doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Gaat het kabinet vallen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Willemijn

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2025 11:56:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Een kabinet zonder de VVD zal lastig worden, dan heb je al snel een minderheidskabinet. Maar op zijn minst zou voor nog een beetje geloofwaardigheid Yesilguz als partijleider vervangen moeten worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 5 Apr 2025 11:56:00    Onderwerp:

Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2025 18:45:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
Een kabinet zonder de VVD zal lastig worden, dan heb je al snel een minderheidskabinet. Maar op zijn minst zou voor nog een beetje geloofwaardigheid Yesilguz als partijleider vervangen moeten worden.

In die richting zit ik ook. Te denken valt aan Dijkhof, absoluut niet mijn favoriete politicus maar hij voelt wel stukken beter aan waar op dit moment prioriteiten liggen en ik denk dat hij in staat is om verder te kijken dan eigen en partijbelang. Er wordt gespeculeerd dat Ingrid Coenradie als vertegenwoordiger van de VVD voor een kabinetsfunctie te porren zou zijn maar tot nu toe heeft ze daarvoor te veel voor extreemrechts gekozen.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 13:19:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Keesvi schreef:
Willemijn schreef:

In die richting zit ik ook. Te denken valt aan Dijkhof, absoluut niet mijn favoriete politicus maar hij voelt wel stukken beter aan waar op dit moment prioriteiten liggen en ik denk dat hij in staat is om verder te kijken dan eigen en partijbelang. Er wordt gespeculeerd dat Ingrid Coenradie als vertegenwoordiger van de VVD voor een kabinetsfunctie te porren zou zijn maar tot nu toe heeft ze daarvoor te veel voor extreemrechts gekozen.

Mee eens. Door namens de PVV plaats te nemen in de regering onderschrijf je de standpunten en zou ze, in mijn ogen, hooguit voor JA21 of de BBB wat kunnen doen. Maar ja, de VVD heeft geen moeite met extreemrechts, dus het zou zomaar kunnen.

Overigens.. In de peiling van vandaag (Maurice de Hond) staat zowel de PVV als GL/PvdA op 29 zetels Komende week de debatten voor de Voorjaarsnota én nog deze maand ' de eerste hoofdlijnen van het stikstofplan'. Het kan dus weer spannend worden.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 16:54:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dat Yesilgoz helemaal niet vervangen hoeft te worden als partijleider voor haar geloofwaardigheid.

Dijkhoff heeft allang aan gegeven dat hij voorloipig niet terug komt in de politiek. Hij wilde er zijn voor zijn gezin en heeft nu een eigen bedrijf.

De VVD staat er redelijk stabiel voor in de peilingen, dus zal zeker een partij zijn om rekening mee te houden bij volgende verkiezingen en datzelfde geldt denk ik ook voor het CDA dat langzaam maar gestaag verder groeit.

Gaan inderdaad nog spannende weken worden met de Voorjaarsnota hoe alles financieel moet worden verantwoord en het stikstofbeleid kan ook nog wel eens een heikel punt worden. Benieuwd of dit kabinet dat allemaal overleefd.
Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2025 18:15:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Ik vind dat Yesilgoz helemaal niet vervangen hoeft te worden als partijleider voor haar geloofwaardigheid.
Het is niet van belang wat jij en ik van Yesilgoz vinden maar als ik binnen de VVD wat te vertellen had dan zou ik zeker kijken naar de mening van de leden en de potentiele kiezers. Haar carriere hangt van leugens aan elkaar, te beginnen met haar vluchtverhaal, liever 'verhalen' want ze heeft dat naar gelang het haar uitkwam meerdere malen niet zo'n klein beetje aangepast, het beschuldigen van de NS van antisemitisme, waar ze sowieso te pas en te onpas mee zwaait om bevolkingsgroepen mee weg te zetten en niet te vergeten is zij verantwoordelijk voor het opblazen van het laatste kabinet Lubbers, waarna ze beloofde dat ze nooit met Wilders zou gaan samenwerken. Die vrouw is een pathologische leugenaar. Je kunt denken dat ze geschikt is om de VVD te blijven leiden maar ik vraag me af of wel zoveel VVD-ers het met je eens zijn. Peilingen zijn een ding maar ik vraag me serieus af of ze zich staande kan houden met doorzichtige leugens. Daar was Rutte toch een klasse hoger mee bezig.
Citaat:
Dijkhoff heeft allang aan gegeven dat hij voorloipig niet terug komt in de politiek. Hij wilde er zijn voor zijn gezin en heeft nu een eigen bedrijf.
Ik zou het zelfs verstandig vinden als hij niet terugkeert in de politiek maar hij legt me veel te veel betrokkenheid en visie aan de dag om er tenminste niet aan te denken. Ik begrijp ook wel dat hij destijds geen tweede keuze wilde zijn maar de druk op hem zal de komende tijd groter worden, schat ik.

We zullen zien of de Voorjaarsnota wat duidelijkheid gaat opleveren.

Laatst aangepast door Keesvi op 7 Apr 2025 20:24:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 7 Apr 2025 07:34:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu we het er toch over hebben:

https://www.maartenonline.nl/vvd-moet-samenwerken-met-gl-pvda-zegt-klaas-dijkhoff/
Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 7 Apr 2025 23:16:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
Nu we het er toch over hebben:

https://www.maartenonline.nl/vvd-moet-samenwerken-met-gl-pvda-zegt-klaas-dijkhoff/

Dat artikel nam ik mee in mijn overwegingen maar die mag je ook speculaties noemen. Ik kan voor de vuist weg maar weinig politici bedenken die er blijk van geven overstijgend te kunnen denken en handelen. Frans Timmermans doet het zo slecht niet, vind ik. De manier waarop hij Wilders de mantel uitveegde zou ik graag vaker van hem willen zien, hoewel het wel erg makkelijk scoren is met de stompzinnigheid van Faber. Jammer van de volkomen onnodige verdeeldheid binnen de PvdA. Verbeet en Melkert vinden dat er meer aandacht aan de oorspronkelijke doelgroep besteed moet worden, de arbeiders, maar die twee vind ik nu juist het tegendeel van het prototype vertegenwoordiger van de werkende klasse.

Een verdere fusie op links zit er niet in maar meer samenwerking, vooral met uitstraling naar buiten door middel van een manifest of iets dergelijks zou me wel zeer welkom zijn. De VVD zal wel op peil blijven omdat de belangen van een groot deel van de stemmers, mensen met goedbetaalde banen en een vermogen, ook als dat niet zo groot is, wel gewaarborgd zijn zolang die partij iets in de melk te brokkelen heeft. De meesten zullen de immigratieperikelen weinig kunnen schelen, zolang er voldoende goedkope (lees onderbetaalde en uitgebuite) arbeidskrachten ingezet kunnen worden om de economie draaiend te houden en er geen AZC in hun achtertuin geplaatst wordt.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 8 Apr 2025 13:11:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit kabinet haalt echt het slechtste in me naar boven. Ik voel zo'n diepe boosheid dat ik geneigd ben tot fysieke agressie. Daar heb ik nog nooit gehad. Nu weer die laffe reactie van Schoof op de genocide in Israël. We weten nu waar het kabinet staat vwb de grens die het trekt aan de door Israël bedreven misdaden: die is er niet. Israël mag van Nederland gerust doorgaan met het vermoorden van kinderen en onschuldige volwassenen, het vernietigen van de complete infrastructuur, het opzettelijk uithongeren en verdrijven van een heel volk.

En dan lees ik dit over de PVV: In de PVV-fractie klinkt cynisch dat Coenradie in de buitenwereld op sympathie kan rekenen, 'omdat ze twee keer verkracht is',

Hoe diep kan dit land nog zinken. Ik schaam me voor mijn land.
Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 8 Apr 2025 15:26:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Verder dan dat hij de situatie 'zorgelijk' vindt komt Schoof niet. Ik word kots- en kotsmisselijk van dat stuk onbenul. Van de PVV en de SGP maar ook de CU weten we onderhand wel dat ze op de christenzionistische lijn zitten maar om een dergelijke genocide 'zorgelijk' te noemen moet je een oordeels- en kritiekgestoord bord voor je kop hebben.

Ik ben niet gauw voor de val van een kabinet en eventuele nieuwe verkiezingen maar dat kan onmogelijk slechter zijn dan wat er nu zijn tijd zit te verdoen met ontwijken van verantwoordelijkheid en details die er nauwelijks tot niets toe doen.
Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2025 06:53:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Caspar Veldkamp toonde zich in Buitenhof nogal halfslachtig door liever diplomatie te bedrijven dan Israël te veroordelen en voor de zoveelste keer de nadruk op de gijzelaars van Hamas te leggen en niet duidelijk benoemen van de genocide waar Israël al vele jaren mee bezig. Logisch, want Palestijnse levens zijn nu eenmaal veel minder waard dan Israëlische en als ik anders beweer dan ben ik een antisemiet. Nederland en de EU moeten Israël serieus onder druk zetten

Mona Keyzer doet haar uiterste best om over te komen als de bezorgde moeder des vaderlands. Ze vindt dat jongeren die 'noodgewongen op een zolderkamertje bij hun ouders moeten leven' eerst maar eens aan een woning geholpen moeten worden en dat statushouders pas daarna aan de beurt zijn. Ze vergeet daarbij dat het om erkende vluchtelingen gaat die veelal een geschiedenis van jarenlang lijden onder terreur, dood
en verderf achter de rug hebben en als ze eindelijk een verblijfsvergunning hebben een bescheiden bestaan in Nederland willen opbouwen met werk en een scholingsmogelijkheden, niet alleen voor zichzelf maar ook voor hun kinderen. Ze hebben vaal al jaren doorgebracht op kamertjes van een paar vierkante meters in een AZC en mogen dat van Mona rutig nog een aantal jaren doen, als die AZC's er al zijn want anders staan ze gewoon op straat, itt die jongeren die nog ouders met onderdak voor hen hebben. Maar als ik dat beweer dan ben ik woke, naast dat ik al tot antisemiet verklaard ben.

Dan Fleur Agema die zo'n groot hart voor gezondheidszorg zegt te hebben. Afschaffen eigen risico, zoals beloofd? Private equity in de zorg tegengaan? Niets van dat alles maar als ik daar wat van zeg dan ben ik natuurlijk linkse hobby's aan het promoten.

Femke Wiersma zou even het stikstofprobleem op gaan lossen. Dat zou haar best wel lukken zonder die gereserveerde miljarden die ze daarom meteen maar even weggaf. Geld bedoeld om de boeren te helpen de veestapel in te krimpen omdat dat de enige oplossing is voor de mest- en stikstofproblemen. Als ik dat zeg, vooral als ik me hardop afvraag aan wie die boeren vooral leveren, dan heb ik natuurlijk een hekel aan de boeren.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met de slijtageslag in het onderwijs en de wetenschap en heel recent nog de plannen om de publieke omroep zo goed als de nek om te draaien. Wat dat laatste betreft valt niet te ontkennen dat het omroepstelsel achterhaald is maar het gaat wel om inmisbare journalistiek en cultuur die al veel te lijden hebben onder de gure extreemrechtse hoek waaruit de wind waait. Maar dat zijn natuurlijk ook linkse hobby's die alleen maar geld kosten.

Kortom, er zal niet zo gek veel verloren gaan als dit kabinet sneuvelt maar wat krijgen we ervoor terug?
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2025 12:44:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kabinet is niet gevallen op de voorjaarsnota.

Wel goed dat de begrotingtekort niet oploopt, dat is goed voor toekomstige generaties.

De pluspunten zijn bekend, nu morgen de pijnpunten nog, daar zegt nu niemand iets over.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/605850602/akkoord-over-voorjaarsnota-na-marathonoverleg-extra-geld-voor-defensie-lagere-energietaks-en-bevriezen-sociale-huur
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: