50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Nieuwe verkiezingen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2025 10:41:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zie een kabinet met de VVD er echt niet van komen zolang Yesilgöz de kans krijgt om in zowat alle talkshows haar gratuite onzinpraatjes te verkopen, terwijl ze daar nauwelijks tot geen tegengas krijgt. Net als extreemrechts sticht ze daar vooral verwarring mee. Ik begrijp ergens nog wel dat de rechtervleugel van de VVD moeite heeft om in zee te gaan met de PvdA/GL maar om op alleen al voorhand een gematigde democratische partij uit te sluiten is een domme streek. Met dergelijk gedrag bewjs je alleen maar dat je heel veel sympathie hebt voor extreemrechts. Als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, zwemt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend. Ze sluit zichzelf daarmee uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 17 Jun 2025 10:41:52    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 19 Jun 2025 11:47:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
In de Ipsos I&O-zetelpeiling van 16 juni sluit het CDA zich aan de PVV, GL-PvdA en VVD. Het besluit van VVD-leider Dilan Yesilgöz vorige week om samenwerking met de PVV uit te sluiten, zorgt bij geen van beide partijen voor netto winst of verlies. De strijd om welke partijen groot of de grootste zullen worden en welke na 29 oktober een regeringscoalitie zullen vormen ligt open. Veel zal afhangen van welke verkiezingsthema’s dominant worden.

In de Ipsos I&O-zetelpeiling, uitgevoerd van 13 t/m 16 juni, staan PVV (stabiel op 30) en GroenLinks-PvdA (29) virtueel op gelijke hoogte. GL-PvdA gaat van 26 naar 29 zetels, waardoor er geen significant verschil meer is tussen GL-PvdA en PVV. Het verschil tussen PVV en VVD is dat wel. Ook de VVD is stabiel en haalt in deze peiling 24 virtuele zetels.

Het CDA lijkt de aansluiting te hebben gevonden bij de top 3 (PVV, GL-PvdA en VVD). Het verschil tussen CDA en VVD (24 zetels) is niet langer significant. De partij van Henri Bontenbal komt – na een gestage groei de afgelopen 1,5 jaar –in deze peiling op 21 virtuele zetels en heeft de potentie door te groeien. De kans dat het CDA zich mengt in de strijd om de grootste partij te worden is toegenomen.

https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/ipsos-io-zetelpeiling-cda-vindt-aansluiting-bij-top-3/

Het worden spannende tijden wie uiteindelijk de grootste partij gaat worden.
Het CDA doet het eigenlijk het beste, die blijft consequent stijgen.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2025 10:19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Oud-staatssecretaris Ingrid Coenradie (Justitie) verruilt de PVV voor JA21. Ze wil voor die partij meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen, achter de huidige leider Joost Eerdmans.

https://nos.nl/artikel/2571802-ingrid-coenradie-stapt-over-naar-ja21

Dit was al te verwachten, ik denk dat ze partij goed zal doen, ze is populair.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2025 10:34:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
GroenLinks-PvdA wil een volledig wapenembargo tegen Israël, inclusief een verbod op de levering van Nederlandse onderdelen voor het luchtverdedigingssysteem Iron Dome. Het luchtverdedigingssysteem beschermt burgers tegen raketaanvallen.

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5514608/groenlinks-pvda-wil-levering-onderdelen-voor-luchtverdediging

Ik snap niets van deze move, juist nu op dit moment.

Ik ben het zeker met GL/PvdA eens dat Israel veel harder moet worden aangepakt voor hun beleid, maar verdedigingswapens weigeren lijkt me geen goed idee.
Wie worden daar de dupe van? Niet Nethanyayou, die heeft wel een veilige schuilplaats, maar de burgers wel (zowel Israeliers als Palestijnen), die zijn degenen die daar de prijs voor betalen.

Heel opmerkelijk dit, juist met de verkiezingen voor de deur.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2025 09:42:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Citaat:
GroenLinks-PvdA wil een volledig wapenembargo tegen Israël, inclusief een verbod op de levering van Nederlandse onderdelen voor het luchtverdedigingssysteem Iron Dome. Het luchtverdedigingssysteem beschermt burgers tegen raketaanvallen.

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5514608/groenlinks-pvda-wil-levering-onderdelen-voor-luchtverdediging

Ik ben het zeker met GL/PvdA eens dat Israel veel harder moet worden aangepakt voor hun beleid, maar verdedigingswapens weigeren lijkt me geen goed idee.
Wie worden daar de dupe van? Niet Nethanyayou, die heeft wel een veilige schuilplaats, maar de burgers wel (zowel Israeliers als Palestijnen), die zijn degenen die daar de prijs voor betalen.

Met het oog op de verkiezingen is dit inderdaad een riskante move. Maar...Piri heeft zeker een punt. Ik ken haar als een zeer ervaren en bekwaam kamerlid en ze is zeker niet over één nacht ijs gegaan, alleen moet het héél goed worden uitgelegd.

Piri wil echt niet dat er onschuldige slachtoffers vallen. Maar in het geval van Israël wordt de Iron Dome gebruikt om andere landen aan te vallen omdat Israël zich onschendbaar voelt. Stel je voor dat Iran een Iron Dome had, zou je dan ook denken dat het zijn eigen burgers wilde beschermen tegen aanvallen, of zou je denken dat het een extra motivatie is om je op Israël te richten? Ik denk dat laatste. Ik denk niet dat de overige Kamerleden steun zouden willen geven aan een Iron Dome voor Iran, toch? Kennelijk zijn de levens van de onschuldige burgers dáár het niet waard om beschermd te worden. Zonder Iron Dome zou Israël nooit op zo'n grote schaal andere landen aanvallen en burgerslachtoffers dáár maken. En precies om die reden wil Piri daar voor Israël geen onderdelen meer voor leveren. Maar uiteraard wordt het weer geframed als antisemitisme. Voor rechts is dit smullen. De politici buitelen overelkaar heen met: OOOOOHHH...GL/PvdA is radicaal en antisemitisch.
Schijnheilige bende.

Lees ook:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/jan-pronk-het-verhaal-dat-israel-van-alle-kanten-bedreigd-wordt-is-niet-waar

Fantastische man is dat toch
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2025 09:51:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
Dagmar57 schreef:
Citaat:

Met het oog op de verkiezingen is dit inderdaad een riskante move. Maar...Piri heeft zeker een punt. Ik ken haar als een zeer ervaren en bekwaam kamerlid en ze is zeker niet over één nacht ijs gegaan, alleen moet het héél goed worden uitgelegd.

Piri wil echt niet dat er onschuldige slachtoffers vallen ( Overigens hebben Palestijnen in Israël geen toegang tot schuilkelders. Die zijn alleen voor joden). Maar in het geval van Israël wordt de Iron Dome gebruikt om andere landen aan te vallen omdat Israël zich onschendbaar voelt. Stel je voor dat Iran een Iron Dome had, zou je dan ook denken dat het zijn eigen burgers wilde beschermen tegen aanvallen, of zou je denken dat het een extra motivatie is om je op Israël te richten? Ik denk dat laatste. Ik denk niet dat de overige Kamerleden steun zouden willen geven aan een Iron Dome voor Iran, toch? Kennelijk zijn de levens van de onschuldige burgers dáár het niet waard om beschermd te worden. Zonder Iron Dome zou Israël nooit op zo'n grote schaal andere landen aanvallen en burgerslachtoffers dáár maken. En precies om die reden wil Piri daar voor Israël geen onderdelen meer voor leveren. Maar uiteraard wordt het weer geframed als antisemitisme. Voor rechts is dit smullen. De politici buitelen overelkaar heen met: OOOOOHHH...GL/PvdA is radicaal en antisemitisch.
Schijnheilige bende.

Lees ook:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/jan-pronk-het-verhaal-dat-israel-van-alle-kanten-bedreigd-wordt-is-niet-waar

Fantastische man is dat toch

Overigens is er een motie opgesteld tegen de Piri-motie op het partijcongres. Ik hoop dat deze wordt verworpen. Laat GL/PvdA maar lekker een eigen, duidelijk beleid voeren. Dan valt er wat te kiezen straks.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2025 13:43:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Zojuist een overdonderend lang en warm applaus voor Kati Piri op het partijcongres. Ze was zichtbaar geëmotioneerd door deze steun na alle shit die zij en de partij de laatste dagen over zich heen kreeg. De motie die oproept afstand te nemen van de motie Piri is overigens door de leden met bijna 80% van de stemmen verworpen. En terecht.

Ook een motie van de "oude "kaderleden die tegen de fusie waren, die een afsplitsing van de partij wilden maar daar toch maar van afzagen, een motie die wilde dat de afzonderlijke partijen over onderwerpen ook afzonderlijk zouden moeten overleggen en beslissen werd met grote meerderheid verworpen. Het is heel duidelijk dat het idee van een nieuwe, grote, linkse partij heel breed wordt gedragen. Ik ben daar blij om.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2025 11:10:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:

Piri wil echt niet dat er onschuldige slachtoffers vallen.
Daar ben ik 100% van overtuigd, maar het probleem is dat zonder verdediginswapens onschuldige burgers wel degenen gaan worden die het slachtoffer worden van geen verdediginswapens hebben.

Maar in het geval van Israël wordt de Iron Dome gebruikt om andere landen aan te vallen omdat Israël zich onschendbaar voelt. Stel je voor dat Iran een Iron Dome had, zou je dan ook denken dat het zijn eigen burgers wilde beschermen tegen aanvallen, of zou je denken dat het een extra motivatie is om je op Israël te richten?
Ik denk dat voor beide landen als ze een iron drome hadden dit in de 1e plaats een verdedigingswapen is voor heen land en niet een aanvalwapen.
En zoals nu wel gebleken is, is zelfs een iron dome niet genoeg om burgers te beschermen, Iran is er ook door heen gekomen met wapens.

Zonder Iron Dome zou Israël nooit op zo'n grote schaal andere landen aanvallen en burgerslachtoffers dáár maken. En precies om die reden wil Piri daar voor Israël geen onderdelen meer voor leveren.
Ik denk dat ook zonder Iron Dome Israel wel Iran had aangevallen, simpelweg omdat ze nu hun kans schoon zagen om dat nu te doen omdat zowel Hezbollah als Hamas ernstig verzwakt zijn Iran verzwakt zijn.
Ik ben het daar dus niet mee eens, ik vind wel dat er onderscheid gemaakt dient te worden tussen aanval of verdediginswapens simpelweg omdat onschuldige burgers altijd het kind van de rekening zijn en de prijs betalen.

Ik ben het helemaal met PvdA/GL eens dat er veel en veel harder (al had moeten) worden opgetreden tegen het beleid van Nethanayou, in die zin steun ik hun visie zeker, maar dit voorstel van Piri dus niet.

Maar uiteraard wordt het weer geframed als antisemitisme. Voor rechts is dit smullen. De politici buitelen overelkaar heen met: OOOOOHHH...GL/PvdA is radicaal en antisemitisch.
Tsja, daar kun je je aan ergeren, maar zo werkt het politieke spel, dat zou en is andersom hetzelfde.
Het is nu aan GL/PvdA om dat krachtig te weerspreken en krachtig bij hun visie te blijven en rechts om de oren te slaan met hun slappe beleid qua Israel.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2025 11:16:12    Onderwerp: Reageren met citaat

De leden van de PvdA/GL hebben massaal hun steun uitgepsroken voor Piri en haar Israel beleid.

Links heeft zich in elk geval hier mee flink gemanifesteerd en laten we hopen dat dit voor kiezers buiten de partij een reden is om zich bij de nieuwe fusiepartij aan te sluiten.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2025 11:58:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
De leden van de PvdA/GL hebben massaal hun steun uitgepsroken voor Piri en haar Israel beleid..

Links heeft zich in elk geval hier mee flink gemanifesteerd en laten we hopen dat dit voor kiezers buiten de partij een reden is om zich bij de nieuwe fusiepartij aan te sluiten.

Citaat:
Jarenlang hield hij zich afzijdig in de fusiediscussie, maar nu het hoge woord eruit is en de samensmelting van GroenLinks en PvdA doorgaat, schaart de populaire oud-burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, zich achter de nieuwe linkse beweging. ‘Dit is een goede zaak.’
Aboutaleb is zelf ook bereid de fusieclub te hulp te schieten. De oud-burgemeester geldt als een van de bekendste sociaaldemocraten van het land met een hoog waarderingscijfer onder het electoraat. ‘Ik heb Frans gezegd dat ik beschikbaar ben om waar de partij mij nodig heeft me in te zetten voor de verkiezingscampagne.’

https://www.volkskrant.nl/politiek/na-jarenlange-twijfel-sluit-ook-aboutaleb-zich-aan-bij-fusieclub-groenlinks-pvda~bc354618/

Als Timmermans slim is maakt hij veelvuldig gebruik van het aanbod van Aboutaleb, die man is ongekend populair bij zowel de achterban van GL/PvdA als daar buiten.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2025 15:33:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Verbeet reageerde diep getroffen door de gang van zaken, en trekt nu de conclusie dat zij na een lidmaatschap van vele tientallen jaren niet meer bij de partij wil horen.

Dat schrijft zij in een brief die zij zondagavond aan het partijbestuur stuurde, en die NRC heeft ingezien. Zij spreekt van een ‘onfatsoenlijke gang van zaken’ en vindt dat mensen werden beledigd en vernederd: ‘Ik ben diep gekwetst en verbijsterd dat niemand van u ingreep. Of was dit misschien de bedoeling?’ De fusie met GroenLinks noemt Verbeet ‘een historische beslissing met een fatale afloop voor de sociaaldemocratie in Nederland’.

https://www.volkskrant.nl/politiek/gerdi-verbeet-verlaat-de-pvda-diep-gekwetst-en-verbijsterd-dat-niemand-ingreep~bab7d571e/

Dit vind ik toch wel een smet op het partij congres, dat oud leden zich geschoffeerd voelen. (die foto van Oudkerk en Verbeet is veelzeggend)
Dat de moties verworpen zijn hoort bij het proces van een meerderheid van stemmen maar respect voor anders denkenden binnen de partij hoort er ook bij.

Piri zelf had nog wel opgeroepen om met respect met elkaar om te gaan en Timmermans later ook in zijn speech, maar daar is te weinig gehoor aan gegeven.
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2025 10:33:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Als GL stemmer betreur ik het ten zeerste dat die motie is ingediend. Want:
1. Totaal onhaalbare kaart hetgeen iedereen wist;
2. Daardoor onenigheid in de partij, dat te verwachten was en is;
3. Inhoudelijk : alle burgers van welk land dan ook hebben recht op bescherming en dus recht op het defensie schild. Dat staat totaal los van de genocide in GAZA;
4. Vreselijk dat de oudgedienden zoals Verbete haar lidmaatschap heeft opgezegd.

Kort samengevat, onnodig en wellicht kost het stemmen want Nederlanders stemmen niet graag op partijen waar bonje is.

Daarnaast internationaal gezien is dit zo klein, dat het ook daar niets oplevert.

Ik begrijp de emotie, maar het koppie erbij houden vind ik erg belangrijk. Totaal nutteloze actie.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 09:36:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Pien schreef:
Als GL stemmer betreur ik het ten zeerste dat die motie is ingediend. Want:
1. Totaal onhaalbare kaart hetgeen iedereen wist;
2. Daardoor onenigheid in de partij, dat te verwachten was en is;
3. Inhoudelijk : alle burgers van welk land dan ook hebben recht op bescherming en dus recht op het defensie schild. Dat staat totaal los van de genocide in GAZA;
4. Vreselijk dat de oudgedienden zoals Verbete haar lidmaatschap heeft opgezegd.

Kort samengevat, onnodig en wellicht kost het stemmen want Nederlanders stemmen niet graag op partijen waar bonje is.

Daarnaast internationaal gezien is dit zo klein, dat het ook daar niets oplevert.

Ik begrijp de emotie, maar het koppie erbij houden vind ik erg belangrijk. Totaal nutteloze actie.

Toegegeven, ik worstelde in eeste instantie ook met deze motie. Maar ik ken Piri als een uitstekend kamerlid met absoluut haar hart op de goede plaats, dus ik heb me er verder in verdiept en ben nu overtuigd van de juistheid van haar voorstel. Natuurlijk wil ze niet dat onschuldige burgers worden gedood, maar dat gebeurt nu op grote schaal in de Gaza wél. Een gebeurtenis waar vooral de rechterkant van de politiek veel minder heisa over maakt dat de motie van Piri. Sancties, afkeuring, de ambassadeur op het matje roepen...het is allemaal niet aan de orde. Nederland levert nog steeds ( onderdelen van) wapens en helpt dus mee aan de massamoord. Een volledig wapenembargo omvat ook onderdelen voor de Iron Dome, dat klopt. Maar wat is het dóel van deze motie? Juist: wij steunen de genocide niet meer, wij gaan voor de vrede in het héle gebied.
(Verder is het ook nog zo dat het beschermen van de burgers alleen de Joods-Israëlische burgers betreft. Palestijs-Israëlische inwoners hebben geen toegang tot de schuilkelders. Bovendien is het afweergeschut in Israël zó geplaatst dat de brokstukken van getroffen doelen neerkomen op gebieden waar voornamelijk Palestijnse burgers wonen.)

Had de vernietiging van het Palestijnse leven, cultuur en historie ooit plaats gevonden zonder Iron Dome? Zou de terroristische pieperaanslag in Libanon zonder dit ‘verdedigingswapen’ ooit zijn gepleegd?
Het waarschijnlijke antwoord op deze vragen is NEE.

Israël zou nooit Iran hebben aangevallen als het niet over de Iron Dome had beschikt. Zonder dit wapen had Israël drie weken geleden de wereldvrede niet in gevaar gebracht.

En zonder Iron Dome kan Israël ertoe worden aangezet te kiezen voor vrede in plaats van oorlog. Als Israël zichzelf niet meer vollédig kan beschermen, zal het eindelijk inzien dat veiligheid alleen kan worden gegarandeerd door een vredesregeling met de Palestijnen. Een tweestatenoplossing - maar bij voorkeur een binationale staat Israël/Palestina - komt alleen in zicht wanneer Israël zich niet meer machtig voelt.
Pas dán gaan de racistische Israëlische leiders begrijpen dat een vreedzaam samenleven op basis van gelijke rechten voor álle huidige inwoners van historisch Palestina - jood, moslim, christen en zij die zich anders identificeren - in Israëls eigenbelang is.

Zolang Israël zich superieur waant, blijft het horrormisdaden tegen het Palestijnse volk plegen. Zolang Israël wordt beschermd door de Iron Dome blijft het landen in de regio aanvallen. Zolang Israël zich onkwetsbaar voelt, kiest het nooit voor vrede.

De motie Piri is dus dienstbaar aan de vrede, dat is de Iron Dome niet.

Het betreft een tijdelijk embargo en het is in hoge mate inderdaad symbolisch, een signaal naar Israël en naar iedereen die de Israëlische misdaden wil veroordelen: stoppen! Israëlische soldaten krijgen zelfs gericht instructies om te schieten op burgers die in de rij staan voor voedsel. Waarom vinden wij dat de Israëlische burger beschermd moet kunnen worden maar niet de Gazaanse burger?
https://decorrespondent.nl/16187/de-slotfase-van-de-genocide-is-begonnen-zo-drijft-israel-de-palestijnen-naar-een-concentratiekamp/10cb5156-5899-0aff-2a49-e88035527dc8

Ik heb mezelf de vraag gesteld: zou ik, als dat mogelijk was geweest in de tweede wereldoorlog, er voor zijn geweest dat Duitsland hulp kreeg om de eigen burgers te beschermen terwijl het doorging met het vermoorden van onschuldige, onbeschermde burgers in andere landen en de massamoord op Joden?

Kati Piri zal later blijken aan de goede kant van de geschiedenis te hebben gestaan.

En voor wat betreft Verbeet. Zij was met o.a. Oudkerk, Melkert en Plasterk allang tegen de fusie GL/PvdA. Ze hebben overwogen een nieuwe sociaaldemocratische partij op te richten, maar zagen in dat dat geen haalbare kaart was. De Telegraaf werd dankbaar ingezet in hun strijd tegen vernieuwing. Deze motie is in mijn ogen gebruikt als stok om de hond mee te slaan. Ze zocht maar wat graag de publiciteit door haar opzegbrief naar de NRC te sturen. Ze had het natuurlijk ook chic gewoon alleen naar het partijbestuur kunnen sturen, maar koos voor de slachtofferrol.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 11:37:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Eens met je hoor Willemijn, volledig.

Er wordt een buitengewoon misselijk politiek spelletje gespeeld.
Gister weer door Yesilguz die Douwe Bob beschuldigt antisemiet te zijn want Joden mogen geen Joden zijn van hem, dat legt ze hem dus in de mond, Douwe Bob wilde geen politieke manifestaties zien op de plek waar hij zou optreden, en die werden daar wel gemaakt.

Wat ik van -komt-ie weer- Rob de Wijk begrepen heb is dat de Iron Dome geen enkele rol speelt ten aanzien van de bescherming tegen Iraanse raketten.

Dat lieden als Rob Oudkerk ervan maken dat de PvdA/Groenlinks klaarblijkelijk het Joodse volk wil laten wegvagen is natuurlijk een walgelijke verdraaiing en vertekening en tevens een omkering wanneer we zien hoe Netanyahu rustig zijn gang kan gaan militairen op weerloze Gazanen te laten schieten wanneer zij kapot van de honger eten willen komen ophalen, en in het gebied van de Westelijke Jordaanoever stukje bij beetje de overgebleven Palestijnen weg te jagen met militair geweld en door hun oogsten, hun olijfbomen etc te vernietigen. Zo ging dat al decennialang druppelsgewijs om niet teveel aandacht te trekken, maar nu in sneltreinvaart want de aandacht gaat internationaal op dit moment sowieso naar heel andere dingen uit.

We krijgen hier dan ook niets over te zien op het nieuws. Waarschijnlijk ook niet omdat de antisemitisme-kaart keer op keer getrokken wordt door de hardste schreeuwers op het moment

O wacht, Netanyahu heeft gister warempel enige kritiek geuit op de Joodse kolonisten die het heft in eigen hand hebben genomen en zelfs tegen Israëlische militairen zijn gaan knokken (die hen tot voor kort rustig hun gang lieten gaan). Zal mogelijk de invloed van Trump zijn die het geweld jegens de Palestijnen/Gazanen toch een beetje wil luwen, natuurlijk ook weer met het oog op zijn eigen pr. De tegenprestatie is dan weer dat de Don ervoor gaat zorgen dat Bib niet langer vervolgd zal worden voor corruptie en allerlei andere schandalen, precies zoals hij dat voor zichzelf voor mekaar heeft gekregen
https://www.timesofisrael.com/pm-condemns-fanatic-few-settlers-for-attacking-idf-lapid-terrorists-are-terrorists/

Laatst aangepast door Klaas op 1 Jul 2025 12:34:26; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 12:33:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
(Verder is het ook nog zo dat het beschermen van de burgers alleen de Joods-Israëlische burgers betreft. Palestijs-Israëlische inwoners hebben geen toegang tot de schuilkelders. Bovendien is het afweergeschut in Israël zó geplaatst dat de brokstukken van getroffen doelen neerkomen op gebieden waar voornamelijk Palestijnse burgers wonen.)
Dat kan niet genoeg benadrukt worden. Ook weer zo'n aspect dat nauwelijks aandacht krijgt in de media.
Citaat:
En voor wat betreft Verbeet. Zij was met o.a. Oudkerk, Melkert en Plasterk allang tegen de fusie GL/PvdA. Ze hebben overwogen een nieuwe sociaaldemocratische partij op te richten, maar zagen in dat dat geen haalbare kaart was. De Telegraaf werd dankbaar ingezet in hun strijd tegen vernieuwing. Deze motie is in mijn ogen gebruikt als stok om de hond mee te slaan. Ze zocht maar wat graag de publiciteit door haar opzegbrief naar de NRC te sturen. Ze had het natuurlijk ook chic gewoon alleen naar het partijbestuur kunnen sturen, maar koos voor de slachtofferrol.
En dat krijgt dan weer overmatige aandacht. Vooral Oudkerk is niet weg te slaan bij media waar de Telegraaf achter zit, met name WNL. Wat Plasterk jarenlang bij de PvdA te zoeken had is me volkomen onduidelijk of het moet zijn dat hij als een soort mol de partij van binnenuit wilde beschadigen.

Met je eens dat de campagne om links en dan vooral de PvdA, nu dus de combi PvdA/GL op een heel achterbakse manier te beschadigen weer eens begonnen is. Ook dat Kata Piri respect verdient voor haar inzet, waarbij ze altijd heel duidelijk is over de mitivatie van haar standpunten.
Terug naar boven

Geplaatst: 1 Jul 2025 12:33:07    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: