|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
joke

|
Geplaatst: 5 Nov 2025 10:40:17 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Henny zo dat was dan best heftig dat lawaai en gelukkig ben je er
nu van af en heel begrijpelijk hoor dat je zoiets via pb doet.
leuke puzzel ook van de watermolen.
Sibilla wens jullie een goede vlucht naar Denemarken en geniet samen met de familie.
Hebben jullie dat ook dat je steeds moet schuiven om alles te lezen?
Greet jij zal vast ook wel met de fiets erop uit gaan.
Kees heb jij ook een fiets of gaat dat niet zo makkelijk?
Zelf nog wat klusjes doen en vanmiddag een stuk fietsen .
fietspad waar je heerlijk van de natuur kan genieten.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Nov 2025 10:40:17 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 639 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 5 Nov 2025 15:23:20 Onderwerp: |
|
|
Niet zoveel geschreven afgelopen etmaal maar wel gelezen en genoten van de prachtige foto's. In de herfst wil ik soms, bij guur weer, het liefste een groot deel van de dag bij de open haard (die ik dan nog moet aanschaffen...) of in mijn bed doorbrengen maar met het weer van nu en al die prachtige kleuren is het absoluut genieten!
Goed dat je even uitlegt, Henny, dat je om meerdere redenen al te privé-getinte informatie beter via pb's uit kunt wisselen. Al is het alleen al omdat niemand zit te wachten op complete medische dossiers maar wat voorzichtigheid kan ook geen kwaad, waarbij ik me soms wel afvraag in hoeverre verzekeraars het internet afschuimen naar voor hen nuttige informatie.
Wat reizen betreft wens ik iedereen, met name Sibilla behouden vaart en thuiskomst toe. Ik zou wel iets meer willen en ergens ben ik een beetje jaloers op mijn dochter die op dit moment ergens in Japan rondloopt, hoewel, zal slapen omdat het daar nu midden in de nacht is. Ze lopen daar zowat een halve dag op ons voor, als ik goed gerekend heb.
Joke, ik heb een e-bike die ik nodig eens onder het stof vandaan moet halen... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Nov 2025 16:33:29 Onderwerp: |
|
|
Mijn foto's werken weer, iedereen bedankt voor de tips.
Na veel spitten heb ik zelf ondekt waar het probleem lag, dat bleek bij HEVC extensions te liggen, die moest ik downloaden en toen kwamen de foto's weer te voorschijn.
Je kan er maar druk mee zijn
Dat was het voor vandaag. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 5 Nov 2025 17:28:25 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond
@ Joke
Mooi dat er radiator folie en tochtstrippen aangebracht zijn .
Prachtige foto van de geit , daar moet je maar geen ruzie meekrijgen .
Wat mooi zo,n stuk natuur in de buurt , prachtige foto met een supermooie lucht.
Ik ben inderdaad vanmiddag nog een flink stuk wezen fietsen , en het was heerlijk
@ Sibilla
Goede reis morgen . Jullie kleindochters zullen veel te vertellen hebben als ze terug zijn .
@ Kees
Jouw manier van de dagen door brengen als het guur weer is zal voor mij niets zijn maar goed ieder z'n ding . Ik ga elke dag wel naar buiten , lekker een frisse neus halen .
Zal voor je hopen dat de accu van de fiets nog goed werkt na lange tijd stilstaan of heb je die er wel uitgehaald en af en toe opgeladen ?
@ Henny
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met wat je deelt op Internet.
Mooi dat het ergste kabaal over is . En ja ik heb een flink stuk gefietst vanmiddag , het was heerlijk fietsweer .
Een héle mooie foto van de watermolen .
@ Dagmar
Fijn dat je de foto's terug hebt .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 5 Nov 2025 23:34:07 Onderwerp: |
|
|
Dagmar, het moet een enorme opluchting zijn dat je weer bij je foto's kunt. Het lag dus aan je viewer. Als ik jou was dan zou ik me toch ook even verdiepen in Windows Verkenner om je bestanden te bekijken en te beheren. Een goeie viewer gebruiken om je afbeeldingen te bekijken is daarnaast natuurlijk prima maar op een gegeven moment raakt je opslagmiddel vol en dan is het wel zo handig als je op een basale manier je opslagruimte weet te beheren, ook voor back ups, sorteren, indelen in categorieën etc. Advies om een handige kennis in de arm te nemen blijft wel staan. Daar bedoel ik iemand mee die je adviezen geeft maar jou wel de handelingen laat verrichten ipv de regie compleet overneemt want daar leer je niks van.
Greet, regelmatig buitenlucht = gezond is ook mijn filosofie. Ik ben jarenlang een min of meer uitgesproken buitenmens geweest. Ging op de fiets naar mijn werk, 15 km verderop, ook door regen en sneeuw, maakte lange fietstochten en wandelingen. Tuinwerk en buiten loungen tot ver na zonsondergang vond ik heerlijk, ook op de camping. Je kunt immers een trui of vest aantrekken als het wat frisser wordt. Een paar jaar geleden werd ik steeds kouwelijker en traag. Zat het liefste binnen bij wat minder zonnig weer en ik dook steeds op tijd mijn bed in met een elektrische deken, die ik toen aanschafte. Ik werkte toen nog volop in de coronaperiode, toen geadviseerd werd om goed te ventileren, ook middenin de winter. Ik verfoeide sommige collega's, van wie de hele nacht de ramen open moesten blijven, waardoor ik 's morgens spreekuur moest doen in een ijskelder. Dat vond ik triest voor mijn patiënten, vooral bij onderzoek, maar ook qua arbeidsomstandigheden voor mezelf een ontzettend onbehaaglijk gedoe. Luchten, en dat vond ik al vele jaren, is een kwestie van even de temperatuur flink opstoken en daarna hoogstens een kwartiertje even door laten waaien. Dan zijn niet alle muren, de vloer, de meubels, inclusief de onderzoekbank door en door langdurig koud en heb je de lucht toch voldoende ververst en ontvochtigd. Het was in meerdere opzichten een lijdensweg maar goed, desondanks bleef ik in mijn werk wel plezier houden en je doet tenslotte je plicht.
Ook bij de GGD werkte ik vaak in ruimtes, sporthallen, kerken, wijkcentra, waar constant deuren openstonden, soms tegenover elkaar waar ik precies tussenin zat. Ik was de enige niet die kou leed, ondanks thermo-ondergoed, bodywarmer etc., dus ik weet mijn kouwelijkheid aan die omstandigheden. Totdat uiteindelijk dmv bloedonderzoek bleek dat ik een forse hypothyreoidie had, een traag werkende schildkier. Instellen duurt een aantal maanden maar het is wonderbaarlijk hoe goed dan zo'n simpel, goedkoop (€ 0,03) tabletje werkt om weer lekker in je vel te zitten. Zoals ik me nu voel doet me denken aan de klachten, kouwelijkheid, gebrek aan initiatief, traagheid die ik toen ook had. Mijn leeftijd zal wel een rol spelen en wat externe structuur, mezelf kennende kan geen kwaad, maar ik denk langzamerhand ook dat ik mijn tsh weer eens moet laten controleren...
O ja, goeie tip Greet, maar de fietsaccu heb ik zeker af en toe opgeladen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 6 Nov 2025 09:50:28 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Kees
Vervelend dat je last hebt van een niet goed werkende schildklier .
Wordt je tsh niet regelmatig gecontroleerd dan .Een zus van mij heeft het ook en die wordt elke drie maanden geprikt daarvoor .
Ik wens jullie allemaal een mooie dag 🌞
Gisterenmiddag weer een stuk over de dijk gefietst , deze keer was het vloed .
Rust en ruimte
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 6 Nov 2025 09:54:26 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Greet, ook ik heb vroeger elke dag met de honden buiten in de vleden en bossen gewandeld. Fietste erg veel. Vrijwilligerswerk op de kinderboerderij, o. a dierenverzorging. Maar opeens. Daar heb je niet om gevraagd, gaat het gewoon niet meer. Bij mij mijn handen en voeten en koude postraumatiche dystrofy, en nog een zooitje kwalen. Dan is er geen keuze meer. Dan moet je je er bij neer leggen dat het niet meer kan. Elke keer een stukje minder. Uithuilen, opstaan, doorgaan en weer iets anders zien te vinden wat je wel kunt.
De stoeprand op of af stappen. Daar denken normaal nog niet eens over na. Voor mij is dat een hindernis en een wandelingetje, topsport.
Dit is maar een enkel voorbeeldje. Dan nog altijd pijn
Ook kees, heeft zo bij alles wat hij doet hindernissen. Je moet er mee leren leven. Je hebt geen keus.
Gisteren was het mooi weer en dat was wel een keus
We besloten mijn nicht te bezoeken op de plek waar ze werkt. Zij is de dochter van mijn oudste broer, en zijn vrouw en woont ook in Veldhoven.
Een leuk winkeltje waar ze van alles verkopen, Van kant en klare maaltijden, uit eigen keuken, tot chocoladetruffels
https://www.desmaakbeleving.nl/c-6460855/bezoek-de-winkel/
Nou, daar hebben we wel wat gekocht! Lekkere kazen. Meteen voor een verjaardag chocolade truffels en meteen ook maar een paar maaltijden voor het avond eten. Dat was echt lekker.
Toen door naar mijn broer. Mijn nicht wist te vertellen dat hij alle en thuis was, want zijn vrouw was mee met zussendag.
Dat vond mijn broer wel leuk om ons opeens achterom zien komen.
Ongelofelijk , we hebben daar anderhalf uur buiten in de tuin gezeten. In de zon. Zonder jas aan. Wel onder een glazen overkapping.
Het was een leuke dag.
Joke, dat moeten wij ook nog aanbrengen radiator folie. Goed dat je het er over hebt.
Sibille, goede reis en fijne dagen.
Nichtje, nu bijna 51 jaartjes
[list=][/list] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 6 Nov 2025 10:59:02 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Kees zou toch maar eens het na laten kijken die schildklier.
en ja het lopen is voor jou ook niet makkelijk dacht kan je toch fietsen
Wordt je lang niet zo moe van maar ja moer je wel zin in hebben.
Greet was gisteren echt mooi weer om er op uit te gaan en jij een stuk over
de dijk gefietst zo leuk die schaap op de dijk kon mooi jou kant op kijken ook
die prachtige lucht en vloed brengt echt rust toppie.
Henny ja als het niet lukt met je lichaam houd het op in alles wat je nog
kan blijven proberen en leuk er gisteren op uit geweest en in het winkeltje
chocolade truffels mee genomen lekker hoor.
En Peter dus ook binnekort 70 jaar is hij een maand jonger ongeveer.
Als ik dit allemaal lees ben dan blij dat ik elke dag nog naar buiten kan soms wel 2 keer en goed kan lopen en fietsen.
Zo de ramen voor zijn weer spic en span waren best vies.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 6 Nov 2025 17:33:59 Onderwerp: |
|
|
Leuk die jeugdfoto van jje nichtje, Henny.
Vanuit mijn huisatsenpraktijkervaring weet ik dat het instellen van een te trage schildklierfunctie met medicijnen - eigenlijk suppletie met schildklierhormoon - een secuur werk is. Als de bloedspiegels binnen de referentiewaarden vallen voelen patiënten zich meer dan eens minder goed dan wanneer ze er net buiten te zitten. Naast ontregeling speelt dat ook nog mee om de juiste dosering te bepalen. Ik heb de richtlijnen voor huisartsen erop nageslagen. Bij constatering van hypothyreoidie moet er eerst ingesteld worden. Dat gaat vrij langzaam met elke zes weken controle en evt. bijstelling van de dosering. Zijn die waarden tweemaal goed en voelt de patiënt zich daar ook goed bij dan moet het eerstvolgende jaar gecontroleerd worden om de drie maanden en blijft het allemaal stabiel dan is eens per jaar voldoende, tenzij er klachten zijn. Die driemaandelijkse controle is bij mij niet gedaan. Daar was me ook niets over uitgelegd. De bloeduitslag was een keer goed, 6 maart en dat was meteen ook de laatste controle. Als je er tegenwoordig zelf gloeiende, gloeiende, niet achteraan zit dan gebeurt er dus gewoon niets... Poli was vanmiddag al gesloten toen ik belde dus morgen nog maar eens proberen. Het is mij overigens niet eens duidelijk of de behandeling aan de huisarts overgedragen is en dat is me al meerdere malen overkomen. Diabetescontrole is overigens naatje bij de huisarts want die wordt gewoon niet gedaan. Te krenterig om een praktijkverpleegkundige in te zetten, vermoed ik. Wordt vervolgd. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|