Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joke
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 07:34:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen luitjes ben vroeg en is hier nog droog straks
naar de tandarts en daarna wat strijkwerk doen en klusjes in huis en vanmiddag een corona spuit halen.
De puzzel was leuk om te maken Hehety.
Sibilla ja is best lastig als ze zo vlak naar elkaar jarig zijn.
Lekker hoor eigen gemaakte appeltaart bij de koffie.
Greet jij maakt altijd hele mooie foto's en bij jou al regen of nog droog.
Fijne maandag . |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 07:34:06 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 10:32:59 Onderwerp: |
|
|
Dat is een hele mooie Henny, echt een hele mooie.
Leuk om te maken ook. |
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 10:35:54 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, ik zie dat Joke al vroeg de tent heeft geopend. Goed gedaan hoor!
Ja, we zitten altijd een beetje in een spagaat met die verjaardagen, maar het lost zich ook vanzelf wel weer op.
Vanmiddag gaan we naar de begrafenis van een van mijn nichten. Ze is bijna 7 jaar ouder dan ik, vroeger kreeg ik altijd haar jurken, in mijn puberjaren. Ze had altijd mooie kleding, haar ouders hadden iets meer te verteren dan de mijne en ze hadden ook minder kinderen haha. Ik was de oudste, die jurken gingen na mij weer naar mijn 2 jaar jongere zus. Zo ging dat in de jaren 50. Mijn andere zusjes kunnen zich dat niet herinneren, die kregen waarschijnlijk die kleding niet (meer).
Deze nicht had ook veel contact met mijn moeder, ze was naar haar vernoemd. Wij gaan daar dus nu even naar toe.
Verder heb ik nog niks te melden.
Fijne dag allemaal. Af en toe schijnt de zon, dat ook.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 10:38:45 Onderwerp: |
|
|
Goedendag
@ Joke , 2 prachtige foto's uit Heusden laat je hier zien , is de eerste een stuk van een kasteel ? mooi de begroeiing op de muur .
Drukke dag heb je vandaag zo te lezen .
@ Sibilla
Niets is lekkerder toch dan eigen gemaakte appeltaart ( vind ik )
Je kleindochter vind het misschien wel leuk dat opa en oma later komen voor haar verjaardag , kan ze 2 keer de verjaardag vieren
Sterkte vanmiddag .
Ik wens jullie een mooie dag .
Foto , deze gladiool stond er nog mooi bij afgelopen zaterdag .
|
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 12:04:21 Onderwerp: |
|
|
Sibilla sterkte vanmiddag is toch altijd moeilijk afscheid nemmen.
Greet die kleur van deze gladiool is echt prachtig staat nog mooi in bloei.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 12:07:07 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag.
Op een of andere manier is mijn bericht van vanmorgen verloren gegaan.
Sibille en ik waren blijkbaar tegelijk aan het typen, maar geen nood. Dan schrijf ik nu gewoon een vervolg.
Joke, een paarse gladiool. Dat is wel heel erg mooi.
Sibille, sterkte vanmiddag, want jullie hebben blijkbaar met haar al heel lang een erg goed contact gehad, dus dat gaat je toch aan het hart
Vanmorgen schreef ik dat iemand de maten voor de vitrage op kwam meten. Dat is ondertussen al gebeurd en ook al betaald. Het viel 100 euro goedkoper uit dan was beoogd, dus dat viel mee. Over een week of vier vijf zijn ze klaar. Wel zelf ophangen, want dat scheelt 40 euro per gordijn. maal 5 gordijnen.
Dat is dan zelf doen zo verdiend.
Joke, wat een mooie foto van die ruïne . Is dat gedeelde met die poort en trap nog te betreden en in te komen?
Ik ben niet nieuwsgierig.
Het is ons eindelijk gelukt om luisterboeken via de tablet te kun te beluisteren met oortjes. We (Peter) beginnen echt technisch te worden
Dagmar, ik heb weer volop foto's gemaakt in onze week vakantie in Ede en omgeving. Samen met die van Douwe en mijn gastleveransiers van hier nog materiaal genoeg voor puzzels
Helaas jammer van de weerkaatsing van het glas |
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 14:24:40 Onderwerp: |
|
|
Hehety zo zie. je maar je ben nooit te jong om die luisterboeken te beluisteren
met de oortjes en ook de vitrage dus opgemeten en ja als jezelf handig ben met het ophangen.
scheelt nog aardig wat hoor mooi die boom.en je kon die ruïne wel op lopen heb er een pijltje bij gezet.
Ps die gladiool is van Greet.
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 18:17:07 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ben ik weer. Zo'n begrafenis is ook echt een soort reünie. Niet gedacht dat er nog andere familie van moeders kant zou komen, maar kijk aan: twee nichten uit Almere en Purmerend waren er ook. Het was een mooi afscheid en verder hebben we bedacht dat we met de overblijvers wel eens een reünie kunnen houden. Of dat lukt is ene tweede, maar proberen kan altijd.
Dat is een mooie gladiool, die paarse, Greet. Zie je niet zo vaak.
Ik moet mijn kleindochter nog spreken, ze zal het wel goed vinden.
Hehety, jullie luisterboeken zijn nu ook gedigitaliseerd, knap hoor. En je gordijnen zijn opgemeten. Moet je voor ophangen betalen? Tsss, nog nooit van gehoord. Als je het zelf kunt scheelt dat idd financieel.
Je bent niet nieuwsgierig maar weet graag alles haha. Joke heeft dat goed gezien.
Mooie foto van die ruïne hoor Joke, ik zie de pijl ook om te beklimmen. op mijn leeftijd doe je dat niet zo snel meer, maar het kan wel.
Die boom is erg mooi geworden.
Ik ga niet zingen vanavond, de dag was druk en we zijn nog niet zo lang thuis. Ik heb weinig puf over. Zojuist van rode kool een stoofschotel gemaakt met kabeljauwfilet. Een blokje vissaus erbij, wat peper en viskruiden. Erg lekker, weer eens wat anders met rode kool.
Nu ga ik mezelf eens lekker verwennen, of nee, ik laat me verwennen met koffie door vaders gezet en nog wat van de appeltaart.
Groetjes, tot morgen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Douwe
|
Geplaatst: 23 Sep 2024 21:16:36 Onderwerp: |
|
|
ik zag de steen/kei van het middelpunt van NL maar zag ook een hele mooie tas, die op de kei stond. |
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 06:37:28 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Joke
Prachtige foto van de Winde , ook al is het herfst dr trekt de winde zich nog niets van aan .
@ Hehety
Inderdaad jammer van de weerspiegeling , maar als ik die even wegdenk dan blijft er een héle mooie foto over.
Ik wens jullie een fijne dag
Foto : De lucht tijdens de zonsondergang weerspiegeld in de Eems .
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 08:04:57 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen dames en heren. Ik moet nog ontbijten, maar eerst reageren op
Douwe.
Douwe schreef: | ik zag de steen/kei van het middelpunt van NL maar zag ook een hele mooie tas, die op de kei stond. |
Douwe, ik heb je beloofd dat die, vooral voor jou, bijzondere tas met ons veel gaat avonturen en dat ik die vaak ga gebruiken. Je ziet het: Op al onze vakantie gaat ie mee en voor ons is het een echte werkezel. Wat daar al allemaal in verstouwt is in de vakanties.
IK ben er nog steeds blij mee. Hij is op een goede plek terecht gekomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 09:05:46 Onderwerp: |
|
|
Een beetje uitleg, in de dop omdat ik het verder het aan Douwe over wil laten, als hij er behoeften aan heeft.
Die tas is geweest van de beste vriendin en laatste levenspartner van Douwe en zij was gek met die tas. Om na haar overlijden die tas niet in de kast verstoffen vroeg Douwe aan mij of ik die tas wilde en hem ook echt gaan gebruiken. Zodat de tas toch ergens kwam, ook zonder zijn voormalige eigenares.
Vanaf die tijd komt de tas overal waar wij komen. Zeker met vakanties en maak ik er een foto van. Zo kan Douwe zien dat hij toch nog op plekken komt wat niet alledaags is.
Bedankt, Joke voor de verder uitleg.
Greet, wat kan jij genieten van de constant veranderende uitzichten. Zo hoef je nooit op vakantie.
Een reünie is nog niet zo'n slecht idee Sibille.
Zo zie je elkaar eens een keer zonder droevige omstandigheden. Dat praat en lacht toch wat prettiger.
Straks even naar mijn vriendin. Genoeg bij te kletsen
Laatst aangepast door Henny op 24 Sep 2024 10:34:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 09:32:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen ,
Greet wat een waanzichtig uitzicht heb je toch prachtig om te zien.
Sibilla geen gek idee om een reünie samen te doen.
Hehety wat bijzonder dan die tas die van levenspartner van Douwe heb gekregen en brengt natuurlijk altijd een herinnering mee als hij het ziet.
Gisteren was het nog een mooie dag en tot nu toch nog geen regen.
Ga aan de koffie verder niet veel bijzonders te melden.
veel kippen die vrij rond lopen.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 10:43:12 Onderwerp: |
|
|
Dat zijn nog eens echte scharrelkippen te noemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 16:08:43 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag inmiddels.
@ Greet wat een waanzinnig mooie foto is dit. Je hebt er toch echt wel kijk op, die foto's van jou kun je zo insturen voor een wedstrijd. en je woont op zo'n mooie plek ook.
@ Hehety, ja die tas is echt de moeite waard. Leuk voor Douwe dat je hem ook gebruikt. Je maakt ook mooie foto's.
@ Joke, die reünie gaat er wel komen, denk ik. Mijn zus uit Almere ziet dat ook wel zitten. Al zal het wel voorjaar 2025 worden, nu komen er nog zoveel feesten en partijen aan.
@ Douwe, Henny heeft de tas laten zien, en er ook uitleg over gegeven. Mooi dat je hem aan haar hebt gegeven, ze gebruikt hem goed.
@ Dagmar, heb je de puzzel van de 'slee' al gemaakt? Was leuk hè.
Wij hebben vandaag, vanmorgen, van alles en nog wat gedaan. In de tuin gewerkt, koffie gedronken, voor jongste dochter naar de brillenboer geweest, in de pastorie gekeken naar de boekjes voor Allerzielen, boodschappen gedaan, telefoontjes gepleegd, bij jongste dochter spullen van de brillenboer gebracht. Ze heeft voor haar 50e verjaardag van haar vriendinnen een reisje naar Praag gekregen. Daar gaan ze volgende weekend met z'n drieën naar toe.
Nu zijn we weer thuis, boodschappen opgeruimd en verder niks. Beetje lezen, beetje puzzelen, muziek studeren, eten koken. Rust in de tent.
[img]ik krijg geen plaatjes te zien,sorry. De server geeft error 504[/img] |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 24 Sep 2024 16:08:43 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |