|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 1 Dec 2025 10:56:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de kerstboom ook al staan, ga hem dus vanaf nu ook decemberboom noemen tot rond de kerst haha. Heel slim Greet.
Gisteren was de formule 1 heel spannend door fout van een rijdersteam waar de 2 mannen rijden die het volgend weekend in de laatste race van het seizoen de meeste kans hebben om wereldkampioen te worden.
Vlak echter Max Verstappen nooit uit, hij heeft de meeste titels gewonnen door uitzonderlijke omstandigheden. Echter ik denk dat Lando Norris de meeste kans heeft, Max kan alleen winnen als ze bij het MacLaren team of 1 van beide coureurs een fout maken (hoewel dat team nu al 2 weekenden achter elkaar grote fouten heeft gemaakt).
En uitgerekend nu het laatste rijdersweekend zooooo spannend wordt moet ik volgende week zondag werken tijdens de race, maargoed kijk wel op mijn mobiel tussen het werken door.
Het is koud vandaag, voelt koud aan, ik heb liever echte vrieskou dan dit weer, zo waterkoud en winderig. Hoop wel op een echte winter met sneeuw en vrieskou, daar hou ik wel van.
Vandaag dagje van alles beetje, beetje poetsen, boodschappen doen, naar de bibliotheek en verder maar lekker warm binnen blijven.
Fijne maandag allemaal, het is alweer 1 deceber, wat gaat de tijd toch snel, het is al zo 2026!.
Ik verbaas me er altijd over dat het voor mij persoonlijk voelt dat de tijd sneller voorbij gaat als je ouder wordt, dit ondanks dat je eigenlijk minder druk bent dan toen je jonger en drukker (lees jonge kinderen, werk, etc) was. Hebben jullie dat gevoel ook? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Dec 2025 10:56:00 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 1 Dec 2025 12:51:32 Onderwerp: |
|
|
Hè, verwarde ik die twee winkels, Xenos en Action met elkaar? Ik vind ze wel wat overeenkomsten hebben, veel non food maar ook een deel houdbare voedselproducten. Bij deze dan rechtgezet.
Greet, grappige interpretatie van de kerstboomtraditie. De geschiedenis van dergelijke tradities, kerstgroen, paaseieren, vuurwerk, de sinten, Nicolaas en Maarten, etc. vind ik reteboeiend. Veel van de symboliek stamt uit de heidense, Germaanse traditie, de mythologie en heel veel daarvan, het groen, de eieren, heeft met vruchtbaarheid te maken. Ook een aantal christelijke heiligen hebben voorchristelijke voorgangers. Die werden door missionarissen en bisschoppen gebruikt om het christelijk geloof er bij de bevolking wat makkelijker in te kunnen masseren. De stijfkop Bonifatius deed dat niet en dat vonden de Friezen toen dus niet zo leuk. Niettemin vind ik de neiging om alles maar los te koppelen van de religie wel een beetje doorschieten, waardoor we straks met Kerst, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, Goede Vrijdag, Ramadan, Offerfeest iedere keer weer hetzelfde 'feestbrood' zitten te eten. Dus van mij, al ben ik agnost, mag een kerststol gewoon een kerststol blijven heten, een kerstboom een kerstboom en paaseieren paaseieren. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar soms lijkt het me goed voor de cultuur om dingen bij te stellen, met hun tijd mee te laten gaan maar bepaalde dingen moet je toch koesteren om niet iets grijs en grauws over te houden waarin niets meer herkenbaar is en niet te herleiden is tot de oorsprong.
Joke, altijd leuk dergelijke klassiekers. Ik hou wel van die 60's, ook van Creedence Clearwater Revival.
Dagmar, zeker weten dat alles veel sneller lijkt te gaan als je ouder wordt. Kun je je vakanties van de lagere/basisschool nog herinneren? Die duurden zowat een half jaar, haast eindeloos. En nu kom ik er voor mijn gevoel soms na een dag achter dat er alweer een week voorbij is... Hoeveel tijd me nog gegeven is weet ik natuurlijk niet. Ik denk dat ik voorlopig nog wel meekan maar ik voel toch steeds meer dat ik keuzes moet maken omdat ik niet overal meer mee bezig kan zijn, laat staan alles wat ik eigenlijk zou willen kan afmaken. Dat wil niet zeggen dat ik niet voor nieuwe dingen opensta. Maar ik heb een zeer brede belangstelling, nogal wat hobby's en soms ben ik jaloers op mensen die één passie hebben en daar hun ziel en zaligheid aan energie in steken. Maar uitstellen omdat ik immers toch nog een heel leven voor de boeg heb is natuurlijk niet reëel en ook voor 'morgen is er weer een dag', zonder meteen dwangmatig en calvinistisch te vervallen in 'stel niet uit tot morgen wat gij heden doen kunt', hoewel... Wel heb ik altijd een balans proberen te vinden tussen 'zorg voor je toekomst' met oog voor verzekeringen en oudedagsvoorzieningen en 'je leeft nu' omdat vandaag nu eenmaal de eerste dag van de rest van je leven is. Of iets van die strekking om het niet al te filosofisch te maken.
Vanmorgen al vroeg naar de huisarts geweest om te praten over mijn pijnstilling. Daarna meteen maar wat boodschappen gedaan en zowaar een mooi rood kooltje op de kop getikt voor later deze week. Gisteren had ik een ovenschoteltje met spruitjes gemaakt, geblancheerde en geroerbakte halve spruitjes, paar sjalotjes en wat peper, kerrie en foelie, bechamelsausje er overheen en afgedekt met aardappelpuree in de oven. Daar is voor vandaag of morgen nog genoeg van. Verder wat ingrediënten voor een mirepoix waar ik alle kanten mee op kan, meestal gebruikt voor een ragu voor bij de pasta.
Af en toe komt de zon erdoor maar er staat toch een wat gure wind dus verder ga ik de meeste tijd maar binnenshuis doorbrengen met wat klusjes en ik ben in een paar boeken bezig.
Laatst aangepast door Kees op 1 Dec 2025 14:22:11; in totaal 3 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Dec 2025 13:15:01 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
De 1e December, mijn schoonzoon van de boerderij is vandaag jarig. Vanmiddag gaan we hem feliciteren.
De logees zijn weer vertrokken, we hebben allemaal en heel gezellig weekend gehad. De nichtjes zijn gaan lunchen i de Kantine, wij, de ouderen van de van der Maatfamilie, zijn gaan High Teaen in het Spoorhuis, allebei in Mijdrecht. Allebei waren we pas rond half 5 weer thuis en dus had ook niemand nog zin om iets te eten. Alleen thee hebben we gedronken. Daarna een potje rummy cub, stand 2-2.
Ik lees dat Henny graag van alles leest alleen geen mierzoete zooi. Helemaal mee eens: geef mij ook maar SF, thrillers, goede romans, historische romans, van alles eigenlijk. Sommige streekromans vind ik ook wel aardig om te lezen, maar geen stuiverromannetjes of zgn. doktersboekjes. Ieuwww. Ze noemen dat vaak 'bestsellers'. Nou, ga mijn deur maar voorbij, ik geef ze door aan mijn schoonzus. Die houdt er van en leest ze graag.
Joke, we lachen wat af. Je gaat naar de kapper en hoort nu iets beter.
Nou ja, je kunt er voor december weer tegen en hopelijk gaat je gehoor er ook verder op vooruit.
Je muziekje is leuk als begin van december.
Kees, je kokkerelt graag lees ik. Ne hoor, met de Kerst ben ik ook nog niet bezig. Misschien, bijna zeker maar het hangt van het weer af, komt onze zoon over van het Noorden. Hij heeft de eend al in de vriezer, zegt ie. Onze dochters hebben bepaald dat wij de Kerst bij en van hen vieren, waarschijnlijk bij de jongste. het is nog ver weg, we zien het wel.
Dagmar, je hebt de kerstboom al staan, lees ik. Na de Sint ga ik daar mee aan de slag, niet eerder. Max verstappen hebben we niet gezien, maar wel gehoord dat hij misschien toch Wereldkampioen kan worden. Ook hoe dat is gegaan, we zagen het gisteravond op de tv.
Greet heeft de kerstboom ook al staan, eerst dus de Decemberboom, daarna de Kerstboom. Wel m ooi met alleen lichtjes er in. Wel een idee.
De tv staat aan: er zijn al bijna 200 doden in Hong Kong bij die vreselijke brand. De kritiek op de overheid neemt toe, al willen ze er niet aan. Bamboe-steigers, hoe verzin je het? Maar ja, wel lekker goedkoop dus. Arme mensen, die daar van de dupe zijn nu.
We hebben dit weekend ook gebruikt om een reisje te boeken volgend jaar. Het is Oostenrijk geworden. Een busreis met Bolderman naar Oostenrijk, Zwitserland en Italië. Met een extra reis de Bernina-lijn, geloof ik. We gaan begin juni, 8 dagen en hebben er allemaal zin in. Allemaal zijn 4 personen, mijn schoonzus, haar dochter en wij. Bij leven en welzijn, natuurlijk, je wet dat nooit. Onze reis naar Kos met mijn zus en zwager ging ook niet door.
De laatste ligt nog steeds op de IC, daar gaan we vrijdag weer op bezoek.
Heb ik iemand vergeten? Excuses dan, ik moet nu eindigen.
Nog even een foto van de High Tea. En straks maak ik de puzzel van de Xenox. Action en de Xenox ontlopen elkaar niet zoveel, vind ik. Maar Douwe was toch echt bij de laatste, d at is duidelijk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 1 Dec 2025 16:03:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Sibilla een leuk weekend gehad en ook een reis geboekt voor volgend jaar.
Oosterijk is een prachtig land wel een hele reis met de bus
En gefeliciteerd met jullie schoonzoon.🎉.
Dagmar ja de tijd gaat zeker snel en de kerstboom ook al staan.🎄
Kees jaren 60 +70 muziek is ook een stukje jeugd en hou wel van zulke muziek
Jij ben een goede kok en hou wel van vers eten zo te lezen en gezond bezig.
Henny jij naar de ortopedice schoenmaker.
Greet wel leuk zoals jij. zij nu December boom met lichtjes en daarna Kerstboom
Is aardig fris maar wel een wandeling gemaakt op de terug weg begon het te regenen.
Fijne dag nog allemaal |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Virgo

|
Geplaatst: 1 Dec 2025 21:41:44 Onderwerp: |
|
|
De eerste bijdrage gaat over herinneringen, de volgende over waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt. Het zijn (door mij gemaakte) samenvattingen van twee hoofdstukken uit het boek “Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt” van Douwe Draaisma. Historische Uitgeverij Groningen, 2001, ISBN 9065544704.
Herinneringen
Als wij, senioren, een autobiografie zouden schrijven, is de kans groot dat de jaren tussen 15 en 25 relatief de meeste aandacht krijgen en de middelbare leeftijd, rond 45, de minste.
Herinneren we ons meer van de periode 15 – 25 jaar omdat het geheugen dan op zijn best is? Waarschijnlijk niet, want dan zou de piek tien jaar eerder moeten liggen.
Een tweede verklaring snijdt meer hout: in genoemde periode maakt een mens meer mee dat het onthouden waard is. Veel herinneringen gaan immers over de eerste keer, de eerste rijles, de eerste verliefdheid, de eerste baan etc.
De derde verklaring, gekoppeld aan de tweede, is de beste. Tussen 15 en 25 jaar wordt je persoonlijkheid gevormd, je identiteit bepaald. Senior geworden en terugkijkend komen vooral die gebeurtenissen bovendrijven die je gemaakt hebben tot wie je bent.
Achteromkijkend maak je van je leven een verhaal: je wil dat je leven coherent is. Hoe je jezelf nu ziet (je zelfbeeld) bepaalt je herinnering: dat wat ervoor gezorgd, eraan bijgedragen heeft wie je in je eigen ogen geworden bent, is het bij uitstek waard herinnerd te worden.
Je herinnert je vooral dat wat past in het verhaal dat van jouw leven één geheel maakt. Die behoefte om te duiden is met het mens zijn gegeven. Het is bijna onverdragelijk het leven te laten bestaan uit een opeenvolging van toevallige gebeurtenissen. Ouder geworden ben je pas in staat je leven een thema, een motief, een verhaallijn te geven. Terugblikkend ga je duiden en krijgen vooral die herinnerde gebeurtenissen een plaats die passen in het verhaal dat je eerst aan het eind kunt schrijven. Relatief veel gebeurtenissen blijken dan te liggen tussen 15 en 25 jaar: toen werd jouw levensverhaal in de grondverf gezet.
Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt
Beschrijvingen van ruimte worden ook vaak voor de tijd gebruikt. Zoals een afstand groter lijkt als er tussen begin- en eindpunt voorwerpen staan die de blik leiden, zo zal een jaar waarin veel gebeurt langer lijken dan een monotoon jaar. Hieruit volgt dat als je de tijd langzamer wil laten lopen, je veel nieuwe dingen moet ondernemen. Toch biedt dit geen afdoende verklaring, want bijvoorbeeld een week met veel nieuwe en enerverende indrukken, vliegt voorbij, maar eenmaal thuis en terugkijkend was het een lange week.
De taal van de tijd is die van de ruimte: voor, na, tussen, we zien uit naar …. , we hebben iets achter de rug. [Tussendoortje: dat de toekomst altijd rechts wordt afgebeeld en het verleden links, heeft waarschijnlijk met onze schrijfrichting (ruimte) te maken]. De tijd kan vliegen, kruipen en uitrekken; allemaal ruimteuitdrukkingen.
Twee mogelijke verklaringen waarom de tijd voor een oudere sneller gaat: het reminiscentie-effect en de fysiologische klokken.
(Reminiscentie: verschijnsel dat de herinnering oproept aan iets overeenkomstig uit het verleden).
Het reminiscentie-effect
Je deelt de tijd in naar herkenningspunten; ze vormen de mijlpalen, de tijdwijzers in het geheugen. In de tijd rond je twintigste zijn er daar (subjectief) meer van, omdat toen je identiteit, je persoonlijkheid gevormd werd (de tijd van de “eerste keren”). Een periode die veel herinneringen oproept, zal in de terugblik langer lijken te hebben geduurd dan een even lange periode met minder ingrijpende gebeurtenissen en “dus” met minder herinneringen. De middelbare leeftijd lijkt, terugkijkend, sneller te zijn gegaan dan de tijd daarvoor.
Fysiologische klokken
Voor wie koorts heeft gaat de tijd sneller dan voor wie in erg koud water zwemt. Een wond heelt met 20 jaar twee maal zo snel als met 40 jaar. Ons lichaam heeft tientallen fysiologische klokken: ademhaling, bloeddruk,hartslag, celdeling, stofwisseling, temperatuur, etc. met elk een eigen cyclus.
De cycli van de oudere vertragen. We worden als het ware een traag tikkende pendule. Een 65-jarige die moet aangeven hoelang drie minuten duren, doet er 40 seconden bij, een 45-jarige maar 16 seconden en een 20-jarige maar 3. Onze (fysiologische) klok gaat langzamer lopen en we vinden dat het om ons heen allemaal sneller gaat. Als we dan ook nog eens de afgelopen vijf jaar vergelijken met vijf jeugdjaren of vijf jaren middelbare school, vergelijken we een “vol” deel van ons leven en geheugen met een minder vol deel en is het laatste stuk “sneller” voorbij.
Tenslotte
De maat waarmee we meten verandert en is dus eigenlijk geen maat. Voor de maat van een kind is tien jaar onafzienbaar, voor een oudere te overzien. Je ouders waren altijd oud totdat je zelf kinderen kreeg en beseft hoe jong zij waren toen jij kwam. Onze meetlat hanteert een glijdende schaal en is dus niet “eerlijk”.
Een vergelijking:
De objectieve tijd, die van de klok, glijdt in een gelijkmatig tempo voort, als een rivier door laagland. Aan het begin van zijn leven rent de mens nog kwiek langs de oever, sneller dan de stroom. Rond het middaguur is zijn tempo al wat lager en loopt hij gelijk op met de rivier. Tegen de avond, als hij vermoeid raakt, versnelt de stroom en raakt hij achter. Tenslotte blijft hij stilstaan en gaat liggen, naast een rivier die zijn loop vervolgt in hetzelfde onverstoorbare tempo waarin hij de hele dag al heeft gestroomd. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 10:36:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Hee Virgo. Leuk dat je evven kwam binnenvallen met uitleg over herrinneringen en het vliegen van de tijd. Zeer intressant om te lezen.
Sibille, alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je schoonzoon. Zo te zien en te lezen een hele fijne dag geweest. Ondertussen ook nog een vakantie geboekt. Dat doet maar! Hahaha.
Verder ben je een vrouw naar mijn hart, minstens wat lezen betreft. En ook over je gedachten over kerstversieringen
Verder ook: Bij ons komt de kerst pas na 6 dec. Dan is sint weer terug naar Spanje en is er ruimte voor de slee.
Zelfs op te tv bij de het sinterklaasnieuws wordt het wel eens verwarrend voor het kleine grut. Als hoofdpiet uit gaat leggen dat niet alle sinten echt zijn.
Voor kinderen is het nu. Twee mannen met een hoge hoed en baarden en vrijwilligers. De een vooral zwart en de ander vooral groene kleren.
Dan blijkt er ook nog ergens een kindje geboren in een stal en daar zijn we allemaal blij mee.Hoezo?!
Zo kan ik nog wel door gaan met kinderredenaties.
Bij ons dus kerst na Sint.
Kees, nog veel pijn. Ja, dit weer werkt niet echt mee. We hebben zon nodig en open droog weer
Joke, voor jou en Sibille is het weer tijd om Daimond panting uit de kast te halen. Leuke bezigheid.
Dagmar ik weet niet of je van voetbal houdt, maar wat vind je er van dat
suporters zich zo vuurwerkwerpend gedragen? Het leek compleet een slagveld.
Greet, vamdaag zeker een 'werkdag' en geniet er van.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 10:41:56 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, vandaag is onze trouwdag, 58 jaar al weer.
Zoals jullie allemaal zeggen: de tijd vliegt. Vooral als je ouder wordt/bent.
De uitleg van Virgo (?), Kees en ook van Henny (eerder) klopt helemaal. ik voeg er niks aan toe, het is wat het is. Zolang we in beweging (kunnen) blijven en we gezond genoeg (kunnen) blijven hebben we niet veel te klagen. Ik zet bewust kunnen tussen haakjes, want je hebt dat niet altijd in de hand.
Enfin, Joke heeft ook al de diamond paintingkoorts te pakken, lees ik. Ook aan de kerstkaarten, Joke? Grappige foto van dat winkeltje. Blijf maar goed wandelen, het is niet echt slecht weer, beetje fris dat wel. Maar droog en dus goed te doen.
We gaan aan de koffie, ik moet nog een overweging maken voor de uitvaart van morgen en vanmiddag gaan we samen lunchen in het Spoorhuis in Mijdrecht. De trouwdag vieren. Want dat doen we altijd, alles wat er te vieren valt moet je doen, zeker op onze leeftijd.
Fijne dag en hier is de koffie.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 11:27:53 Onderwerp: |
|
|
Sibille en Wil ook in december getrouwd.
Wij de 14de, maar ik weet nog niet wat we kunnen doen. Ergens naar toe gaan, of zo. Het valt op een zondag. Uiteten wel. Dat doen we altijd.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 2 Dec 2025 11:42:00 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd, Sibilla en Wil! 58 jaar is zowat een levenlang.
Virgo, interessante analyse met veel herkenbaars. Als je zelf ouder wordt maar zeker ook als je met ouderen te maken hebt - wie niet? - dan kan het geen kwaad om je eens te verdiepen in het fenomeen ouder worden en de versschillen tussen de leeftijdsfasen. Het kan het een en ander verklaren en misschien ook wat richting geven aan wat ik ervaar als een soort onrust, keuzes moeten maken en loslaten. Hoewel dat loslaten feitelijk al bij de geboorte begint, zowel voor moeder en kind en voor vaders geldt dat natuurlijk ook, hoewel dat in de praktijk misschien wat anders uitpakt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 13:13:53 Onderwerp: |
|
|
Wat een mijlpaal Sibilla geniet er van samen.
Leuke uitleg Virgo, over hoe tijd en geheugen werken. thx.
Laatst aangepast door Dagmar57 op 2 Dec 2025 13:21:54; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 13:15:56 Onderwerp: |
|
|
Vrigo heel mooi verslag heb je gemaakt en met aandacht gelezen heel herkenbaar bepaalde dingen echt toppie geschreven ook over het ouder worden .
Sibilla vandaag jullie trouwdag en geniet er samen van.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 17:15:48 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal .
@ Sibilla
Van harte gefeliciteerd met jullie 58 ste trouwdag .
Mooi vooruitzicht een reis naar Oostenrijk , Zwitserland en Italië .
@ Henny
Ik hoop voor je dat de schoenmaker snel je schoenen goed passend zal maken .
Het was voor mij inderdaad vandaag weer een aantal uren vrijwilligers werk doen .
@ Joke
Wat een mooie sfeer verlichting bij jullie bij de winkels .
Wat een kleurrijke foodtruck staat er op je supermooie foto , en prachtig je foto van de dahlia op de felicitatiekaart .
@ Kees
Waarom is kerststol feeststol geworden , zie bij gevoegde link :
https://ap.lc/tTkdM
@ Dagmar
Fijn voor je dat je op je mobiel ook de race a.s. zondag een beetje kan volgen
@ Virgo : Het boek waaruit jij citeert heb ik zelf , een interessant boek .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sinds ik weer alleen ben en een kunstboom heb zet ik al in de eerste week van december de boom in de kamer met alleen de lichtjes erin .
Zo geeft de maand december mij toch wat extra sfeer .
Een kunstwerkje van moeder natuur :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Dec 2025 21:23:41 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ben ik nog even.
Dank voor jullie felicitaties.
Henny dus ook in december getrouwd. Hoeveel jaar? Vroeger gingen wij ook wel de hele dag op stap, meestal naar Amsterdam, en daarna uit eten. Nu beperken we ons tot in ieder geval uit eten. Deze keer en vanaf nu steeds, doen we dat overdag, dus uit lunchen. Wil rijdt niet meer in het donker en ik doe dat ook niet graag meer. Wel voorlopig nog een jaar naar Uithoorn, op maandagavond. Maar verder niet meer, zeker de 6 maanden van herfst en winter.
Virgo, leuk dat je ook meedoet en je laat zien in de coffeecorner. Weet je welkom.
Greet, jij doet ook vrijwilligerswerk, lees ik. En je kerstboom staat al, gezellig. Hier moet alles nog van zolder, dat gaan we morgen doen. Je 'kunstwerkje' is een natuurlijke schoonheid.
Joke, je foto's zijn eer leuk, het is gezellig verlicht bij jullie in Veen.
Dagmar e Kees, dank voor jullie inbreng en aanwezigheid hier weer.
De dag is weer om, we gaan afsluiten voor vandaag.
Fijne avond, sleep well.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 3 Dec 2025 10:30:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Joke, eerst jouw vraag beantwoorden vaneen paar dagen geleden.
Ja, de schoenmaker had mijn huisschoenen klaar en ik melde meteen dat mijn nieuwe schoenen nog steeds niet goed liepen omdat de zool te kort of te hoog -ieder zijn vak- te scherp afliep en ik daardoor neiging had voorover te kiepelen. Ik sta niet stabiel. Hij nagekeken en zag waar het probleem lag. Maandag zijn de schoenen klaar. De rechter huisschoen zit ook niet goed. Dat gaat hij dan ook aanpakken.
Even voor de duidelijkheid. Hij is zeker geen slechte schoenmaker! Integendeel! Hij gaat net zo lang door, en dat is mm werk, tot dat het goed is. Al moet ik nog 10 keer terug komen. Dat is juist waarin andere schoenmakers in tekort schoten. Schoen klaar. Een keer een verbetering uitvoeren en voor de rest zoek het maar uit!
Nee, ik ben heel erg blij met hem,
Sibille, wij zijn tien jaar later getrouwd dan jullie. In 1977. Maar goed ook, want anders waren we toen 11 en 12. Dit jaar 48 jaar getrouwd en we weten al wat we gaan doen.
Een dagje dierentuin, Dierenrijk. Later uit eten in de Opwettense watermolen. Dan is de dag wel gevuld.
Groot gelijk dat jullie het overdag vieren en zo min mogelijk in het donker rijden.
Het moet veilig en leuk blijven blijven
Greet, dan had ik toch goed gedacht dat het je vrijwilligersdag was.
En ik ben het met je eens: Dat blad is een kunstwerkje van de natuur.
Kees, nog wat recepten in je hoofd om het uit te proberen?
Dagmar, Vandaag je eerste foto als puzzel. Als ik iets niet goed beschreven heb, of zo. Hoor ik het wel. 
Laatst aangepast door Henny op 4 Dec 2025 10:53:04; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Dec 2025 10:30:23 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|