| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
joke

|
Geplaatst: 10 Jan 2026 11:07:56 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet wat sneeuw al niet kan doen met die duinen en wegen echt beeldschoon om te zien je foto,s.
en op je vraag is het ver lopen naar de supermarkt nu 15minuten dus valt wel mee.
is hier flink aan het dooien maar kan zomaar veranderen .
De Helleborus
Fijne dag allemaal |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Jan 2026 11:07:56 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 10 Jan 2026 11:23:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Vannachtwas al het sneeuw zo goed als weg, dus minder kans op gladheid door opvriezing. Zelfs de regen was niet bevroren. Vanmorgenvroeg een dun laagje sneeuw en die was zo weggeveegd. Tenminste, manlief heeft een pad, ook langs ons huis en er voor, natuurlijk, geveegd en daarmee ook de nog opgevroren sneeuwplaten weggeveegd. Dat ging heel makkelijk
Verder alles in huis.
Zelfs een nieuw boek op de e-raider.
Het meisje met de halve ster.
Al vrij snel zat ik al goed in het verhaal, dus ik vermaak mij wel
Greet, weer prachtige sneeuwduin foto's
Verder niet veel te melden
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 10 Jan 2026 11:55:44 Onderwerp: |
|
|
Prachtige foto's zie ik langs komen!
Het heeft hier ook een paar graden gevroren, maar de gladheid valt mee.
Tenminste waar er gestrooid was. 😁
Straks nog even lopend het dorp in.
Ik ga nog niet met de fiets.
Vanavond wel met de auto naar de dansclub.
Ik verwacht niet dat er veel mensen komen, maar ik ben de DJ vanavond, ach we zien wel.
Ik zet muziek op, we zetten koffie en waarschijnlijk zijn we weer vroeg thuis. 😆😁 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 10 Jan 2026 14:03:00 Onderwerp: |
|
|
Hier is het nu min 2, sneeuw is zo goed als weg en gladheid valt mee.
Zo juist even het dorp ingelopen voor wat kleine boodschappen en het is best lekker buiten.
Voor vannacht staat de weerapp hier voorlopig op min 9, we gaan het zien, we hebben in elk geval weer eens een winter, met sneeuw en vorst.
Vandaag voor de rest lekker binnen met een boek, het kan slechter. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 08:24:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze koude morgen .
@ Joke
Prachtige foto van de helleborus , de mijn hangt nu helemaal slap , maar zal straks als de vorst weg is wel weer overeind komen .
@ Henny en Dagmar
En hebben jullie je vermaakt met het leesvoer ? 😊
@ Anky
En was er nog wat belangstelling voor de dansavond ?
Ik wens jullie allen een fijne zondag .
De foto heb ik vanmorgen om 8.10 uur gemaakt . Nu ik dit schrijf is het - 10 gr .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 10:27:36 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goedemorgen allemaal. Ja, het is hier ook koud, maar de sneeuw is praktisch weg, in ieder geval in de tuin.
Joke, wat een prachtige foto van de helleborus niger. Ooit had ik die ooit in de tuin, maar blijkbaar is ie nu weg, opgevroten door de slakken. Denik.
Dagmar en Henny, jullie leesvoer smaakt naar meer, zelf ben ik bezig in en boek van J.K. Rowling: Een Goede Raad. Iets anders als Harry Potter, maar ook wel om te doen. En verder keek en kijk ik naar het schaatsen en schansspringen.
Greet, je foto is weer subliem, van de vroege morgen en ook van die stuifduinen trouwens.
Anky, was er nog genoeg belangstelling voor de dansavond? Of stond je daar voor de kat z'n staart? Zelf hadden we de viering in de ochtend, juist omdat het 's avonds niet meer te doen is met die gladheid en sneeuw. In ieder geval hier was dat zo.
We gaan aan de koffie, de vogels komen niet op het brood af, teveel katten in de buurt vermoed ik. Ze blijven op de daken aan de overkant zitten, lekker warm op de schoorstenen. er zijn nu vooral veel meeuwen.
Maar ons brood blijft voorlopig wel liggen, helaas. Ik had er foto's van willen maken, maar jaaa.
wel brood, geenmeeuwen. wel de kat van de buren! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 10:43:03 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Er kwamen maar een paar mensen voor de dansavond.
Maar ja, het zijn voornamelijk senioren en die komen niet graag als er sneeuw en ijs is.
We hebben gezellig koffie zitten drinken en lekker zitten kletsen met een leuk muziekje op de achtergrond. 🎼🎶🎵
Om 9.30 uur zijn we naar huis gegaan.
Het is hier nog steeds koud, 5 ° gevroren.
Op het raam in de slaapkamer staan ijsbloemen.
Geen verwarming en enkelglas daar.
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 10:46:15 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Sibilla zie het brood ligggen van je foto ja nu komen ze er niet op af vaak met vetbolletjes
wel het brood wordt hard en lekker aan de koffie dat gaat er altijd wel in.
Dagmar en Henny jullie vermaken je wel met een boek lezen.
Greet jij was er vroeg bij en een prachtige foto
Anky en was het leuk als dj te draaien?
Het is hier nu ook behoorlijk koud en de koffie al op straks een kom soep
en vanmiddag even een wandeling maken.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 11:15:58 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Sibille, Een goede raad van haar ken ik niet. Straks even kijken of dat boek ook voor de e raider te vinden is op de bieb. Goede tip!
Anky, nog enkel glas?!
Dat zie niet vaak weer, maar je wordt wel met een frisse neus wakker
Wel mooi om weer eens ijssterren om het raam te zien.
Een echte DJ. Lijkt mij wel leuk op te doen, maar dan moet je wel verstand van muziek hebben. Dat heb ik dus absoluut niet
Joke, dat fontijntje zal het nu ook niet meer doen.
Kees, wat kan ik doen om mijn foto's minder breed en groot te maken?
Nu tijd voor de puzzel. Nu maar een gekozen van Douwe van der Veen.
In de Dominicaanse Republiek |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 11:53:41 Onderwerp: |
|
|
Wat een prachtige foto van het raam met ijsbloemen Anky, dat herinnert me aan vroeger toen dit normaal was in de winter als kind.
hier was het ook koud afgelopen nacht, min 9 a 10, nu wordt het al veel minder koud en morgen is het allemaal afgelopen.
Ik sla vandaag rondje wandelen maar even over denk ik Joke, wind is me te koud.
Ja heerlijk met dit weer met een boek op de bank, ik lees momenteel "Waarom we logen" van Karin Slaughter. (crimi), die komt vandaag wel uit denk ik.
Ik ben gisteren begonnen met het breien van een sjaal, vroeger breide en haakte ik heel veel, dacht is wel weer eens een leuke bezigheid.
Dus ik vermaak me wel vandaag.
Puzzel van Douwe is gemaakt, weer heel wat anders dan de winterse omstandigheden.
Fijne zondag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 773 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 11 Jan 2026 12:10:25 Onderwerp: |
|
|
Hier ligt alles nog behoorlijk onder de sneeuw. Ik laat het maar mooi even gaan en kijk morgen verder als het flink gaat dooien zoals de verwachting luidt. Eten hebben we zat in huis, brood bak ik zelf wel.
Ik heb ook wel van huis meegekregen om e.e.a. in voorraad te hebben. Wat voedsel in de vorm van rijst, pasta, peulvruchten, conserven hebben als zoveel mensen al in huis en als je daar elk een paar pakken van in huis hebt red je het wel even. Ik heb het zelf aangevuld met wat zuidvruchten en gecondenseerde melk. Ook wat pakjes houdbare melk, gebruik ik om mee te koken, maar die gaat niet veel langer dan een half jaar mee. Veel belangrijker is water, want langer dan een of twee etmalen kun je echt niet zonder. Mede door de verontreiniging hier in Oost_Utrecht heeft me dat toch tot nadenken gestemd. Je hebt tenminste een kooktoestel nodig om die enterococ de nek om te draaien maar als de watertoevoer stagneert dan zit je helemaal zonder deze eerste levensbehoefte. Die fles frisdrank en de paar blikjes bier zetten dan ook geen zoden aan de dijk. Ik heb dus een paar simpele grote flessen aangeschaft om wat water in voorraad te kunnen bewaren, model waterkoeler, zoals je vaak in bedrijven en instellingen ziet om een bekertje uit te tappen. Overwegend dat drie dagen zonder en zelfs met een minimale hoeveelheid water eigenlijk al niet te doen is. Ik wil me in noodgevallen iets langer kunnen redden. Voor het uiterste geval had ik al een eenvoudig waterfiltertje in mijn campertje en uiteraard ook een kooktoestel. Allemaal niet zaligmakend maar ik vind de aanbevelingen van de overheid, zoals in dat boekje dat we allemaal op de mat hebben gekregen, wel heel erg minimaal.
Niettemin was het best mooi met al die besneeuwde landschappen, bloemen, struiken en vogels. Ik heb genoten van alle foto's.
Laatst aangepast door Kees op 12 Jan 2026 11:23:16; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 12:56:51 Onderwerp: |
|
|
Prachtige foto Joke van het fonteintje en een supermooie foto van Anky zie ik hier ,
Wat een verschil wat het weer betreft Sibilla , bij jullie bijna geen sneeuw meer en hier nog heel veel sneeuw , dat zal ook niet binnen een dag weg zijn.
IJsschotsen op het droogliggende wad. Op de derde foto zie je in het lichtgrijze donkere stukken / stukjes dat zijn ijsschotsen die in de vaargeul drijven .
Op de tweede collage schijnt op de eerste foto de zon op de ijschotsen, bij de tweede niet .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 13:15:24 Onderwerp: |
|
|
Anky wat een leuke foto van die ijsbloemen op het raam en gaaf om te zien.
Dat was vroeger heel normaal en het raam zat helemaal dicht ermee.
Henny dat was een leuke puzzel om te maken van Douwe .
Dagmar jij een sjaal aan het breien en ook lekker bij de cv een boek lezen.
Greet bij jou is het nu echt hartje winter en wauw wat een schittterde foto's
Man zit voetbal te kijken naar zijn cluppie en staan voor.
Foto bij dierenkampje zat met de kont naar mij toe.
Muskuseend
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 773 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 11 Jan 2026 19:50:50 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: | | Kees, wat kan ik doen om mijn foto's minder breed en groot te maken? | Ik kan je alleen maar vertellen hoe ik ze plaats. Dat doe ik bij voorkeur met PostImg waarbij ik kies voor 'Hotlink voor fora' waarvan ik het gekopieerde adres hier plaats. Het formaat is dan altijd mooi passend, tenzij het een heel klein fotootje is.
Hoe doe jij dat plaatsen van foto's dan? Ik denk overigens dat Greet er handiger in is dan ik. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 11 Jan 2026 19:50:50 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |