Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 19 Mei 2025 10:54:58 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Henny en Joke gaan een weekje op pad.
Fijne vakantie allebei!
Verder niet veel te vertellen, nog niet.
Fijne maandag allemaal.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 19 Mei 2025 10:54:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 20 Mei 2025 07:02:41 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen, leuke dag gehad. Wat wij heel bijzonder vonden is dat de reetjes bij ons voor het raam voor bij liepen en toe wel aan het afwassen waren lagen er een paar te herkauwen op het gras in de tuin. Fotos, zei niet echt duidelijk, door het raam genomen komen later.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 20 Mei 2025 08:26:20 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen,
hoi Henny, heb je je laptop meegenomen? Leuk hè, reetjes voor je deur. Mooie natuur in Zeeland. Geniet er van, het is misschien iets minder warm als hier bij ons, maar wel droog en zonnig. Fijne dag, ook voor Peter.
Nog niet veel te vertellen, de koffiebar is open.
fijne dag allemaal.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 20 Mei 2025 09:41:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Joke .
Ik vermoed dat jij dit pas leest als jullie hopelijk hele fijne midweek er op zit .
Wat een mooi en leuk kunstwerk van de theepot , dank voor het delen .
@ Henny
Maar alleen je hier al te zien en van je leuke foto's genieten is toch al een felicitatie waard Dank je wel
Wat leuk dat jullie de reeën van zo dichtbij kunnen zien , geeft weer een extra gouden randje om de vakantie , geniet er nog van de komende dagen .
@ Sibilla
Voor jullie komt de vakantie dus ook dichterbij , nog 3 weekjes en het is zover , leuk vooruitzicht .
Prachtig om de passie bloem en de leeuwenbekjes te zien , je hebt ze heel mooi vastgelegd op de foto .
Ik wens jullie een mooie dag .
Op de bijgevoegde collage staat de meidoorn in drie verschillende kleuren .
De bloeiende meidoorn doet me ieder jaar weer zoveel . De meidoorn bloeide volop toen mijn vader 50 jaar geleden is overleden en de meidoorn bloeide volop toen mijn moeder 23 jaar geleden is overleden .
Bieslook
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 21 Mei 2025 10:41:15 Onderwerp: |
|
|
Goidag allemaal
Om toch wat activiteit hier te zien heb ik een foto van de weigelia geplaatst .
Fijne dag .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 21 Mei 2025 12:39:58 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag Greet, je meidoorns zijn allemaal mooi om te zien. Veel verschillende kleuren, mooi. Ook de bieslook in bloei, de mijne ook. En de oregano, zo leuk.
Het is stil hier, maar Joke en Henny genieten van een welverdiende vakantie. We zullen er volgende week wel over horen/lezen.
Vanmorgen ben ik weer wezen zwemmen, lekker hoor. En aan de overkant geholpen bij de maaltijden en de zaal opruimen.
Straks naar de pedicure, de voetjes laten verwennen. Ik ga naar een andere pedicure de mijne is met vakantie. Ben benieuwd of deze ook zo goed is.
Fijne woensdag verder.

Laatst aangepast door sibilla80 op 21 Mei 2025 12:41:07; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 21 Mei 2025 12:40:23 Onderwerp: |
|
|
Dan plaatst ik ook wat
Vandaag zijn we naar het Watersnoodmuseum geweest. Vanmiddag gewoon rust en ik pootjes en Peter zijn enkel rust geven.
Genoeg voor vandaag.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 21 Mei 2025 18:30:36 Onderwerp: |
|
|
Iedereen lekker op pad, behal;ve Greet en sibilla.
Het is geen straf om met dit mooie weer lekker thuis te verblijven.
Ik ga er ook een paar dagen tussen uit, ik vertrek morgen naar Berlijn voor een lang weekend.
Berlijn stond nog op mijn verlanglijstje, zoals nog veel meer steden, maar goed heb de tijd nu ik met pensioen ben. dus hopeliojk volgen er meer lange weekendjes weg, zowel in Nederland als er buiten.
ik ben meer van de korte tripjes dan van de langere vakanties.
Ik meld me wel weer als ik terug ben. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Mei 2025 07:53:03 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Sibilla
En loop je weer op wolkjes ? Was de pedicure net zo goed als je vaste pedicure ?
Fijn dat je mogelijkheid dichtbij huis hebt om te gaan zwemmen .
@ Henny
Een bezoek aan het waternoodsmuseum , dat zal een bezoek geweest zijn waarbij jullie veel kippenvel momentjes hebben gehad , jaren geleden ben ik daar eens geweest , heel indrukwekkend vond ik het .
Een middag rust hoort ook bij de vakantie toch ?
@ Dagmar
Ik wens je fijne dagen in Berlijn.
.
Fijne dag .
De waaierbloem :
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 22 Mei 2025 09:16:33 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, na het sporten eerst even de tent openen hier.
Dagmar, fijne tijd in Berlijn. In 1989 was ik er ook, de muur was nog niet gevallen. Heel indrukwekkend toen, dat zal nu ook nog wel zo zijn. Even een weekendje weg, heerlijk. Berlijn staat idd ook nog op ons lijstje, Wil is er nog nooit geweest, net als in Parijs. Ook zo'n metronoom om eens te bezoeken.
Het watersnoodmuseum, Henny. Ook indrukwekkend om dat te zien, wij waren daar ook destijds. Geef je voeten maar genoeg rust, wandelen kun je daar genoeg.
Greet, noem je dat de waaierbloem? Het lijkt op de petunia of eventueel de passiflora. Het is niet zo goed te zien, maar ongetwijfeld wel een mooie bloem.
Mijn voeten zijn weer up to date, deze pedicure is ook goed. Wel iets duurder dan mijn eigen, 40 euro, maar okay, het was wel weer nodig.
We gaan even aan de koffie, dat kan buiten, de tuin is zo fleurig, een genot om naar tee kijken. Aan de voorkant zijn ze bezig met het leggen van glasvezel voor een snel internet. Van KPN dit keer. Het kost ons niks extra als we het laten doortrekken. Zelf hoef ik het niet, maar voor de (eventuele) volgende bewoners is het wel makkelijk natuurlijk. Ik heb wel de brieven van KPN bewaard waarin ze aangeven dat we niks extra hoeven te betalen op ons abonnement. Dat was ik ook niet van plan, haha.
Nu koffie.
Fijne dag allemaal.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Mei 2025 09:42:45 Onderwerp: |
|
|
@ Sibilla
De waaierbloen heeft de naam te danken aan de vorm van de bloem , de bloem heeft maar 5 blaadjes die als een waaier naast elkaar staan .
Op onderstaande foto is dat misschien duidelijker te zien dan op de eerder geplaatste foto.
Het regent hier ... HEERLIJK !! zo goed voor de natuur . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 22 Mei 2025 11:14:46 Onderwerp: |
|
|
Ik had vanmorgen al van alles geschreven, maar alles opeens weer kwijt.
Even in Telegram steil
Dagmar, veel plezier in Berlijn :
In het Watersnoodmuseum zagen we veel dingen wat we van vroeger nog herkenden.zoals de meubels, keuken en zo
De beelden en foto over de ramp hebben we natuurlijk al vaker gezien. Verhalen ook, maar toch. Het raakt je
Vanmorgen regen gehad. Vanmiddag gaan we naar het stadhuis museum in Zierikzee.
Dan nog de laatste keer eten in restaurant De graaf van Heemstede. Die hebben de hele week een goede klant aan on gehad  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 22 Mei 2025 14:09:10 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Bij mij was ook alles weg, de accu was leeg.
Henny, dat watersnoodmuseum, ja, daar zie je veel herkenbare dingen. En verhalen, die ook. Zierikzee is een leuk oud stadje, wij vonden dat ook.
Jullie vakantie zit er bijna weer op, de tijd gaat zo snel.
Is er bij jullie regen gevallen? Hier nog niks gezien, is wel hard nodig. Misschien vanavond.
Oh Greet, ik zie het, de bladjes van de waaierbloem, toch anders. Nooit zo op gelet.
Onze campanula bloeit als geen ander.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 23 Mei 2025 10:16:57 Onderwerp: |
|
|
Goededag allemaal
Joke en Henny , ik wens jullie een goede thuiskomst en nu kunnen jullie na gaan genieten van de vakantie dagen .
@ Sibilla
Wat een waterval van bloemetjes laat de campanula zien .... Prachtig !
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 23 Mei 2025 10:44:19 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, wat een waterval aan bloemen.
Wij zijn weer terug, thuis. Wat hebben we genoten.
Greet, ik kan geen foto's meer plaatsen De site id down  |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 23 Mei 2025 10:44:19 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |