|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 22 Jan 2026 10:47:28 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik reageer ook niet overal op. hoor. Dat hoeft ook niet, want niemand gaat hier iemand bewust negeren. je weet gewoon niet altijd was zinnigs te zeggen.
Maakt niet uit.
In een oogopslag zag ik de parkiet. Ik doe graag ook van die zoekpuzzels en dat zal schelen,
Ik heb de afgelopen paar dagen de kleedkasten boven allemaal leeg gehaald en uitgezocht wat weg kan. Tjee! Nog zoveel kleding van toen ik nog maar 55 kilo was. Ik kwam zelfs nog slipjes tegen. Nog met het verpakkingsmateriaal er nog aan. Ooit gekocht toen het in de aanbieding was. Die gaan mooi de was in en straks schoon in de lade. Wie wat bewaard heeft wat.
In ieder geval kunnen nu een paar zakken met kleding weg.
Kan ik weer zeggen: Lieverd, ik heb niets meer om aan te trekken.
Sibille, gordelroos
Nooit gehad, maar ik weet wel dat het echt geen feestje is. Sterkte.
Dames en heer, nog even bedanken dat jullie met plezier de puzzels maken èn het ook laten merken. Daar doe ik het voor.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Jan 2026 10:47:28 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 22 Jan 2026 12:48:02 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Ook ik reageer niet overal op maar wel op iemand die het bij mij ook doet.
Sibilla heb de parkiet ook gezien oei gordelroos dat is niet mis
Goed dat je ook naar de dokter gaat hoor.
Het was gezellig gisteren en weer bij gekletst.
Ze zijn begonnen met de stellingen te plaatsen nog een hele klus.
Pot lelie gekocht voor 3euro dat is een koopje.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 22 Jan 2026 13:01:51 Onderwerp: |
|
|
Ik vind in het algemeen reageren (dus zonder iedereen bij naam te noemen) het prettigst.
De pannenkoeken waren heerlijk gisteren, je kunt het zo gek niet bedenken tegenwoordig of het kan het wel op pannenkoek.
Mijn zoon en zijn vriendin zouden opgehaald worden om 21.00 uur met de Valys taxi, belden die om 20.30 uur dat die chauffeur nog in Limburg stond en hij er pas rond 22.30 zou zijn wegens uitvallen andere taxi's.
Wat een gedoe toch steeds met die Valys of regiotaxi, ik heb er geen goede ervaringen mee. Nu waren ze bij mij thuis maar ze zullen maar ergens staan waar ze niet binnen kunnen wachten, staan ze daar ergens in het donker en buiten. Je zult er maar afhankelijk van zijn, het is fijn dat ze er zijn maar betrouwbaar zijn ze niet.
Ik heb ze dus zelf maar terug gebracht naar hun instelling.
Kleding opruimen die je niet meer draagt ruimt altijd lekker op en inderdaad dat vraagt om weer eens leuk wat nieuws te kopen
Oei, gordelroos, dat is niet fijn en duurt even voor het over is.
Joke je zit dus even in een rommelige tijd met opknappen, hopelijk is het gauw gedaan.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Jan 2026 17:05:47 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal .
@ Sibilla
De halsbandparkiet ( groene parkiet ) is mooi om te zien , we zien deze parkiet hier niet , gelukkig maar , want o wat kunnen ze een lawaai maken.
Ja ik heb het noorderlicht gezien , zoals het deze keer was had ik hier nog niet eerder gezien , zo fel van kleur.
@ Henny
Op zijn tijd moet het een keer he , de kledingkast opruimen , kun je anderen weer blij mee maken.
@ Joke
Je zult lang plezier hebben van de pot lelie , mooie kleur hebben de bloemen.
@ Dagmar.
Hier is het wat betreft de Valys en regiotaxi hetzelfde , zal in heel Nederland wel zo zijn vermoed ik.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Het ijs begint weer aantegroeien op de Eems , ja dat wil ook wel met de vorstdagen die we hier hebben .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 22 Jan 2026 17:22:26 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallootjes allemaal.
Kleding opruimen, Henny. Goed idee, ik doe dat tegenwoordig na elk seizoen. Dan heb je nog eens iets om nieuw te kopen. Hoewel: mijn zus kocht en trui bij de Kruidvat voor 8,99. Die hadden ze hier alleen in maat 38-40. Heel lang geleden had ik die maat, maar nu niet meer. Stond er een mevrouw naast me, ook spijtig gezicht: nee, die maat heb ik ook niet meer. We vonden niks anders leuks ertussen, allemaal kleine maatjes en ook nog eens niet leuk voor ons om aan te trekken. Je moet mazzel hebben, zoals mijn zus. Zij heeft ook geen maatje 40 meer, maar kan wel in 44. Dat zit bij mij toch echt te straks, ik heb graag wat ruimte om me heen. Dus 46-48, dat lukt allemaal prima.
Mijn zus belde net: hoe het bij de dokter ging. Ik blijk geen gordelroos te hebben maar een schimmelinfectie! Hoe ik daar aan kom, geen idee. Ik maak het altijd goed droog op die plekken, maar toch zit er n u een schimmelinfectie. ik heb er een smeersel voor gekregen. Moest ik zelf betalen, is goed voor de belasting.
Dagmar, dat is altijd een toestand met die regiotaxi of de valys. Je bent er zo afhankelijk van. Je moet ze een dag vantevoren bestellen en een uur speling houden. ik weet dat van mijn moeder, die had dat ook. En een medezuster van de Orde van Franciscanen, die in Amsterdam woont, kwam nooit op tijd in Hilversum voor de bijeenkomst. Heel vervelend voor haar, ze moest altijd meerijden naar Zeist of Driebergen voor ze in Hilversum werd afgezet. Ze ziet slecht en loopt met een rollator. ik snap dat je je zoon en zijn vriendin zelf hebt weggebracht, maar het zal voor jou toch ook weer een heel gedoe zijn, lijkt me.
Ja, op je pannenkoek kun je tegenwoordig alles doen, de klant is koning
Joke, gezellig bij gekletst en de stellingen staan nu om je huis. Ze kunnen aan de slag.
Jij kocht een pot met lelies, ik een pot met primula's. Voor op de tuintafel. In huis wil ik ook wel weer eens iets anders hebben, morgen maar eens kijken.
Henny, woog jij ooit maar 55 kg? Dat heb ik zelfs nooit gehaald, ik kwam aan de 60. Dat was toen ik zwanger was van mijn1e kind. Ik was de eerste 3 maanden doodziek, had ook nog pfeifer erbij. Kotsen, niet te kort. Wil heeft wat opgeruimd die dagen. Ik leek wel een biaframeisje, zo mager. Mijn ouders kwamen op bezoek en mijn vader schrok zich lam: zo had hij mij nog nooit gezien. Enfin, het kwam er allemaal weer aan hoor, na 3 maanden was ik weer helemaal in orde. Ik had een fantastische zwangerschap. Over de bevalling zullen we het maar niet hebben, die was een ramp.
Mensen, voor vanavond heb ik bloemkool met aardappelen en een Angus burger. En een Skyrjoghurtje toe. Voor de broodnodige proteinevariatie.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 868 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 22 Jan 2026 17:30:12 Onderwerp: |
|
|
Gordelroos is zeker geen pretje. Het kan heel pijnlijk zijn en vaak voel je je in het geheel niet erg lekker. Mijn buurvrouw heeft het in haar gezicht en heel veel last van een oog. Als je er heel vlot bij bent kunnen medicijnen nog wel wat uithalen, ik dacht virusremmers maar meestal kom je er pas na een aantal dagen (ach, zal vanzelf wel over gaan..) achter wat het precies is. Dan kun je de syptomen nog wel aanpakken met pijnstillers, mentholpoeder en koelzalf. Maar misschien zijn er tegenwoordig ook wat andere medicijnen.
Ik heb ook van die dagen waarop ik weinig te melden heb. Soms heb ik een gerichte vraag of opmerking naar een van jullie maar vaak ook niet. Zo was ik heel benieuwd naar de nieuwe buurtjes van Henny. Goed om dan te weten dat het allemaal prima gaat, itt de verwachtingen van sommige andere buren. Zonder ze afzonderlijk te noemen geniet ik iedere keer weer van de mooie foto's die hier de boel opvrolijken maar ook van alle verhalen. Joke, zeker een koopje, die lelie met al die veelbelovende knoppen. Dat zal een weelde aan bloemen geven. Ik had in mijn jonge tijd als A-verpleegkundige altijd de grootst mogelijke moeite om mijn uniform hagelwit te houden ipv kakelbont, dus kijk wel uit voor vlekken als al dat spul volop bloeit.
Blue monday hebben we gehad. Ik hou me nooit zo bezig met dergelijke fenomenen maar de eerste paar maanden van het jaar vind ik soms wel wat taai om door te komen. Net de feestdagen gehad met alle versiering, lichtjes, familiebezoek en winterse gezelligheid en dan heb je al die spullen opgeruimd en zit je tegen een kaal huis aan te kijken, waarbij het meer dan eens grauw weer is, de winter nog niet echt doorzet met alle nattigheid en kou vandien en de volgende feestdagen nog even op zich laten wachten.
Het verbaasde me dat een aantal winkels al aardig in hun paasassortiment zitten, terwijl het pas begin april Pasen is. Dat is tamelijk vroeg, maar kan zelfs vanaf 21 maart, heb ik gauw even nagekeken. Toen ik nog in de klinische GGZ werkte heb ik in BASIC een programmaatje geschreven om onregelmatigheidstoeslag te berekenen. Feestdagen zijn niet zo moeilijk als ze een vaste datum hebben, zoals de kerstdagen maar voor de berekening van de data van Pasen, Pinksteren en Hemelvaart (Goede Vrijdag telde niet mee voor de ORT) moet je een best wel ingewikkelde formule toepassen, wat overigens ook geldt voor de schrikkeldata. Ik vond het toen wel leuk puzzelen. Het was de periode dat (spel)computers, zoals Atari, Commodore 64 en MSX populair werden en ook de PC's schoorvoetend in onze huishoudens verschenen. Mijn collega's waren gek op dat programmaatje, dat ze voor niks van me konden krijgen. Tegenwoordig zou je zoiets in Microsoft Excel of iets dergelijks kunnen doen.
Enfin, na dat opruimen van de kerstspullen, veel was het hier ook weer niet, nodigt het wel uit om het huis een schoonmaakbeurt te geven. Vroeger werd dat na het stookseizoen gedaan vanwege het stof en de extra aanslag van kolenkachels en petroleumstelletjes. Ik zie mijn moeder nog voor me, fanatiek in de weer met een hoofddoek op om haar haar schoon te houden, samen met haar zussen ook bij mijn oma en opa.
De gebruiksaanwijzing van de stoomcleaner laat nog even op zich wachten, waar ik keurig bericht over kreeg. Als ik die deze week nog niet binnen heb dan ga ik er toch maar voorzichtig mee aan de slag maar met een emmer sop en wat allesreiniger kom je tenslotte ook een aardig eind.
Laatst aangepast door Kees op 23 Jan 2026 22:53:02; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Jan 2026 18:50:32 Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: |
De gebruiksaanwijzing van de stoomcleaner laat nog even op zich wachten, waar ik keurig bericht over kreeg. Als ik die deze week nog niet binnen heb dan ga ik er toch maar voorzichtig mee aan de slag maar met een emmer sop en wat allesreiniger kom je tenslotte ook een aardig eind. |
Staat de gebruiksaanwijzing hier niet tussen ?
https://handleidingkwijt.com/witgoed-apparatuur/stoomreinigers/silvercrest-stoomreinigers/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 23 Jan 2026 09:44:26 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Het wordt hier vandaag een binnen blijf dag , het ijzelt hier en daar lijkt het zo zich nu laat aanzien weinig verandering in te komen .
Het is hier heel kou met een stevige oosten wind .
Ik wens jullie een fijn weekend .
Een priel op het Wad .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 23 Jan 2026 09:52:27 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal, ik ben vroeg vandaag, de tent is open en de koffie staat klaar.
Onze GFTkliko is wéér niet geleegd. Dat zou woensdag jl. gebeuren, maar ze staan er nog allemaal. Wil heeft gebeld met de gemeente: foutje in de afvalwijzer, bedankt! ik heb nu maar een nieuwe uitgeprint, voor de volledigheid. Ze komen pas de 28e, dus volgende week woensdag.
We gaan eerst maar aan de koffie en dan even wat poetswerk doen.
Kees, ik ben het met je eens: ook hier staan de paaseieren al volop bij de Jumbo te koop. We hebben net de kransjes achter de kiezen! Maar ja, commercie hè, dat doet 't 'm.
Greet, wat is een priel? Zo'n kringeltje als je hier laat zien? Je woont toch wel erg mooi hoor, je maakt er ook mooie foto's van.
Ik heb verder nog niks te melden.
Koff ie! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 23 Jan 2026 10:13:34 Onderwerp: |
|
|
@ Sibilla
Een priel is een geul tussen de zandbanken op het wad . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 23 Jan 2026 11:27:37 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Hier schijnt volop de zon en buiten is het 4 graden en windstil. Toch wel lekker. In het noorden heeft het geijzelt, las ik. Dus bij jou, Greet, is het nog koud. Geen wonder dat jij ijschotsen ziet. Het geeft wel mooie foto's. Ik hoop dat je nog een paar mooie boeken op de plank hebt om de dag door te komen
Sibille, bij ons zijn de bakken en zakken weken niet opgehaald geweest. Vooral met de sneeuw en ijs. Werd ook niet echt aangegeven en al werd het aangegeven dat ze een paar dagen later kwamen, werd er alsnog niet opgehaald doordat het weer opnieuw flink gesneeuwd heeft. Het is lastig, maar soms overmacht. Het kan nu ook zijn bij jullie dat er veel zieken zijn. ik noem maar wat. Nu geldt bij ons, tenminste, ook de winterdienst/rooster. Dat houdt bij ons in dat maar een keer in de drie weken de groenbak geleegd wordt. In de zomer elke week. Vervelend is het wel.
Kees, een beetje last van winterdeprie? Dat is lastig.
Wat meer buiten zijn en wat zonnestraaltjes proberen te vangen schijnt wat te helpen.
Ik kan wel van de winteravonden genieten. Gordijnen dicht, kaarsje aan. TV aan, samen op de bank en een plaid over de knieën.
Gelukkig zijn de dagen al weer volop aan het lengen.
Joke, een leuk plantje gekocht. Dat hoop ik vanmiddag ook te doen en een stel foto's te maken bij Koppelmans. Daar doen ze elk nieuw seizoen mooie tafereeltjes te maken. Altijd erg geschikt voor puzzels.
Dagmar, over puzzels gesproken. Daar komt er weer een aan.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 23 Jan 2026 11:42:55 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ja Greet, dat dacht ik al, maar zeker weten deed ik het niet, nu dus wel. met dank!
Het i dus nog koud n het Noorden, hier ook maar wel te doen. Wel aangenaam vind ik. En zonnig, dat ook. Het maakt de wereld weer ietsje mooier, vind je niet.
Henny, ja, ik snap dat de bakken niet worden geleegd als het zo sneeuwt als een paar weken geleden. En ook als het ijzelt komen ze natuurlijk niet. Maar hier is het al dagenlang droog en zonnig, maar het wemelt van de plastic zakken en de groene kliko's staan al dagenlang buiten op hun plek. Het blijkt een foutje in de afvalwijzer te zijn.
Je puzzel maak ik straks, nu nog even wat poetswerk.
W zijn klaar met alles, b oven en beneden de wc's en de badkamer gedaan, gestoft en gedweild. Boodschappen hoeven niet, geloof ik. Er is nog genoeg in huis, hoogstens even naar de visboer. Ik heb wel zin in kibbeling straks en een visslaatje vanavond.
Toitoi, tot later.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 868 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 23 Jan 2026 12:41:57 Onderwerp: |
|
|
Eerst maar eens even gezondheid. Sibilla, het zal een opluchting zijn dat het om een schimmelinfectie gaat en niet om gordelroos. Die creme, miconazol, kun je gewoon bij het Kruidvat kopen en neem dan het huismerk. Schimmelsporen zijn nu eenmaal alom tegenwoordig en nestelen zich graag in vochtige, afgesloten omgevingen, zoals je voeten en in huidplooien. Dat kun je nauwelijks voorkomen met een goede hygiene maar de remedie is simpel: zo droog mogelijk houden en smeren met een antimycoticumzalf of creme.
Henny, zoals je weet heb ik jarenlang in de GGZ gewerkt. Natuurlijk betrek je dat met zo'n carriere weleens op jezelf, door je bijvoorbeeld af te vragen waar je zelf gevoelig voor bent. Nou, schizofrenie zit er niet zo in bij mij, evenmin als andere aandoeningen met psychosen, tenzij ik flink aan de drugs raak met wanen en hallucinaties als risicofactor. Bipolaire stemmingsstoornis ook niet, evenmin als persoonlijkheidsstoornissen. Motivatie voor mijn redenering moet je maar even voor lief nemen maar ik heb erover nagedacht. Depressie sluit ik niet helemaal uit. Die heb je in maten en soorten, waarbij omgevingsfactoren een grotere of kleinere rol kunnen spelen. Ik heb er tijdens mijn werkzame leven nooit last van gehad. Sneeuw is iets waar je op weg naar je werkplek gewoon doorheen moet ploegen voor mensen die je hulp nodig hebben. De donkere dagen voor en vooral na Kerstmis pak je aan met je autolampen, de kerstverlichting die in januari nog wel mag blijven en door lekker te koken.
Maar zonder de externe prikkel van een baan is dat toch wat moeilijker, al is het alleen al omdat het makkelijker is om van alles uit te stellen. Gebrek aan vitamine D kan een rol spelen, de aanmaak van endorfinen, hersenstofjes waardoor je je beter voelt, lukt beter als je actief bent, niet alleen fysiek maar ook onder de mensen, en sowieso is het altijd gezond om je spiermassa en je bloedsomloop gaande te houden. Ik moet gewoon mijn fiets afstoffen. En uiteraard de Caddy helemaal reisklaar maken maar daar moet het weer iets aantrekkelijker voor worden.
Greet, goed idee om online eens te gaan kijken naar die gebruiksaanwijzing. Het duurt me te lang maar ik wil het risico op schade door overvulling van het reservoir, droogkoken etc, voorkomen. Overigens is een stukje schoongemaakt huis ook wel heel goed voor je stemming.
O ja, op de trap een paar kleine lampjes van de Action gemonteerd met een bewegingssensor. Kosten slechts een paar euro en zelfklevend, dus makkelijk te bevestigen. Flikkerden allebei na een paar dagen van de muur maar dat heb ik opgelost met dubbelzijdig plakband van degelijke kwaliteit. De verlichting van het trapgat was verre van optimaal en is met die paar simpele lampjes een stuk veiliger. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 23 Jan 2026 13:24:58 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Sibilla wat een gedoe met het afval en ja als ze dan een foutje hebben gemaakt
in de afvalwijzer ja dat kan gebeuren maar nu weet je het wel.
aan de poets geweest dan gaat een bakkie koffie er wel in.
En lekker kibbeling halen dat gaat er wel in.
Dagmar zo dat is niet prettig met die regiotaxi en de valys dat hoor je wel meer
klachten overen dus maar zelf hun weg gebracht.
Greet bij jou dus echt koud en ijssel en stevige wind dan kan je beter binnen blijven want dan
is het behoorlijk glad ook zag het gisteren ook op tv een prachtige foto van de priel op het wad.
Henny bij jullie een zonnetje en genieten van deze avonden met een plaid over de benen en een leuke puzzel ga die zo maken.
Kees stof je fiets maar af en ga een lekker eindje fietsen samen of doen
jullie dat niet?das om muts op en handschoenen aan en gaan met die banaan
knap je best van op is beter als de hele tijd binnen zitten.
Zou dat niet kunnen heerlijk vanmorgen al het fietspad op naar de hoogvliet.
hebben de jaaropgaaf van de belasting ook binnen en gaan er ook weer iets op vooruit is altijd welkom.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 23 Jan 2026 13:24:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|