|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joke
|
Geplaatst: 10 Aug 2025 15:41:29 Onderwerp: |
|
|
Greet wat leuk om te zien hoe die jongen aalscholver met het water speelt
Henny prachtige die beelden van die naakte vrouwen en groot gelijk dat je vandaag iets makkelijker gaat eten de komende dagen blijft het warm
Kees jij 30 jaar niet naar de kapper geweest en geniet vande soep.
Sibilla vandaag een relax dagje er van maken.
Hebben goed stuk gefietst stukje door het bos en ook op terrasje wat gedronken en nu relaxen.
De Goudsbloem.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Aug 2025 15:41:29 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 11 Aug 2025 08:10:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Het was gisteren wat bewolkt en daarom fijn om de hele middag buiten te vertoeven. Glaasje water met ijsklontjes er bij. Boekje lezen. Peter een cryptogrammetje. Rond 15 uur een mok eigengemaakte soep. Zo kom je de middag wel door.
Joke, de goudsbloem. Dat vind ik een eenvoudig, maar zeker een mooie bloem
Greet, ik denk wel dat tomaten in de pan hier vakaer gegeten wordt dan elder. In mijn omgeving hoor ik het vaak.
Heel eenvoudig.
Kluts een paar eieren met wat zout en peper. Snij wat uien fijn en fruit ze in de pan. Schijfjes tomaten er bij. Alles een laten stoven/garen. De eierstruif er bij en roerbakken tot het ei voldoende gestolt is.
Dit is de basisversie. Je kunt er zoveel bij doen zoals je wilt en ook kruiden.
Vandaag verwachten we hier 29 graden en rustig weer. De planten hebben gisteren al flink wat water gehad. Toch wel handig zo'n waterton.
Nog even een wasje draaien
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 11 Aug 2025 12:18:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Henny zal dat ook eens proberen is eenvoudig en tomaten lust die ook graag.
en gisteren was het aangenaam met een lees boek en verse soep mmm lekker hoor.
Vanmorgen om 11uur eerst naar Fysio geweest gaat goed wel drie oefeningen
doen van 30 stuks per been en 1sep nog een keer kijken hoe het er dan voorstaat en trap af gaat nu ook goed.
Zo nog even kijken voor een fietstas voor man ook makkelijk om het slot erin
te doen een exstra slot heb je wel nodig,
om hem vast te maken want ze laden hem zo een een bus en weg fiets niet normaal hoeveel er gestolen wordt.
jongen veulen ook last van vliegen bij oog best sneu.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Aug 2025 15:26:03 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag, zijn we weer.
Ik zie prachtige foto's langskomen.
Eerst de puzzel gemaakt van Henny, daarna de foto bewonderd van het boerenwormkruid van Joke.
Daarna de aalscholvers van Greet, zo leuk om te zien en zo goed gekiekt.
Ne hoor Henny, ze hoeven van mij geen broek aan, ook geen bh of iets dergelijks. leven en laten leven, vind ik. Maar ja, op FB kun je niet meer alles plaatsen, dat is maar goed ook. Alleen, ze maken het wel bont als je 6 weken arrest krijgt.,
Het is hier behoorlijk warm, gisteren ook. We waren nog wel even op de boerderij, maar verder kwamen we niet. Wel lang buiten gezeten, onder de blauwe regen. Daar is het heerlijk koel in vergelijking met onder de luifel.
Vandaag eerst de auto laten wassen, daarna naar de Aldi en de Readshop, daarna kwam er bezoek voor een overleg. Nu geniet ik even van jullie schrijfsels.
Joke, een extra fietsslot is nooit weg, zeker met de e-bike. Ze stelen ze zo onder je kont vandaan, niet te filmen. Gelukkig is dat ons nog niet overkomen, maar ook hier moet je alert zijn.
Dat het veulen last heeft van de vliegen, ja, dat is ook sneu. Koeien hebben daar ook last van, heel vervelend voor de dieren.
Henny, die tomaten zien er lekker uit. Ik hou wel van tomaten, als ze niet in de koeling zijn geweest. En onbespoten, dus biologisch zijn ze het lekkerste. Vind ik ook van komkommers.
Die tomaten/eierstruif-omelet maak ik ook vaak. Met een uitje erbij, erg lekker en een goede vleesvervanger. Beetje zout en peper erop, klaar.
Het wasje heb ik gisteren gedraaid, dat ligt al weer in de kast.
Gisteravond heb ik het koffierondje gedraaid in ZH, vanochtend ook. Ik heb er zo langzamerhand een dagtaak, Wil vraagt of ik daar niet in dienst kan komen. Nou ja, als ik er de tijd voor heb, vind ik het geen probleem. Maar ik laat er niet mijn eigen programma door beïnvloeden.
Het is hier behoorlijk warm vandaag, we hebben de ventilatoren aan.
De fysio is goed voor je been, Joke. Dat blijkt wel, je kunt weer de trap af.
Wel voorzichtig aan doen, niks forceren.
in het archeologisch museum in Castricum |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet
|
Geplaatst: 11 Aug 2025 18:59:14 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal
@ Henny
Bedankt voor de beschrijving van tomaten in de pan .Ik ga dit vast in 1 van de komende dagen eten , als het zo warm is moet ik toch niet te lang in de keuken zijn ( de hele middag en tot de zon ondergaat schijnt het op het keukenraam )
Hier was het 23 gr en nog heerlijk weer om een stuk te fietsen .
@ Joke
Fijn Joke dat de trap afgaan nu ook goed gaat en mooi dat je nu niet iedere week naar de fysio hoeft .
Extra slot is zeker geen luxe , die heb ik ook en gebruik het als ik ergens een boodschap moet doen op het winkelcentrum e.d. maar ook in de fietsenkelder , ik kan het daar gelukkig ook dubbel op slot zetten .
Prachtige foto van de goudsbloemen en van het veulentje .
Jammer dat de eigenaar van het veulentje daar niets aan doet , er zijn vliegenmaskers voor .
@ Sibilla
Mooi dat jullie een natuurlijke zonwering hebben
en wel de blauwe regen .
Toch wel handig voor ZH een invaller dichtbij te hebben 😊
Hier viel het gelukkig nog mee met de warmte , en er is hier een verfrissend briesje vanaf zee , ik hoop dat deze blijft de komende dagen.
Een héle mooie foto , uniformen uit de tijd van Napoleon
Foto : De meidoorns zitten weer vol bessen , zullen de vogels blij mee zijn.
detail meidoorn
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 484 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Aug 2025 05:47:49 Onderwerp: |
|
|
We gaan langzamerhand richting nazomer. Je ziet het ook aan de bomen en de planten op de recent gemaakte foto's hier waarbij de meest uitbundige bloei wel voorbij is en plaats maken voor de vruchten. Altijd weer mooi proces, zo het hele jaar door.
Een aantal berichten geleden zag ik een mooie tip over omvallende stokken en krukken. Ik gebruik meestel één kruk, soms twee en die dingen lijken er inderdaad voor gemaakt te zijn om op de grond te vallen. Ik erger me daar dood aan. Sommige wandelstokken hebben een lus voor om je pols en krukken vaak een armsteun waardoor je ze niet altijd hoeft neer te etten. Ik heb ook een wandelstok met een brede dop, die zelfstandig kan staan. Je moet er neit tegenaan stoten want dan moet je tochde diepte in om het ding op te vissen. Sommige krukken kun je ondersteboven op de elleboogsteun neerzetten maar dat lukt bij die van mij niet. Maar toch 's kijken of ondersteboven neerzetten me beter bevalt.
Gisteren even aanganaam gewinkeld in de toko in Zeist. Ik heb nu alle spullen in huis om straks gado gado te maken en oo nog wat basisingrediënten gekocht. De lontong heb ik gisteravond al gekookt want die moet je echt pas snijden als het pakketje helemaal afgekoeld is. De groente (kool, boontjes, taugé, aardappel maar andere zijn ook mogelijk) moet nog geblancheerd worden en die eet je ook koud, net als de tempeh die gefrituurd moet worden en de gekookte eitjes. Misschien doe ik er nog wat saté bij maar warme pindasaus is een must bij gado gado. Verder gaat er nog wat kroepoek, gebakken uitjes en atjar ketimoen (komkommer in het zuur) bij. Lijkt me zo een heerlijke maaltijd voor bij dit warme weer. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 12 Aug 2025 09:45:18 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Gisteren even aanganaam gewinkeld in de toko in Zeist. Ik heb nu alle spullen in huis om straks gado gado te maken en oo nog wat basisingrediënten gekocht. De lontong heb ik gisteravond al gekookt want die moet je echt pas snijden als het pakketje helemaal afgekoeld is. De groente (kool, boontjes, taugé, aardappel maar andere zijn ook mogelijk) moet nog geblancheerd worden en die eet je ook koud, net als de tempeh die gefrituurd moet worden en de gekookte eitjes. Misschien doe ik er nog wat saté bij maar warme pindasaus is een must bij gado gado. Verder gaat er nog wat kroepoek, gebakken uitjes en atjar ketimoen (komkommer in het zuur) bij. Lijkt me zo een heerlijke maaltijd voor bij dit warme weer.
Nou dames, ik weet niet hoe jullie er over denken/
Kennen jullie die reclame nog King corn brood
"Ik ga bij japie eten".
Nou, laten we met z'n allen bij Keesie gaan eten! Dat zal zeker geen straf zijn.
Terug naar simpel eten. Greet bij die tomatem in de pan doet Peter er graag sambal bij en ik een tikkie ketjap.
We hebben nog genoeg koude schotel over voor vanavond.
Kees, ik heb mij al aangewend om mijn stok op z'n kop weg te zetten en dat bevalt mij goed.
De lus om mijn pols doe ik nooit. Is mij afgeraden in de thuiszorgwinkel waar ik mijn stokken koop. Namelijk veel te gevaarlijk als je valt. Omdat het aan je pols vast zit kan de stok makkelijk tussen je benen schieten, of anders. Je kunt dan aardig op je bek gaan. Weet ook mijn buurvrouw van vier deuren verder enkele jaren gelden. Bont en blauw gelaat en een nieuwe bril nodig.
Vanmorgen was het hier nog aardig fris 21 graden. Vanmiddag zal het wel warm worden. 34 graden.
Gisteren 31.
Dadelijk nog even Peter zijn baard knippen en verder net zo veel als gisteren.
Wat lezen, wat puzzelen en zorgen dat we genoeg drinken. Vanmorgenvroeg al alles gedaan wat nodig was.
Geniet van de dag! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Aug 2025 12:44:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb, gelukkig vrij de komende dagen met die hoge temperaturen.
Vanmorgen was het hier even bewolkt, dus toen gauw de tuin gesproeid, kunnen de planten wel gebruiken nu, beetje water.
Ja je merkt het al, het naderende najaar, wordt al weer iets eerder donker ook viel me op.
Ik mopper ook wel eens over het weer hier (dan weer teveel regen, te veel zon of teveel wind ) maar ik ben blij met de seizoenen hier, altijd weer iets anders in de natuur.
Ik ga het rustig aan doen vandaag, jullie waarschijnlijk ook. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 12 Aug 2025 12:52:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag al weer.
We dronken de koffie in Mijdrecht bij mijn zus en zwager. Zaten net in de tuin toen de telefoon ging: of we zin hadden om bij hun koffie te komen drinken. Hun kleindochter met haar kleine dochter (hun achterkleinkind) kwam ook. Dat hebben we dus gedaan, was heel gezellig. Nu weer thuis, het wordt behoorlijk warm hier, we blijven lekker binnen.
Henny, die eieren met tomaten enzovoort maken wij ook vaak. ik snap dat je daar ketjap bij wil en Peter liever sambal. Het maakt niet uit wat je er bij doet, het is gewoon ene makkelijk en lekker gerecht.
Gaan we bij Keesie eten? Goed idee, die maakt uitzonderlijk lekkere gerechten.
Kees, die omgekeerde stokken, idd een goed idee. Doe ik ook als ik ze nodig heb. Wil wilde een wandelstok kopen, dat valt nog niet mee. Hier in de omgeving heb je daar geen winkels voor, maar via internet kan veel. Hij heeft er nog geen uitgezocht en ik zei dat hij ook wel mijn stok kan gebruiken. Die staat werkeloos in de hoek. Maar dat wil hij niet, valt teveel op, lijkt teveel op een kruk. Nou ja, hij heeft 'm ook niet echt nodig, hij wil dat voor lange afstanden.
Greet, de meidoorns doen het goed, zie ik. De vogels zullen er veel plezier van hebben, genoeg te snoepen.
Op de tv is een veiling aan de gang, Wil vindt dat altijd leuk om naar te kijken. Het is op de BBC, maar dat is gene probleem.
Ik ga verder in mijn boek over de lijfarts. Heb ik al een keer gelezen, merk ik, maar dat geeft niks. Veel is weggezakt.
kasteel Schaloen bij Valkenburg |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 12 Aug 2025 14:19:44 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag
Op deze warme dag ook hier was het vanmorgen goed te doen
met een windje en lekker een uurtje wezen fietsen en gelijk even naar de groenteboer en wat fruit mee genomen.
Henny jij vast vanmiddag nog naar je vriendin en verder rustig aan.
Sibiilla jij op bezoek geweest en nu ook lekker binnen met de waaijer aan.
mooie foto van dat kasteel in Valkenburg.
Greet die meidoorn doet het prachtig en daar kunnen de vogels van snoepen.
nu lekker binnen en de botersla en aardappels al klaar alleen nog straks een paar gehaktballen draaien.
Hier in huis is het lekker koel op balkon niet te doen daar is het snikheet staat de hele middag de zon op.
Haagwinde zie je veel langs het fietspad.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 484 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 13 Aug 2025 07:13:15 Onderwerp: |
|
|
Joke en Sibilla, verstandig om 's morgens vroeg je activiteiten te plannen met dat tropische weer, of het nou boodschappen zijn of op de koffie. Soort tropenrooster waardoor je niet de hele dag binnen zit.
Dagmar, ik denk er net zo over, want ik heb uiteindelijk ook geen hekel aan het weer in Nederland. Met al die verschillende soorten weer en de seizoenen heb je ook altijd een gespreksonderwerp of een opening daarvoor.
Henny, klopt wat betreft die lus aan een wandelstok. Zeker in ruimtes met hindernissen struikel je met kruk(ken) of wandelstok(ken) sneller en bij een val heb je nu eenmaal je handen nodig om een eventuele val te breken.
Wat eten betreft heb ik er de ruimte helaas niet voor om jullie allemaal te ontvangen, hoewel ik altijd wel zoveel kook dat er iemand onverwacht mee zou kunnen eten. Dat is in veel culturen een goede gewoonte die door veel mensen met een indo-achtergrond nog steeds in ere wordt gehouden. De gado gado gisteren was wel wat werk maar je kunt zowat alles van tevoren klaarmaken, waardoor het zich leent voor grotere gezelschappen. Het lijkt me een leuke uitdaging om zoiets eens voor een groter gezelschap te koken. Tot mijn verbazing at vrouwlief, doorgaans nogal kieskeurig, zowat haar hele bordje leeg, hoewel ik dat behoorlijk gevuld had. Er wordt vaak gedacht dat Indisch eten altijd scherp is door de lomboks maar dat hoeft helemaal niet. Het is streekgebonden. De santen waarin ik zowel de lontong en de groente klaargemaakt had geeft ook een heerlijk zachte smaak aan de ingrediënten.
In het midden de blokjes lontong en kloksgewijs, beginnend op 12 uur: taugé, blokjes gefrituurde aardappel, sperzieboontjes (nauwelijks zichtbaar door de pindasaus}, ei, gefrituurde tempehreepjes, spitskool en saté ajam, ook onder de pindasaus. Naast het bord een bakje met de atjar ketimoen. Later nog verkruimelde stukjes kroepoek toegevoegd en wat gebakken uitjes had ook nog gekund maar die was ik vergeten. Zoals ik verwachtte heerlijk eten, goed passend bij het tropische weer. Dan mag het eventueel ook wel wat scherper als je ervan houdt, want dat bevordert de zweetproductie, waardoor je wat afkoelt. Maar het ijsje als toetje was ook lekker. Had eigenlijk schaafijs moeten zijn om in de Indische sfeer te blijven maar ik vond het welletjes zo qua hoeveelheid werk.
Laatst aangepast door Kees op 13 Aug 2025 07:21:39; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet
|
Geplaatst: 13 Aug 2025 07:17:02 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Kees
Dat we naar de nazomer gaan zie ik hier aan de landerijen die weer kaal worden , er is de laatste dagen heel veel koren van het land gehaald ,
maar gelukkig worden tegenwoordig veel akkers weer ingezaaid met groenbemesters zodat je ook in het najaar nog veel bloeiends ziet op het land .
@ Henny
Ik heb gisteravond tomaten in de pan gegeten , het was heerlijk en voor herhaling vatbaar , misschien doe ik er de volgende keer nog wat fijn gesneden ham er bij door .
Jullie hebben dus weer het Zwitserleven gevoel dagen deze warme dagen
@ Dagmar
Fijn dat je vrij bent deze warme dagen
En is de zon gisteren lang genoeg weg gebleven zodat je planten ook iets aan het water hadden nadat je ze besproeid had ?
@ Sibilla
Het programma over de veiling op de BBC kijk ik ook weleens , leuk programma .
Prachtige foto van het kasteel .
@ Joke
Fijn dat je gisterenmorgen nog even hebt kunnen fietsen .
De middagzon op het balkon is in dagen zo als nu niet fijn daar integen is het in het voor- en najaar wel lekker .
Ik heb de zon in de morgen uren op het balkon en kon daar gisterenmiddag lekker zitten met een zeebriesje erbij .
Prachtige foto van de Haagwinde , mooi zo een aantal bij elkaar.
Ik wens jullie allemaal een mooie dag , sterkte met de hitte .
Foto : In een bloemenrand langs een akker stonden heel veel cosmea's bij elkaar .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Aug 2025 09:39:40 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal! Alles is zover aan kant en de boodschappen binnen voor vandaag.
Sibille, dus lekker op de koffie geweest. Ook wel eens leuk en veel bij kunnen kletsen.
Kees, het ziet lekker en zorgvulidig bereid uit. Dat je vrouw dat lekker vind en flink gegeten heeft kan ik me wel indenken
Ben jij, of je vrouw/famillie van Indische afkomst? Omdat je zoveel van Indiche koken weet?
Joke, nog goed fietsweer. Tot begin middag en dan zal het weer te warm zijn. Toch, dat heb je mooi mee kunnen nemen.
Nee, niet naar mijn vriendin geweest. Zij had afgesproken met haar dochter en haar kinderen en man om met z'n allen naar de Efteling te gaan. Met dit weer En ze kan al niet tegen de warmte. 33 graden in de schaduw. Zij liever dan ik
Greet, fijn dat het goed gesmaakt heeft en blokjes ham is ook een prima idee. Je kunt er zo veel mee doen.
In de ochtend was het buiten nog wel lekker, maar in de middag. Tuin pal op het zuiden... Toen bleven we lekker binnen. Lekker lezen, of puzzelen. Kop soep en rustig aan. Zo vandaag ook, maar ik wil er wel weer op uit kunnen.
Dagmar, is op jouw werk geen airco? Peter vond het vroeger fijn om met warm weer te werkrn, want daar hadden ze airco.
O ja, Greet, ik heb wel je foto gepikt voor eventeel een puzzel.
Nu de puzzel van vandaag. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet
|
Geplaatst: 13 Aug 2025 09:58:02 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Komt het door de warmte dat je de puzzel die je 10 augustus hier ook al hebt geplaatst nu weer plaatst of heeft het een andere reden  |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Aug 2025 09:58:02 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|