50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Gaat het kabinet vallen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2025 16:57:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
De VVD is geen autocratische partij zoals de PVV en ook geen populistische partij die de democratie af wil breken.

De VVD heeft jarenlang de schijn opgehouden democratisch te zijn maar heeft ontzettend huisgehouden in een aantal verworvenheden die in een democratisch land thuishoren. Ben je Bolkestein vergeten? Die heeft, nota bene als leermeester van Wilders de weg geplaveid voor onverhuld racisme. Stef Blok? Ministerie van Huisvesting opgeheven omdat de markt het allemaal wel zou regelen in plaats van woningcorporaties die met moeite op democratische wijze uit de arbeidersbeweging tot stand waren gekomen. Resultaat? De huisvestingspuinhoop waar we nu al heel lang mee te kampen hebben. Ooit waren het juist de liberalen die doorzagen dat noodzakelijke en nuttige voorzieningen zoals riolering, drinkwater, communicatie, onderwijs, OV, post, telegraaf, telefoon, gezondheidszorg en nog veel meer beter in handen waren van de overheid in plaats van particulieren die de boel lieten verslonzen en alleen uit waren op eigen gewin. Wat is er toch in hemelsnaam met het liberalisme gebeurd? Er is niets van overgebleven. Het gevolg was een reuzenstap terug naar de negentiende eeuw. Democratie is niet alleen maar eens in de vier jaar een hokje op een stembiljet roodkleuren. Democratie is zeker geen autocratie maar heeft wel degelijk te maken met leiderschap dat kijkt naar wat het volk daadwerkelijk nodig heeft in plaats van naar de verkeerde kant de schuldigen aan te wijzen, onder het mom van de stem van het volk, ongeacht of je dat op een bekakte manier doet zoals Fortuyn en Bolkestein of met een Limburgs accent.

Heel veel al dan niet vermeende misstanden worden links in de schoenen geschoven: 'linkse hobby's, 'asielknuffelaars', 'Sinterklaas spelen', 'links lullen, rechts vullen', grenzen wijd open zetten', terwijl links daar part noch deel aan had door het consequent ontbreken van een parlementaire meerderheid. De afgelopen decennia is de verzorgingsstaat stelselmatig afgebroken door de VVD. En dan Yesilguz; natuurlijk was ze dikke vriendjes met Wilders omdat die naast een grote smoel over de islam en asielzoekers er puur VVD-beleid op nahield, ondanks zijn loze beloftes. Omdat nog ergere schendingen van mensenrechten zelfs haar te gek werden kan Wilders nu een trap na van haar krijgen. Niet dat ik dat zo erg vind maar die trap voor haar hypocriete achterste heeft dat creatuur zelf ten volle verdiend.

Ik hoop oprecht, nogmaals, dat de VVD terugkeert naar de liberale waarden waaruit die partij ooit is ontstaan. Daarover wil ik me best buigen om te beoordelen of ik het er eens of oneens mee ben. Als de lijn Yesilguz doorgezet wordt dan stop ik daar geen energie in omdat ik ervan overtuigd dat ons land veel beter af is met PvdA/GL en andere partijnen die humane en sociale waarden op een hoger plan hebben staan dan deze mevrouw die ze met voeten treedt, al dan niet met notoire leugens.

Sowieso vind ik het altijd jammer als een kabinet voortijdig sneuvelt. Het betekent onnodig oponthoud van beleid, is slecht voor de economie, de werkgelegenheid, de duidelijkheid en de toekomstgerichtheid. Ik vraag me af of ik er in dit geval zo rouwig om moet zijn omdat het niet al te veel verschil zal maken. Beleid was toch al niet aan de orde met vier partijen die allemaal met hun eigen (politieke) agenda aan tafel zaten in plaats van met een gemeenschappelijke waar we als Nederlanders iets mee opschoten.

Wat mij betreft komen er zsm verkiezingen maar het zal wel weer over de zomervakantie getild worden. Ik was me de afgelopen dagen wat aan het verdiepen in het staatsbestel en de politiek van Nederland, met name de gang van zaken rond de moord op de gebroeders de Witt in het rampjaar 1672. Natuurlijk gaat de vergelijing niet helemaal op maar ook toen was er sprake van een stroming die zijn verstand gebruikte en het volk, in het kader van die tijd, belangrijk vond en zekere rechten verleende, en een andere stroming die blindelings de stadhouders, de prinsen van Oranje vereerden, zonder in te zien dat die alleen maar ellende veroorzaakten en geld kostten, opgehitst door oranjeklanten op hoge posities die daar persoonlijk voordeel bij hadden. Ik denk niet dat er iets wezenlijks is veranderd.

Laatst aangepast door Kees op 4 Jun 2025 05:07:13; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 3 Jun 2025 16:57:24    Onderwerp:

Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2025 17:09:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik sta niet alleen in mijn oordeel over de VVD. Analyse van de Correspondent:

https://decorrespondent.nl/16148/dat-was-dan-kabinet-schoof-de-puinhoop-van-dilan-yesilgoz-voorvrouw-van-ruggengraatloos-rechts/55ece493-dbe1-04fe-023b-8fe480225964
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2025 21:16:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Interessant artikel en posts hierboven waarvoor dank.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2025 22:34:09    Onderwerp: Reageren met citaat

O ja, de rol van de media was ik nog even vergeten. Ik vind talkshows prima voor degenen die van slap ge-oh houden maar wat me een stuk nuttiger lijkt zijn geen hosts die iedereen naar de mond praten maar goede journalisten, interviewers, analytici, die de waarheid naar boven halen, doorvragen en niet vooral zichzelf zitten te promoten of de commercie dienen. Over de NOS kan ik misschien nog wel een heel klein beetje mild zijn, iets met zowel de kool als de geit willen sparen maar daarmee blijft er wel veel te veel onbenoemd, zoals de genocide die Israël pleegt de stormachtige toename van het fascisme dat steeds weer met de mantel der liefde - het zijn maar woorden - bedekt wordt. Extreemrechts als kwalificatie mag niet, hoogstens 'radicaal rechts' en 'fascisme' is al helemaal taboe. Dat terwijl iedereen ziet hoe openlijk Wilders met fascistische en psychopathische schoften als Netanyahu, Orbán en Poetin omgaat, als ware zijn eigen uitspraken al niet genoeg om te weten uit welke hoek de wind waait. Ze kunnen hem niet de studio in dwingen maar er zijn zat andere manieren om hem alle democratische hoeken van de samenleving te laten zien, dacht ik.

En dan zie je als reactie op de kabinetsval wat straatinterviews in Haagse buurten met een hoog PVV-kiezersgehalte. "Nee, ik ga niet links stemmen want die maken er een nog grotere puinhoop van". Natuurlijk zijn die niet representatief maar waar haal je dat vandaan, denk ik dan. Het is je ingegoten want links heeft al decennia nauwelijks tot geen kansen gehad om beleid neer te zetten. Alles kwam uit de rechtse koker, dus kan niet anders dan dat oordeel ook. Met dat soort stompzinnigheid hebben we te maken bij verkiezingen maar moet je dat die mensen, vaak nauwelijks geschoold, kwalijk nemen? Het is vaak pure indoctrinatie, bewust op een manier gebracht die bij die mensen overkomt en dondert niet of het leugens zijn. Als het maar overkomt bij het grauw en desnoods zeg je achteraf 'sorry' maar dan heeft het wel zijn werk gedaan. Daar was Rutte overigens ook erg goed in.

Ik ben wel zo reëel om te weten dat je geld maar één keer kunt uitgeven en dat het opgebracht moet worden. Maar de constante verwijzing naar links als potverteerders (uitgevonden door Wiegel) en meer van dergelijk fraais klopt aantoonbaar niet, voor geen meter maar nog steeds wordt dat sprookje er met succes ingestampt omdat dergelijke bullshit nu eenmaal makkelijker te verteren is dan feiten. Daar heb je energie en vooral wat analytische vaardigheden voor nodig, niet per se verworven door scholing maar dat helpt wel.

Als ik zou moeten kiezen voor de volgende minister-president zou ik op dit moment voor Timmermans gaan. Hij is in staat om boven de partijen te staan, is niet bang om zijn zegje te doen en ik denk/hoop ook dat hij verbindend kan zijn. Er zijn vast betere kandidaten maar die hebben zich nog niet breed aan ons kenbaar gemaakt of bewezen, gelijk Harris in de VS. We gaan de komende tijd zien welke kant het opgaat want de verkiezingscampagne is begonnen.

Laatst aangepast door Kees op 4 Jun 2025 19:21:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 12:05:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Eens met bovenstaande van Kees. Tip voor de oppositie: misschien is het ook handig om er constant op te wijzen dat van de 37 PVV Kamerleden á € 144.000 per jaar er velen niet of nauwelijks aanwezig waren, noch in de Kamerbankjes, noch bij Procedurevergaderingen, Commissiedebatten of Rondetafelgesprekken. Dan hebben we het toch over zo'n 5,5 miljoen per jaar, los nog van de onkostenvergoedingen. Laat dat heel duidelijk aan de kiezer weten: meer dan 5 miljoen voor niks, nada, noppes.
Gisteren werd, o.a. door een uitspraak van Coenradie, ook duidelijk dat zijn ministers en staatssecretarissen soms weken, maanden niet met Wilders hebben gesproken, m.u.v. het wekelijkse overleg dat hij had met Faber.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 12:33:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Het SBS debat geleid door Jeroen Pauw kort nadat van deze in de media de uitspraak verscheen: "Timmermans liegt alles aan mekaar vast" heeft Wilders een enorme steun in de rug gegeven onder meer doordat Pauw Timmermans kiet bevragen door een fanatieke PVV activist die alleen maar met onder de gordel opmerkingen en vragen kwam (over zijn omvang en over zijn huis en inkomen dat soort dingen, in ieder geval totaal irrelevant) waardoor Timmerman niet zozeer in verlegenheid kwam maar totaal niet de kans kreeg met argumententaties te komen waarmee hij de loze beloftes en leugens van Wilders kon fileren. Daar was de tijd niet meer voor. En op die fiets - sensatie, vuurwerk dat willen we- kwam Wilders als 'winnaar' uit de bus van dat 'debat'. Wat was die Timmermans - die gebakvretende (SP) maffiabaas met zijn Brusselverleden van de linkse elite- heerlijk voor schut gezet! Dat nationaal gevoel moest vooral gestimuleerd worden door Pauw die 'absoluut niet in de multiculturele samenleving gelooft' en een aartshekel heeft aan Timmermans
Het had niets maar dan ook niets met een politiek debat te maken.

Er moet gefactchecked worden ipv gefatshamed

Link

Om te beginnen inzake de uitspraken die Wilders vandaag hier weer doet

Er kan meteen kan een totale asielstop ingevoerd worden
Met daarbij intensieve grenscontroles worden uitgevoerd
Niet 1 asielzoeker komt er nog door, een ieder wordt 'terug' gestuurd. Niets hoeft ons daarvan te weerhouden
De gezinshereniging kan nu meteen gestopt worden. Geen probleem.
AZC's kunnen we sluiten.
Coalitiegenoten die eerst willen uitzoeken in hoeverre die dingen wel echt mogelijk zijn die werken de PVV alleen maar nodeloos tegen want landen om ons heen die aan dezelfde regels gebonden zijn voeren deze maatregelen al uit. Ze verzinnen alleen maar smoesjes, niets staat ons in de weg.
Woningnood, problemen in en met de zorg, financiën, laten we die problemen nu eens oplossen door eenvoudig de asielinstroom te stoppen.
"Iedere 11 dagen komt er een AZC bíj" en zo wordt Nederland 1 groot asielzoekerscentrum in Europa.

Hier kan Trump nog een puntje aan zuigen

En wat doen we ermee in de media?

Laatst aangepast door Klaas op 4 Jun 2025 18:26:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 12:57:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:

...... want links heeft al decennia nauwelijks tot geen kansen gehad om beleid neer te zetten.

Is dat niet de hamvraag? Hoe dat kan?

Geen kansen zeg je, is het niet zo dat je kansen zelf moet creeren door de kiezers te overtuigen van je goede poltieke visie?
Waarom lukt dat links niet al decennia lang?
Je kunt rechts moeilijk verwijten dat dit links niet lukt.

Natuurlijk is rechts overal de schuld van, want inderdaad rechts heeft veel meer geregeerd dan links.

De puinhoop van nu is inderdaad geheel aan rechts en extreem rechts te wijten.
Ik ben blij dat dit (extreem) rechtse kabinet is gevallen.
En het is heel dom van Yelsilgoz dat ze nu niet direct zegt nooit meer met de PVV te willen regeren.

Dus hoog tijd dat links eens regeert en dan maar kijken of zij wel de oplossingen hebben voor alle problemen, woningnood, stikstoof, klimaat etc.

Maar we moeten eerst maar eens zien of het links nu wel lukt om een verkiezings winst te behalen.
Ik hoop het van harte, maar ben hier nog lang niet van overtuigd.
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 14:17:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren zag ik een interview van Dilan Y op TV waarbij ze aarzelde toen haar gevraagd werd of ze nog eens met Wilders samen wilde (was nog te ver om die vraag te kunnen beantwoorden) en toen ze diezelfde vraag kreeg over Timmermans zei ze gelijk met zo'n antipathie NEE, dat ik er nog wat ontdaan over ben. Ik zit opeens grondig met mijn gevoel in de antipathie als het om de v4ouw van de VVD gaat. Zij is echt wel heul heul erg rechts.
Stel je toch voor in deze tijd van grote dreigingen vanwege onze democratie dat ze eens over haar schaduw heen gaat stappen.
Ik vond het zo naar en deze VVD bewindsvrouw mag van mij (en graag) met spoed vervangen worden door Dijkshoff. Brrrrrrr echt niet ok is zij.
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 17:41:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
Eens met bovenstaande van Kees. Tip voor de oppositie: misschien is het ook handig om er constant op te wijzen dat van de 37 PVV Kamerleden á € 144.000 per jaar er velen niet of nauwelijks aanwezig waren, noch in de Kamerbankjes, noch bij Procedurevergaderingen, Commissiedebatten of Rondetafelgesprekken. Dan hebben we het toch over zo'n 5,5 miljoen per jaar, los nog van de onkostenvergoedingen. Laat dat heel duidelijk aan de kiezer weten: meer dan 5 miljoen voor niks, nada, noppes.
Gisteren werd, o.a. door een uitspraak van Coenradie, ook duidelijk dat zijn ministers en staatssecretarissen soms weken, maanden niet met Wilders hebben gesproken, m.u.v. het wekelijkse overleg dat hij had met Faber.

Zo mee eens!
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 19:12:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Geen kansen zeg je, is het niet zo dat je kansen zelf moet creeren door de kiezers te overtuigen van je goede poltieke visie?

Je begrijpt vast wel dat ik daarmee bedoel dat rechts sinds jaar en dag significant de meerderheid van de kamerzetels bezet. Ik had al uitgelegd dat oneliners veel makkelijker zijn om het volk te overtuigen dan uitleg over hoe de vork werkelijk in de steel zit. Dat is wat mij betreft het essentiele verschil tussen links en rechts en dat zie je ook heel goed door de eeuwen, zelfs de millennia heen. Ik beweer niet dat links nooit de plank misgeslagen heeft maar het gaat me in deze discussie even te ver om daarover uit te weiden. Beschuldig me rustig van een tikkie chargeren maar over het algemeen kun je stellen dat links socialer en meer bereid is tot zelfreflectie dan rechts, dat geneigd is veel korter door de bocht te gaan. Voor de volledigheid zou je dan ook nog de rol van extreemrechts en extreemlinks moeten belichten om al gauw tot de conclusie te komen dat extreemlinks hoogstens marginaal bestaat, terwijl extreemrechts een bloeitijd beleeft en dat baart me grote zorgen, waar we beter iets aan zouden moeten doen.

Dat gezegd hebbend vind ik het op dit moment veel belangrijker dat alle politieke partijen, organisaties, bewegingen en individuen die democratische waarden en mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan elkaar niet tegen- maar zoveel mogelijk samenwerken. Dat doe je het beste door alles wat rechteloos en antidemocratisch is pertinent af te wijzen en zoals je zegt, door dat niet te doen is dat precies de fout die Yesilguz blijft maken. Ze is niet duidelijk en laat alle opties, ook die naar het criminele zooitje van de PVV, gewoon open, alsof het een keurig nette politieke partij is met parlementariers die zich inzetten voor onze belangen. Nee Dilan, die onbenullen worden heel af en toe opgetrommeld door hun Führer om even flink op hun desks in de TK te roffelen en mogen de rest van hun tijd lekker thuis hun comfortabele 'schadeloosstelling' van ruim 144 duizend euro per jaar opstrijken zonder een schijn van een tegenprestatie. Ik snap werkelijk niet wat PVV-aanhangers bezielt om daar geen kritiek op te hebben.
Citaat:
Dus hoog tijd dat links eens regeert en dan maar kijken of zij wel de oplossingen hebben voor alle problemen, woningnood, stikstoof, klimaat etc.
Simpele oplossingen voor complexe problemen bestaan niet maar dat betekent niet dat links geen betere antwoorden heeft. Het vorige kabinet kon ook mijn brede goedkeuring niet wegdragen maar er was tenminste wel wat bereikt op stikstofgebied. Wat doet Wiersma? BBB, maar goed. Een fan van van den Burgh ben ik absoluut niet maar hij had met die Spreidingswet wel een deel van een redelijke oplossing bereikt om de huisvesting van asielzoekers voorlopig beter te regelen. Wat doet Faber? En dat kost ook nog eens ik weet niet hoeveel miljoen euro's extra.

Het is natuurlijk onzin om nu van links te verwachten om ons van de hel de hemel in te takelen, terwijl rechts zit toe te kijken. Het werkt in ons land nu eenmaal met compromissen en dat is precies de voornaamste reden dat ik de val van dit kabinet niet betreur, als dat betekent dat we klaar zijn met extreemrechts beleid en met de onterechte nadruk op rechtse hobby's als asielinstroom in plaats van aandacht voor zaken die er werkelijk toe doen, zoals bestaanszekerheid, huisvesting, onderwijs en gezondheidszorg.

Dat links er goed aan doet om veel duidelijker dan nu te maken wat we echt nodig hebben voor een aangename samenleving staat buiten kijf. Ik kan me wel vinden in enkele overwegingen hierover in dit artikel: Links: kom met een volkomen eigen agenda
Citaat:
Het voor 21 juni geplande GL-PvdA-congres zou in het teken van de verkiezingscampagne moeten staan, waar zo’n helder verhaal voorzien wordt van concrete plannen.

Met als belangrijk punt:

1: De bereidheid tot een nauwe samenwerking met D66, Volt, SP en PvdD.

2: De weigering om samen te werken met de partijen die zich in Schoof I diepgaand hebben geëncanailleerd met de PVV.

Laatst aangepast door Kees op 6 Jun 2025 12:43:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 21:23:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Wouw Kees, goede post en ook mee eens. Fijn eens even echt links stevig geluid. Ik heb er zo'n behoefte aan, want het is knetterrechts op dit moment en zelfs de VVD is PVV Light geworden. Getver....
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 21:38:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Hear, hear!

https://www.youtube.com/watch?v=x8bKqYgh1b4
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2025 22:56:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik ook al constateerde staat vandaag ook in het NRC: de publieke omroep wordt in een snel tempo steeds meer het geluid van rechts. De Telegraaf op de buis. Waarom gebeurt dit? Waarom durft men niet meer links te zijn? Links succesvol geframed als de wortel van het kwaad? Hoe zorgelijk is dit?

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/06/04/vrijwel-alle-talkshows-zijn-nu-op-de-hand-van-de-vvd-a4895723

Maar...ik heb wel genoten van Esther Ouwehand vandaag met haar aanval op Yesilgöz. Wat fijn dat ze weer terug is. Voor wie het heeft gemist:

https://youtu.be/5BYdSb_emS8?feature=shared

En voorafgaand aan dit fragment nog even naar Bosma die was vergeten dat Ouwehand aan de beurt was: Na de verkiezingen hebben we misschien ook wel een nieuwe voorzitter.
Ik hou gewoon van deze vrouw! Very Happy
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2025 04:32:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja heel mooi zoals ze Yeslgöz met haar mond vol tanden liet staan en alleen wat schamper bleef lachen bij wijze van reactie op de vragen van Ouwehand. Hoop dat dit moment nog vele malen herhaald zal worden in de aanloop van de nieuwe verkiezingen

Link

Ook (vanaf haar intrede in de TK eigenlijk al) grote bewondering voor Mirjam Bikker. Enorme aanwinst voor de kamer.

Maar ik blijf erbij, de beweringen die Wilders doet en waarmee hij gewis opnieuw gaat scoren wanneer ze niet gedurig ontkracht worden in de media en op het politieke strijdveld daar moet eerst en vooral op gehamerd worden wat het voorgaande jaar totaal verzaakt werd. Geef Wilders niet de kans zijn leugens keer op keer te herhalen zonder daar keer op keer korte metten mee te maken.

Citaat:
Er kan meteen kan een totale asielstop ingevoerd worden
Met daarbij intensieve grenscontroles
Zodat niet 1 asielzoeker er nog door komt, een ieder wordt gewoon 'terug' gestuurd. Niets hoeft ons daarvan te weerhouden
De gezinshereniging kan per dierct gestopt worden. Geen probleem.
AZC's kunnen we sluiten en zet de bewoners dus gewoon buiten, het moet, we kunnen niet anders, alleen zo is Nederland nog te redden.
Coalitiegenoten die eerst willen uitzoeken in hoeverre die dingen wel echt mogelijk zijn die werken de PVV alleen maar domweg uit lafheid tegen want landen om ons heen die aan dezelfde regels gebonden zijn voeren deze maatregelen al uit. Ze verzinnen alleen maar smoesjes, niets staat ons in de weg hun beleid over te nemen.
Woningnood, problemen in en met de zorg, financiën, laten we die problemen nu eens oplossen door eenvoudig de asielinstroom te stoppen.
"Iedere 11 dagen komt er een AZC bíj" Nederland wordt 1 groot asielzoekerscentrum in Europa.

Iedere zin is een leugen, iedere uitspraak een praktische onmogelijkheid. Heb het daar nu eens een keer over in de praatprogramma's, op het politieke strijdtoneel, in de politieke analyses en stel dat CENTRAAL precies zoals Wilders die humbug centraal blijft stellen en opnieuw tot speerpunt van de komende verkiezingen wil maken. Nooit gebeurt vorig jaar. Helemaal NOOIT.

In de VS verzaakte de media dat bij Trump te doen (op die ene uitzondering na :'nee dat klopt niet meneer Trump, de immigranten eten niet onze huisdieren op' . ) Het had consequent moeten gebeuren bij zijn vele duizenden leugens (dan had dat aantal ook nooit zo hoog op kunnen lopen). Dat had tot hoofdzaak gemaakt moeten worden.

En dat geldt natuurlijk voor iedere politicus die de leugen als wapen gebruikt om aan de macht te komen, de kiezer een rad voor ogen te draaien, pak hem dat wapen af. (En wat eigenlijk zou moeten: verbied ook dat wapen te gebruiken, zet daar sancties op.)

(Zoals Ouwehand in de youtube van Willemijn terugkomt op de leugen van Yesilgöz omtrent de cijfers van gezinshereniging waarmee die het vorige kabinet liet klappen, dat is wat je moet doen, blijf ze ermee om hun oren slaan, iedere keer opnieuw.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2025 07:40:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeker, blijf de leugenaars ontmaskeren. Daar ligt m. i. dus vooral een taak voor de journalistiek en zeker voor de talkshows. Ik vind Bikker ook heel erg goed, geloofwaardig ook. To the point, scherp en toch correct. Maar vertel ook vooral je eigen verhaal. Voor Wilders is negatieve aandacht ook aandacht. Hij weet dat en profiteert daarvan. Bereik met jouw verhaal vooral ook de jongeren via slim gebruik van social media.
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken.
Terug naar boven

Geplaatst: 5 Jun 2025 07:40:35    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: