Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Jun 2025 08:57:10 Onderwerp: |
|
|
Kees schreef: |
Het is natuurlijk onzin om nu van links te verwachten om ons van de hel de hemel in te takelen, terwijl rechts zit toe te kijken |
Niemand verwacht dat mocht links nu aan de macht komen dat ze dan alle problemen wel even snel zullen oplossen daarvoor zijn de problemen veel te groot. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Jun 2025 08:57:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Jun 2025 09:02:36 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: | Wat ik ook al constateerde staat vandaag ook in het NRC: de publieke omroep wordt in een snel tempo steeds meer het geluid van rechts. De Telegraaf op de buis. Waarom gebeurt dit? Waarom durft men niet meer links te zijn?
|
Ik ben het met je eens dat er nu (te)veel een rechts geluid te horen is op de publieke omroep.
Eerlijkheid gebied echter om te zeggen dat dat hiervoor in veel gevallen andersom was, dat het linkse geluid beter vertegenwoordigd was bij de puvblieke omroep dan de rechtse. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 5 Jun 2025 14:54:54 Onderwerp: |
|
|
Vanaf vandaag mag ik als lid stemmen voor of tegen een gezamenlijke kandidatenlijst voor GL/PvdA voor de komende verkiezingen én voor of tegen een nieuwe linkse parij in 2026 waarin GL en PvdA samen opgaan.
Ik ben vóór. Het is hoog tijd voor een sterk links geluid.💪🏻 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 569 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 5 Jun 2025 14:59:49 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Ik ben het met je eens dat er nu (te)veel een rechts geluid te horen is op de publieke omroep.
Eerlijkheid gebiedt echter om te zeggen dat dat hiervoor in veel gevallen andersom was, dat het linkse geluid beter vertegenwoordigd was bij de publieke omroep dan de rechtse | Is dat werkelijk zo? Of wordt hier 'links' genoemd wat het feitelijk 'kritisch' is? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat links over het algemeen over meer zelfreflecterend vermogen beschikt dan rechts. De publieke omroep had ooit enkele steengoede actualiteitenrubrieken in de periode dat de zuilen nog rechtovereind stonden, met name NCRV, KRO en VARA. Daar is maar weinig van overgebleven. Er valt wel meer over de rol van de media in het algemeen en van de publieke omroep in het bijzonder te vertellen maar dat is misschien aardig voor een separate discussie. Ik wil nog wel kwijt dat ik de VPRO zeer waardeer vanwege de kwaliteit van hun reportages over achtergronden en actualiteiten. Is dat ook links? En dan volg ik ook graag de Correspondent en Follow The Money, die er heel goed in zijn misstanden door te prikken met, vind ik, kwaliteitsjournalistiek. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Jun 2025 15:35:28 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: | Vanaf vandaag mag ik als lid stemmen voor of tegen een gezamenlijke kandidatenlijst voor GL/PvdA voor de komende verkiezingen én voor of tegen een nieuwe linkse parij in 2026 waarin GL en PvdA samen opgaan.
Ik ben vóór. Het is hoog tijd voor een sterk links geluid.💪🏻 |
Wat ik had begrepen zou er op het a.s.leden congres van PvdA/GLop 21 juni gestemd kunnen worden voor:
-Alliantie met GL
-Federatie met Gl
-Fusie met GL
Dat is nu terug gebracht tot 2 vragen die Willemijn hierboven schrijft.
De alliantie en federatie zijn dus niet meer mogelijk met deze stemming. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 569 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 5 Jun 2025 21:09:26 Onderwerp: |
|
|
Die fusie (zal het wel worden) is door de kabinetsval en de noodzaak van verkiezingen in een stroomversnelling geraakt. Ik hoop dat er een nieuwe naam wordt verzonnen want PvdA/GL klinkt niet goed, alsof er twee partijen blijven bestaan. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|