50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Waar blijft een nieuwe krakersbeweging?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas

BerichtGeplaatst: 7 Dec 2025 15:23:39    Onderwerp: Waar blijft een nieuwe krakersbeweging? Reageren met citaat

Citaat:
Gruwel voor huizenzoekers: meer dan 200.000 leegstaande woningen, waarvan 21.770 in Amsterdam
Woningnood of niet, de leegstand loopt verder op. Deze zomer stonden maar liefst 200.670 woningen leeg, waarvan 21.770 in Amsterdam.
Wie dringend op zoek is naar een huis kan de laatste CBS-cijfers maar beter negeren. Op 1 juli van dit jaar bleef liefst 21,5 miljoen vierkante meter aan woonruimte ongebruikt. Ondanks de woningnood neemt het aantal ongebruikte panden alleen maar toe

https://www.parool.nl/nederland/gruwel-voor-huizenzoekers-meer-dan-200-000-leegstaande-woningen-waarvan-21-770-in-amsterdam~b0864e85/

Dat de woningpotentie vele malen groter is dan de wijze waarop de panden in mijn directe omgeving gebruikt worden dat kan ik zeker bevestigen en ik erger me daar al decennialang stierlijk aan. Galeries in enorme loftruimtes waar nooit een hond te zien is en ook werk getoond wordt dat zeker niet verkocht zal worden, je zult vergeeft naar een oranje stickertje zoeken, het deugt van geen kanten dit soort schijnbedrijven, dit soort schijngebruik van enorme oppervlaktes waar schitterende woningen van gemaakt zouden kunnen worden, zo zonde die verkwisting van al die woonpotentie die ik al zeker 40 jaar hier meemaak zonder iets te kunnen begrijpen van het mechanisme daarachter dat dit mogelijk blijkt te maken. En dan heb ik het hier nog over ruimtes die nog een soort van bestemming lijken te kennen, we zien hier ook veel ruimtes waarvan de bestemming volkomen onduidelijk is, van wie is het, wat zijn de plannen ermee, hoe kan het dat die felbegeerde oppervlakten geheel niet benut worden. Wie wordt daar wijzer van.
Deze tijd van totale apathie en deinteresse van de kant van de overheid schreeuwt om burgelijke initiatieven om die overheid eens even flink wakker te schudden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 7 Dec 2025 15:23:39    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: