50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 130, 131, 132

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2025 11:52:16    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo luitjes,
ik heb alles gelezen en de puzzels ook gemaakt.
Het regent hier al de hele ochtend, beetje miezerig.
Ik heb op dit moment weinig tijd om overal op te reageren, vind het wel fijn dat jullie elkaar bezig houden en de tent open houden.
Ik zie mooie foto's van Greet van een totale maansverduistering, foto's van Joke, van Henny, Dagmar en ik lees een verhaal over gehaktbrood van Kees.
Allemaal heel leuk om te lezen.
Inderdaad: hier in de familie gaat het allemaal niet zo lekker.
Henny, gecondoleerd met het overlijden van je zwager. Jullie waren daar ook al een tijdje mee bezig, begrijp ik.
Gisteren waren we weer in het ziekenhuis bij mijn zwager. Hij is wakker en reageert goed op alles, maar zit nog met alles aan zijn lijf bevestigd, ook de dialyse. Dat wordt nog een dingetje als hij naar een verpleeghuis moet. Want in het ziekenhuis houden ze uiteraard geen kostgangers. Maar het kan nog alle kanten op gaan, we wachten het allemaal af.
Mijn vriendin wacht op een opname voor een coloscopie en een operatie.
De neef is inmiddels geopereerd en weer thuis.

Gisteren viel ik op mijn plaat, mijn knie dus. Vlak voor het ziekenhuis. Wil nijdig én bezorgd, want ik had open schoenen aan. Enfin, de knie is dik en blauw en bloed natuurlijk. Zinkzalf erop gedaan en blijven bewegen. Later nog gefietst op mijn eigenste fietsie. Deed wel zeer, maar ff doorzetten.Laughing
Morgen maar even niet zwemmen, het ziet er niet uit.
Ik ben er druk mee, dus even weinig hier.
Groetjes voor nu.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 9 Sep 2025 11:52:16    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2025 12:04:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny gecondoleerd met het overlijden van je zwager.

Sibilla in de familie loopt het echt niet lekker
best wel heftig zo te lezen.
Ook nog gevallen op je knie dat is ook niet mis beterschap.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2025 17:15:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny, gecondoleerd met het overlijden van je zwager.

Sibilla, beterschap. Wees even zuinig op jezelf, blijven bewegen maar niet forceren, lijkt me.

Ik loop een beetje achter. Zo af en toe heb ik wat rust in mijn kop nodig waardoor ik even de boel de boel laat. Een beetje lezen en Netflixen en dat is het dan wel. Ook in koken heb ik niet zoveel zin maar er zit nog aardig wat in de vriezer aan voorraad en vandaag wordt het een koelverse pizza van de supermarkt, die ik over het algemeen redelijk te eten vind itt tot dat diepvriesspul. Ook het werk aan de Caddy ligt even stil. Geeft niet want het hoeft geen perfect zomerweer te zijn om erop uit te gaan en het hangt vooral af van wat mijn lijf me toestaat. Voorlopig blijft het overdag tegen de 20 graden met af en toe een buitje, redellijk voor september, dus we zien wel. Dagjes uit is altijd wel mogelijk.

Vanmorgen afspraak bij de pedicure, dus een externe prikkel waardoor ik weer een beetje op gang kwam. Erg hè? Smile Maar altijd wel een fijn gevoel als mijn voeten weer netjes bijgewerkt zijn.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 08:52:12    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Ik ben niet aan het zwemmen, teveel gedoe met die knie. Bovendien ziet het er niet uit en ik heb de halve nacht pijnscheuten in die knie gehad. Nu niet meer, maar is wel dik. Even geen steunkousen aan vandaag, misschien scheelt dat.

@Kees, ik snap je helemaal hoor. Even niks is ook wel eens fijn. En je Caddy blijft geduldig wachten, die loopt niet weg.
Geen zin in koken? Even in de vriezer kijken is niet verkeerd, doe ik ook regelmatig. Want zo'n ding moet toch eens leeg, nietwaar. Restjes groente doe ik er ook in, maar geen bloemkool meer. Dat smaakt toch niet zo lekker als vers. Gisteravond deed ik dat, met vis erbij was het best te doen. Vond ik, mijn eega vond het minder lekker. Hij heeft wel een beetje gelijk. Pizza's heb ik ook vaak in de vriezer, kleintjes. Of ik maak het zelf met zo'n rol deeg uit de supermarkt. Mijn zoon maakt ook het deeg zelf, maar dat is me te veel werk.
Geniet van je dag, Kees. Samen met je vrouw maak je er wel wat van.

@Joke, ga je nog fietsen vandaag? ik wil proberen of ik kan fietsen, dat is beter voor mijn knie, denk ik.
Het is hier nu nog zonnig weer en een lekkere temperatuur.

@Henny, hoe gaat het met jullie?
@Dagmar, dezelfde vraag.
@Greet, ook idem dito. Is het uitzicht nog goed in het hoge noorden?

Mijn eega maakt koffie. Mensen, de tent i open, neem zelf een bakkie en heb het goed vandaag.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 09:45:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.

Kees een poosje rustig aan doen kan geen kwaad en die Caddy komt nog wel om even te toeren,
en een dagje weg is ook wel leuk toch even naar buiten is goed voor een mens.
En zo te lezen heb je nog genoeg vooraad in de vriezer. Very Happy
Sibilla die knie zal nog wel een poosje heel gevoelig blijven maar wel in beweging blijven lopen is nu beter als fietsen lijkt mij toi toi
Vanmorgen eerst wat dingen gehaald op de fiets en de koffie al op.
doe nooit geen dingen in de vriezer hier gaat alles op wat we eten geen restjes en hou er ook niet van.
Heb wel altijd vlees in de vriezer van de slager.
De zonnenbloemen staan nog overal.

Fijne woensdag.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 12:11:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank jullie voor de condolases.
Van de zwager wordt vrijdagmiddag afscheid genomen, met Gilde-eer in het crematoriium en een koffietafel in het gidehuis van de gild waar ze al van jongs af aan lid van zijn/waren.
Dat zal bij elkaar best wel indrukwekkend zijn
Maar even opgezocht wat ik me er daar bij voor moet stellen. Ik denk dat Sibille daar meer ervaring in heeft

https://www.vdstappen.nl/uitvaart-met-gilde-eer/

Dat is heel wat.

Verder, Sibille, vanmirgen naar de praktijkondersteunster geweest. Ik ben weer voor een half jaar goedgekeurd. Alles prima. Very Happy

Kees, je hebt de tijd en ik denk dat jij, net als ik, veel last van weersomslag hebt en nat weer. Dan gaat het even wat minder. Dan maar minder, alle tijd.

Peter zit weer even op het lekker eten toer. Dat vind ik helemaal niet erg.
Laughing
Gisteren nog heerlijk rivierkreeftjes gegeten in zelf gemaakte whisky -coctailsaus. Daar blijft niks van over. Very Happy

Ja, Joke, hier staan ook op het moment, veel zonnebloemen. Niet erg, want ik vind het een mooie bloem.

Dagmar. De puzzel komt er aan.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 12:17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Kalebassen en pompoenen. Foto van Douwe

https://www.jigidi.com/nl/solve/08w02ykf/kalabassen-1-kalebassen/

Veel puzzelplezier!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 14:48:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was een leuke puzzel om te maken van die pompoenen en kalebassen
Is er nu weer tijd voor.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 15:40:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
Gecondoleerd met het overlijden van je zwager .
Ik heb zelf jaren geleden een begrafenis meegemaakt van een oom van mij waarbij het gilde ook aanwezig was , en ja dat was zeer indrukwekkend .

Mooi dat je weer voor een half jaar bent goed gekeurd.
Leuke puzzel foto , ja het is nu volop kalebassen en pompoenen tijd.

@ Joke
Wat een prachtige zonsondergang heb je gezien en supermooi de foto van de zonnebloemen , ik heb er vanmiddag ook vele gezien bij de volkstuintjes . Het was hier vanmiddag lekker fiets weer , bij jullie ook ?

@ Sibilla
Wat een pech, vallen en daarmee je knie beschadigd . Ik hoop voor je dat dat leed snel geleden zal zijn . Sterkte en beterschap.
Als je knie dik blijft zou ik als ik jou was maar even naar de huisarts gaan , het zou dan zo kunnen zijn dat je vocht in je knie hebt .

Het gaat hier goed en ja mijn uitzicht is nog steeds heel goed en mooi 😀 mocht dat ooit eens veranderen dat is er toch wel heel iets raars aan de hand .

@ Kees
Ach heeft iedereen wel eens toch dat het effe niet zo wil om wat voor reden dan ook . Ik hoop voor je dat je snel de boel 😏 weer kunt oppakken .

Mijn uitzicht : het was laag water .

[/img]
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 18:07:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuke puzzel met de kalebassen.

Vanmiddag even met zoonlief opstap geweest, nog even lekker koffie gedronken op een terrasje in het zonnetje, heerlijk.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 130, 131, 132
Pagina 132 van 132

Ga naar: