Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Greet
|
Geplaatst: 8 Aug 2025 10:05:26 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Sibilla
Geslaagd wat betreft de spijkerbroeken ? En nog gefietst gisteren ?
@ Joke
Prachtige foto van de tuin van Ampies berg .
Wat zul je daar van genoten hebben .
@ Henny
Fijn dat alles in huis is aangepast aan jou situatie .
@ Kees
Druk met de Caddy , succes er mee en ja je zult inderdaad tijdens proefdraaien te weten komen wat je mist of teveel aan boord hebt .
Ik wens jullie allen een mooi zonnig 🌞 weekend .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 8 Aug 2025 10:05:26 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 10:06:46 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal. Het lijkt er op dat het vandaag een benauwd dagje gaat worden. Het is nog steeds grijs en al 21 graden. We zullen zien.
Gisteren hebben we er een vakantiedag van gemaakt.
Eerst naar kasteel Geldrop. Daar was een expositie van minder bekende schilders in Brabant. Wel aardig, maar erg druk. Al de oudjes zijn blijkbaar gek van kunst En het was er warm in de kamers. We hadden het vrij snel bekeken en ik had nog erg veel last van mijn teen. Maar we zijn toch wel blij dat we er geweest zijn, ook al hebben we maar de helft gezien. Van een paar prachtige schilderijen kan ik geen puzzels plaatsen. Misschien hier wel straks plaatsen. Te veel onbedekt vrouwelijk schoon. Ook al hangt het in een expositie.
Naderhand nog lekker uit wezen eten, als afsluiting.
Moet kunnen op z'n tijd.
https://www.dewatermolenvanopwetten.nl/
Kees, als je camper klaar is eerst gewoon een paar plaatsen verder, op een caming proefdraaien. Dat hebben wij toen ook gedaan met onze caravan. Dan zie je nog waar 'de kneep' zit
O ja, we hebben gisteren nog een goede tip in het kasteel gekregen van een van de bezoekers.
Iedereen die regelmatig met de stok loopt heeft het probeem van de vallende stokken, als je die ergens tegen aan wil zetten.
Oplossing: Zet je stok met het handvat naar beneden weg. Tegen een muur, of zo. Tegen een tafel. Noem maar op. Door de, nu, brede onderkant schuift hij niet weg en daardoor veel minder kans om te vallen. Probeer het eens.
Laatst aangepast door Henny op 8 Aug 2025 11:04:38; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 10:16:52 Onderwerp: |
|
|
Om een of andere reden kan ik de puzzel niet plaatsen. Straks probeer ik het weer  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 11:52:16 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag inmiddels.
Henny, die traplift is ideaal als je moeilijk de trap op en af kunt. Goed van de gemeente dat ze dat toen direct hebben gedaan. Ja, ook hier moet je vaak lang op alles wachten, dat is wel een nadeel. Wij kunnen gelukkig nog zonder traplift en ook zonder scootmobiel. Dat is een gezegende toestand, ik weet het. We hebben wel de badkamer levensloopbestendig laten maken. En we hebben kunststof kozijnen. En zonnepanelen. We kregen geen enkele subsidie, moesten alles zelf betalen, omdat we geen aannemer van de gemeente hadden ingeschakeld. Mijn schoonzoon heeft alles geregeld, samen vrienden die ook een zelfklusbedrijf hebben. Alles legaal, met btw. Maar toch, we kregen geen cent vergoed. het heeft ons er niet van weerhouden, een appartement was het alternatief. Dat is nog niet zo eenvoudig in deze contreien. Mijn zus heeft nu een mooi appartement in Valburg en ze hebben hun eigen huis in Almere goed kunnen verkopen. Maar ze hebben nu toch nog een hypotheek, heb ik begrepen. En niet zo'n beetje ook. terwijl wij inmiddels bijna klaar zijn. Maar ja, dat moet ieder natuurlijk zelf beslissen.
Joke, wat een schitterende tuin is dat, een plaatje! Ik snap dat je van die tuinen hebt genoten. Daar kun je uren in dwalen, in zo'n tuin.
Greet, ja ik heb nog gefietst, heerlijk. En ik ben geslaagd voor een spijkerbroek en een jurk, lekker zomers. We kochten ook stroopwafels bij de stroopwafelkraam. Zo heerlijk vers, meteen een grote wafel genomen, zo lekker vers. De markt was niet druk, het was nog vroeg. We belden met mijn zus, maar die was druk met het soppen van de keuken. Zwager was met de auto bezig, ze hadden geen tijd om naar de markt te komen. Geeft niks, het komt ons ook wel eens niet uit. Daarna nog bij de Aldi vis meegenomen, zo lekker.
Vandaag hoeft er niet veel. De wc's en de badkamer gedaan, gestoft en Wil heeft gezogen en gedweild. Alles is klaar nu.
Henny, ik lees dat jullie naar een museum zijn geweest. Blote kunst?
Mag je best een puzzel van maken hoor. Die Watermolen, dat restaurant, komt me bekend voor. Ik ben daar misschien wel eens geweest met Ine uit Nijmegen. We gingen nog wel eens die kant op. Toch lekker, zo'n lunch.
Goeie tip, voor je wandelstok. Zal ik onthouden.
Het blijft hier ook wel droog, al komen er veel grijze wolken overdrijven.
Straks toch maar nog ene rondje fietsen, denk ik.
Fijne vrijdag allemaal. Als er nog een puzzel komt: ik maak 'm!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 8 Aug 2025 12:13:19 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag ,
Greet een prachtige foto om zo het weekend in te luiden.
en had eerst een lens op de cv om te kijken wat voor soort bloemen dat zijn
ben daar geen ster in maar op een of andere manier krijg ik die er niet meer op .wel bij mij smartfone ?
Henny jullie naar kasteel Geldrop geweest en dus best druk ook en daarna
samen lekker wezen eten groot gelijk je moet genieten van het leven.
Vanmorgen samen op zoek naar een nieuwe fiets voor mijn man die oude van 22 jaar,
was op en hijn was er snel uit weer een batavus gekocht met handremmen
een e-bike wil hij niet fiets meestal een half jaar,
en de rest met de auto hij kon er op wachten om hem klaar te maken met een bakkie koffie,
en komen al jaren bij dezelfde fietsenwinkel zo gaan we nog een eindje fietsen.
De passiebloem
Fijn weekend |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 12:54:20 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Een rondje Vinkeveen gefietst en een paar foto's gemaakt in Achterbos.
Het is hier bij ons loeidruk op de weg, ik ben weer thuis.
Het fietst toch anders, nu ik een e-bike ben gewend. Maar het is goed voor mijn bovenbeenspieren, dat merk ik wel. En het was heerlijk om te fietsen, net als gisteren.
de brug was open.
om de sloten vind je deze bloemen
rode, witte en gele waterlelies. Wie hier woont heeft veel te genieten |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 13:00:39 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Joke, jouw man wil ook op een gewone fiets, dat snap ik wel. Hij fietst alleen 's zomers net als ik. Mooi, dat hij de fiets meteen kon meenemen. Bij mij moest er nog iets aan gedaan worden, hij liep een beetje aan. Wil heeft zojuist de spiegel eraf gehaald. Die hoef ik niet, is alleen maar lastig. Ik ben bang dat ik dan tegen een ander aankom, een auto of zo. En bovendien heb ik er niks aan wat achteruitkijken betreft.
Die passiebloem, zo mooi. Ik heb ze in de tuin, volop in de knop en in bloei. Helaas maar een dag, maar dat geeft niet.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 14:33:24 Onderwerp: |
|
|
Sibille, wat een gezellige dag hebben jullie gehad.
De passiebloem ruikt inderdaad erg lekker en een prachtige bloem
Joke, je man ook al overgestapt op weer een gewone fiets. Ik hoor het steeds vaker. Ik denk dat je dan ook meer kontrole over de snelheid hebt.
Hier het schilderij wat absoluut niet goedgekeurd wordt door FB en ik minstens wel weer een maand op het strafbankje zal moeten zitten als ik daar een puzzel van maak. Jigidi zou er ook moeilijk over doen
Schilderes
Nettie Miechiels |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 8 Aug 2025 16:28:16 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hahaha, ja van FB mag je die niet plaatsen, maar van mij wel hoor. Maak daar maar een puzzel van hier, die maken we met liefde.
Overigens is die heen-en-weer fietspuzzel ook wel leuk om te doen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 8 Aug 2025 17:20:47 Onderwerp: |
|
|
Sibilla prachtig hoor zoals de Passie bloemen bloeien .
Henny nee dat zal wel dat je deze niet op fb 😅mag plaatsen.
Maar hier kan het wel is toch prachtig om te zien. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 9 Aug 2025 08:24:55 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Het weekend begint heel zonnig.
Ik ga dadelijk bij de bakker het brood ophalen, dat Wil gisteren heeft besteld.
Dan aan de koffie.
Verder nog niet veel bijzonders te vertellen.
Geniet van deze dag, ik kom nog wel buurten.
De koffie staat klaar, pakken maar!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Aug 2025 09:17:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Jullie hebben de boodschappen binnen. Wij nog niet, maar het zal niet veel zijn. Gisteren krieltjes bij de boer gehaald die je zo in de schil kunt koken. Heerlijk en dan gekookt lekker in een goede jus dopen en smullen maar.
Vlees hebben we gisteren ook al ingeslagen. Alleen nog groente.
Het gaat vrij warm worden, dus vanmorgen al vroeg alles aan kant.
Geniet van de dag!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 9 Aug 2025 10:43:49 Onderwerp: |
|
|
Heb een nieuwe hobby gevonden denk ik , heb ineens heel veel plezier in fotgraveren, het is nog even puzzelen om mooie onderwerpen te vinden en vooral om goede foto's te maken.
Hieronder enkele gemaakte exemplaren.
Moet nog wel even kijken hoe ik ze mooi kan verkleinen, deze zijn vrij groot, maar daar wordt ook nog aan gewerkt haha.
Greet maakt veel foto's, hoe en op welke site verklein jij ze?
Rhenen
Genomen in Rhenen
Rhenen |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Aug 2025 10:43:49 Onderwerp: |
|
|
|