doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 83, 84, 85, 86  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2025 09:29:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze Bevrijdingsdag.
Zeker nu mogen we er zeker bij stil staan. Steeds meer oorlogen komen dichterbij en het wordt er niet beyer op.
Macht, geld en kostbare mineralen die in de grond zitten is de oorzaak van al dat geweld. En over die eend in Amerika maar niet te spreken...
Maar vandaag vieren we de vrijheid. De vlag hangt buiten al weer in top.

Wat leuk, Joke, dat Robert ten Brink in Nuenen was. Very Happy Wij hebben het niet gezien. Wat heb je gezien van Nuenen? De molen? Kinderboerderij? Plekken waar Vincent schilderde? Ach, er zijn genoeg prachtige plekken te vinden. Very Happy

Sibille, dus jullie waren vlak bij ons, in Helmond. Very Happy Ja, het was best mooi weer om buiten te zitten. In de zon, uit de wind. Jullie troffen het.

Greet van raapzaad heb ik nog nooit bewust van gehoord. Weer een weetje.
Very Happy

Gisteren afgesproken dat wij twee weken op de kat van een van de nieuwe overuren passen, tijdens hun vakantie, als wij weer van onze midweek terug zijn. Die buurman helpt ons ook met de huiskamer. Samen met zijn buurman die de boel organiseert. De baas van hond Sam woont in de zijstraat naast ons.
Kijk zo gaat alles over en weer. Echt zoals het moet in een goede buurt. Very Happy
Ik ben hier echt blij om.

De was moet draaien en straks buiten aan de lijn.

Laatst aangepast door Henny op 5 Mei 2025 11:05:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 5 Mei 2025 09:29:45    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2025 09:41:54    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, wij zijn ook vroeg. hebben de vlag al uitgehangen, bij onszelf en bij ZH.

Het koffierondje was niet nodig, iemand anders doet dat al.
Komt goed uit, kunnen wij naar de 5 mei viering bij de Adelaar.

O Joke, zijn dat gebroken hartjes. Ja, nou zie ik het. Wel leuk altijd.

Leuk Henny, dat jullie dit met de buren kunnen doen. Over en weer elkaar helpen, dat is de ware vrijheid. Zo zou het altijd moeten zijn, maar jaaa....

Intussen heb ik de was ook gevouwen en gestreken, alles in de kast.

Verder niet veel te vertellen. Oja, de cv-ketel is weer voor een jaar nagekeken. De monteur was er al vroeg, is nu weer weg. De ketel kan er weer tegen, die is nog prima in orde.

Fijne dag nog verder, we gaan de hort op.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2025 10:42:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedendag allemaal .

@ Joke

Prachtige foto van de Boedha .
Ik wens je veel plezier met alles wat je doet vandaag .

@ Henny
In vrijheid mogen en kunnen leven dat wens ik een ieder toe , maar helaas is dat een utopie .
Leuk dat jullie 2 weken op een kat gaan passen , wel heel iets anders dan een hond Smile

Lesje wat betreft , Kool - , raap- en mosterdzaad Very Happy Very Happy wat allemaal zo veel op elkaar lijkt .
Koolzaad staat op het land en wordt geoogst en bloeit in het voorjaar .
Raapzaad : Kleurt de bermen en andere plekken in de natuur geel . Kun je tegenkomen van het voorjaar tot einde van de herfst.
Mosterdzaad : staat op het land en wordt soms geoogst en soms gebruikt als groenbemester , bloeitijd is de zomer ( oogsttijd ) en kan ook in de herfst nog in bloei staan , dan is het bedoeld als groenbemester .

@Sibilla
Fijn dat de cv ketel weer goedgekeurd is .
De hort op ..... veel plezier .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Foto : Brem in verschillende kleuren .

Rood

Geel en oranje/lichtbruin
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2025 08:09:08    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, lekker vroeg vandaag.

Greet, je hebt helemaal gelijk wat koolzaad, raapzaad, mosterdzaad betreft.

Mooie foto's van de brem. Dat lijkt ook een beetje op forsythia. Vind ik hoor, hoef je het niet mee eens te zijn. Rode brem is wel apart, die zie je niet zo heel vaak langs de kant van de weg. Ik vind die gele bermen altijd zo mooi om te zien, het betekent voorjaar, zomer, heerlijk.
Ik denk dat Henny er wel weer mooie puzzels van kan maken. We zijn tenslotte haar hofleveranciers. Laughing Laughing

Joke, ik vergeet helemaal je boeddha. Die zit er mooi bij. Zag je die in een tuin?

We zijn gisteren idd de hort op geweest. Naar Mijdrecht. Op het Raadhuisplein was een muziekspektakel aan de gang met diverse bands uit de regio. Heel gezellig allemaal. Mijn zus belde ons (jaja) en vroeg of we deze kant op wilden gaan, dan zouden ze twee stoeltjes vrij houden. We waren eigenlijk van plan hier in Vinkeveen naar de 5-mei feesten te gaan. Maar er was slechts een lezing, de andere activiteiten waren in de morgen al geweest. Dus wij naar Mijdrecht, daar was het idd gezelligheid troef. We troffen er veel Vinkeveners!

Nu is alles weer 'normaal'. De zon komt door, we hoeven verder niks bijzonders, een paar boodschappen, meer niet. En koffie, die gaan we nu zetten.
Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2025 08:13:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Bedankt voor de les, Greet. Very Happy Kijk, zo leer je van elkaar. Wat een prachtige foto's van die bremstruiken. Weer een plezier om naar te kijken.

Sibille, je berichtje net gemist. Dan plak ik mijn berichtje er gewoon er tussen. Very Happy Wat leuk dat jullie zo onverwacht zo'n gezellig uitstapje gehad hebben. Ja, en dan ook nog oude bekenden tegen komen is altijd leuk. Dat zijn de gouden randjes van een leuke dag.

Nou, de kamer en zo wordt niet zondag leeggemaakt, maar al aankomende vrijdagavond. Ook goed,
Vandaag of morgen zet ik meubels die we kwijt moeten zoals de zwaar eiken kast en eethoek op Gratis af te halen. Zo ook nog een paar kastjes.
Er komt langzaam schot in.

Straks komt mijn vriendin nog even een handje mee helpen met het leeghalen van dingen. Maar vooral om bij te kleppen

Verhip. Kijk eens naar de vrouw rechts. Ze zit nieet helemaal goed in elkaar. Kijk eens naar haar benen. Dat is mij nog niet eerder opgevallen . De vrouw links heeft ook een teentje te weinig Shocked Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2025 10:09:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Greet bedankt voor je uitleg zo leer je steeds iets bij.
en prachtige foto's vooral die rode brem is gaaf van kleur.
Sibilla gisteren dus een gezellige dag gehad met muziek en veel bekende tegen gekomen vanuit Vinkeveen.
Henny jullie krijgen dus twee weken een kat om op te passen Very Happy
en de kamer wordt dus vrijdag avond leeg gehaald en je vriendin komt ook een handje helpen kan nooit geen kwaad kan mooi tussen het kleppen door .
Gisteren ook een leuke dag gehad en goed weer en hebben de burgemeester ook gezien op de fiets door het dorp met agente erbij en de start van vele oude voertuigen.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2025 17:33:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Sibilla
Fijn dat je zus twee stoelen had vrij gehouden zodat jullie zittend het muziek spektakel konden volgen .
Een dag je niets bijzonders te doen is fijn toch voor de broodnodige variatie Smile

@ Henny
Ach die anderhave dag eerder de kamer leeg is niet erg lijkt me Smile En heb je samen met je vriendin veel werk kunnen verzetten ?

@ Joke
Sportieve burgemeester hebben jullie Smile Mooie foto's van de tocht van de oude leger voertuigen , hier is gisterenmiddag ook een lange stoet met oude legervoertuigen langs gekomen .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Foto : Daslook
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2025 09:58:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Joke, leuk dat jullie burgermeester voorop fietste en die foto's van de soldaten in de jeeps zijn ook veelzeggend. Zeer geslaagd.
Joke, die kat. De naam is James Very Happy blijft thuis. De afspraak is dat haar moeder. De moeder van het vrouwtje van de kat dus, twee keer per week de kattenbak verschoont. Ik geef elke dag de kat eten en drinken en houdt hem wat gezelschap. Hij is blijkbaar erg schuw. We zullen zien. Ook met katten kunnen wij erg goed overweg.
Greet jouw paarse brem is vrijdag aan de beurt. Very Happy
Dan zet ik waarschijnlijk meerdere puzzels. Gewoon omdat dan mijn pc naar boven gaat en ik hem niet meer gebruiken kan.
Een paar weekjes een beetje behelpen dan met de tablet. Is ook niet zo erg.
Het is maar tijdelijk.

Sibille, leuk dat de stoelen vrijgehouden werden en jullie zo van het muziekspektakel konden genieten.
O ja, we kunnen nu ook genieten van een puzzel van jouw Japanse kers.

Nu boven wat gaan poetsen. Alleen de badkamer, eigenlijk, want de rest staat nu vol met dozen Laughing

Geniet van de dag.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2025 10:02:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel!
De Japanse kers van Sibille.
88stukjes
Veel puzzelplezier!
https://www.jigidi.com/nl/solve/khi5zkaz/20250417-142026-japanse-kers/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2025 10:24:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen luitjes,

Henny dus de kat James is een beetje schuw en blijft thuis en jij
geeft hem dan elke dag eten en drinken dat komt vast wel goed hoor.
Een drukke tijd en de pc dan een poosje niet gebruiken is wel even behelpen
maar met de tablet lukt het ook wel hoor doe dat af en toe ook.
mooi die foto van de Kauwen zo te zien met die blauwe lucht.
Greet wat een prachtige foto van de daslook jij mag ook graag foto's maken.
Sibilla er staat nu een nieuwe puzzel en die is ook prachtig de japanse kers van jou.
Vanmorgen eerst naar de fietsenmaker geweest de remmen doen het niet goed
moet nieuwe remblokjes op en nieuw vloeistof gelijk maar een afspraak gemaakt,
kan vrijdag terecht en ook een leen fiets is te ver om te lopen goed opgelost zo.
de foto lijkt net echt maar is het niet.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2025 11:49:53    Onderwerp: Reageren met citaat

De puzzel van de prachtige japanse kers was nog niet zo gemakkelijk, maar het is weer gelukt.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2025 15:45:49    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.
Zo hé, die Japanse kerspuzzel is niet echt makkelijk, maar wel leuk. Met dan k aan Henny. Laughing

Sportieve burgemeester hebben jullie, Joke. Op de fiets, met oude voertuigen erachter. Mooi gebaar om 5 mei te vieren. Jullie wonen dan ook in de buurt van Wageningen, betrekkelijk dicht bij de Grebbeberg. Het is goed dat we die dag vieren, met in ons achterhoofd wat er nu gebeurt in Gaza, dat is ook verschrikkelijk. Hoe moeten die mensen alles weer opbouwen? Ze worden er gewoon weggeveegd, met dank aan Netanjahu en Trump!
Je fietst veel, Joke, dan slijten je remmen ook meer, lijkt me. Goed dat er fietsenmakers zijn!

O, Heet dat Daslook, Greet. Dat heb ik ook in de tuin, alleen weet ik nooit hoe het heet. Bloeit lang en staat leuk.
Bij jullie dus ook legervoertuigen in een optocht. Ja, ook in Groningen is behoorlijk gevochten.

Ik zie ook gezellige vogels op takken, bij Henny.

We hebben de belastingteruggaaf al op onze rekening staan, dat is erg vlug deze keer. Wel lekker, leuk spaarpotje.

Vanavond heb ik ene vergadering, voor die tijd moet er eten gekookt worden. Het wordt lof met een kaasschnitzel.
Fijne avond allemaal.

dit bakje staat op de tuintafel gezellig te zijn. Very Happy
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2025 17:27:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Goodday everyone .

@ Henny
Mooi dat je de kattenbak niet hoef te verschonen , jullie zijn dus voor de leuke kant van het oppassen Smile Wink .
Mooi foto van de kauwtjes op hun chil plekje Laughing
Hele mooi foto van de puzzel , wel een moeilijke lijkt me.

@ Joke
Ik fotografeer al vanaf mijn 16 de , wel niet zoveel als de laatste 20 jaar maar dat was om de kosten , een fotorolletjes kopen en later laten ontwikkelen kostte wel een beetje .
Mooi dat je al snel bij de fietsenmaker terecht kan .
Je zou bij de eerste oogopslag inderdaad denken dat de zeehond echt is , knap gemaakt , prachtige foto .

@ Sibilla
Ik heb de belasting teruggave ook ontvangen , die ontvang ik altijd in deze tijd . Leuk kleurrijk bakje hebben jullie op de tuintafel staan , supermooie foto.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De stoelen staan klaar voor de lekkere zwoele avonden die we hopelijk velen krijgen .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2025 09:06:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Weer zoveel mooi foto's.
Joke, die zeehond is echt net echt! Very Happy Je moet wel heel goed kijken om te zien dat de vacht niet echt is en dan nog. Heel kundig.
Sibille, de belastingteruggave al binnen. Je was ook lekker vroeg met indienen zeker. Very Happy Pik in, het is binnen!

Joke, veiligheid voorop. Dan zeker niet op remblokjes bezuinigen. Zoveel als jullie fietsen, maakt een remblokje meer of minder ook niet uit. Goed gedaan!

Ja, Greet, per ongeluk goed gedaan. Dat ik de kattenbak niet hoef te doen is mooi meegenomen Very Happy
Ik ga gewoon elke dag daar een uurtje of zo zitten lezen. Zo kan de kat toenadering zoeken, of niet. Gezelschap heeft hij dan wel. Ze wonen schuin tegenover ons, dus echt ver weg hoef ik ook niet.
Dat komt wel goed.

Echt foto's maken doe ik pas vanaf 2012.
Toen kreeg ik opeens echt staar en als ik met mijn hond Lucky liep zag ik vaak niet wat ik nu zag. Nieuwsgierig als ik was kwam ik op het idee om daarvan een foto te maken. Thuis keek ik op de pc wat ik nu gezien had. Laughing
Laughing Laughing
Na de operaties was dat natuurlijk niet meer nodig, maar het fotograferen beviel mij zo goed dat ik er voor mijn plezier er mee doorgegaan ben. En nu fotografeer ik vaak ook voor de puzzels. Smile
Tijd om aan de slag te gaan.

Hotel De wereld

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2025 09:48:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet dan ben jij heel vroeg al begonnen met foto's maken en is ook een leuke hobby en ja nu gaat het wel makkelijker als jaren terug hoor .
Gezellig zitje zo langs de waterkant heb je erop gezet.
Henny die puzzel was best pittig maar altijd leuk om te maken.
Zie een foto van Hotel de wereld vanuit Wageningen is wel een oude foto maar
man herkende hem gelijk tja die is ook geboren in deze stad Very Happy
en toch ook al een poosje bezig met fotograferen en wij genieten mee.
Dat geld voor allemaal op de site.
Sibilla jij de belasting teruggave al gekregen best snel en denk ook vroeg ingezonden nooit verkeerd,
een fleurig bakje heb je op de tafel staan. Very Happy
Ben ongeveer in 2009 begonnen met foto's maken en vind het heerlijk ontspannend ,
om te doen en nu meer tijd ervoor dat is het voordeel als je niet meer hoef te werken .
gebied waar je mooi rustig kan fietsen kom daar regelmatig.

Terug naar boven

Geplaatst: 8 Mei 2025 09:48:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 83, 84, 85, 86  Volgende
Pagina 84 van 86

Ga naar: