|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 20:02:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
ja Joke, het brood wordt hard, dat is waar. Maar we hebben ook last van katten, alle buren hebben ze. er zat er zelfs weer een bij ons in de tuin van het brood te eten. Gisteren zaten ze er met z'n tweeën. Dn blijven de vogels weg natuurlijk. Ik jaag die kl. katten altijd weg, heb liever vogel in mijn tuin.
Anyway, het brood werd ook door de meeuwen opgegeten hoor, alleen zag ik dat natuurlijk weer te laat.
Mooie foto's van dei ijsschotsen, Greet, het is nog steeds heel erg winters bij jullie.
Joke, je foto van de muskuseend is ook weer mooi geworden en van dat fonteintje ook. Al zal er nu geen water uit komen, lijkt me.
Kees, een noodvoorraadje hebben wij ook, maar je hebt gelijk hoor: melk kun je niet bewaren. En water? Ik heb een pak in de koelkast staan, maar ja, dat moet toch ene keer gebruikt worden. Andere spullen heb ik genoeg in de kast, verse dingen zijn in een oorlog toch niet snel te krijgen, die verzamel ik dan ook niet, We maken ze meteen op. Mijn kasten puilen uit, ik heb voorraad genoeg.
Henny, ik maak je puzzel en wat betreft de foto's kleiner maken: ik maak ze kleiner door op de kleinere maat te klikken. Misschien kan het nog anders, Greet weet daar wel raad mee.
Ik heb het rondje wandelen vandaag ook overgeslagen. Het is hier behoorlijk koud geweest en ik had er ook niet zoveel zin in. Morgen is er weer een dag, dan gaat het dooien geloof ik en kan ik 's avonds naar de zang. We zien wel.
Het schaatsen was leuk om naar de kijken, voetbal vinden we minder, Wil ook tegenwoordig.
Anky, hebben jullie nog enkel glas? Dan heb je mooie bloemen op je ruiten. En het is wel gezond en fris om zo te slapen. Al hebben wij 's nachts het raam ook open staan.
Ik weet niet of er een e-boek van is Henny. Het leest wel prettig, denk ik.
Hier nog een foto van het Zwitserse Widnau. Daar woont mijn zwager, al meer dan 40 jaar. Ook daar valt veel sneeuw.
Mensen, ik wens jullie een fijne avond.
BBcode met medium link Henny
Je puzzel was snel gemaakt, leuk! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 11 Jan 2026 20:02:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 11 Jan 2026 21:12:24 Onderwerp: |
|
|
We hebben in de woonkamer en de keuken wel dubbelglas. In de slaapkamer heeft dat niet zoveel zin omdat altijd het raam open staat.
Het is zo'n ouderwets raam wat je omhoog schuift. Daar zit een kleine hor onder.
Het raam kan niet eens meer dicht! 😁
Maar het is inderdaad gezond met wat frisse lucht.
Al is het nu wel koud, maar we hebben warme dekbedden.
Even fris als we onder wol kruipen, het wordt snel genoeg warm. _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 12 Jan 2026 08:09:19 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Ik wens jullie een fijne dag .
Leuk Joke zoals je de eend op de foto hebt gezet , prachtige foto.
Wat een mooie foto Sibilla van het hert in de sneeuw .
@ Henny
Op de vraag van jou aan Kees hoe maak ik de foto's kleiner is door Kees en Sibilla gereageerd en beiden noemen mijn naam 😊 daarom een reactie van mij op deze vraag van jou.
Bij postimages zie je het volgende staan :
In het vakje waar nu staat 800x600 - Middelgrote afbeelding kun je de grote uitkiezen .
voorbeeld foto met grote 640 - 480:
en dan de directe link kopiëren .
Via ImgBB kun je geen grote kiezen , zie voorbeeld foto hoe groot die is . als je via ImgBB hier een foto plaats hoef je hier niet img voor en achter de link te plaatsen . Bij ImgBB kies je bij insluitcodes voor BB-code groot met link ( medium zoals Sibilla schrijft bestaat daar niet ) .
https://nl.imgbb.com/ ( Link ImgBB)
Succes er mee |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 12 Jan 2026 10:30:41 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Hoera, de gladde plekken sneeuw zijn nu weg!
Gisteren weer wezen zwemmen en ongeloofelijk. Het parkeerterrein was een grote ijsbaan. Gelukkig was de intree wel schoongemaakt en heeft Peter daar de plaats opgereden om mij veilig af te zetten. iedereen klaagde er over.
Maar goed, we hebben heerlijk kunnen zwemmen en van de sauna en bubbelbad gebruikt gemaakt. Door oefeningen in water te kunnen doen werden mijn beentjes ook weer losser Echt van genoten
En natuurlijk een hoop begekletst met elkaar, want er waren er veel die al een een paar weken niet geweest waren door de sneeuw en gladheid.
Greet, even geprobeerd. Bos bij het Kruller -Mullermuseum
Je bent een topper!
Joke, die eend staat er mooi bij
Sibille, ik strooi altijd zaad, vetbollen zonder netje en gedroogde meelwormen. Dat schijnt beter te zijn omdat in brood te veel zout zit. Maar ja, nu schijnt er ook weer gifstoffen in zaad te zitten. Wat is wijsheid...
Anky, Ik houd het toch gewoon op dubbel glas. Ik ben een watje wat koude aan gaat
Kees Greet heeft mijn probleem al opgelost.
Verder nog niet veel te melden
Geniet van de dag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 772 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Jan 2026 11:44:52 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Vogeltjes voeren doe ik ook, zeker als alles bedekt is met sneeuw. Ik heb een doorzichtig houdertje dat met zuignappen op het raam vastzit. Het is ontzettend leuk om daar zo'n kudde mezen of mussen mee tekeer zien gaan. Ik doe er van dat gemengde strooivoer en gedroogde meelwormen in. Verder heb ik wat van die gazen houders, een heel grove, met een soort tralies, waar de vetbollen in gaan en een wat fijnere voor de pinda's. Af en toe hang ik een pindaslinger op waar soms een boomklevertje op af komt en een enkele keer zelfs een specht. Roodborsten fourageren meer op de grond. Ze houden kennelijk niet zo van capriolen met die containertjes en daarom doe ik wat voer in een bakje op de tuintafel, eiwitrijk spul, zoals meelwormen maar ze zijn gek op die kleine bruingele staafjes, die zowat uit de hand worden gegeten, helaas niet altijd verkrijgbaar bij de Welkoop. Verder een pindakaashouder voor het broodnodige vet in de winter en een plateau met een gazen ondergrond in de sering waar ik wat fruit e.d. op kan aanbieden. Water? Ik denk dat ze zich wat vocht betreft wel redden met de sneeuw maar dat weet ik niet. Wie wel?
Dank voor je assistentie bij het plaatsen van foto's, Greet. Je naam wordt genoemd omdat je die nu eenmaal hebt op dat gebied. Noblesse oblige. <LOL>
Hier is het inmiddels flink aan het dooien. 's Kijken of we vandaag of morgen de autootjes door de wasstraat kunnen jakkeren om het zout eraf te spoelen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 12 Jan 2026 12:46:36 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Het dooit hier ook behoorlijk, maar het gaat vanmiddag regenen en ook weer vriezen. Dan wordt het spekglad hier, zeker in de avond. Ik ga, denk ik, maar niet naar Uithoorn vanavond. In het begin van de avond zal het nog wel gaan, maar ik moet om half elf weer terug. Dat gaat 'm niet worden. Wil vindt dat ook niet prettig, hij zit dan toch in de zenuwen als ik nog niet thuis ben.
Anky, wij hebben nu overal dubbel glas, ook in de slaapkamers. We hebben ook kunststof kozijnen, maar ook bij ons staat het raam in de slaapkamer altijd open. Eenmaal in je bed wordt je dan vanzelf warm, terwijl de kamer toch fris blijft. We hebben daar ook de verwarming niet aan, op alle kamers niet. Want dat zijn logeerkamers, die hoeven niet verwarmd te worden. Pas als ze gebruikt worden zetten we daar de verwarming even aan.
Henny, kun je dan al weer zwemmen? Link hoor met die spekgladde wegen. Wel fijn dat je meteen ook naar de sauna kon, altijd lekker om te doen.
Bij mij lukt het wel hoor, met die foto's. Maar Greet heeft toch een andere link, denk ik.
Kees, wij voeren de vogels ook bij met strooigoed en vetbollen, maar door de katten uit de buurt komen er toch minder vogels dan voorheen. De katten lopen hier ook door de tuin, zonet nog. Maar het brood halen we weg, dat wordt hard, daar heeft Joke gelijk in. Water zetten we niet meer, dat krijgen ze wel genoeg, lijkt me.
Joke, kun je er al doorheen, naar het winkelcentrum bijvoorbeeld?
Op dit moment kan dat nog, straks wordt het link.
Aan de overkant is de kerstboel nu opgeruimd. Ik hoefde niet te helpen, tegen de tijd dat ik klaar was met de koffie, waren ze al bijna klaar. Mooi toch.
Verder niet veel te melden, een nieuwe week biedt nieuwe mogelijkheden.
het Angelusklokje van onze H. Hartkerk. Die over een paar jaar wordt gesloten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 12 Jan 2026 13:06:56 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Greet een hele goede uitleg om de foto's kleiner te maken
daar ben jij heel goed in en wat een mooie witte hyacinten.
en ook prachtige foto vast vanuit Delfzijl.
Henny lekker wezen zwemmen is goed voor je lijf en ja niet overal wordt gestrooit.
Sibilla wat een mooi hert in de sneeuw dit soort zie je hier niet.
Ja kan wel naar het centrum maar ga nog niet met de fiets is hier nog aardig glad.
Vanmorgen even lopend naar de action geweest voor een nieuwe mop voor op balkon die was stuk.
Foto van gisteren.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 13 Jan 2026 12:51:12 Onderwerp: |
|
|
Wat een grijze dag vandaag maar we doen het er mee.
Vandaag voor het eerst na mijn longontstekling weer werken, ben benieuwd.
Wat een prachtige foto van het hert Sibilla.
Verdeer niet veel te melden.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 13 Jan 2026 14:05:15 Onderwerp: |
|
|
Goeiemiddag alweer.
Gisteren redelijk uitgebreid boodschappen gedaan. Ik ben gek op winterkost maar, misschien door die flinke dooi geïnspireerd, had ik even trek in iets anders. In de supermarkt zag ik gesneden andijvie die er lekker vers en heel gaaf uitzag. Hoewel ik een voorstander van zelf snijden ben toch maar meegenomen en mezelf daar werk mee bespaard. Een half burgertje en wat gebakken aardappeltjes met een sjalotje erbij smaakte prima. Zelfde verhaal met boerenkool, die voor vandaag op het kookprogramma staat. Even geen fancy Amerikaanse 'kale' maar gewoon ouderwetse vaderlandse stamppot met een goed aardappeltje en een rookworst en uiteraard het obligate kuiltje met jus.
Verder was ik gisteren op jacht naar de stoomcleaner van de Lidl. Ik heb er een paar dagen over getwijfeld maar stoom is een welhaast perfect milieuvriendelijk schoonmaakmiddel omdat het vuil oplost, schoonmaakmiddelen effectiever kan maken en ook micro-organismen de nek omdraait. De spullen die je ermee bestookt moeten natuurlijk wel hitte- en waterbestendig zijn maar dat is meestal wel het geval. Daarbij ben ik een gadget freak maar daarom na wat wikken en wegen toch maar besloten tot aanschaf.
Dus toch maar weer eens naar de Lidl. In Bilthoven parkeer je lekker comfortabel ondergronds, 's zomers schaduw en 's winters droog en tot mijn genoegen zijn er recent wat meer gehandicaptenparkeerplaatsen toegevoegd. Daar e.e.a. in de winkelwagen gedeponeerd maar helaas, stoomcleaner uitverkocht... Daarna GPS naar Soest (ook ondergronds parkeren) gestuurd maar die wist me te vertellen dat de Lidl daar gesloten was. O ja, ze gaan daar verbouwen... Dus dankzij de moderne techniek vervolgens rechtstrreks naar Zeist. Daar bleken er nog drie in het schap te liggen en een van die exemplaren is uitverkoren om hier ten huize te gaan schitteren.
Raar vond ik de gehandicaptenparkeerplaatsen bij de Lidl in Zeist die onder de verijsde, glibberige sneeuwmassa lagen. Vind ik echt een aandachtspunt voor dat filiaal om juist die plekken veilig te maken. Leuk is dat me hulp aangeboden werd omdat ik stond te stuntelen met de kruk terwijl ik me staande probeerde te houden op die ijsmassa bij het inpaken vn de boodschappen. Ik red me liever zelf maar als het nodig is accepteer ik die hulp heus wel. Wat mij betreft hulde voor in dit geval de tieners en twintigers die zich bekommeren om hun medemensen.
Maar goed, de gebruiksaanwijzing van de stoomcleaner maar eens bestuderen en kijken of ons badkamertje er blinkend en wel van opknapt, want daar zit wel wat (kalk)aanslag op de voegen, de tegels en in wat hoeken en gaten. Op vloerbedekking zou die stoomcleaner ook goed te gebruiken zijn. Lijkt me op de met vloerbedekking beklede trap handig door de verwijderbare steel. Die trap heb ik ooit laten bekleden om het geluid te dempen om zo min mogelijk gestoord te worden met slapen overdag als ik nachtdienst had. Die vloerbedekking ziet er nog totaal niet versleten uit maar is inmiddels wel weer een schoonmaakbeurt waard.
Wat ventilatie betreft hebben we in de periode dat de luchtmachtbasis hier nog in vol bedrijf was extra geluidsisolatie van de overheid gekregen die ook prima werkt om warmte binnen te houden. In de slaapkamers is toen een slim ventilatiesysteem aangelegd om frisse lucht binnen te krijgen zonder al te veel verlies van warmte en uiteraard om de herrie van de straaljagers buiten te houden. Daardoor kunnen de slaapkamerramen 's winters dicht blijven, wat mij betreft het eerste verdiend om warmte binnen en geld in de portemonee te houden. Af en toe even lekker laten doorwaaien kan natuurlijk geen kwaad, is best lekker, maar een kwartiertje is meer dan zat bij vrieskou. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 14 Jan 2026 10:19:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Blijkbaar hadden wij het allemaal veel te druk, ik ook, na de sneewperiode, om hier te komen schrijven
Kees, beroepshaleve hadden wij vroeger ook een stoomreiniger. Dat was wel een maatje groter en heel wat krachtiger dan die van de Lidle.
Toch, met voegen kun je er goede resultaten mee behalen. Zeker als je het borsteltje gebruikt. Even stoom er op spuiten en borstelen tegelijk. Met het brede opzetstuk. Daar kun je een doek om doen en dan stomen op de tegels en meteen afdoen. Als het goed is moet het dan hygienische schoom zijn. Oude verf kun je er ook goed mee afpuiten bij glas of tegels. Succes.
Wij hebben het erg druk gehad met afspraken. Zo ook controle in het ziekenhuis, maar alles was bij Peter zijn huid prima. Hij kan er weer een jaar tegen.
Mijn vriendin gaat goed vooruit. Zij heeft afgelopen week een nieuwe heup gekregen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 14 Jan 2026 11:01:21 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen
Hier schijnt heerlijk het zonnetje, daar wordt een mens blij van.
Kees, je bent druk geweest met de aanschaf van een stoomreiniger.
Ik heb er nooit 1 gehad.
Fijn Henny dat alles goed is met Peter.
Ja soms is iedere dag hier iets neerzetten best lastig omdat je eigenlijk niets bijzonders te melden hebt.
Ook al plaats ik niets, ik lees altijd wel alles.
Weer een nieuwe puzzel, heerlijk, ga hem direct maken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 14 Jan 2026 16:17:58 Onderwerp: |
|
|
Hier is het ook prachtig weer!
De zon schijnt de hele dag al, heerlijk!
Ik ga vanavond ook de puzzel maken.
Dat vind ik echt leuk om te doen.
Fijne avond allemaal!🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 14 Jan 2026 18:51:27 Onderwerp: |
|
|
Leuke puzzel qua afbeelding deze keer, Henny. Is het een automobiel of een rijtuig?
Die stoomreiniger kostte nog geen 40 euro dus failliet zal ik er niet aan gaan. Ik slaagde er niet in om de gebruiksaanwijzing te downloaden maar die kan ik wel krijgen als ik een foto naar de klantnservice opstuur van het typeplaatje. Het resultaat wacht ik maar even af omdat ik het risico van verkeerd gebruik niet wil lopen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 14 Jan 2026 19:03:50 Onderwerp: |
|
|
Pff pff wat een dag .
Vanaf 03.00 uur tot 14.00 uur zonder internet , radio , televisie , huis telefoon en een zeer slecht werkende mobiel gezeten .
Doordat er in een verdeelkast een onderdeel kapot was waren er 6 zendmasten uitgevallen .
Door deze storing kon er niet gepind worden in de winkels en ook de geldautomaat was hierdoor buiten werking .
Nu heb ik gelukkig altijd contant geld in mijn portemonnee dus kon ik wel mijn boodschappen doen.
Sta ik bij de kassa en draait de mevrouw die voor me stond zich om en maakt ruimte voor me want zij ging uit de rij wachtenden omdat ze bij de kassa toen las dat er niet gepind kon worden .
Ik zei tegen haar dat staat voor bij de ingang groot aangekondigd en ook bij het toegangs- hekje staat een groot bord ( waar je bijna over struikelen zou ) en wat zegt zij toen.............heb ik niet gezien ik was met mijn telefoon bezig ,
't is toch wat dat de telefoon zo belangrijk is .
De dag eindigde voor mij met een rustgevend beeld .

Laatst aangepast door Greet.W op 15 Jan 2026 07:28:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Jan 2026 19:03:50 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|