|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 1 Feb 2026 13:29:12 Onderwerp: |
|
|
O, Joke, die foto is s ook een puzzel waard
Komt van de week wel
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2026 13:29:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Feb 2026 13:41:44 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag, het is al weer februari! Het lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat. Dat is natuurlijk niet zo, het lijkt alleen zo.
Kees en Henny, een huisdier is leuk en gezellig. Maar ik doe met Anky en Joke mee: geen huisdieren meer, ook geen sores meer wat betreft oppas en ongein met een dierenarts. Die rekeningen lopen inderdaad behoorlijk op, daar heeft Henny gelijk in.
Overigens: wij hebben geen moeite met de puzzels hoor, kom maar door!
Ojee, Dagmar, ik zei je broer, maar bedoelde je vriend. Sorry hoor, dat is wel een verschil, ja. Je zult hem wel missen, lijkt me.
Joke, jouw foto is idd ook een puzzel waard. Henny zal hm daar zeker voor gebruiken.
Ik hou ook van dw winter, de eerste twee weken. Sneeuw, vorst, frisse neus, lekker. Maar dan is het weer over, wordt het een smeerboel en verlang ik naar het voorjaar. Dat is toch mijn favoriete periode: ontluikend groen, bollen die opkomen, lekkere temperatuurtjes, met je snoet van de eerst zonnestralen genieten. Maar ja, we zullen daar nog even op moeten wachten, mensen. Het komt beslist, die lente. Geduld!
Ik heb verder niks bijzonders te vertellen. En wens jullie allemaal een goede zondag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 828 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 1 Feb 2026 21:33:35 Onderwerp: |
|
|
| De puzzels zijn heel leuk en ga ik zeker nog doen. Die boerenkool van Joke mag er bijvoorbeeld zijn. Liever geniet ik van de zomer en eind juli, begin augustus zal ik het niet in mijn harses halen om stamppot boerenkool te maken maar zoals nu, met dat winterweer is het wel een van mijn lievelingskostjes. Met een lekker aardappeltje en een goeie rookworst, wat mij betreft van de HEMA en het spreekwoordelijke kuiltje voor de jus voor mijn neus hoor je mij even niet zeuren over de winter. <LOL> |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Feb 2026 10:35:29 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Zo is dat, kees en hier schijnt de zon al volop.
Gisteren lekker wezen zwemmen. Dat doet altijd goed. Vandaag weer wasdag, want wehebben genoeg handdoeken in de was en daardoor de trommel vol na het zwemmen.
Verder nog niets te melden.
O, en kees...
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 2 Feb 2026 10:50:18 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Ook hier eindelijk een zonnetje en die rookworst van de Hema is zeker lekker voor bij de boerenkool man vind dat ook lekker Kees
is aan mij niet besteed boerenkool wel de worst
Henny lekker wezen zwemmen goed om de spieren los te maken voor de benen.
met dit weer kom je toch minder buiten.
Geef mij maar de lente en rond mei juni als alles weer in bloei komt is nu
een kale bedoeling buiten.
Sibilla ja we moeten echt nog wel geduld hebben maar jij kijk er dus ook wel naar uit.
Hier draaid ook de wasmachine en straks in de droger.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 2 Feb 2026 11:22:20 Onderwerp: |
|
|
Goidag allemaal .
@ Henny en Joke , geniet van de zon die helaas hier nog steeds afwezig is
Ik wens jullie allen een fijne dag .
Mijn uitzicht nu :
een lagen foto , te weten van boven naar beneden : Water , ijs , schoon fiets pad en sneeuw. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 2 Feb 2026 15:31:42 Onderwerp: |
|
|
| Greet bij jou nog steeds sneeuw en ijs maar wel een schoon fietspad prachtige foto en jij zal ook blij zijn als die sneeuw weg is. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 2 Feb 2026 16:37:19 Onderwerp: |
|
|
Eindelijk maar toch , na 10 dagen geen zon te hebben gezien kwam zij vanmiddag even gedeeltelijk tevoorschijn.
Wederom was het hier vandaag weer een ijsdag . Volgens de weersvoorspelling zijn wij voorlopig nog niet van de sneeuw en vorst af .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 828 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 2 Feb 2026 19:12:13 Onderwerp: |
|
|
Schattig pimpelmeesje en mooi gespot, Joke. Greet, wat minder warme beelden maar je slaagt er toch steeds weer in om iets moois van je uitzicht met ons te delen.
Ja, alweer februari. Ik sla de eerste paar maanden van het jaar liever over maar dat is me helaas nog nooit gelukt. De door sommigen voorspelde koude winter laat op zich wachten en mag voor mij helemaal wegblijven. Sibilla, die eerste paar weken, met wat sneeuw en als het effe kan een bleek zonnetje kan me ook wel bekoren. Verder ploeg ik er wel door met winterkost en zorg voor de vogeltjes. Vandaag een extra pindaslinger opgehangen. Hopelijk komt het boomklevertje daar weer op af, want die is er gek op. En voor ons zuurkool met rookworst. Zure kool, op zijn Zeeuws.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 09:47:59 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, ben ik weer. De koffie staat klaar hoor, tast toe.
Greet, ik zie prachtige foto's van jouw hand. Sneeuw, ja die krijgen we hier ook weer. Gisteravond belde zoon uit Denemarken: ook daar is het guur en morgen valt er een dik pak sneeuw. Dat wordt dus weer thuiswerken voor hem, want daar kun je echt niet door.
Die foto van jou, Greet, met drie lagen, is apart hoor.
Dat geldt ook voor jou, Joke, een foto van een pimpelmeesje. Hoe krijg je die zo voor je lens? Hier komen ze ternauwernood, teveel katten in de buurt.
Dat brengt me op de pindaslingers van Kees. Die hadden wij ook altijd, en vetbollen en pindakaaspotten. Er kwamen vooral zwarte kauwen op af, die vraten alles op voor de kleinere vogeltjes er bij konden. Bovendien, ja die katten! Een eldorado dan voor hen. En de vogels? Die zijn dan binnen de kortste keren weer weg.
Ik kan nog steeds niet zwemmen, de schimmelinfectie is nog niet helemaal over. Wel vervelend, maar ja, niks aan te doen. Sporten kan wel donderdag.
Kees, ik kijk ook uit naar het voorjaar hoor, lekker weer in de tuin zitten, zon op je gezicht, mmm. We moeten nog ff geduld hebben, maar het komt er aan, zeker weten!
Zoonlief komt tegen zijn verjaardag, 10 maart, naar Nederland. Leuk, kunnen we eindelijk zijn eigen verjaardag weer eens vieren. Dat doen we altijd gelijk met de verjaardag van zijn dochter op 28 februari. We zijn dan toch in Denemarken. Nu is er een reünie van zijn lagere school en daar wil hij wel bij zijn. Zijn zussen willen dan ook meteen een reünie van de middelbare school organiseren, dat moet ik eerst nog zien. Vrijdag gaat de oudste met haar man naar Australië om hun oudste dochter, onze klein- dochter, op te zoeken. Ze blijven daar 14 dagen. Dan is er nog weinig tijd om iets te organiseren, we zien het wel.
De zon schijnt hier, een beetje waterig wel. Ik denk dat we eerst maar aan de koffie gaan. Daarna zien we wel verder.
Henny, lekker gezwommen en de was is weer klaar. Hoef je vandaag niet veel, misschien even naar je vriendin?
Mensen, heb het goed vandaag.
KOFFIE!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 11:45:59 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ja, Sibille, Niet zwemmen is nu heel verstandig voor het genezingsproces. En je voorkomt dat anderen er ook mee besmet worden. Het is een smerig, hardnekkige schimmel die zich niet snel klein laat krijgen. (weet ik ook uit ervaring) maar de aanhouder wint.
Je zoon op zijn verjaardag op 10 maart in Nederland vieren. Echt weer iets om naar uit te kijken
Greet, ik kan mij voorstellen dat jij die sneeuw en ijs helemaal beu bent en al, ondertussen, 11 dagen geen zon meer gezien. Dat is echt niet leuk.. Hier regent het nu.. Mocht dat een troost zijn.
Vanmorgen met manlief op controle geweest in het ziekenhuis, bij de longarts. Hij is zo goed vooruit gegaan dat hij wat lichtere sterkte puffers krijgt en niet meer hoeft terug te komen. Weer een ziekenhuisloopje minder. Het gaat goed zo.
Een bammetje en dadelijk naar mijn vriendin.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 12:07:18 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal.
@ Joke
Leuk het pimpelmeesje die aan het eten is , leuk dat je dit van dichtbij kunt volgen .
@ Kees
Wees maar blij dat het winterse weer wat wij hier hebben niet bij jullie is , momenteel is het hier - 4 gr , een harde oosten wind , windkracht 5 en een gevoels temperatuur van - 13 gr .
@ Sibilla
Leuk vooruitzicht dat jullie zoon zijn verjaardag bij jullie viert .
Van het weer in Denemarken krijgen wij hier iets van mee , hier wordt ook weer sneeuw en ijzel verwacht de komende dagen .
@ Henny
Beter regen dan de sneeuw en ijzel die ze hier weer verwachten . Ja wat mij betreft mocht het winterse gedoe wel over zijn maar zolang dat niet zo is toch de mooie kanten er van maar blijven zien. Mooi dat Peter niet hoeft terug te komen bij de longarts .
Ik wens jullie allen een fijne voortzetting van de dag .
De Eems laat steeds meer ijs zien .
Op de collage is het hoogwater op de bovenste rij , het is laag water op de onderste rij.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 12:12:32 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoi Henny, wat fijn voor Peter dat hij niet meer teug hoeft naar het ziekenhuis. Een lichtere puffer, Wil heeft die ook. Neemt hem tweemaal daags, dat is goed te doen voor hem. Voor Peter ok, neem ik aan.
Ja, die schimmelinfectie is heel hardnekkig, ik zwem graag. Jij ook, weet ik. Maar ja, nu even niet dus.
Greet, die sneeuw en dat ijs, ik snap helemaal dat je daar gallisch van wordt zo langzamerhand. Ben het hierin met Henny eens, al regent het hier (nog) niet. Dat komt wel, begrijp ik van de weervouwen. Nou ja, we zien wel. Straks pak ik de auto voor mijn vergadering, ik heb geen zin om te nat te late regenen.
Nu aan de lunch.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 12:42:09 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allen
Gezellig Sibilla dat je je familie weer ziet in maart, altijd fijn.
Schimmelinfectie duurt inderdaad even.
Ja Greet, de winter duurt lang in het Noorden, nu weer ijzel.
Henny fijn dat het goed met de gezondheid van je man, vooruitgang nog wel, dat is echt heel fijn.
Joke wat een mooie foto van de pimpelmees, uniek van zo dichtbij.
Kees, ik hou wel van de winter, de herfst is mijn minst favoriete seizoen (uitgezonderd de prachtige kleuren). Zo zie je maar iedereen heeft zo voor en afkeur.
Vanmiddag kijken naar de reacties op het coalitieakkoord op tv, zal wel voornamelijk afkrakende kritiek zijn vermoed ik, alle partijen willen even scoren voor de achterban  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 13:21:01 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Sibilla leuk dat je zoon zijn verjaardag in maart bij jullie viert.
en ja nu nog niet zwemmen door de Schimmelinfectie maar dat komt wel weer.
Henny fijn dat Peter niet meer naar het ziekenhuis hoeft is een goed teken
Greet een prachtige collage laat je zien vanaf de Eems.
Dagmar jij tv kijken naar t coalitieakkoord en heeft je vriend het naar zijn zin.
Kleindochter zit in Marokko voor de weken gaat van school uit.
En was goed aan gekomen en een leuke foto gekregen.
Het is hier 1graden maar gevoeltemperatuur -6 dus lekker binnen bliven.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Feb 2026 13:21:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|