doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 77, 78, 79  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 2 Apr 2025 18:27:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny wat een leukr foto van jou met Speedy .
De puzzel wordt morgen maken.
Greet fijn dat je fiets weer terug hebt en prachtig die scheefbloem.
Fijne avond allemaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 2 Apr 2025 18:27:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2025 08:31:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wat een prachtig, vrolijk bloemetje is de scheefbloem. Nooit van gehoord, maar zo leer je weer.
Gisteren heel wat glazen afgewassen en in een doos gedaan. Dat zijn van de vervelende werkjes die je het beste tussendoor kunt doen zodat niet alles tegelijk komt. Het kan maar gedaan zijn.

Zo nog even naar de podoloog/pedicure. Meteen nog wat boodschappen en dan hebben we de middag aan ons zelf.
Wellicht buiten genieten van het warme weer vanmiddag.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2025 09:02:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen .
Het gaat een mooie dag worden hier komt het zonnetje er heerlijk door
Gisteren een gezellige dag gehad met Kleindochter ook nog wezen winkelen.
En misschien dat we vandaag nog ergers heen gaan.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2025 10:17:17    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Het is idd weer een zonnige dag, dar hopen we er nog veel van te krijgen dit jaar. Very Happy

Een scheefbloem? Nooit van gehoord, weer wat geleerd. Mooie bloem overigens.

De puzzel maak ik straks ook, leuk werkje.

Glazen opgeruimd, Henny? Goed idee, het merendeel gebruik je toch niet meer als je ouder wordt. Laughing Bewaar je wel de advokaatglaasjes? Laughing
Leuke foto van jezelf, toen was je nog een jonge blom, haha. ik heb zelf ook nog van die foto's hoor, wat waren we jong toen. Very Happy

Joke, leuk dat je met je kleindochter op stap kunt en ook kunt shoppen. Gaat het weer beter met je?

Greet, je fietsie is weer heel, je kunt weer een eind weg trappen, lijkt me. En ons mooie foto's laten zien, net als Joke.

De High Tea was heerlijk, we hadden er wel genoeg aan. Hoefden 's avonds niet meer te eten. Zoonlief kookt vanavond, gisteren was hij uitgenodigd bij zijn zus, mijn oudste dochter. Dat kwam ons wel goed uit natuurlijk, we hadden totaal geen trek. Ik was ook nog naar de overkant, er kwam een zangeres optreden. De mensen vonden het geweldig, ze kregen ook nog een drankje. Jaja, de advokaatjes vlogen de zaal door. Laughing Zelf nam ik een half glaasje witte wijn. De fles was toen leeg en ik had nog genoeg achter de kiezen van de High Tea.

Henny, ik begrijp je schoonzus wel, hier ligt ook mijn schoonzus op sterven. Wisten we niet, we hoorden het vanmorgen bij de sport en ik las het zojuist op WhatsApp. Het uur vóór ons sport altijd onze neef, haar zoon. Hij was er niet, Wil vroeg er naar en iemand van die groep antwoordde toen dat Bob bij zijn moeder was. Dat zei ons al genoeg. Mijn schoonzus zit al 6,5 jaar in Mariaoord, ze blijkt nu een longontsteking te hebben, krijgt morfine en zuurstof. Een van de zonen heeft een up-date aan de familie gestuurd, zodat mijn zwager niet steeds gebeld wordt. Doen we ook niet hoor, maar het houdt je toch wel bezig. Dus begrijp ik je schoonzus wel, dat ze een schema maakt. Sterkte jullie ook.

Ik ga even bij mijn zoon kijken, die zit boven te werken. Misschien wil hij nog koffie.
Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2025 15:45:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Die puzzel is leuk, moderne kunst, deze kan ik wel waarderen.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2025 06:29:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal 🌞

@ Henny
En nog lekker buiten geweest gisterenmiddag ?

@ Joke
Ook vandaag gaat het een mooie dag worden , geniet ervan .

@ Sibilla
Advocaatjes die vliegen .... wat zal dat een vieze boel geven Laughing Laughing
'k snap je wel hoor , ja advocaat hoort schijnbaar bij mensen op leeftijd , was vroeger in het verpleeghuis waar ik lange tijd gewerkt heb ook zo.

Ik wens jullie een fijn weekend.

Foto : perzikbloesem
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2025 08:43:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Wat een gezellig boel zo. Very Happy
Sibille, de glazen zijn opgeruimd. We moeten ruimte maken voor als we straks minder kastruimte hebben. Nog een paar advocatenglaasjes hebben we nog wel. Alleen geen advocaat. Laughing Laughing Laughing
Nee, dat hoeven we niet meer in huis te halen sinds de laatste tantes van Peter gestorven zijn. We gebruiken ze wel voor andere drankjes.
Trouwens, nog bedankt voor de uitleg over bezoektijd bij de zwager. Wij waren er nog niet zo mee bekend en zo werd het duidelijk. Zo leer je weer.

Greet, ja, we zijn zeker buiten geweest, maar niet zo lang als ik zou willen, want we hebben alle twee een nieuwe telefoon gekocht en daar zat erg veel tijd in.
Die van ons waren zo 8 a 10 jaar oud en het opdaten werd gestopt wegens te oud en de programma's niet meer ondersteund worden.
Hier, in electro winkeltje gestapt en hij had een paar mobieltjes voor ons liggen. Goed, niet het nieuwste model, maar die van een jaar eerder, maar wat maakt ons dat uit! De prijs daardoor wel Laughing
Weer een Samson.
Hij verkoop ook Laptops en computers. In elkaar gezet zoals je zelf wilt.
Dat ligt allemaal niet in zijn winkeltje, maar wel fijn om te weten. Mijn vorige telefoon heb ik ook van hem en vooral zijn service is geweldig. Alles van de ene mobiel naar de andere overgezet en nog een gratis hoesje er om heen. Waarom dan ver gaan als een buurtzaakje om de hoek zit.
Wij zijn happy!

We kunnen er weer tegen.

Wat een prachtige bloesem weer Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 4 Apr 2025 09:17:45; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2025 08:58:31    Onderwerp: Reageren met citaat

En natuurlijk hebben we de puzzel nog.
De hoorn des overvloeds Very Happy
https://www.jigidi.com/nl/solve/bn8vb6r3/20250312-113955-hoorn-des-overvloeds/

Veel puzzelplezier!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2025 09:45:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Sibilla ja die mensen lusten dus graag een advokaatje met slagroom gezellig toch en genoten van de muziek.
Greet ja gaat zeker nog een mooie dag worden en wat is die perzikbloesem prachtig om te zien.
Henny nou dat is best lang voor een smartfone en de samsung is een goede mobiel en zelfs nog een gratis hoesje erbij.
Gisteren naar Zandschulpturen geweest in Garderen thema 750 jaar Amsterdam leuk om weer eens heen te gaan.

Fijn weekend
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2025 11:29:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal.
Wij zijn vanochtend bij die zieke zwager op bezoek geweest. Ik moet zeggen dat zo op afspraak helemaal niet verkeerd is. Zoals jullie zeiden.
Het was gezellige buurt en veel gelachen. Very Happy
Boodschappen ook al binnen, dus we kunnen vanmiddag rommelen, of doen en laten wat we willen.

aspergeoogst machine waar Peter ooit aan meegewerkt heeft

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2025 16:05:47    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag.

Die zandsculpturen zijn prachtig, Joke. Ik was zelf ook eens in Garderen, ook toen met de zandsculpturen. In Denemarken hebben we dat ook eens gezien, knap hoor hoe ze dat doen.

HA Greet, ja, die advocaatjes, heerlijk toch. Niet alleen in verpleeghuizen hoor, thuis vind ik het af en toe ook wel lekker. Perzikbloesem, mooi hoor. Nu maar hopen dat er ook perziken aan komen, later. Geen vorst erover, dat is funest voor de bloesems.

ja Henny, zo'n bezoekje doet altijd goed. Zelf hebben we hier ook een sterfgeval in de familie. Mijn schoonzus is inmiddels bediend, we wachten af.
Ik ga dadelijk je nieuwe puzzel maken, lijkt me spannend met al die kleuren.
Asperges, heerlijk. Zo'n machine scheelt een boel werk, denk ik zo. Als je ze met de hand uit de grond moet halen, kost dat veel arbeidskrachten. Met een machine lijkt het me makkelijker. We eten ze graag, al zijn ze duur.

Het is nu nog lekker buiten, ik heb er al een tijdje van genoten. We hebben al veel opgeruimd in de tuin, maar nog niet alles. Woensdag a.s. komt de groenbak weer aan de beurt, die zit al tjokvol. Volgende week gaan we naar het tuincentrum voor verse grond en wat planten. Dan is hopelijk ook de vorst uit de grond.

Ik wens jullie een fijn weekend.
bloesemboompje in de tuin van mijn Helmondse schoonzus
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 08:41:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedmorgen allemaal.
Ja, Sibille, een bezoek zo viel wel mee. Wat ik wel jammer vond is dat ze een vaas met bloemen hebben staan met van die grote Irissen en lelies er in ,en die vaas stond er al een week. Ales ik ergens allergisch voor ben is het wel van bloemen met enorme stuifmeelbloemen. Ook voor de Amaryllis Rolling Eyes Ook al zette ze de vaas weg. Het zit in de lucht, dus na een half uurtje moesten we gaan door de reactie dat die bloemen op mij gaven.
Benauwdheid, hartkloppingen en zo meer.
Ik kan ook niet tegen berken, wilgen en de els, maar dat seizoen is al bijna voorbij.
Gelukkig was het wel weer naar een paar uurtjes over.

Vanmiddag naar de sauna als het goed is
Dadelijk nog even de Puzzzel

Laatst aangepast door Henny op 6 Apr 2025 08:54:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 08:48:56    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen.
O Henny, dat is vervelend. Ik vind overigens toch al dat grote bossen bloemen ergens achteraf gezet moeten worden in een ziekenkamer. Maar ja, wie zijn wij hè. Misschien heeft je schoonzuster dit allemaal niet in de gaten, dat kan ook. Sommige mensen merken niks. Logisch dat je het na een half uurtje voor gezien hield, meestal is dat voor een zieke ook al genoeg.
Zelf wachten we nog op bericht over mijn schoonzuster. Ze is stervende, maar er stond nog niks op de WhatsApp. Het kan soms lang duren, dat weet ik. En ze heeft een ijzersterk hart, dat is ongelooflijk.
Sterkte jullie ook.
Zet je straks de link voor de puzzel er bij? Ze zijn zo leuk om te maken, de andere met de bloemen heb ik ook al gemaakt.

Ik kom nog wel terug vandaag, de tent is open en de koffie klaar.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 08:59:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ongeduldje.
Hier komt de link. Ik moest even naar de kleine kamer en dat gaat voor Laughing Laughing Laughing
Ja, het kan zeker lang duren en dan nog komt het onverwacht.
Nee, die schoonzus had dat van die allergie niet in de gaten. Bij verse bloemen is het ook niet zo heftig. Het is gewoon even lastig.

De link van de puzzel. De Ijsvogel
https://i.postimg.cc/DZpDKpxm/IMG-3514.jpg

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 13:18:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal.

@ Joke

Prachtige foto's van de zandsculpturen .

@ Henny
Mooi om de aspergetelers aan het werk te zien . Asperges zijn aan mij niet besteed. Vervelend dat je allergisch bent voor de stuifmeel van bepaalde bloemen . Mooie foto van de pompoenen , gelukkig duurt het nog lange tijd voordat ze er weer volop zijn .

@ Sibilla
De vorst is misschien wel zeer binnen kort de grond uit maar nachtvorst kan nog tot de ijsheiligen in mei , en niet elk plantje kan tegen nachtvorst , maar wel leuk om met de tuin bezig te zijn.

Mooie foto van het bloesemboompje .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gisteren veel lammetjes gezien bij de dijk , leuk om daar een tijdje naar te staan kijken.

Laatst aangepast door Greet.W op 6 Apr 2025 17:55:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven

Geplaatst: 6 Apr 2025 13:18:05    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 77, 78, 79  Volgende
Pagina 74 van 79

Ga naar: