doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Inez Weski

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 8 Apr 2025 10:21:35    Onderwerp: Inez Weski Reageren met citaat

Citaat:
Advocaat Inez Weski is tegen de regels in negen dagen vastgehouden op een geheime plek.
De inspectie wist gedurende negen dagen niet waar Weski vastzat, blijkt nu. Ook andere toezichthouders hadden geen zicht op de omstandigheden van haar detentie, staat in een brief van de inspectie aan de Dienst Justitiële Inrichtingen. Geheime detentie is in strijd met de Nederlandse wet en het VN-verdrag tegen gedwongen verdwijningen.

In haar vorig jaar verschenen boek beschreef Weski (70) haar tijd op de geheime locatie. Volgens haar ging het om een ondergrondse bunker en mocht ze niet weten waar ze zich bevond. Ze zat afgezonderd in een cel "in volledige stilte, bijna luchtdicht verpakt in een gebouwtje onder de grond". Weski maakte zich grote zorgen over haar gezondheid en dacht dat de overheid haar wilde "neutraliseren".

Weski's advocaten Geert-Jan en Carry Knoops willen nu niet reageren op de bevindingen van de inspectie. Ze zeggen dat te doen bij de behandeling van de zaak. Komende donderdag is er weer een inleidende zitting.

https://nos.nl/artikel/2562771-inspectie-advocaat-weski-tegen-de-regels-op-geheime-plek-vastgehouden
https://www.advocatie.nl/actueel/weskis-claim-over-geheime-detentielocatie-klopt-dji-handelde-in-strijd-met-de-wet/

Het blijft een bizare zaak dat met Weski.
Heb haar altijd een topadvocaat gevonden en het blijft me verbazen dat ze de regels overtreden zou hebben.
Het blijkt dat ze dus inderdaad onwettig is vastgehouden gedurende die 9 dagen, wel heel bizar ook.
Ik ga het proces met heel veel aandacht volgen.
En de staat zal het niet makkelijk krijgen denk ik met deze zaak, ze is zelf natuurlijk als topadvocaat heel goed op de hoogte van alle regels en wetten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Apr 2025 10:21:35    Onderwerp:

Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 8 Apr 2025 15:15:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is alles bij elkaar een heel vreemd verhaal. Ze heeft, heel wonderlijk, kans gezien er in tamelijk korte tijd een boek over te schrijven waarin ze bepaald niet uitblinkt in helderheid, laat staan dat het duidelijkheid schept over wat er precies aan de hand is. Het lijkt mij logischer om in dergelijke gevallen de weg van de media te bewandelen maar die hebben er ook geen chocola van kunnen maken. We zullen zien.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 9 Apr 2025 05:23:09    Onderwerp: Reageren met citaat

In haar boek doet ze buitengewoon indringend verslag van haar langdurige detentie in een gruwelijk isolement. Zie uit naar het proces zodat we mogelijk wat meer te weten komen of die behandeling wel echt gerechtvaardigd is geweest. Vind het een erg sympathieke en buitengewooon integer overkomende meid en hoop dat ze straks volledig gerehabiliteerd kan worden waar dan ook een flinke pot smartegeld bij zal moeten komen voor hetgeen haar is aangedaan. Blijft natuurlijk heel goed mogelijk dat ze Taghi wel degelijk geholpen heeft met het doorgeven van informatie. Wordt spannend
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 9 Apr 2025 12:08:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas schreef:
Blijft natuurlijk heel goed mogelijk dat ze Taghi wel degelijk geholpen heeft met het doorgeven van informatie.

Ja precies dat vind ik zo spannend, het bewijs of ze het echt gedaan heeft.
Het lijkt me haast onvoorstelbaar voor zo'n integere topadvocate als ze is, maar je weet natuurlijk nooit waar mee ze eventueel onder druk is gezet, want ze zal het vast niet zo maar gedaan hebben mocht ze schuldig zijn.
Denk alleen dat als ze onder druk is gezet door Taghi ze dat nooit zal bevestigen, want dan tekent ze haar doodvonnis.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2025 18:10:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Een speciaal politieteam heeft een van de twee advocaten van Ridouan Taghi gearresteerd. Het gaat om Vito Shukrula (36), die zich volgens het Openbaar Ministerie (OM) schuldig heeft gemaakt aan deelname aan een criminele organisatie. De verdenkingen tegen Shukrula zijn ‘zeer ernstig’, bevestigen bronnen dicht bij het onderzoek.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1091689160/weer-advocaat-van-ridouan-taghi-gearresteerd-vito-shukrula-verdacht-van-deelname-aan-criminele-organisatie

Dat is al de 3e advocaat die op verdenking van het delen van informatie wordt opgepakt.
De neeft van Taghi is er al voor veroordeeld, binnenkort begint het prces tegen Weski en nu is advocaat nummer 3 opgepakt. Toeval bestaat niet toch?
Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2025 11:36:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Tot nu toe toont het voor mij vooral aan hoeveel macht en invloed topcriminelen hebben, zelfs als ze vastzitten in een extrabeveiligde justitiele inrichting. Dat is niet nieuw. Er gelden andere regels dan in reguliere gevangenissen of beter, bepaalde regels gelden daar niet, zoals het afluisteren van gesprekken tussen advocaat en verdachte. Als ik me niet vergis zijn de aanklachten tegen die drie advocaten daar het directe gevolg van. Ik had al een paar stukjes in het boek van Inez Weski gelezen maar ik pak het er nog eens bij, al is het alleen al omdat ik me interesseer in alles wat met wet en recht te maken heeft.
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2025 14:34:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Citaat:
Een speciaal politieteam heeft een van de twee advocaten van Ridouan Taghi gearresteerd. Het gaat om Vito Shukrula (36), die zich volgens het Openbaar Ministerie (OM) schuldig heeft gemaakt aan deelname aan een criminele organisatie. De verdenkingen tegen Shukrula zijn ‘zeer ernstig’, bevestigen bronnen dicht bij het onderzoek.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1091689160/weer-advocaat-van-ridouan-taghi-gearresteerd-vito-shukrula-verdacht-van-deelname-aan-criminele-organisatie

Dat is al de 3e advocaat die op verdenking van het delen van informatie wordt opgepakt.
De neeft van Taghi is er al voor veroordeeld, binnenkort begint het prces tegen Weski en nu is advocaat nummer 3 opgepakt. Toeval bestaat niet toch?

Klopt. Toeval bestaat niet. Ik denk dat Taghi alle drie de advocaten in de tang had. Bedreigingen van de advocaat cq familie/ dierbaren?

Een zeer naar en gevaarlijk mannetje met dappere advocaten.

Ik heb Wesli ook heel hoog en het feit dat zij gecorrumpeerd is, geeft voor mij aan dat daat die Taghi ze in de tang had.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: