50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Nieuwe verkiezingen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 12:36:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:

Israël zou nooit Iran hebben aangevallen als het niet over de Iron Dome had beschikt. Zonder dit wapen had Israël drie weken geleden de wereldvrede niet in gevaar gebracht.

De Iron dome is vooral bedoeldd als afweer tegen aanvallen uit GAZA, niet zozeer voor die uit Iran.
Citaat:
De 'IJzeren Koepel' is vooral efficiënt om de vele raketten van Hamas en Hezbollah uit te schakelen. Sinds de terreuraanval van Hamas op 7 oktober 2023 en de start van de Gaza-oorlog heeft 'Iron Dome' duizenden raketten onderschept die door Hamas en andere Palestijnse extremistische organisaties vanuit Gaza waren gelanceerd.

Voor raketten uit Iran zijn vooral afweerstystemen de David Sling en de Arrow en de Tsjaad.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/16/israel-uitleg-luchtafweersystemen/

Ik ben en blijf tegen een volledig wapenembargo.
Mijn visie is ongeveer dezeflde als die van Marcel ten Hoove.
Ik ben voor alleen een boycot op offensieve wapens voor Israel.
https://www.trouw.nl/opinie/opinie-en-weg-is-groenlinks-pvda-uit-het-politieke-midden~b5d3bd57/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 1 Jul 2025 12:36:02    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 12:53:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:

Ze had het natuurlijk ook chic gewoon alleen naar het partijbestuur kunnen sturen......

Het was nog veel chiquer geweest als partijleden na jarenlang lidmaatschap en betrokkenheid en inzet voor de partij, niet waren uitgejoeld op het congres omdat ze tegen de fusie en motie zijn.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 13:22:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas schreef:

Gister weer door Yesilguz die Douwe Bob beschuldigt antisemiet te zijn want Joden mogen geen Joden zijn van hem, dat legt ze hem dus in de mond, Douwe Bob wilde geen politieke manifestaties zien op de plek waar hij zou optreden, en die werden daar wel gemaakt.

Vreselijk dom van Yesilgoz om zo te reageren.
Heel goed van Douwe Bob dat hij haar aanbod om koffie te drinken en het hierover te hebben (omdat ze zelf inmiddels ook wel inziet dat het geen goeie reactie was) heeft afgeslagen en excuses van haar eist voor haar opruiende tweet.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 15:40:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Willemijn schreef:

Ze had het natuurlijk ook chic gewoon alleen naar het partijbestuur kunnen sturen......

Het was nog veel chiquer geweest als partijleden na jarenlang lidmaatschap en betrokkenheid en inzet voor de partij, niet waren uitgejoeld op het congres omdat ze tegen de fusie en motie zijn.

Ja dat hoefde voor mij ook niet. Hier had de dagvoorzitter krachtiger moeten optreden. Maar ik heb het congres helemaal gevolgd en mijn indruk was dat het gejoel vooral voortkwam uit blijdschap dat de motie tégen de motie Piri het niet zou halen. Dat er grote overeenstemming was om éindelijk eens een statement tegen Israëls optreden te maken. Het was minder op de persoon gericht dan op wat ze zeiden. Maar dat het voor de oude garde niet prettig was, zal duidelijk zijn, ook al omdat er werd besloten om over de motie samen met GL te stemmen ipv apart met de PvdA. Dat laatste was voor mij overigens wél logisch, als je samen verder wil. Maar goed, met behulp van een meer dan gretige Telegraaf én WNL én SBS hebben ze uitgebreid hun gal kunnen spuwen. Fijn te weten dat je bij nood oprechte vrienden op uiterst rechts hebt.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 18:12:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
. Maar goed, met behulp van een meer dan gretige Telegraaf én WNL én SBS hebben ze uitgebreid hun gal kunnen spuwen. Fijn te weten dat je bij nood oprechte vrienden op uiterst rechts hebt.

Gerdi Verbeet, die ik een zeer integere vrouw vind, heeft haar interview nadat ze het lidmaatschap had opgezegd, gegeven bij Nieuwuur, daar heb ik zelf naar gekeken, dus niets geen uiterst rechts.
En de krant die de brief heeft ingezien is de NRC, dus ook niks geen uiterst rechts.

En Verbeet verwijten dat ze gelinkt is aan vrienden op uiterst rechts vind ik een kwalijke zaak, die niet op waarheid berust.
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 18:25:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Willemijn schreef:
. Maar goed, met behulp van een meer dan gretige Telegraaf én WNL én SBS hebben ze uitgebreid hun gal kunnen spuwen. Fijn te weten dat je bij nood oprechte vrienden op uiterst rechts hebt.

Gerdi Verbeet, die ik een zeer integere vrouw vind, heeft haar interview nadat ze het lidmaatschap had opgezegd, gegeven bij Nieuwuur, daar heb ik zelf naar gekeken, dus niets geen uiterst rechts.
En de krant die de brief heeft ingezien is de NRC, dus ook niks geen uiterst rechts.

En Verbeet verwijten dat ze gelinkt is aan vrienden op uiterst rechts vind ik een kwalijke zaak, die niet op waarheid berust.

Ik heb het niet alleen over Verbeet. Ik heb het over de gerenommeerde partijverlaters. Dat Verbeet haar opzegbrief naar de NRC stuurde vermeldde ik al en ook wat ik daarvan vind. Je kunt natuurlijk zeggen dat de partij ondankbaar of respectloos omgaat met haar oud-bestuurders, je kunt met dezelfde overtuiging zeggen dat ze na jarenlang alle kansen te hebben gehad nu met modder gooien, omdat de partij zich niet naar hun zin ontwikkelt. Voor de goede verstaander: vrienden op uiterst rechts slaat natuurlijk op de gretigheid waarmee de rechtse media zich hebben gestort op deze strijd. Ik ben bijna ontroerd om te ervaren hoeveel zorgen de Telegraaf zich maakt over de linkse fusie. Misschien kunnen ze zich nu druk gaan maken over de strijd tussen de liberale en extreemrechtse kant binnen de VVD.

Enne....daarover gesproken: Waar blijft het nieuwe kluppie van Dijkhoff met zijn kritiek op de kwaadaardige framing van Yesilguz richting Douwe Bob? Het blijft nogal stil daar, wat me doet vermoeden dat zijn initiatief niets anders is dan een poging om het wat liberalere deel van de VVD bij de club te houden. Gewoon een actie met het oog op de verkiezingen dus. Niks zorgen om de democratie dus.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 18:37:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals veel vaker wordt het meeste lawaai gemaakt door een relatief kleine groep. Ik denk dat dat op het congres van PvdA/GL ook het geval was. Ik kan me wel voorstellen dat kritiek op Israël moeilijk ligt bij een deel van de aanhang met een Joodse achtergrond. Dat vind ik wrang omdat velen van hen juist bij de PvdA een onderdak vonden voor hun idealen. Dat die groep verdeeld is lijkt me overigens wel duidelijk. Mijn mening is dat er niet genoeg benadrukt kan worden dat er verschil bestaat tussen kritiek op Israël, cq het regime olv Netanyahu en antisemitisme en net zo goed tussen opkomen voor de rechten van de Palestijnen en het steunen van Hamas. Het hangt me langzamerhand de strot uit dat die kwalificaties zo veelvuldig door elkaar gehaald, vaak willens en wetens en dus misbruikt worden. Ik hoop dat dat binnen de PvdA/GL geen eigen leven gaat leiden en een afscheiding tijdens het fusieproces lijkt schadelijk genoeg door de haatcampagne van buitenaf. Daar kun je beter een eensgezind blok tegenover zetten.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: