Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 320 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 30 Apr 2025 17:19:57 Onderwerp: |
|
|
Ik had een paar jaar geleden een Mecedes camperbusje aangeschaft maar dat mocht niet meer voor de deur staan van de gemeente. Onzin natuurlijk, want zelfs grotere bestelbusjes worden geen strobreed in de weg gelegd terwijl die de boel veel meer ontsiren. Maar goed, diesel is niet veel goedkoper dan benzine, de mrb-tarieven voor campers worden per 1 januari verdubbeld en verder is het onderhoud aan zo'n bejaard busje ook niet goedkoop, dus ingeruild voor een (kleiner) minibusje dat ik nog wel moet inrichten als campertje. Ik wil er graag een aantal dagen off grid mee voortkunnen, dus heb ik daar voorzieningen voor nodig, zoals powerstation (inbouw accu is me te ingrijpend) en zonnepaneel. Daarnaast heb ik voordelig een klein aggregaat op de kop kunnen tikken om me in geval vaan nood van stroom te voorzien en ik kan er evt. ook de auto mee starten. Voordeel is dat zowel een powerstation als een aggregaat ook in huis te gebruiken zijn omdat ze neit in de camper ingebouwd zijn.
Toch is het aan te raden om ook zonder stroom een paar dagen vooruit te kunnen met hoogstens een gaspitje, dus dat betekent voedsel dat geen koeling nodig heeft en wat lampjes op batterijen en dus voldoende voorraad van die batterijtjes. Nu is het warm weer maar ik vrees het ergste als ons zo'n langdurige stroomuitval in de winterse kou overkomt. |
|