgenderdochter van Elon Musk, zei donderdag in haar eerste interview dat hij een afwezige vader was die haar als kind wreed behandelde, omdat ze homoseksueel en vrouwelijk was.
Wilson, 20, reageerde in een exclusief interview met NBC News op opmerkingen die Musk maandag maakte over haar en haar transgenderidentiteit. Op sociale media en in een online interview zei Musk dat ze "geen meisje" was en figuurlijk "dood" was, en hij beweerde dat hij "misleid" was om transgerelateerde medische behandeling voor haar te autoriseren toen ze 16 was.
Wilson zei dat Musk niet voor de gek was gehouden en dat hij, na aanvankelijk te hebben geaarzeld, wist wat hij deed toen hij instemde met haar behandeling, waarvoor toestemming van haar ouders nodig was.
Musks recente uitspraken gingen een grens over, zei ze.
"Ik denk dat hij ervan uitging dat ik niets zou zeggen en dat ik dit gewoon onbetwist zou laten," zei Wilson in een telefonisch interview. "Wat ik niet ga doen, want als je over mij gaat liegen, bijvoorbeeld, ronduit tegen een publiek van miljoenen, dan laat ik dat niet zomaar gaan."
Wilson zei dat Musk, zolang ze zich kan herinneren, geen ondersteunende vader is geweest. Ze zei dat hij zelden aanwezig was in haar leven, waardoor zij en haar broers en zussen werden achtergelaten om verzorgd te worden door hun moeder of door nanny's, ook al had Musk gezamenlijke voogdij, en ze zei dat Musk haar berispte als hij aanwezig was.
“Hij was koud,” zei ze. “Hij is heel snel boos. Hij is onverschillig en narcistisch.”
Wilson zei dat Musk haar als kind lastigviel omdat ze vrouwelijke trekjes vertoonde en dat hij haar onder druk zette om er mannelijker uit te zien. Zo werd ze al op de basisschool aangezet om haar stem te verheffen. |
https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/elon-musk-transgender-daughter-vivian-wilson-interview-rcna163665
Ze is inmiddels de VS ontvlucht |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 22 Mrt 2025 15:37:31 Onderwerp: |
|
|
Maar de wereld is niet gek Klaas, ook niet als het om Musk gaat. Tesla verkoop ligt wereldwijd enorm op zijn gat. Musk praat relaxed maar natuurlijk knijpt hij hem want Tesla aandelen zijn onderpand voor zijn X. Dus nu dat zo zakt valt ook de financiële basis onder X weg.
Dus ook het verhaal Musk is nog niet klaar.
Als het gaat om de satellieten gebeurt er veel achter de schermen dat niet zo naar buiten gaat. Frankrijk kan namelijk ook satellieten maken en was daar al mee bezig en die zijn enorm op aan het schalen. Europa zal meer en meer over stappen op de satellieten gemaakt binnen Europa.
En Oekraïne werkt inmiddels al met de satellieten want ik las dat Oekrainers aangaven dat als ze positie doorgaven er onmiddelijk een Russische aanval begon. Dus die zijn die satelieten allang aan het negeren uit aan het zetten of gewoon aan het bellen. Niets zo flexibel als Oekraïne. Maar dat het penibel is moge duidelijk zijn, maar van opgeven is geen spraken want dat kan gewoon niet.
Leuk en bedankt het verhaal van de dochter van Musk. Dapper mens. Dat was nieuw voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Keesvi

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 290 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 22 Mrt 2025 18:42:24 Onderwerp: |
|
|
En in Nederland wordt overwogen om Nedcar tegebruiken voor de productie van drones. Wat mij betreft mag daar wel wat mee mipitaire productie gaan plaatsvinden. We hebben het spul toch nodig dus wat ligt er dan meer voor de hand om er bestaande hoogwaardige productiecapaciteit voor in te zetten? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 28 Mrt 2025 11:13:41 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Elon Musk leent zijn technische expertise om een Signal chatlek te onderzoeken waarbij Amerikaanse topambtenaren betrokken zijn.
Het team van Musk werkt samen met de Nationale Veiligheidsraad en het kantoor van de raadsman van het Witte Huis om te bepalen hoe het nummer van Goldberg aan de beveiligde chatgroep is toegevoegd.
Het onderzoek is erop gericht om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen en ervoor te zorgen dat er verantwoording wordt afgelegd
Musk, die eerder op X (voorheen Twitter) de controverse rond het lek als “propaganda-afval” bestempelde, heeft zijn steun toegezegd om ervoor te zorgen dat er verantwoording wordt afgelegd en om maatregelen te nemen om gevoelige communicatie te beschermen. Deze stap komt midden in de kritiek op de regering Trump na de onthulling van uitgelekte plannen voor luchtaanvallen in Jemen. |
https://businessam.be/elon-musk-onderzoekt-uitgelekt-signaalchats-van-topambtenaren/
Alweer die Musk.
Hij die beweert dat het lek propaganda afval was.
Dat zal een objectief onderzoek worden............................... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 1 Apr 2025 10:53:45 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Elon Musk heeft in de staat Wisconsin 2 kiezers een cheque van 1 miljoen dollar overhandigd omdat ze zich bij de lokale verkiezing voor het hooggerechtshof achter de conservatieve kandidaat hebben geschaard. Andere kiezers beloofde hij een kleiner bedrag, bijvoorbeeld als ze erin slagen anderen te overtuigen om op een conservatieve kandidaat te stemmen.
Momenteel wordt er in Wisconsin gestemd voor een nieuw lid van het plaatselijke hooggerechtshof.
Als de conservatieve kandidaat Brad Schimel het haalt van de liberale kandidate Susan Crawford, kantelt het hooggerechtshof in Wisconsin naar de conservatieve kant. Omdat de verkiezing er nationaal nieuws werd en Trump en Musk er hard op inzetten, wordt de stembusslag gezien als een eerste populariteitstest voor Trump tijdens zijn tweede mandaat.
Bovendien staan er binnenkort belangrijke kwesties als abortusrechten op de rol, net als een mogelijke herindeling van kiesdistricten die de tussentijdse verkiezingen van 2026 kunnen beïnvloeden. De verkiezing van de rechter wordt morgen beslecht. |
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/31/musk-geeft-cheque-van-1-miljoen-dollar-aan-kiezers-in-wisconsin/
Benieuwd hoe dit afloopt vandaag.
Kijken hoeveel invloed Musk heeft met zijn financiele bijdragen, hoop uit de grond van mijn hart dat er geen conservatieve rechter wordt herkozen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 1 Apr 2025 14:22:43 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Citaat: | Elon Musk leent zijn technische expertise om een Signal chatlek te onderzoeken waarbij Amerikaanse topambtenaren betrokken zijn.
Het team van Musk werkt samen met de Nationale Veiligheidsraad en het kantoor van de raadsman van het Witte Huis om te bepalen hoe het nummer van Goldberg aan de beveiligde chatgroep is toegevoegd.
Het onderzoek is erop gericht om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen en ervoor te zorgen dat er verantwoording wordt afgelegd
Musk, die eerder op X (voorheen Twitter) de controverse rond het lek als “propaganda-afval” bestempelde, heeft zijn steun toegezegd om ervoor te zorgen dat er verantwoording wordt afgelegd en om maatregelen te nemen om gevoelige communicatie te beschermen. Deze stap komt midden in de kritiek op de regering Trump na de onthulling van uitgelekte plannen voor luchtaanvallen in Jemen. |
https://businessam.be/elon-musk-onderzoekt-uitgelekt-signaalchats-van-topambtenaren/
Alweer die Musk.
Hij die beweert dat het lek propaganda afval was.
Dat zal een objectief onderzoek worden............................... |
Nog maar een klein stapje en dit 'propaganda-afval' was officiële versie geweest waar de media ook niet van af mogen wijken want anders Berufsverbot, deportatie of Guantanamo Bay
Trump zijn eerste reactie ging uitsluitend over de krant: 'die verkoopt alleen maar onzin'
Wanneer Hegseth de microfoon onder zijn neus krijgt begint hij de journalist in kwestie te bashen, 'ja die ken ik al heel lang, volkomen onbetrouwbare man'
En Musk reageerde dus op X dat het lek een hoax betrof die de politieke tegenstander had bedacht (had ik nog niet gehoord Dagmar)
Dat de kiezer nu door Musk betaald krijgt, cq een gratis kans in de loterij krijgt voor zijn stem, laat ook al weer zien hoe weinig serieus de zittende macht de kiezer neemt in de VS, en tja, terecht misschien wel
Wat een ongelooflijke soap daar |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 2 Apr 2025 06:27:04 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Citaat: | Elon Musk heeft in de staat Wisconsin 2 kiezers een cheque van 1 miljoen dollar overhandigd omdat ze zich bij de lokale verkiezing voor het hooggerechtshof achter de conservatieve kandidaat hebben geschaard. Andere kiezers beloofde hij een kleiner bedrag, bijvoorbeeld als ze erin slagen anderen te overtuigen om op een conservatieve kandidaat te stemmen.
Momenteel wordt er in Wisconsin gestemd voor een nieuw lid van het plaatselijke hooggerechtshof.
Als de conservatieve kandidaat Brad Schimel het haalt van de liberale kandidate Susan Crawford, kantelt het hooggerechtshof in Wisconsin naar de conservatieve kant. Omdat de verkiezing er nationaal nieuws werd en Trump en Musk er hard op inzetten, wordt de stembusslag gezien als een eerste populariteitstest voor Trump tijdens zijn tweede mandaat.
Bovendien staan er binnenkort belangrijke kwesties als abortusrechten op de rol, net als een mogelijke herindeling van kiesdistricten die de tussentijdse verkiezingen van 2026 kunnen beïnvloeden. De verkiezing van de rechter wordt morgen beslecht. |
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/31/musk-geeft-cheque-van-1-miljoen-dollar-aan-kiezers-in-wisconsin/
Benieuwd hoe dit afloopt vandaag.
Kijken hoeveel invloed Musk heeft met zijn financiele bijdragen, hoop uit de grond van mijn hart dat er geen conservatieve rechter wordt herkozen. |
https://edition.cnn.com/2025/04/01/politics/takeaways-wisconsin-florida-election/index.html
Crawford won! En in Florida behielden de Republikeinen weliswaar de 2 zetels, maar het verschil met de Democraten was de helft kleiner dan eerder. Een eerste oordeel van de kiezer over Trump. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 16:47:58 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: | [/quote
Crawford won! En in Florida behielden de Republikeinen weliswaar de 2 zetels, maar het verschil met de Democraten was de helft kleiner dan eerder. Een eerste oordeel van de kiezer over Trump. |
Gelukkig dat Crawford heeft gewonnen, dat is een tegenvaller voor Trump en een zegen voor Amerika.
Echter ik ben het niet helemaal met je eens dat die 2 zetels voor de republikeinen nu perse een eerste oordeel over Trump is, dat was het pas geweest als hij ze verloren had, de meerderheid heeft toch voor Trump gekozen al was het aantal minder. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 17:03:07 Onderwerp: |
|
|
Ik lees net dat Musk eens tap terug doet.
Citaat: | De Amerikaanse president Donald Trump zou aan zijn vertrouwelingen, waaronder leden van zijn kabinet, gezegd hebben dat Elon Musk de komende weken zal terugtreden uit zijn huidige rol als regeringspartner. Dat schrijft de Amerikaanse nieuwssite Politico op basis van enkele bronnen.
De president blijft blij met het werk van Musk en zijn Department of Government Efficiency, maar de twee hebben in de afgelopen dagen besloten dat het voor Musk binnenkort tijd is om terug te keren naar zijn bedrijven en een meer ondersteunende rol op te nemen.
Een hoge regeringsfunctionaris zei dat Musk waarschijnlijk een informele rol als adviseur zal behouden en af en toe te zien zal blijven in het Witte Huis. Een ander waarschuwde dat iedereen die denkt dat Musk helemaal uit de kringen van Trump zal verdwijnen “zichzelf voor de gek houdt”.
|
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2130964066/amerikaanse-nieuwssite-elon-musk-doet-binnenkort-stap-terug-in-regering-trump
Dat is heel goed nieuws.
Niet dat ik denk dat daarmee de macht van Musk weg is binnen de politiek, maar het zal in elk geval minderen en dat is al heel goed nieuws. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|