50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 180, 181, 182 ... 184, 185, 186  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anky

BerichtGeplaatst: 6 Jan 2026 19:23:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Het viel vandaag niet mee, maar ik ben op school gekomen!
Maar hoera, vanwege code oranje morgen, is de school dicht!
Ik hoef er niet uit, alle kinderen ook blij natuurlijk, die willen wel graag in de sneeuw spelen.
Diverse ouders waren vanmorgen lopend met de kids op de slee.
Hard werken hoor!
Een vader moest even uitpuffen voor hij weer terug ging.
Maar op zo'n dag zijn we niet zo streng...😁😄😆

Geplaatst: 6 Jan 2026 19:23:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 6 Jan 2026 21:42:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Weinig nieuwds weer hier. Lekker binnenshuis bezig geweest met een schoonmaakneurt van de keuken en de badkamer en koken. Weer eens goulash gemaakt, net als hachee troostrijke winterkost. Ook de cranberry's maar eens verwerkt tot compote, heel simpel koken met water, suiker en een theelepeltje gemberpoeder. Voor het avondeten meteen in een dessert verwerkt met blanke vla vermengd met slagroom en cranberrycompote en erop stukjes kletskop. Ook heel simpel, lekker en als je het leuk afwerkt met een lepeltje compote er bovenop ziet het er feestelijk uit. Lekker luchtig en fris toetje voor na wat zwaardere kost, zoals snert, stamppot, hachee en dus ook goulash. Verder de verwarmingsmonteur over de vloer gehad voor de jaarlijksr onderhoudsbeurt.

Dagmar, die longontsteking is een forse aanslag op je conditie geweest, kennelijk met spierafbraak. Dat klinkt misschien dramatisch maar het komt goed, al gaan daar geheid meerdere weken in zitten. Het is goed om te accepteren dat je even een stap teruggezet hebt. Gewoon rustig je activiteiten opbouwen, pecies zoals je nu doet.

Greet, het bord staat wel goed. Mijn auto staat met de voorkant richting weg en met de achterkant naar de stoep maar door al die sneeuw is het allmaal een pot nat geworden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Anky

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 10:00:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Goeiemorgen!
Lekker uit kunnen slapen.
Zeer rustig op de weg hier, er komt alleen een strooiwagen langs.
Dat helpt trouwens geen fluit, want het sneeuwt nog steeds.
Ik ga vandaag wat binnenklusjes doen.
Morgen zien we wel weer wat er gaat gebeuren.

Greet.W

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 10:07:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Ik wens jullie allemaal een mooie dag , een dag om binnen te blijven vermoed ik .

Hier zie ik veel stuifsneeuw .
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 11:24:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen

Hier ook voornamelijk stuifsneeuw, voelt wel koud door de wind.
Op het moment sneeuwt het hier niet meer, denk dat we het ergste wel hebben gehad.

Wel lekker Anky, dat je vandaag de weg niet op hoeft om naar je werk te gaan, zeker gezien de files ook.
Dat is ook een voordeel als je zoals ik met pensioen bent, dat je niet perse de deur meer uit hoeft bij weer en wind. Smile

Ik blijf vandaag ook lekker binnen of het moet vanmiddag nog beter worden om even een wandelingetje te maken.
Het blijft wel wonderschoon buiten met de sneeuw.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 12:28:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Damar, knap je al een beetje op?
Hier was het vandaag een onderneming.
Ik moest naar de kapper en het sneeuwde volop. Peter heeft zo goed en kwaad het kon weer een pad gemaakt en de auto onder het sneeuw uit geveegd. Niet dat het veel op schoot, want de ruiten waren al weer onder gesneeuwd voor manlief mij in de auto gekregen had.
De invalideparkeerplaats was ook niet sneeuwvrij. Ik kon niet uit de auto komen, want mijn voet schoof elke keer weg door de gladheid. Uiteindelijk heeft Peter mij rechtop gekregen en het centrum in.
De kapster was verbaasd dat ik er toch was, met dit weer. Maar het was zo hard nodig.
Mijn haar zit weer goed en dat is belangrijk, toch Laughing
Vandaag doen we niks.
De kerstspullen zijn gisteren al opgeruimd.

Laatst aangepast door Henny op 7 Jan 2026 12:31:35; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 12:30:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel!
84 stukjes

https://www.jigidi.com/nl/solve/5l6bl8uj/img-6318-natuur-kersboomversiering/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 13:01:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Greet ja hier ook veel stuifsneeuw en een hele mooie foto ervan.
Anky wel fijn dat de school nu dicht was een dagje vrij .
Henny zo dat is ook wat als je zo naar de kapster gaat best behelpen zo
als je niet uit de auto kan komen maar toch nog gelukt.
Zie dat er nu veel foto's geplaatst worden met sneeuw mooi om te zien.
Hier sneeuwd het nog licht en alleen de fietspaden en hoofdwegen worden gestrooit dus toch maar even een eindje wezen lopen.
stond nog een kerstbal in de tuin.

hortensia met sneeuw.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 13:55:45    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag, ik zie allemaal sneeuwfoto's, mooi hoor.
Hier is het ook nog steeds raak, het helpt geen fluit om de auto sneeuwvrij te maken. Dat heeft Wil gisteren ook gedaan, nou hij zit weer onder. net als het pad naar de schuur, niks meer van te zien.
Vanmorgen zou Wil naar de pastorie om de boekjes te helpen vouwen. Maar hij wilde daar niet naar toe vanwege de sneeuwstorm, die behoorlijk tekeer ging. Zijn zus belde op, dat haar zoon haar en hem zou brengen, dus hij ging alsnog. Ik verklaarde hem voor gek, de anderen ook, maar ze gingen toch. Rolling Eyes
Nou ja, het ging goed hoor, hij was ook om elf uur weer thuis. Ik breng de boekjes nog niet rond, dat komt morgen wel.

Henny, je haar zit weer goed, je kunt er weer tegen. Dat Peter je niet kon tegenhouden. Laughing Hij hielp je zelfs uit de auto, ridder hoor. Laughing
Je puzzel maak ik straks. En de kerstspullen zijn hier ook opgeruimd, alles weer normaal.

Kees, je hebt weer lekkere dingen gemaakt en ook al goed schoongemaakt. Het is nog geen lente hoor, dus geen grote schoonmaakwoede. Laughing
Ik wacht er nog even mee, al jeuken mijn handen ook hoor. Je moet toch wat als je aan huis gekluisterd bent door dit weer.

Anky, wel fijn dat de school nu dicht is, ook wel logisch. Kun je ook van de sneeuw genieten.

Joke, bij jullie zijn de wegen goed gestrooid, hier niet hoor. Ja, de doorgaande weg wel, maar onze straten en stoepen niet. Dat moeten we zelf doen, maar niemand doet het. Wij dus ook niet. Very Happy

Dagmar, knap je al wat op? Het duurt wel even voor je je energie weer terug hebt hoor, daar heeft Kees helemaal gelijk in. Dat was bij mij vorig jaar precies hetzelfde. Als het weer kan, zou ik toch maar even een frisse neus halen, dat is goed voor je energie.

Greet, het is hier ook veel stuifsneeuw. En het blijft behoorlijk goed liggen. Ik zie dat bij jou ook op je foto.

Mensen, we hebben nu genoeg sneeuwfoto's gezien. ik laat het hier bij. Heb het goed vandaag en wees voorzichtig als je naar buitengaat.

plakjes van het een of ander, geen idee, ik denk pastinaak. O, ik zie het al, het is een wortel/pastinaakschotel uit de oven.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 7 Jan 2026 18:31:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik met het blote oog niet kon thuisbrengen , wist mijn camera mij te " vertellen " dat het een Zwanen familie was die langs kwam over de Eems in een sneeuwbui.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 07:40:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Ben vroeg vandaag en de straaten en stoepen worden hier ook niet gestrooid
Er staan wwl gele bakken met strooizout daar kun je wat uithalen.
Wens jullie een fijne donderdag.
De Gerderse roos.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 10:26:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Hier is het erg grijs en het dooit iets of wat.
Joke, wat een prachtige foto van die roos. Die springt er wel uit Very Happy
Peter heeft vanmorgen een zeer schuin aan de overkant wonende buurman geholpen. Zijn cv ketel deed het niet meer en de bak onder cv om water op te vangen zat vol. Dat was voor de feestdagen ook al en toen wilde de moteur (de ketel is een half jaar oud) Niet komen. Peter heeft de ketel toen gevuld. Nu ook weer.
Nu komt de monteur wel. Peter heeft even de telefoon vande buurman over genomen en gezegd wat hij er van vond. Een oude man, dik in de 80, slecht ter been zo in de kou laten zitten.
Maar goed, hij zit niet meer in de kou.

Dadelijk boodschappen. Flink in gaan slaan, wat we zijn dik door de voorraden heen en morgen schijnt het ook weer te gaan sneeuwen.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 11:09:23    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.

Joke, wat een mooie Gelderse roos is dat, vooral met de sneeuw er op.
Ja, het dooit hier ook enigszins. ik ben begonnen met het straatje in de tuin aan te vegen. Dat viel wel mee, maar aan de voorkant ligt toch vooral veel ijs.
Dan heeft sneeuwschuiven niet zoveel zin. Wil is wat grieperig, die blijft dus even binnen. We zijn vandaag ook niet gaan sporten, allebei niet fit genoeg. Maar de auto is bijna sneeuwvrij nu, dat scheelt weer.

Henny, wat fijn voor je buurman dat Peter hem heeft kunnen helpen. Is je voorraad bijna op? Hier hebben we nog genoeg in huis, de kinderen vroegen het gisteren al. En onze oude buren hebben ook hulp van familie, ze hebben de hulp van ons dus nog niet nodig. We kijken wel naar hen om hoor, 2 oudere broers van 90 en 83 jaar. De straat is nog steeds niet geveegd, alleen bij ons een klein stukje. Er ligt nog teveel ijs. Als het verder door dooit doe ik de rest tot en met de buren.

Een nieuwe afvalwijzer van de gemeente uitgeprint, ook meteen voor onze huisvriend. Die heeft geen computer en voor een per post moet hij extra betalen!

Greet, die zwanenfamilie kwam precies op het juiste moment langs. Very Happy

Mensen, de koffie is op maar de tent blijft open hoor. Kom gerust langs als je wil.
Wees voorzichtig en heb het goed met elkaar.
plaatjes uploaden lukt even niet. Crying or Very sad
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 13:52:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, nee, maar de kunst is de voorraad op tijd aan te vullen zodat alles op peil blijft. Zeker brood en het liefst verse groenten en fruit zijn belangrijk. Gezien morgen weer ons het nodige te wachten staat volgens de weerberichten.
We zullen het wel beleven Very Happy
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 14:54:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allen

Het gaat een stuk beter met me, afgelopen dagen even rondje gewandeld in de sneeuw, daar knapt een mens ook van op even naar buiten.

Vanmorgen ook even boodschappen gedaan en de voorraad weeer aan gevuld tot na weekend, ben ik eventueel niet afhankelijk van het weer om boodschappen te doen.

Hier dooit het flink nu, wat ik van de voorspellingen zie wordt het hier in provincie Utrecht vooral regen wat er gaat vallen vannacht en morgenochtend, we zullen het zien en het weekend wordt heel koud, weerapp geeft zondag min 8 aan.

Joke prachtige foto van de roos met sneeuw.
Hier strooien ze de binnenwegen behoorlijk goed moet ik zeggen, kwam vd week regelmatig een tracktortje met strooizout door de straat rijden.

Goede buren zijn onmisbaar in deze omstandigheden, heel belangrijk dat we een beetje naar elkaar om kijken.
Terug naar boven

Geplaatst: 8 Jan 2026 14:54:40    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 180, 181, 182 ... 184, 185, 186  Volgende
Pagina 181 van 186

Ga naar: