50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 143, 144, 145, 146  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2025 18:12:49    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ha Joke, jij hebt dus een nieuwe laptop. Met Windows 11 erop.
Ik heb ook Windows 11, op mijn inmiddels bejaarde laptop. Laughing
Ja, ik ga ook voor de vakman hoor, zelf aanrommelen doe ik niet, zo'n techneut ben ik niet.

Wat leuk, die musjes. En de beleefroute. Loop je die vaak?

Onze oudste kleinzoon kwam met zijn vriendin ons bezoeken, nog voor mijn verjaardag. We kregen een heel leuk cadeautje: een vogelhuisje in de vorm van een eikel. En twee heerlijke zeepjes voor in de badkamer en de wc. Ze waren allebei al snotterig geweest, het gaf niet dat wij ook grieperig waren.

Hoorden we vanavond ook nog dat een goede bekende plotseling is overleden. Dan schrik je toch wel even. Hij was 85 jaar, een maand jonger dan Wil, maar toch komt het wel binnen. Hartstilstand, van zijn fiets gevallen, ribben gebroken. Ze hebben hem nog gereanimeerd, maar hij is gisteren toch overleden. op Wil z'n verjaardag is de uitvaart, daar gaan we natuurlijk wel naar toe.

Het leven gaat door natuurlijk. En dus wens ik jullie een fijne avond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Okt 2025 18:12:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2025 18:16:43    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Sibilla
Wat zal de fotograaf van de vliegenzwam foto blij geweest zijn hij / zij dit zag en er die prachtige foto van kon maken .
Ik wens jullie beiden beterschap . Ja een longontsteking is niet zo 1-2-3 over , daar weet ik alles van Crying or Very sad

@ Joke
Prachtige foto van de mussen boven op het bord .
Succes en plezier met je nieuwe laptop .

Foto :
Ze zijn voorlopig even vrij van het dragen van bloeiende planten😊

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2025 21:40:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, herkenbaar verhaal wb je longproblemen. Je bent zomaar een maand kwijt om volledig te herstellen en dat was bij MJ ook het geval. Haar conditie is nog naatje maar verder gaat het eigenlijk best goed.
Al ben je de jongste niet meer, het blijft confronterend als mensen van jouw leeftijd overlijden. Natuurlijk ga je naar de uitvaart van een goede bekende als het enigszins mogelijk is, voor de nbestaanden maar het is ook goed voor je eigen verwerking.

Greet, mooie serie van die zonsopkomst. Goeie tips ook weer over adblockers en foto's uploaden.

Joke, die pauw staat er mooi op. Bij kasteel Staverden worden al eeuwenlang witte pauwen gehouden als een symbool met een interessante geschiedenis. Je kunt er ook een mooie wandeling maken.

Henny en Joke, goed een idee voor die schoenen om ze op drukplekken na te laten kijken. Dan helpt een voering van lichtgekleurd leer zeker mee.

Gauw e.e.a. ingehaald. Niet dat ik het zo druk had maar ik was even niet vooruit te branden, ws. omdat ik het daarvoor best druk had. Heeft ook wel voordelen want mijn voeten konden wel even wat rust gebruiken, met name herstel van mijn eczeemhuid (constitutioneel). Maar vanmiddag wat boodschapjes gedaan bij de Aldi waarbij ik speciaal op jacht was naar een opvouwbaar (driedelig) matrasje voor in de Caddy. Ik had al wat van die dingen gezien op Amazon maar die zijn al gauw tegen de € 100,- en voor deze was ik € 35,- kwijt. Precies wat ik nog nodig had. Er lag er nog maar één maar ik denk dat ze er maar twee of hoogstens drie in voorraad hadden gezien de kleine overgebleven ruimte in dat winkelrek, nota bene op dag een van die aanbieding, dus ik was nog net op tijd. Kleur niet helemaal mijn keuze maar kan ermee door en kwaliteit? Vast geen Pullman, dus gewoon maar proberen.

Komende dagen maar eens kijken wat ik met die Unilever/AH-bon ga doen. Ik denk een couscous maaltijdpakket en verder zien we wel. Groente komt altijd wel van pas. Sommige vleesvervangers vind ik best lekker maar lang niet alles. Ik ben niet zo'n Unilever/AH-fan maar je ontkomt haast niet aan Unilever producten en soms heeft AH producten die andere supermarkten niet in het assortiment hebben maar het omgekeerde komt mogelijk nog vaker voor.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 09:02:44    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, zijn we weer. De corner is open hoor, ga gerust je gang.

Ja Kees, je hebt helemaal gelijk en ik doe het ook rustig aan. Een longontsteking is niet niks, ook niet viraal. Lang geleden dat ik die heb gehad. Daarom krijg ik elk jaar de griepprik. Die gaan we dinsdag 14 oktober weer halen. Ik voel me goed hoor en ik neem de medicijnen keurig in. Smile

Fijn dat je een bedje hebt gevonden. De kleur? Ach, een laken eroverheen en je ziet er niks meer van. Ja bij de Aldi kun je soms goed slagen maar je moet er wel snel bij zijn, anders vis je achter het net. We komen er n iet zo vaak, het is in Mijdrecht. Als we in de buurt zijn, ga ik er graag even naar toe, al is het alleen maar om de vriezer bij te vullen. Ze hebben heerlijke visproducten, die gaan in de vriezer.
Je caddy begint al aardig aangekleed te raken. nog even en je kunt hem gaan uitproberen, leuk toch.

Greet, dat is een leuk plaatje. Er kunnen weer nieuwe plantjes in de bakken.
Ik denk over een bessendragend boompje. Het stond in de krant, misschien gaat dat beter dan wat er nu steeds kapot gaat.

We gaan aan de koffie. Jullie ook een bakkie?
Tot later.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 09:32:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Vanmorgen wilde mijn pc niet goed opstarten. Bleef overal in hangen en zo. Mijn gevoel is dat het aan de avast virusscanner ligt. Die ligt z'n eigen continu overal mee te bemoeien. We hebben er een andere op zitten en dat botst kennelijk. Straks is navragen.

Met longontsteking zeker voorzichtig zijn en goed uitvieren.

Ik heb juist zolen nodig nodig die uitsparingen hebben om de knobbels onder mijn voetplaten, die helemaal verbindweefsels zijn ruimte te geven. Ziekte van lederhozen
https://podotherapeut.nl/klachten/voet/ziekte-van-ledderhose/
Dat maakt wat duidelijker.
Dat heb ik ook in mijn handen en dan het het dupuytren
https://www.erfelijkheid.nl/ziektes/ziekte-van-dupuytren. Dat heb ik beide extreem (erfelijk aan moeders kant) Aan geopereerd en toen kreeg ik er nog posttraumatische dystrofie bij, dus ik mag daaraan niet meer geopereerd worden. Dus een gevalletje moeilijk. Als de schoenen goed aangepast zijn kan ik redelijk lopen, maar niet erg ver. Toch, in de lente of breedte. Ik kom er wel Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 09:37:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel!
Deze heeft Peter gemaakt en ik daarvan weer een puzzel
Brommer bij museum martena.

https://www.jigidi.com/nl/solve/ve3p0b7n/20250917-133334-mijn-brommer-zeg-je/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 12:12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Greet wat een leuk setje van die planten dragers daar komen vast wel weer
mooie plantjes in Very Happy
Kees ja bij de aldi hebben ze vaak leuke dingen in de aanbieding moet je er wel als de kippen bij zijn ,
hebben niet zoveel vooraad maar is je toch gelukt.
Ja ken Dat kasteel Staveren wel zijn we ook geweest wel een paar jaar geleden
kan je heerlijk wandelen vooral in de zomer als alles in bloei staat.
Sibilla ja een longontsteking zal best zijn tijd nodig hebben en jullie dus al bericht voor de griepprik.
Vanmorgen even naar de hema geweest voor nieuwe sokken zijn best goed daar en een nieuwe plant gekocht en straks stukje fietsen.

Tekst van het fruitcorco
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 13:32:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel gemaakt, wat een prachtige foto en puzzel.

Heerlijk weer dit in tegenstelling tot de afgelopen dagen.
Al lekker een boswandelingetje gemaakt vanmorgen.
Mobiell weer vergeten natuurlijk, dat overkomt me nog geregeld dat ik onderweg ben en denk ik had mijn mobiel mee moeten nemen om foto's te maken. Very Happy
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 16:40:29    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Kees
Ik ben benieuwd of jij dit jaar nog met de Caddy op pad gaat en er een nacht in slaapt en of het wel bevalt op zo'n opvouwbaar matras te slapen .
Succes met het uitzoeken van spullen die je gratis kunt krijgen op de bon van de postcode loterij .

@ Sibilla
Een bessendragend boompje is ook mooi in de tuin , succes met je zoektocht naar zo'n boompje .

@ Henny
Mooie foto van de oude brommer .

@ Joke
Prachtige foto en wat een mooie tekst 👌 😊

@ Dagmar
Mobiel vergeten ...... is een teken dat je niet verslaafd bent aan je telefoon Smile houwe zo .

Alles wat er op het land van de foto's staat is voor de beestjes die van nektar, tarwekorrels en bloemenzaden houden , dit zijn twee stukjes land waar de boer niet veel mee kan , vorig jaar lag het braak , nu heeft de boer het ingezaaid .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 08:18:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Greet twee prachtige foto's van het land en goed voor de beestjes en mooie natuur.
Sibilla op zoek naar een bessen boomje zal je vast wel lukken.
Henny die puzzel van die brommer is echt antiek en gisteren gemaakt.
Dagmar je zal nog wel eens een wandeling maken kan altijd nog wel.
Kees of zo'n opvouwbaar matras lekker ligt is nog maar de vraag en nu vast bijna klaar om een ridje te maken.
Ga zo de oude laptop weg brengen dus ben een beetje vroeg en wens jullie allemaal,

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 09:18:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Joke
Prachtige foto van de kamperfoelie .
Veel succes en plezier met je nieuwe laptop .

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 11:10:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Goede middag allemaal.
Als ik het goed begrepen heb is Wil vandaag jarig en is het de begrafenis van een goede vriend van Wil en Sibille.
Allereerst voor Wil
.

Voor jullie samen.

Zo dubbel, he. Maar zo is het leven.
Als het goed is kan ik nu de puzzel plaatsen.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 11:13:58    Onderwerp: Reageren met citaat

De puzzel.
Een kunstwerk dat naast de brommer staat in de tuin van het martena museum

https://www.jigidi.com/nl/solve/wz7jyh7v/img-9528-daar-zijn-de-onderdelen-van-mijn-brommer-zie-vorige-puzzel-en-wat-tuingereedschap/
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 13:19:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla gefeliciteerd met je jarige man.

Henny: prachitg kunstwerk deze puzzel, ga hem gelijk maken.

Greet: leuk foto van dat tuinbeeld.

Vanavond etentje op de woongroep van mijn zoon en hierbij presenteren ze gelijk het toekomstbeeld van de organisatie met betrekking tot wonen, ben benieuwd.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 13:39:17    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

De ene puzzel is gemaakt, nu de andere nog, de nieuwe. Very Happy
Goeiemiddag allemaal, zijn we weer.
Was je je mobiel vergeten Dagmar? Gebeurt mij ook wel eens hoor. Geen probleem, vroeger deden we ook zonder, nietwaar? Alleen kunnen we dan geen foto's maken, dat is waar. Maar verder? Niet bereikbaar zijn is ook wel fijn, soms. Wink

Joke, dat fruitcorso en die tekst, leuk hoor en goed gevonden ook. Ja, de HEMA is bij ons in Mijdrecht ook weer terug. Was even weg om verbouwd te worden. Ik kwam en kom er graag, in Amsterdam al toen ik jong was. Ik was 12, ging op de fiets een lippenstiftje halen, voor een dubbeltje. Dat kon toen nog. Laughing
Kwam ik met mijn fiets in de tramrails terecht. Mijn moeder merkte het natuurlijk toch (ik ging stiekem), want mijn knie was geschaafd en bebloed. Maar ja, zo ging dat toen, in de jaren 50.
Ik koop graag bij de Hema, de dingen zijn er altijd goed.
Succes met je nieuwe laptop.

Henny, Wil is dinsdag jarig, maar toch alvast bedankt voor de felicitatie. Die komt nooit te laat hoor. We hebben ook die uitvaart dinsdag. En 's middags moeten we de griepprik halen. We vieren de verjaardag maar de dag er na of donderdag, kan ook.

Greet, mooie herfstfoto's heb je daar.
En ik wens jou ook een fijn weekend.

Ik had een leeg doosje codeïne ingeleverd. met de bedoeling dat ik een nieuw terug zou krijgen. Niet dus, de huisarts moet eerst toestemming geven. Fijn als de apotheek daar even over belt, hoef ik er niet eerst langs!
Nu moet ik tot maandag wachten om de huisarts te bellen voor toestemming. Ik gebruik de codeïne als ik een kriebelhoestbui krijg, vooral 's nachts. Maar ja, de huisarts moet dat goedkeuren, weet ik wel. Dat doen ze ook, maar de apotheek belt er dan even over. Nu niet dus, grr.

Via Bol.com heb ik boeken over mythologie besteld voor mijn Deense kleinzoon. Hij wil die graag voor zijn 18e verjaardag hebben. De eerste 3 zijn binnen, nu nog twee. Als zijn vader over twee weken komt, kan hij ze meteen mee terug nemen. Scheelt ons weer in de koffer.

Lieve mensen, fijne vrijdag verder.
Terug naar boven

Geplaatst: 10 Okt 2025 13:39:17    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 143, 144, 145, 146  Volgende
Pagina 144 van 146

Ga naar: