Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pien
|
Geplaatst: 23 Jul 2025 09:51:15 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof dat ik liever Trump heb als Musk. Die, zo begreep ik vanuit het andere forum, is een cocaïne gebruiker en nog meer en uiterst rechts (Trump ook) maar ik zie hem eerder de atoomknop aanzettyen in een vlaag van verstandsverbijstering als Trump. Ik geloof niegt dat de wereld veiliger wordt met Musk als met trump. Ik ga dan toch liever nog voor Trump hoe erg ik die man ook vind. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 23 Jul 2025 09:51:15 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 449 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 23 Jul 2025 17:54:59 Onderwerp: |
|
|
Pien schreef: | Ik geloof dat ik liever Trump heb als Musk. Die, zo begreep ik vanuit het andere forum, is een cocaïne gebruiker en nog meer en uiterst rechts (Trump ook) maar ik zie hem eerder de atoomknop aanzettyen in een vlaag van verstandsverbijstering als Trump. Ik geloof niet dat de wereld veiliger wordt met Musk als met trump. Ik ga dan toch liever nog voor Trump hoe erg ik die man ook vind. | Daar hoef ik niet lang over na te denken om het met je eens te zijn. Beide heren hebben psychopathische kenmerken maar die heb je in gradaties, zeker qua uitingsvormen. Daarbij komt hersenschade door drugsgebruik, mogelijk ook (een deel van) de oorzaak. Dat is klaarblijkelijk het geval bij Kennedy jr. die als 'ervaringsdeskundige' de gezondheidsportefeuille in handen heeft. Bij Trump is het meer de pure psychopathologie, die van hem een keiharde zakenman maakt maar hij is wel gevoelig voor vleiereij en al het andere wat zijn ego opkrijkt, een meer narcistische karaktertrek. Het is een fraai stel dat er dagelijks in slaagt maatregelen te nemen ten nadele van grote bevolkingsgroepen en tot afgrijzen van de democraten en een groeiende groep republikeinen. Ik vind het verbazingwekkend hoe weinig de oppositie, toch grofweg dehelft van de Amerikanen, hier tegenover stelt. Ik kan niet anders dan concluderen dat de wetgeving daar door en door rot is en veel te veel op de hand van degenen die de actuele macht in handen hebben. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 23 Jul 2025 18:26:33 Onderwerp: |
|
|
Beiden zijn gevaarlijke individuen voor de maatschappij en de democratie.
Ik hoop wel dat Musk een eigen partij opricht en dat er dan een strijd losbarst tussen Trump en Musk die overigens gelukkig nooit president kan worden en ze elkaar over en weer de tent uitvechten en naar elkaar met modder gooien en dat de kiezer dan eindelijk door krijgt wat een vreselijke figuren het allebei zijn en denken dan toch maar liever de Democraten.
Het is dan wel hoog tijd dat er een goede nieuwe Democraat opstaat, want tot nog toe liggen de democraten totaal op hun gat. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 23 Jul 2025 18:55:37 Onderwerp: |
|
|
Of de democraten volledig op hun gat liggen dat weet ik eigenlijk niet Dagmar. Zo lijkt het wel, maar denk je eens in, dat de democraten tegen Trump in zouden gaan, dan zullen de gelederen zich sluiten. De oppositie zal toch echt uit de Republikeinen zelf moeten komen.
Eens met jou Kees. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 27 Jul 2025 23:54:15 Onderwerp: |
|
|
Er is een overeenkomst getekend tussen de VS en Europa over de importtarieven. Von der Leyen is akkoord gegaan met 15% invoerheffingen op verreweg de meeste goederen. Buiten dat die tarieven vooral door de VS zelf betaald moeten worden, uiteindelijk dus de Amerikaanse consumenten, betekent die natuurlijk ook schade voor de Europese economie omdat een deel van de export erdoor wordt tegengegaan. Trump lijkt maar niet te snappen, of hij wil niet, dat het ongerichte gejojo met die heffingen een verlies-verlies situatie betekent. Ik denk dat von der Leyen akkoord gegaan is om erger te voorkomen. Had je overigens de Scotten moeten horen over dat bezoek, om maar te zwijgen over de kritiek van een niet onaanzienlijk deel van de Amerikanen...
Trump is weer vriendjes met de EU-landen, vindt hijzelf
Importtarieven Op de golfbaan van Donald Trump in Schotland sloot hij zondag een deal met Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, die een handelsoorlog moet voorkomen. De EU is gezwicht voor het armpje drukken van de VS en accepteert eerder ondenkbaar geachte heffingen van 15 procent.
De wereld van Donald Trump is er één van vrienden en vijanden, en vrienden zijn degenen die doen wat jij wil. En dus is de handelsdeal tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie niets minder dan een klinkend persoonlijk succes voor de president. „Deze deal gaat ons dichter tot elkaar brengen”, aldus een triomfantelijke Trump op zondagavond. „Het is een partnerschap.”
Op zijn eigen golfbaan aan de Schotse westkust heeft Trump even daarvoor zijn zin gekregen. Al heel lang maakt hij zich boos over de EU, die in Trumps woorden „is opgericht om de VS te naaien” en tot zijn frustratie meer goederen uitvoert naar de VS dan omgekeerd. Maar na een gesprek met Ursula von der Leyen, de voorzitter van de Europese Commissie, is hij in zijn nopjes.
Bron: NRC
Laatst aangepast door Kees op 28 Jul 2025 13:04:21; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 28 Jul 2025 06:27:44 Onderwerp: |
|
|
@ Kees
Heb jij wel aan het auteursrecht gedacht toen je het artikel uit de NRC hier hebt geplaatst ?
Als je toestemming hebt om het hier zo in het geheel te plaatsen dan is er niets aan de hand , zo niet dan ben je in overtreding . Een gewaarschuwd mens telt voor twee .🙂
https://www.nrc.nl/auteursrecht-databankrecht/ |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 28 Jul 2025 13:02:28 Onderwerp: |
|
|
Greet.W schreef: | @ Kees
Heb jij wel aan het auteursrecht gedacht toen je het artikel uit de NRC hier hebt geplaatst ?
Als je toestemming hebt om het hier zo in het geheel te plaatsen dan is er niets aan de hand , zo niet dan ben je in overtreding . Een gewaarschuwd mens telt voor twee .🙂
https://www.nrc.nl/auteursrecht-databankrecht/ |
Tja, het dient hier absoluut geen commercieel doel maar je hebt gelijk. Opsporen van 'misbruik' is tegenwoordig een fluitje van een cent. Ik kort het wel in om evt. problemen te voorkomen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 29 Jul 2025 07:33:18 Onderwerp: |
|
|
Trump zijn uitlatingen over de EU vond ik zo van de pot af gerukt, de EU is opgericht om tegen de USA te zijn met handel voeren etc, dat hij laat zien dat hij niets van diplomatie heeft begrepen net zomin als van de EU.
Heel bizar. Maar het werkt wel want hij heeft zijn zin met zijn eenzijdig handelaakkoord. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|