50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 123, 124, 125  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2025 11:04:40    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Mooi Joke, die Chinese lantaarn. Wij hebben ook alles in huis, er hoeft niks meer. Zus en zwager kwamen nog even koffiedrinken. Altijd gezellig, dat wel. Voor morgen hebben we afgesproken in het Spoorhuis, bij neef Dennis. Tenminste: Wil heeft dat afgesproken. Het lijkt dan minder warm te worden, ik heb er geen bezwaar tegen.

Henny, ik ga de puzzel maken, er hoeft immers niks anders meer. Dus Sam komt het weekend weer voor een paar dagen. Weg rust. Laughing Nou ja, je kunt in ieder geval nu aan je boek beginnen of verder lezen. IJsje erbij, water bij de hand, wie doet je verder wat? Cool

uitzicht vanaf de boerderij in Wilnis.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 15 Aug 2025 11:04:40    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2025 15:16:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

Dagmar57 schreef:

Gisteren nog even geoefend met maken van foto's, valt best nog tegen, soms maak je een foto en denk je dat is een leuke foto en als je dan thuis nog eens goed kijkt valt het erg tegen Very Happy .
Maar goed, ik blijf oefenen.

Is er ook bij de twee foto's die je nu geplaatst hebt iets wat je tegen valt ?
De eerste foto vind ik een geslaagde foto , foto 2 heb ik het vermoeden van dat je het doorkijkje duidelijker op de foto wilde hebben, tip : iets door de knieën , dan krijg je iets groter op de foto , maar even goed vind ik dit ook een geslaagde foto , spannend bospaadje Smile

@ Sibilla
Je hebt weer een leuk vooruitzicht , eten o.i.d. bij Spoorzicht .
Als het mais van het land af is dan hebben ze daar bij de boerderij een mooi uitzicht .

@ Henny
Weer fijn bij gekletst met een vriendin , ach ja dat is op z'n tijd nodig en leuk . Leuk dat Sam jullie weer een paar dagen gezelschap komt houden .

@ Joke
Lekker dat je alles in huis hebt voor het weekend kun je / jullie misschien een stukje gaan fietsen voor je / jullie plezier .
Prachtige foto van de Chinese lantaarn met bezoek Smile

Ook al had ik alles dicht zitten de afgelopen paar dagen toch is het 27 gr in huis geworden , dit is mij te warm .
Laat de afkoeling maar heel snel komen en wel dusdanig dat het daardoor ook in huis snel afkoelt .
foto : eigen bewerkte foto , laat het maar komen ......
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2025 15:47:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny dus Sam komt nog een paar dagen jullie kant op .
Sibilla mooie foto van het land met die koeien en leuk om morgen naar het Spoorzicht te gaan lekker een terrasje pakken geniet er maar van Very Happy
Greet heel begrijpelijk die warmte blijft ook nog hangen in huis en dat maakt het ook benauwd laat de koelte maar snel komen hoor.
Wat heb je dat leuk gemaakt met die ogen in de wolken :🧚
Zijn toch nog een uurtje wezen fietsen af en toe ging de zon weg in het bos was
Het best aangenaam koel door al die bomen en bij Landal even wat gedronken.
Wens jullie een fijn weekend.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2025 09:31:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Eindelijk niet meer zo warm. Gisteren werd ook weer flink de tempratuur opgejaagd tot boven de 30 graden.
Nu eindelijk buiten een stuk afgekoeld.
Voor het eerst, sinds een week. De steunkousen weer aangedaan. Het was gewoon te warm en dan ook nog zware dichte schoenen aan.
Nee, blote beentjes en open schoenen. Het loopt voor geen mieter, maar het was wel erg goed geweest voor mijn gekneuse teen. Very Happy

Niet naar die vriendin geweest. Zij was vorige week geopereerd aan haar vinger geopereeden dat is gaan ontsteken. Antibiotica werkte niet en nu moest ze meteen terug naar het ziekenhuis om die wond te laten behandelen. Crying or Very sad

Joke, wat een mooie bloem. Ik heb hem wel eens gezien, maar wist niet dat het zo heette. Very Happy

Sibille, die foto met de koeien. Is dat een huisje op het water, omdat het zo glimt? Dat kan ik niet zo goed plaatsen

Greet, wat grappig. Die bewerkte foto met die oogjes. Laughing

Greet, over warmte. Bij ons was het zelfs 29.5 in huis. Gelukkig hebben we ramen die we tegen elkaar open kunnen zetten. Staan nu open.
Nu is het koud in huis. Maar 24,5 graden

Dit is toch wel behaaglijker en we hebben vanochtend al het nodige gedaan.
Nu de boodschappen nog.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2025 15:54:41    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ben ik weer.
Lekker geluncht bij het Spoorhuis, ook nog even rondje dorp gedaan voor wat andere dingen.
reactie op Henny, gelukkig nu wat minder warm, aangenaam eigenlijk nu. ook hier was het boven de 30 graden, in huis werd het 27 graden, ondanks de ventilatie.
Dat is geen huisje maar een deel van de grote koeienstal. Daarvoor zijn het betonnen platen die daar liggen. ik zie nu dat het net lijkt of het water is, maar dat is dus niet zo. Het was erg warm, dan lijkt het net of het water is. Laughing
ik snap dat je het te warm vond voor steunkousen en zware schoenen. Ik heb ze zelf ook een paar dagen niet aangetrokken, te warm. Wel in de gaten gehouden dat mijn benen niet te dik werden, dat was niet het geval. N u heb ik ze wel weer aan, ik heb er geen last van.

Greet, grappig die bewerkte foto. gelukkig is het nu wat afgekoeld, lijkt me bij jullie ook aangenamer.

Joke, ja, het was in het bos zeker aangenamer. Fijn dat je toch nog hebt gefietst. Was ik ook van plan, rondje dorp met van alles te doen. Wil bedacht dat we dat ook met de auto konden doen en dan meteen doorrijden naar Mijdrecht voor onze afspraak in het Spoorhuis. De fiets moest dus maar even wachten.

Kees en Dagmar zullen zich ook wel vermaken, lijkt me.

Zoonlief uit Denemarken belde nog. he gaat daar prima, niet te warm wel zomers. Kleinzoon heeft het erg naar de zin op zijn nieuwe school, kleindochter is met haar moeder in Kopenhagen. Wat ze daar doen wist ie niet, maar hebben het vast gezellig. het is druk op zijn werk, hij moet binnenkort naar Zweden en Noorwegen, dus een weekje Nederland zit er even niet in, misschien in het najaar. We zien wel.
ik wens jullie allemaal een heel fijn, zonnig, n iet te warm weekend.

vorig jaar verzorgden wij de paardjes van Kes, die grote is inmiddels overleden. Ze hebben nu een klein bruin paardje erbij, voor de verzorging.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2025 09:36:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Dus, Sibilla, het is niet zo gek dat ik dacht dat het water was en een boothuisje Laughing Het was duidelijke uitleg. Fijn dat het in Denenmarken goed met de familie gaat.
Even nog wat druk.
Maak er een fijne dag van. Laughing
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2025 09:39:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel Van Greet.

https://www.jigidi.com/nl/solve/rbglnw2x/p1400675-veldbloemen/
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2025 11:55:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Joke
Mooi dat je tijdens je fietstocht ook door bossen komt en dat jullie vrijdag er nog met de fiets er opuit geweest zijn .

@ Henny
Het warme weer was dus toch nog ergens goed voor ......je gekneusde teen had dus niets tegen de hitte Laughing
Ik heb hier ook ramen die ik tegen elkaar kan open zitten maar ja als het dan bladstil is dan helpt dat niet zo he Crying or Very sad .
Leuk dat je mijn foto hebt gebruikt voor de puzzel , lijkt me trouwens wel een moeilijke puzeel voor de puzzelaars .

@ Sibilla
Jullie hebben dus lekker geluncht , voor jullie als stamgasten wordt zeker extra de best gedaan Laughing Laughing (grapje ) .
Mooi dat alles prima gaat in Denemarken en ach voor je het weet staat hij weer op de stoep voor jullie want de tijd vliegt .
Wat een mooie foto van je man bij het paard en paardje .

@ Dagmar
Druk met van alles en nog wat ? 😀

@ Kees
Met de caddy op pad ? 😀

Ik heb hier vanmorgen genoten van de veel verschillende luchten hier .
Vele buien / buitjes zijn langs gekomen .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2025 13:54:16    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallootjes allemaal.
Vandaag is een rustige dag met rustig weer, gelukkig.
Een aangename temperatuur, wel een grijze lucht.
We hebben de auto van Sahara zand ontdaan en ook van binnen een beetje gepoetst. Dat valt nog niet mee, vooral het raam is een crux. ik was niet graag de auto, het is een van de klusjes die mijn vader mij nooit kon laten doen, ik deed dat eenvoudig niet. het was zijn auto, die ging ik echt niet schoonhouden. Very Happy
Heb ik ook even je puzzel gemaakt, Henny. Viel nog niet mee met al die bloemen. Wel een mooie foto van Joke, je ziet het niet vaak meer, zo'n veld met bloemen. op de Kerklaan bij ons in het dorp heeft iemand zulk veldzaad ingezaaid. Daar komen idd veel van dit soort bloemen op, een heel mooi gezicht is dat. Ik heb er ooit wel eens een foto van gemaakt, maar die kan ik zo gauw niet vinden.

Prachtige luchten Greet, echt heel mooi gedaan. Je moet zie foto's eigenlijk opsturen naar het AD. Daar plaatsen ze die foto's, kun je er ook nog ene prijs mee winnen. En misschien kun je Henny verleiden om daar eens een puzzel van te maken. Hartstikke moeilijk, maar wel leuk om te doen. Laughing

Mensen, ik wens jullie een fijne zondag.

Atalanta op een vlinderstruik. Je ziet 'm niet, maar hij is er wel.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2025 15:16:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag luitjes.

Henny ook wel eens lekker om in open schoenen te lopen en ook je gekneuste teen heeft wel goed lucht gekregen en gaat dus wel beter nu.

Sibilla de auto gewassen dus bij jullie sahara zand en ja dat is op zijn tijd ook nodig en fijn dat ook alles goed gaat in Denemarken .

Greet bij jouw vanmorgen aardig wat buien over gekomen en prachige foto's.
die laatste is echt uniek om te zien en wel lekker nu het wat koeler is.

Vanmorgen bezoek gehad en lekker even bij geklets met broer.
Vanmiddag rondje gefietst begon te regenen maar was snel over nu af en toe nog wat motregen.

Veldje met Zinnia's

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2025 08:48:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sam komt straks pas en gaat laat in de avond terug. Ondertussen was er in hun planning opeens veel veranderd. Het hoe en wat gaat ons niets aan, toch. Als Sam er maar geen last van heeft. Very Happy
Dat kwam toevallig toch goed uit, want wij waren vergeten dat wij nog een verjaardag hadden, gisteren. Zo heeft ie ook niet alleen hoeven te zitten.

Sibille, hier ook een beetje gepoetst en dadelijk het sanitair nog. Dan is dat ook weer fris.
Van die teen is nu ruim 6 weken geleden, maar voordat hij echt genezen is zal nog wel enige tijd duren. Dat komt nog wel.

Die puzzel is zeker moeilijk. Ik ga er zo mee verder. Very Happy

Verder, geniet allemaal van de dag.
Waarom zie ik hier zowel Joke, Sibille en zelfs Greet hier in? Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2025 09:29:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Henny dus Sam is vandaag gekomen ja kan gebeuren en kwam dus goed uit.
De puzzel is echt pittig en ben er maar mee opgehouden pfff.
Straks naar de tandarts heb 2 gaatjes jaren niet gehad maar ja je kan het beter bijhouden dat wordt weer betalen .
Libel de Paardenbijter zat op het balkon.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2025 13:08:37    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag alweer.
Joke toch, twee gaatjes, tja, je doet er niks aan. Goed dat je het bijhoudt, dat de tandarts er naar kan kijken en vullen.
De puzzel was zeker moeilijk, maar ik heb hem wel afgemaakt. Duurde een half uur! Laughing
Mooi dat veld met zinnia's. Zie je niet zoveel, wel als een struikje in een border. Ik heb ze ook wel eens gehad.
Deze libel heb ik nog nooit gezien, bijzonder hoor.

Henny, Sam is er dus weer, altijd gezellig voor jullie.
De badkamer en de wc's doe ik regelmatig, dat gaat vanzelf Zal bij jou ook wel zo zijn.

We hebben vanmorgen vast wat boodschappen gedaan. ik dacht weinig nodig tee hebben Laughing , maar dat viel toch wat tegen. Bij het Kruidvat meteen closetpapier en keukenrollen meegenomen, en koffiepads voor Wil en mijzelf. We krijgen vaak bezoek, dan wil ik niet misgrijpen. Hoewel ik ook nog wel gewone snelfilterkoffie kan zetten hoor, geen probleem. Duurt alleen wat langer.
Inmiddels is het twee uur, er hoeft verder weinig vandaag. Ik heb voor vanavond kleine pizzaatjes, die gaan in de oven. En morgen wil ik weer een lof salade maken. Wil vond die gisteren zo lekker, dan maar nog een keer.
Wil vindt rambol, de notenkaas, zo lekker. Die was helaas uitverkocht zowel bij de Jumbo als de kaasboer. Jammer dan, volgende keer beter.

ik ga maar even muziek studeren. Volgende week hebben we weer repetitie, dan zijn de scholen weer begonnen en is de aula weer beschikbaar.
De passieflora zit vol met bloemen, zo mooi. Ik heb er foto's van gemaakt, die komen binnenkort wel. Mijn telefoon zit in de oplader, is leeg.
groetjes en tot later.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2025 21:51:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zomerweer is voorbij, althans voor nu even. Ergens ook wel een verademing want die hitte is slopend, vooral als het 's nachts zo plakkerlig warm blijft. Dat is een van de redenen dat ik evengenoeg had aan mezelf. Ook met koken rustig aan gedaan. Ik had een paar dagen geleden nog wat sperzieboontjes over waar ik sambalc(goreng) boontjes van gemaakt heb met eveneens overgebleven lontong en wat stokjes saté. Verder e.e.a. uit de vriezer gegeten, o.a. de quiche en tagliatelle bolognese.

Verder heb ik ergens nog een rol radiatorfolie liggen waar ik de (voorlopige) afdekking van de ruiten van de Caddy van ga maken. Ik heb er nog wat zuignappen en zeilringen voor nodig die ik maar via het internet opzoek want de bouwmarkten en de Action hadden die dingen of niet of ze waren veel te duur. Voor een scheidingsgordijn heb ik stof maar die moet ik op de een of andere manier aan die inmiddels gemonteerde rails zien te bevestigen. Misschien laat ik dat maar doen.

Nu wil ik al sinds een aantal jaren een keer de graven van Sophie Scholl, haar broer en medestudent Cristoph Probst in München bezoeken. Zie het als een soort bedevaart, iets wat ik gewoon moet doen. Of dat gaat lukken weet ik niet maar ik streef er wel naar om dat dit jaar nog te doen. Ik had een e-mail naar de beheerder van het Friedhof am Perlacher Horst gestuurd met de vraag of er op de begraafplaats gefietst mag worden. Nee, dat mag niet, kreeg ik terug in een alleraardigste reactie, maar ik kon wel een eenmalige vrijstelling krijgen om met de auto naar die graven te rijden. En anders zouden er vrijwilligers ingeschakeld kunnen worden om me er met een rolstoel of iets dergelijks naartoe te brengen. Echt hartverwarmend en zeer uitnodigend.

Mijn achtergrondverhaal is dat ik sowieso geïnteresseerd ben in geschiedenis en in het bijzonder die van de Tweede Wereldoorlog en daarvan weer speciaal die van wat er allemaal speelde bij het Duitse volk. Sophie Scholl was een studente die met een aantal medestudenten van rond de twintig, waaronder haar broer Hans de verzetsgroep Weisse Rose opgericht hadden, die zich geweldloos verzette tegen het nazi-regime dmv pamfletten die opriepen om democratische waarden te herstellen. Achteraf kun je hun verzet, de manier waarop misschien naïef noemen maar ik vind het ongelofelijk dapper wat ze deden. Door verraad werden de drie gearresteerd, kort daarna berecht en tot de guillotine veroordeeld door de meest fanatieke nazi-rechter die er toen was, Roland Freisler, en diezelfde dag nog trechtgesteld.

Of het dit jaar nog lukt gezien mijn beperkte mobiliteit weet ik niet maar hoewel het een soort missie als hoofddoel wordt, ga ik er ook een vakantie van maken door onderweg wat mooie locaties te bekijken, dus bij voorkeur mag het weer best een beetje meezitten.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2025 08:48:31    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Voorlopig de laatste echt warme dag, geloof ik. Niet erg hoor, een beetje minder is ook wel fijn. En de temperatuur is nog prima, blijft ook zo.

Kees, ik dacht in eerste instantie ook: wie is Sophie Scholl? Maar je legde het later zelf al uit. Een bijzonder verhaal wel. Wij, Wil en ik, zijn ook geïnteresseerd in de 2e Wereldoorlog en alles wat ermee te maken heeft. Misschien komt dat door onze leeftijd? Het is wel een bijzonder verhaal wat je hier verteld en ik snap dat je wel graag naar die graven wilt om zelf te kijken. Ook in Duitsland waren veel goede mensen, de broer van mijn oma was er ook een van. Hij en zijn vrouw hebben veel te lijden gehad van het Nazi-regime. Mijn oma van vaderskant was een Duitse. Toen zij in de jaren 0 van de vorige eeuw trouwde met mijn opa, een Nederlander, werd hij meteen Duitser. Ze kregen 11 kinderen, waarvan de oudste zonen én mijn opa moesten opdraven in de 1e Wereldoorlog. Dat wilden ze niet en emigreerden in 1917 hals over kop naar Nederland. Mijn vader was toen 3 jaar. In 1920 zijn ze allemaal genaturaliseerd tot Nederlander. Maar ook in WOII was het spannend, want de jongste jongens (dat waren er 3 inclusief mijn vader) stonden op een lijst om in Duitsland ingelijfd te worden. Is niet gebeurd gelukkig, wel heeft een oom in kamp Amersfoort gezeten.
Tot zover mijn verhaal.

Koffie!
Terug naar boven

Geplaatst: 19 Aug 2025 08:48:31    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 123, 124, 125  Volgende
Pagina 124 van 125

Ga naar: