50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 134, 135, 136  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 12:07:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny genieten maar Very Happy hoop dat het weer mee zit.

Greet is vast in een kas die sla heel apart is een kunstwerk op zich.
Kees de goulash smaakte dus heerlijk wel lang staan pruttelen een echte kok ben je😋
Sibilla bij jou ook zoveel wind en druk met van alles.
Greet die foto van dat kleed is gemaakt door vrijwillgers hangen
verschillende in de kerken .
De foto is binnen gemaakt🙃
Het waait hier behoorlijk wel droog zaterdag ook nog naar de Ritmeester geweest daar maakte ze sigaren en heb daar ook nog gewerkt als tiener 2 jaar samen met mij Moeder .
Er was maar een klein stukje open om te kijken zit al lang dicht.

Sigarenbandjes

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 15 Sep 2025 12:07:30    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 12:30:38    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joke

De sla stond in de volle grond er lag een stuk plastic op de achtergrond daardoor zou je inderdaad kunnen denken dat het in een kas was.

Mooi dat je even binnen kon kijken bij de Ritmeester , leuk herinneringen ophalen 😊
Leuk om hier de bolknak te zien , vroeger stond er bij mijn opa en oma altijd zo'n doosje naast de rookstoel van opa . Een leuk de sigaren bandjes , werden vaak verzameld vroeger , deed een broer van mij ook .
Prachtige foto 's .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 13:58:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, hoe krijg je het voor elkaar om zelfs onweersweer op een mooie manier vast te leggen!
Wat betreft zout in het eten ben ik geneigd om te relativeren. Van nature zit er nauwelijks zout in onze basisvoedingsmiddelen maar we hebben een kleine hoeveelheid wel nodig voor een gezonde electrolytenbalans, zeg maar van de verschillende zouten in ons lichaam, met name natrium en kalium. Bij een gemiddeld eetpatroon krijgen we meer dan voldoende natrium binnen maar ooit werd ons net als bij vet een panische angst aangepraat voor een teveel. Nu waarschuwen cardiologen zelfs voor een tekort maar daar moet je moeite voor doen door alles waar zout in zit te vermijden of uitspoeling door grote hoeveelheden water te drinken, zoals bij hitte of extreme lichamelijke inspanning, zoals bij de Nijmeegse Vierdaagse waar ook veel ouderen aan meedoen, al dan niet met hartproblemen. Uit onderzoek blijkt dat bij een kleine groep mensen (veelal met cardiale problemen) zout de bloeddruk duidelijk kan verhogen. Een enkele keer of een korte periode wat verhoogde bloeddruk kan geen kwaad en dat kun je makkelijk zelf controleren als je een meter hebt. Ben je er gevoelig voor dan is het zeker raadzaam om goed op je zoutinname te letten maar bij de meeste mensen is het verhogende effect minimaal. Dat pleit natuurlijk niet om overal maar ruim zout in te gooien want dat is ook weer niet goed voor je gezondheid. Ben je eraan gewend om zo min mogelijk zout te gebruiken of toe te voegen, het is ook gewenning, dan is dat natuurlijk altijd beter dan andersom. Niet om vervelend te doen maar puur ter overweging. Iedereen maakt tenslotte zelf uit wat lekker en verantwoord is.

Joke, ik heb in een grijs verleden sigaren gerookt. Geen bolknakken maar meestal wilde havanna's, of senorita's, dus een half zo groot tussenmaatje. Als kind fervent sigarenbandjes gespaard. Of opa er alsjeblieft nog een wilde opsteken? Ik moet er als niet-roker niet meer aan denken maar een vleugje rook van een vers opgestoken sigaartje vind ik nog steeds best lekker ruiken. Smile

Al ben ik agnost vind ik kerken en ook de interieurs ervan prachtig. Het is een stukje cultuur dat niet weg te denken is maar ik begrijp de speciale betekenis voor meer religieus ingestelden wel. De kerken, kathedralen in de grote steden zijn prachtig maar ook de kerkjes in kleine steden en dorpen zijn vaak zeer de moeite waard, soms al heel oud. Die in het noorden van het land mogen van mij best wat meer aandacht krijgen.

Laatst aangepast door Kees op 15 Sep 2025 17:15:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 14:33:32    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="Kees"]Greet, hoe krijg je het voor elkaar om zelfs onweersweer op een mooie manier vast te leggen! Dat krijg ik voor elkaar om van de bank af naar buiten te zitten kijken en als ik denk dat is een foto waard ga ik even naar het balkon .😊😊
De kerken, kathedralen in de grote steden zijn prachtig maar ook de kerkjes in kleine steden en dorpen zijn vaak zeer de moeite waard, soms al heel oud.
Die in het noorden van het land mogen van mij best wat meer aandacht krijgen. In Groningen en Friesland is veel aandacht voor kerken / kerkjes

https://www.aldefrysketsjerken.nl/

https://www.groningerkerken.nl/nl/home
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 15:54:14    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.
@Henny, een fijne minder winderige vakantie gewenst. Hoog in het Noorden waait een gure wind, is een lied van het Shantykoor Very Happy Hopelijk is de wind niet guur, maar aangenaam. Hett is tenslotte bijna herfst, dan kun je dat verwachten.

Wij zijn naar de kapper geweest, ik zit nu in de krul. Laughing Een en ander was bedoeld voor de vakantie op Kos, mijn zus zou ook 'permanenten', maar dat gaat dus niet door.

@ Joke, de kerkfoto lijkt wel veel op de Janskerk bij ons in Mijdrecht. Dat is ook een protestantse kerk van de PKN. Van onze H.Hartkerk heb ik geloof ik geen foto, zal ik eens opzoeken.

dit is er een met een koor, geen idee meer welk.

@Kees, je ragout ruikt van hier af al heerlijk. Zout is bij ons ook op de bon, we gebruiken het heel summier. Meestal gebruik ik kruiden, zowel nederlandse als Marokkaanse (Rash el Hanout) als Provençaalse en Mediterrane kruiden.
Mijn vader rookte ook sigaren, grote bolknakken, maar ook kleinere zoals je laat zien. Hij heeft ook een tijdje pijp gerookt. Hij rookte zelfs onder de douche, dan lag zijn sigaar op het muurtje en nam hij af en toe een trekje. Tenslotte is hij overleden aan longkanker, hij was 68 jaar.
Zelf heb ik tot pl.minus mijn 28e sigaretten gerookt. Daar ben ik toen mee gestopt (Wil was al eerder gestopt) toen mijn kinderen de sigaretten begonnen te 'ontleden'= de tabak uit het vloeipapier te halen. Dat was een goed moment om te stoppen en wij hebben daar nooit problemen mee gehad. Als mijn vader bij ons op bezoek kwam, rook ik zijn sigarenlucht tot ver op de bovenverdieping, in mijn linnengoed, brrr.
Sigarenbandjes, ja, die hebben wij ook als kind nog wel gespaard. Net als postzegels.

@Greet, die sla is mooi doorgeschoten. Laughing Dat geeft idd een mooi plaatje. Wij hadden van onze tuin ooit ook een moestuin gemaakt. met sla, worteltjes, snijboontjes, bloemkool, snijbiet etc. Maar ja, je hebt al snel veel te veel, zelfs voor een gezin. Gingen we op valantie, schoot de sla door, tja.
En de bloemkool was niet te eten door het ongedierte er in. Bovendien bleven ze heel klein.
Toch maar weer gewoon een (postzegel)tuin er van gemaakt, dat beviel beter.

Onderweg naar de kapper reden we door de polder. We waren wat te vroeg, tijd genoeg om een paar foto's te schieten. ik ben nog steeds blij dat ik op het platteland woon. Al wordt dat wel erg vol met windmolens, huizen en 'natuur'.
Vanavond ga ik niet zingen, Mijn knie is opengegaan en nog steeds erg blauw. Bovendien waait het erg hard hier, Wil vindt het niet fijn als ik vanavond weg ga. Dus heb ik me maar afgemeld.
Hier een kleine impressie van wat ik vanmiddag allemaal zag op weg naar de kapper.

ook nog een reiger gespot[img]

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 17:12:55    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="Greet.W"]
Kees schreef:
Greet, hoe krijg je het voor elkaar om zelfs onweersweer op een mooie manier vast te leggen! Dat krijg ik voor elkaar om van de bank af naar buiten te zitten kijken en als ik denk dat is een foto waard ga ik even naar het balkon .😊😊
Observeren, goed kijken is zeker het halve werk als je een mooie foto wilt maken. Dat doe je goed maar je bent ook nog behoorlijk productief. Er zit hier overigens nog veel meer fototalent! Smile
Citaat:
De kerken, kathedralen in de grote steden zijn prachtig maar ook de kerkjes in kleine steden en dorpen zijn vaak zeer de moeite waard, soms al heel oud.
Die in het noorden van het land mogen van mij best wat meer aandacht krijgen. In Groningen en Friesland is veel aandacht voor kerken / kerkjes

https://www.aldefrysketsjerken.nl/

https://www.groningerkerken.nl/nl/home

Klopt, en dat heb ik ook wel meegekregen maar dat mag in de rest van ons land ook wel uitgedragen worden.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 09:21:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wij zijn gisteren goed aangekomen. Een aardig huisje waar het wel uit gaan houden. Schelp nacht veel wind zelfs storm gehad maar dat was wel knusjes. Very Happy denk aan het liedje van Gerard Kox. Het is weer voorbij die mooie zomer. Very Happy
Sigaren mijn vader was sigarenmaker en Eindhoven/ Valkenswaard en zo stond toen bekend om zijn sigaren en textiel industrie. Dus met de geur van sigaren en sigaretten ben ik mee opgevoed. Sigarenbandjes werden hier vooral, met letterlijk bakken rond gestrooid tijdens de optocht, met carnaval
Mensen, we gaan naar Franeker Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 09:43:41    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
@Henny, veel plezier in Franeker. het is een aardig stadje, wij waren er ook al eens. Je gaat natuurlijk naar het museum van Eise Eisinga, dat staat. Hartstikke leuk om te zien hoor, warm aanbevolen.
Ja, Valkenswaard staat bekend om zijn sigaren. kwamen daar de grote bolknaks niet vandaan? Ritmeester zat geloof ik in Veenendaal.

@ Kees, ja, observeren is een groot goed als je mooie foto's wil maken. Soms ontbreekt het aan geduld, dat is waar. Dat heb je nodig bij mooie foto's. Er zit hier idd heel wat talent in de koffieclub, ik zie vaak schitterende foto's voorbij komen, ook van mezelf. Laughing

@Joke, dus jij hebt daar ook nog gewerkt, bij Ritmeester. Met je moeder, die dus ook. Heb je zelf nog kleine sigaartjes gerookt? Of je moeder? Dat kon toen, in plaats van sigaretten. Stond ook nog chic, heb ik me laten vertellen. Zelf heb ik nooit sigaren gerookt, wel sigaretten, Pallmall met filter., Chief Wip, en andere, ook menthol, brr. Zou ik nu niet meer willen.

Mensen, waait het bij jullie ook zo hard? Hier ging het gisteravond behoorlijk tekeer, ook wat regen betreft. Nu is het wat minder. Ik overweeg om vanmiddag op de fiets naar het dorp te gaan, vergadering op de pastorie. Als het droog blijft tenminste. Eerst maar eens aan de koffie. Het 2e bakkie, het 1e hebben we al achter de kiezen. Very Happy
We hebben het bed afgehaald, de was draait. Er moeten wel wat boodschappen gedaan worden, dat gaat straks gebeuren.
Voor vanavond heb ik karbonaden bedacht, met snijbonen en aardappels. Gewone Hollandse kost dus, weer eens iets anders. Wil is niet zo van het Italiaanse, wel van rijst en alles wat je daar mee kunt doen. Maar een ouderwetse Hollandse pot is ook wel eens lekker.
Nu wacht mijn koffie. Tot later.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 10:39:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Sibilla
Mooi om het platteland bij jullie te zien op je hele mooie foto's .
Dat het vol wordt met windmolens en huizen dat dat niet leuk is daar kan ik me wel iets bij voorstellen , maar dat het vol wordt met natuur Question daar kun je toch niets op tegen hebben Question of worden het afgesloten gebieden Question
De wind en de regen hebben hier nog steeds de overhand , zal hopen voor jou dat het bij jullie anders is zodat je wel op de fiets er uit kan vanmiddag . Fijne dag verder .

@ Joke , Kees , Dagmar en Henny , ook jullie wens ik een fijne dag verder .

Foto : Oost Indische kers
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 11:56:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Leuk om te lezen dat jullie ook wel bekend zijn met die sigaren van vroeger.
Henny een leuke dag in Franeker nog nooit geweest en ga eens kijken zometeen.
Sibilla mooie foto's van die blaauwe reiger en natuur gebied met de koeien die daar grazen.
En hoop dat het droog blijft in Vinkenveen er staat nog een behoorlijk wind hier.
Greet is altijd weer een verasssing om jou foto's te bekijken zoals deze Oost Indische kers die mooi in bloei staat.
Hier geen fietsweer te veel wind en af en toe een zonnetje maar ook veel regen.
Heb geen sigaartjes gerookt en Moeder ook nooit mijn Vader wel af en toe een bolknak rook wel lekker maar niet lang gerookt.
Een karrete met pompoenen en kalebassen

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 15:27:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier waait het ook nog steeds flink net als gisteren.

Henny hele fijne vakantie, maar dat gaat vast lukken in hetmooie Friesland.

Vandaag huishoudelijke klusjesgedaan en blad geveegd in de tuin, kun je bijna niet bijbenen zoveel er nu valt.
Verder lekker binnen blijven met dit weer, wind is niet mijn favoriete weer type.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 15:46:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet.W schreef:
@ Dagmar
Mooie omgeving waar je de foto's hebt gemaakt , ze zien er allemaal supermooi uit , wel een paar schoonheids foutjes maar och dat is niet erg . Tip om diepte in een foto te krijgen zoals bij bijv. de foto van het toegangs hek .Was je nu recht in het midden van het hek gaan staan dan had je de rij bomen links er ook nog wel op gehad en het pad had je dan meer van gezien en dan had je ook diepte in de foto gehad . Ook al komt fotograferen er niet zo vaak van toch leuk dat je het wel soms doet 😊
Het is daar aan de natuur al goed te zien dat de herfst terrein begint te winnen .

Bedankt voor je tip Greet, wil je dit soort tips alstjeblieft blijven geven bij mijn foto's, daar leer ik van Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2025 16:45:35    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Nee hoor Greet, tegen natuur heb ik niks. Maar het is wel versnipperd hier, vind ik. Het lijkt een aaneengesloten gebied te moeten worden. Ik zie daar nog niks van, het kost natuurlijk tijd. Hopelijk komen er dan ook wandelpaden, zodat we er van kunnen genieten zoals in Waverhoek of de Groene Jonker in Noorden.

Joke, de kalebassen met het karretje lijken veel op de foto van Henny, waar ze een puzzel van heeft gemaakt. Wel leuk, dat dit ook bij jullie te zien is, hier zie ik het ook regelmatig. Het wordt weer tijd voor kalebassen en pompoenen.
Volgende week ga ik er ook weer een opstelling van maken. Ook grote planten met chrysanten doen het nu goed.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2025 08:53:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal. Ja, hoor. Wij zijn naar het planetarium geweest. Heel wat anders en veel uitgebreider dan 50 jaar geleden Smile
Toch was er alleen het huis en huiskamer. Zover ik mij kan herinneren
Zeer zeker de moeite waard om te bezoeken.
Ook heel kort naar het voormalige universiteit van Franeker geweest waar Eise gestudeerd heeft. Nu zit er museum Martina .
Daar zijn we te kort geweest en willen we nog terug. Dat is weer het voordeel van een museum kaart
Very Happy
Vanmiddag naar het kaas museum
Vanavond uit eten
Jullie lezen we. Wij vermaken ons wel Laughing
O ja, gisteren tot twee zulke zware regenbuien op ons hoofd gehad dat we ton op ons vel nat waren. Even van de auto naar het museum. Gelukkig smelten we niet
Heb nog een fijne dag.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2025 10:11:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen Allemaal,

Henny jullie hebben dus het wel naar je zin.
En ja het weer werkt niet echt mee maar in een museum
Loop je droog en vanmiddag weer op pad en lekker uit eten.
Was al vroeg op pad naar de supermarkt en slager.
Morgen wordt het een mooie dag kijk er naar uit.

Terug naar boven

Geplaatst: 17 Sep 2025 10:11:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 134, 135, 136  Volgende
Pagina 135 van 136

Ga naar: