50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Wereldwijde crisisgebieden
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Aug 2025 16:22:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook multimiljardairs maken keuzes over hoe en hoeveel ze doneren. Vaal laten ze die keuzes maken door een zaakgelastigde om zelf niet met dilemma's geconftonteerd te worden maar soms ook omdat doneren fiscaal gunstig kan iuitpakken. Als iedereen, ook die veelgevers zouden redeneren zoals jij dan krijgt er geen enkele humanitaire organisatie geld meer, op de bijdragen van de overheid na.

Hoeveel collectanten krijg je in een jaar aan de deur? Toen? Twintig lijkt me al veel, gezien mijn ervaringen. Dat kost je dan hoogstens een euro of tien als je iedere collectebus een halve euro zwaarder maakt. De kosten zullen voor jou geen probleem zijn, neem ik aan.

Sorry dat ik even doorzaagde, Dagmar, maar ik probeerde je beweegredenen duidelijk te krijgen maar ik stop ermee om er geen eindeloze woordenwisseling van te maken. Het is me ten dele duidelijk maar ik vind het jammer dat ik je principes niet heb kunnen mobiliseren. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Aug 2025 16:22:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 5 Aug 2025 17:03:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:

Hoeveel collectanten krijg je in een jaar aan de deur? Toen? Twintig lijkt me al veel, gezien mijn ervaringen. Dat kost je dan hoogstens een euro of tien als je iedere collectebus een halve euro zwaarder maakt. De kosten zullen voor jou geen probleem zijn, neem ik aan.
Gaat natuurlijk niet alleen om collectus aan de deur, die worden steeds minder naar mijn idee, maar ook mensen die ergens buiten geld op willen halen voor een goed doel (hier staan ze veel bij supermarkten) en andere hulpacties.

Sorry dat ik even doorzaagde, Dagmar, maar ik probeerde je beweegredenen duidelijk te krijgen maar ik stop ermee om er geen eindeloze woordenwisseling van te maken. Het is me ten dele duidelijk maar ik vind het jammer dat ik je principes niet heb kunnen mobiliseren. Smile

Ja laten we de discussie stoppen, dit is tenslotte een topic over wereldcrisses gebieden en niet over mijn collecte geneuzel Very Happy
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 5 Aug 2025 22:12:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch is Gaza weer volop in het nieuws, zeker niet onterecht vind ik om twee redenen. Het is de intentie van Netanyahu om heel Gaza in te lijven bij Israël en de Nederlandse regering staat onder druk om vergaande sancties tegen Israël in gang te zetten. Wat er tot nu toe neergezet is ronduit schandalig en ging niet veel verder dan 'zorgelijk'. Dat haalt je de donder; de situatie is daar al sinds 1948 meer dan zorgelijk maar wat Israël de laatste tien jaar neergezet heeft met als climax de bloeddorst sinds 7 oktober, is een van de grofste mensenrechtenschendingen die momenteel gaande zijn. Zo, en nu ben ik dus in de ogen van velen een antisemiet omdat ik me kritisch tegenover Israël opstel. Want dat is langzamerhand ook een plaag, dat uitmaken van alles en iedereen voor antisemiet die kritiek heeft op wat israël allemaal flikt aan schendingen van de mensenrechten. Ik erger me er in ieder geval rot aan. Van organisaties als het CIDI kun je niet anders verwachten maar ook mensen als Rob Oudkerk, die ik ooit respecteerde om zijn verdiensten voor de volksgezondheid, doen eraan mee. Om over de walgelijke uitspraken van de meeste talkshowgasten en -presentatoren nog maar te zwijgen. Wat een bagger storten die over ons uit... Om on topic te blijven mogen die ook best wat meer serieuze aandacht aan de diverse conflicten en onderdrukte minderheden wereldwijd besteden. Laat ik het er mar op houden dat die kletsprogramma's niets maar dan ook echt niets met journalistiek te maken hebben.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 6 Aug 2025 05:34:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Rob Oudkerk en Leon de Winter spannen de kroon en als krant natuurlijk de Telegraaf. Nog altijd proberen deze instanties de acties van Netanyahu 2 miljoen burgers in hun eigen land op hun eigen grondgebied de dood in te drijven of althans psychisch voor heel hun verdere leven te verwoesten af te schilderen als moreel gerechtvaardigd en zelfs noodzakelijk 'want anders gaat Israël eraan', en mensen die het niet met hen eens te zijn neer te zetten als antisemieten.
Op facebook kom ik gelukkig - zonder het op te zoeken- gelukkig veel Joodse stemmen tegen die de politiek van Netanyahu volstrekt verwerpen en de publiciteit opzoeken om hun standpunt uit te dragen.
Mirjam Rotenstreich, de vrouw van Adri van der Heijden, rabbijn Van Voolen, Ronit Palache, grote namen die veel bijval krijgen, vaak ook weer van andere Joodse mensen.

Een veel groter gevaar dan het door Natanyahu groot geworden, mentaal en materieel gevoede Hamas, vormt Netanjahu en zijn kliek zelf voor Israël. De consequenties van hun oorlogsmisdaden zullen nog lang voortduren. Het toerisme ligt op zijn gat, veel Israeli's verlaten Israël, de economie gaat ten onder aan de oorlogsvoering, de bevolking raakt tot op het bot verdeeld, en de gevaren voor repercussies zullen de komende decennia (minstens) heel groot zijn.

Nog zo'n triest geval. Wanneer de situatie in Gaza heel anders is Wierd, waarom laten de Israëlische media dat dan niet zien?
De nieuwe holocaustontkenning, niet echt een verrassing van extreem rechts....
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 6 Aug 2025 11:10:53    Onderwerp: Reageren met citaat

En vandaag het bericht dat zeer rap er een verlammingsziekte zich verspreid onder de GAZA bewoners die uiteindelijk de ademhaling stil legt. Is er een bacterie verspreid door Israël? Iets chemisch? Is het een spontane ziekte vanwege laag imuunsysteem? Zeer zorgelijk. Gaza lijkt ten dode opgeschreven met deze laatste ziekte. Zeer zeer verdrietig.

Gisteren in Nu.nl was er ook aandacht voor Soedan.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Aug 2025 11:49:22    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="Pien"]En vandaag het bericht dat zeer rap er een verlammingsziekte zich verspreid onder de GAZA bewoners die uiteindelijk de ademhaling stil legt. Is er een bacterie verspreid door Israël? Iets chemisch? Is het een spontane ziekte vanwege laag imuunsysteem? Zeer zorgelijk.wat de oorzaak is en het probleem is.

Inderdaad heel zorgelijk enhet probleem is natuurlijk dat het zo goed als onmogelijk is voor onderzoekers om hier onderzoek naar te doen, simpelweg omdat ze niet toegelaten worden tot GAZA en er te weinig materiaal is voor goed onderzoek.
In het AD stond nog onderstaande:
Citaat:
]Een arts-onderzoeker van het Rotterdamse Erasmus MC claimt dat een verlammende en nog onverklaarde ziekte zich razendsnel verspreidt onder kinderen in de Gazastrook. Het ziekenhuis zelf laat donderdagochtend weten te twijfelen aan de juistheid van het bericht, dat de arts op persoonlijke titel verstuurde.

https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-arts-claimt-mysterieuze-verlammingsziekte-in-gaza~a81e8c97/

Dat stond overigens alleen in het AD dat het ziekenhuis zelf twijfelt aan het bericht. Dus onbekend of dit waar is.

Citaat:
Gaza lijkt ten dode opgeschreven met deze laatste ziekte. Zeer zeer verdrietig.

Dat lijkt me sowieso al het geval zeker als Nethanayou zoals verwacht heel GAZA wil aanvallen waar vandaag over wordt beslist.

Update:
Citaat:
Het Erasmus MC in Rotterdam neemt afstand van de uitspraken van één van haar artsen, dat in Gaza een onbekende verlammingsziekte rondgaat. De arts verspreidde het bericht op eigen houtje, zegt het ziekenhuis. De arts zelf zegt tegen RTL Nieuws toestemming te hebben gekregen van het Erasmus MC om het bericht te versturen.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5522007/erasmus-mc-trekt-bericht-over-uitbraak-verlammingsziekte-gaza
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: