50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 167, 168, 169  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2025 15:19:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, die trap heb ik weleens beklommen. Met een goeie conditie al een hele klim. Het is eht het uiterste einde van de Utr. Heuvelrug naar de Gelderse Vallei. Mooi gebied om te wandelen en mooie foto.

Mooie hefstkleuren weer op de foto's. Joke, roodborsten zijn enige vogeltjes, voor de duvel niet bang met hun ijzersterke territoriumgedrag.
Greet ik mis even de bewon(o)n(st)er van dat web. Voordeel van een goeie camera is dat je beter kunt scherpstellen op voor- of achtergrond en dat is je goed gelukt.

Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt voor bloedonderzoek en een telefonisch consult, dus dat loopt.

Geluncht met mijn broer en zijn partner. Die zie ik niet dagelijks want ze wonen in Gieten, niet echt naast de deur. Was erg gezellig. Broer is nog herstellende van zijn operatie, te langzaam naar zijn zin, maar dat komt en gaat best goed.

Het was in een restaurantje, ooit, toen Soesterberg een toeristische bestemming was een pannenkoekenhuis, en ver daarvoor een voormalig vluchtelingenkamp waar de vrouwen en kinderen woonden van gevluchte Belgische militairen die ergens anders in Soesterberg, op het Kamp van Zeist, geinterneerd waren tijdens WO1. Anders zou het maar onzedelijk worden... Daarna was het in gebruik als vakantieoord door de Ned. Protestanten Bond, na 1949 woonden er voormalige KNIL militairen, achtereenvolgens werden het zomerhuisjes, huisvesting van personeel van Zon & Schild, Amerikaanse militairen, Poolse arbeidsmigranten, AZC (waar ik toen ook nog gewerkt heb) en nu sinds kort bewoond door Oekraïense vluchtelingen. Zou ik gezien die chronologie heel misschien iets met geschiedenis hebben? Rolling Eyes

Hieronder het huisje waar we tussen 1978 en 1983 gewoond hebben. Contact gehad met de jonge vrouw die er nu tijdelijk woont met haar kleine kinderen. Ze sprak goed Engels. Haar man en broer zitten een groot deel van hun tijd aan het front als militair. Ze heeft het hier niet slecht, vertelde ze, maar het liefste zou ze zo snel mogelijk weer terug naar huis willen, wat ik heel goed begrijp. Aardige meid, ik hoop dat ze met haar kinderen gauw herenigd zal worden met haar naasten en dat die rotte oorlog in het voordeel van Oekraine wordt beslecht. Leuk om haar te ontmoeten en sterkt me om vol achter steun aan Oekraine te blijven staan.

Foto lijkt wat scheef te staan, zal misschien een halve tot hoogstens een graad zijn, maar de grond loopt daar daadwerkelijk wat af. Ik kan me nog herinneren dat binnenshuis een balletje van de katten altijd naar links rolde, dus de vloer was verre van waterpas, hoewel met stutten onder de draagbalken wel grotendeels gecorrigeerd. Het was toen al niet het slechtste huisje en relatief ruim maar toen totaal niet geisoleerd. Ik ben op op weg naar mijn werk op een wintermorgen uitgegleden op de ijslaag in de douche toen ik de warmwaterkraan even gauw aan wilde zetten om de boel wat op te warmen... In de loop van de tijd is er al eerder gelukkig wel wat verbeterd in al die huisjes daar op het terrein. Lijkt allemaal aardig, voor tijdelijk, zeker als je als alternatief alleen maar de buitenlucht hebt, maar riante villa's zijn die houten hutjes zeker niet.

Goed weekend!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 7 Nov 2025 15:19:47    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 10:34:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Greet, op jouw foto van het spinnenweb is heel goed te zien hoe vernuftig een spemmienweb in elkaar zit en dan nog die douwdruppels er op. Het lijken, stuk voor stuk pareltjes Very Happy Goed geschoten!

Kees, je zat goed op je praatstoel en dat is niet erg. Ik vond het verhaal over dat huisje waar jullie, als kind, ooit gewoond hebben ziier intressant. Ik houd wel van zulke geschiedenisverhalen.

Leuk, uit eten met z`n viertjes. Ik neem aan dat je vrouw rechts van je zat.
Dat je broer te langzaam naar zijn zin, herstelt herkennen we allemaal wel, denk ik. Voor mij is het in ieder geval herkenbaar Laughing
Echt leuk zo even er uit en er was zeker meer dan genoeg bij te praten.

Joke, die foto , begin van de avond geeft al echt aan dat de feestdagen in aankomt zijn. In mijn fantasie hoor ik in de verte al het paard van SinterKaas aan komen trappelen op de daken Laughing

Wij gaan wat later boodschappen. We moeten even wachten tot de pakket bezorger geweest is. De buren een huis verder moeten onverwacht weg en of wij het pakketje willen aanpakken. Tussen 11 en 12. Dat doen we wel.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 13:22:04    Onderwerp: Reageren met citaat

In dat zomerhuisje hebben niet lang na onze huwelijksvoltrekking gewoond gedurende een jaar of vijf. Ik werkte toen op Zon en Schild en na een jaar heen en weer reizen tussen Apeldoorn en Amersfoort vond ik het welletjes en kreeg toen de kans om dat huisje te betrekken, grenzend aan een bosrijk militair oefenterrein. Ondanks alle ongemakken, kou lijden door gebrek aan isolatie, kapotte kachels en stroomuitval, geklooi met post, telefoon en geluidshinder door de luchtmachtbasis (32nd Tactical Fighter Squadron voor de fijnproevers) hebben we er een leuke tijd gehad. Ik had daar naast de katten een stel krielkipjes die er alle ruimte hadden, hoewel er weleens een door een roofvogel te grazen is genomen.

De dame naast me is mijn broers partner. De schoonheid tegenover me vergezelt mij (nou ja, niet letterlijk overal naartoe, bewaar me...) al zowat vijftig jaar. Smile Leuk detail is dat ze allebei Groningse roots hebben.

Qua geschiedenis kan ik nog vermelden dat drie (van de tientallen) azc's waar ik jarenlang gewerkt en deels dus ook gewoond heb, een achtergrond hebben met Belgische vluchtelingen van 1914-1918, Amersfoort, Kamp van Zeist en Soesterberg.

Laatst aangepast door Kees op 9 Nov 2025 01:59:54; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 13:41:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Greet het was bij jou dus best mistig en gaaf dat spinnen web lijken inderdaad pareltjes mooi vast gelegd.
Kees wat een leuke foto samen genoten van de lunch en het was gezellig toppie.
Wat een knus huis om te zien zo te zien tussen de bossen .
Dagmar die treden ook gelopen wel een paar jaar geleden ben je wel eens naar de blauwe kamer geweest heb je ook een mooi uitzicht.
Henny een goede buur is nooit weg en nu vast de boodschappen binnen.
Vandaag een rustig dagje gisteren best lang gefietst dus nu effe niet.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 16:39:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag / avond allemaal .

@ Kees
Mooi dat je je broer met partner weer een keer hebt ontmoet , ook al is je broer zijn hoofd niet helemaal te zien , het is wel te zien dat jullie op elkaar lijken.
Fijn dat de Oekraïense vluchteling met haar kinderen in het huisje bivakkeren , beter dan in een verzorgingshuis dat leeg stond en waar ze met kinderen 1 kamer tot hun beschikking hebben en ja natuurlijk zijn ze daar ook blij mee , maar als het lang duurt zal het gaan tegen staan .

Mooi plekje waar je ongeveer 5 jaren hebt gewoond .

@ Henny
Gelukkig had je nog tijd genoeg toch om boodschappen te doen 😉 fijn dat je zo de buren helpt . Grappig plaatje .

@ Joke
Een rustig dagje is niks mis mee hoort er bij op z'n tijd .
Prachtige en leuke foto van poes, die had vast de aandacht bij iets wat ze zag , bijvoorbeeld een kikkertje of muisje of een jong vogeltje .

Vandaag was het hier , net als gisteren , een mist dag .
Eindelijk vanmiddag om kwart over 4 trok de mist langzaam weg .

Op de foto mijn uitzicht .
Op de eerste foto vanaf de balkon kant op de tweede foto vanaf de galerij kant .

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 17:56:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, als je vermeld had dat je foto's van je keuken plaatste na aanbranden of overkoken had ik het ook geloofd. Smile Het is een ander uitzicht dan we van je gewend zijn. Mijn zusje in Roden had het ook al over die voortdurende mist, terwijl het hier in het midden des lands heerlijk zonnig weer was.

Als je echt goed kijkt dan verschillen mijn broer en ik toch wel van elkaar. Daar heb je meerdere foto's voor nodig. We schijnen wel ongeveer hetzelfde te lachen, wordt er beweerd maar hij heeft meer trekken van mijn vaders kant, terwijl hij naar mijn moeders vader vernoemd is en ik veel meer van mijn moeders kant, sprekend mijn opa, zegt iedereen, en vernoemd naar mijn vaders vader. Had dus eigenlijk precies omgekeerd moeten zijn, vanuit genetisch perspectief. Smile

Je inschatting van dat zomerhuisje is wel raak. Het is geen straf om er te wonen, was onze ervaring, maar zonder twijfel niet wat dat gezinnetje voor ogen had. Toentertijd was het voor ons ook een tijdelijk onderkomen. Hoewel ik verder niets van de achtergronden van die jonge vrouw weet, sprak ze uitstekend Engels en dat zegt misschien iets over haar opleidingsniveau. Voor de meeste Oekraïners ligt het niet zo voor de hand om Engels te beheersen, voor zover ik weet. Maar het is goed om tenminste even een warm woord te wisselen als je vluchtelingen tegenkomt en ze te laten weten dat ze wat jou betreft welkom zijn. Dat is altijd wel mijn insteek maar ik vind het sowieso leuk om met mensen van wat voor cultuur of afkomst dan ook om te gaan.

Joke, leuke kat op die foto. Morgen is het fris weer volgens de voorspellingen maar ws. wel droog en misschien ook wel lekker fietsweer. Ik zou een voorbeeld aan je moeten nemen!
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 18:18:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees: leuk huisje daar in het bos om te wonen, leuke foto ook van het etentje.
Ik ben altijd voorzichtig met het plaatsen van persoonlijke foto's op openbare forums zoals dit.

Joke: ja de Blauw Kamer ben ik ook geweest, prachtig daar.

Greet: niet veel te zien op de foto's Very Happy door de mist, hier was het vandaag prima weer.

Henny: je was weer druk vandaag met de boodschappen,maar volgens mij ben jij altijd wel ergens mee bezig haha.

Zo direct kwalificatie vd formule 1 kijken, vanmiddag al sprintrace gezien.

Morgen vroeg op, moet om 10.30 al in Deventer zijn, ga wandelen en lunchen met 3 oude schoolvriendinnen van de middelbare school, doen we al aantal jaren, erg leuk.

En dan weer zorgen om 18 uur thuis te zijn voor de formule 1, de race.

Fijne avond allemaal.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2025 20:40:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Ik ben altijd voorzichtig met het plaatsen van persoonlijke foto's op openbare forums zoals dit.

Terechte opmerking. Ik ga er sinds mijn pensionering, geldt ook voor de anderen op de foto, wat makkelijker mee om. Daarom heb ik wel heel bewust die Oekraïense mevrouw niet op de plaat gezet, laat staan openbaar op het web. Vluchtelingen zijn extra kwetsbaar en daar ben ik altijd heel zorgvuldig mee omgegaan. Ik volg een flink aantal vlogs op YT en daar zie je net als op FB nogal wat heel persoonlijke privédingen voorbijkomen, ook zaken die verzekeraars misschien interessant zouden kunnen vinden, denk ik soms. Een pretentieloos familieplaatje moet kunnen. Anders kun je niks meer, maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Op mijn FB pagina staat best ook veel over mijn ervaringen bij de GGD, mijn andere baan en mijn belevenissen als patiënt aan de andere kant van de zorg. Als Vladimir Poetin daar zo erg in geïnteresseerd is dan is hij van harte welkom voor een kop koffie maar daarna krijgt hij wel een gratis lift enkele reis van me naar Den Haag. Smile

Citaat:
En dan weer zorgen om 18 uur thuis te zijn voor de formule 1, de race.

Wel spannend hoe Max het gaat doen. Wat denk je? Mogelijk ga ik toch eens kijken. Zo'n lange zit is het tenslotte ook weer niet.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2025 11:29:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Kees, het was 50% kans dat ik goed zat. Mis, dus. De goedlachse vrouw tegenover je mag je al bijna 50 jaar de jouwe noemen. Very Happy
Ook in 1977 getrouwd?
Volgende maand vieren wij onze 48jarig huwelijk. Laughing

Dagmar, zo druk maken we niet met de boodschappen. De grote boodschappen halen we door de week. Op zaterdag liever niet, want dan is het vaak druk. Hooguit verse groente en vis.
Dat voordeel heb je als je pensioenaria bent. Very Happy
Het pakket was zo gebracht, dus we konden weer gaan en staan waar we wilden.

Vandaag is het weer zwem en sauna dag. Ik heb er weer zin in.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2025 11:52:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel
88 stukjes. Pompoenen bij Jansen, tuincentrum/ groente. asperge kwekerij en eieren. Dat alles te koop in hun winkel Very Happy

https://www.jigidi.com/nl/solve/q3a5fygb/img-9624-nog-volop-te-koop/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2025 13:02:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag.

Greet zo bij jou zit echt bijna alles dicht wat het uitzicht betreft .
Dagmar veel plezier met je vriendinnen in Deventer.
Kees zo dus jullie zijn samen bijna 50 jaar getrouwd .
Henny lekker naar de sauna en zwemmen.
Ga ook naar buiten is mooi weer .
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2025 15:58:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

Ja Joke het was heerlijk fiets weer vanmiddag , ja ook hier gelukkig Smile

Veel ganzen gezien vanmiddag , beide foto's zijn vanmiddag gemaakt de onderste heel vroeg in de middag bij de kwelder de bovenste een aantal uren later bij mij vanuit de kamer .

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2025 18:36:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Goedemorgen allemaal!
Kees, het was 50% kans dat ik goed zat. Mis, dus. De goedlachse vrouw tegenover je mag je al bijna 50 jaar de jouwe noemen. Very Happy
Ook in 1977 getrouwd?
Volgende maand vieren wij onze 48jarig huwelijk. Laughing

In mei 1977 zijn we getrouwd. Jaja, hoe hou je het vol, hè? Smile Geven en nemen en elkaar de ruimte geven, erkennen dat je allebei naast het delen van een aantal dingen ook een eigen leven hebt. Dat geldt tenminste voor ons. Maar zo'n familie-uitje is erg gezellig, ook met mijn schoonfamilie waarbij MJ zich altijd kostelijk vermaakt, zoals je kunt zien. Ik ook hoor, al kijk ik misschien wat minder vrolijk, maar dat ligt deels aan mijn opspelende kwaaltjes. Het eten was prima voor een stel ouderen, niet van die afgeladen volle borden. Het schijnt tegenwoordig mode te zijn om overal een berg rucola op te gooien en als brood van die artisanale dikke hompen te serveren. Gelukkig hier totaal geen rucola maar wat veldsla, en het brood hebben ze op mijn verzoek lekker dun gesneden. Verder hadden ze heerlijke koffie en al met al is mijn dag dan goed!

Boodschappen doe ik een paar keer per week en bij voorkeur ook niet in het weekend, hoewel het op zaterdagavond nooit erg druk is. Zo hou ik het beste zicht op de koelkast, vooral om zo min mogelijk weg te hoeven gooien. Brood bak ik vaak zelf, dus als dat op is dan heb ik na drie uurtjes broodbakmachine een heerlijk vers brood en het huis ruikt ook nog lekker. Meel, volkoren tarwe- en rogge- van de molen in Soest en droge gist heb ik altijd wel in huis naast een paar pakjes mixen van de Aldi of de Lidl. Die zijn niet duur en ik vind ze best goed.

De ganzentrek vind ik altijd imposant om te zien en te horen, want door het geluid wat ze maken merk je ze op. Er zit een heel systeem achter van communiceren en elkaar afwisselen. Mooi in beeld gebracht, Greet!

F1 life streamen lukt kennelijk niet zonder een abonnement. Ik kijk af en toe op een life blog. Verstappen had nogal wat in te halen en daar slaagt hij wonderwel nog aardig in ook.

Laatst aangepast door Kees op 9 Nov 2025 18:48:02; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2025 18:39:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet wat een verschil nu met de lucht prachtige die ganzen in de lucht.
en de tweede foto ook geweldig met die blauwe lucht en goed zichtbaar
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2025 10:52:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Ik las nog even terug en ik kwam deze zin van kees tegn onder de mistfoto's van greet.
Greet, als je vermeld had dat je foto's van je keuken plaatste na aanbranden of overkoken had ik het ook geloofd

Ik zie nu pas de connectie Laughing
Lijken doet het er wel op.

Ja, kees, wij zijn 14 dec 1977 getrouwd. We kenden elkaar al 4 jaar. Ik was 17 en manlief was 18 toen we elkaar leerden kennen. Met carnaval.
Hij dacht: Die moet ik hebben. Dit wordt mijn vrouw. En zo is het gebleven.
Ik kreeg eergisteren nog een bosje rozen van hem. Zomaar, omdat hij mij lief vindt Embarassed
Dat deed veel meer dan elke week, op vrijdagavond een bosje te krijgen. Deze kwam spontaan uit het hart.

Gisteren was het lekker met het zwemmen en sauna. We kunnen er weer een week tegen.
Met een knipoog 😉
Terug naar boven

Geplaatst: 10 Nov 2025 10:52:29    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 167, 168, 169  Volgende
Pagina 156 van 169

Ga naar: