doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 36, 37, 38  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2024 08:21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Sibilla is jarig en wens je een mooie dag geniet ervan.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 2 Okt 2024 08:21:05    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2024 09:45:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibille, van harte gefeliciteerd!

En omdat je jarig bent speciaal een puzzel voor jou van een foto uit eigen doos! Very Happy

https://www.jigidi.com/solve/ckrb87bu/20220418-122032-rietland/

Naak er een heel gezellige dag van Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2024 12:03:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Even tijd,
Nee, Joke. Geen boek gezien. Wel druk geweest met in het huis poets. Samen weer goed aan de slag geweest en dan kan het er weer even tegen. Ook nog een paar puzzels gefabriceerd Very Happy Vandaag uitgelegd.

Vandaag ook alleen wat rommelen en dan kijken of ik wel aan lezen toe kom.

Greet nog plannen gehad?

Zelf nog even met de was verder zoals plaids die moeten drogen nadat ik ze uitgewassen heb. Lekker voor straks over de benen Very Happy
Terug naar boven
Douwe

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2024 17:15:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Vandaag weer zo'n slechte dag. In één van de winkels op begane grond zijn ze bezig met aanpassingen. Het gevolg is dat er nu her en der lekkages zijn ontstaan. Mijn auto stond bv in de drup..

Aktie is ondernomen, nu maar ff afwachten tot het opgelost is.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 07:48:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal .

Henny , jij vroeg of ik nog plannen had .
Mijn plan om een stukje te gaan fietsen heb ik tot nu toe nog alle dagen hebben kunnen uitvoeren , wij hebben hier niet zoveel buien gehad als dat er elders geweest zijn.

Ik wens jullie een mooie dag .

De vruchten van de Kardinaalsmuts
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 08:54:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Dus je zit goed, Greet, ook wat minder buien betreft, Daar heb je mooi van kunnen genieten. Very Happy

Ik vond dat onze zonnepanelen bijna niets meer opleverde. Manlief vond dat wel mee vallen, maar goed controleren kunnen we dat ook niet controleren omdat die app, of wat dan het ook niet meer doet.
Vandaag toch Peter maar naar boven gestuurd, onder protest en: Er is een stekker stuk bij de omvormer!
Net de zonnepanelenleverancier gebeld en 20 min later, nu dus, staat er al een monteur. Hij is toch in Nuenen. Het zal een duur grapje worden, vrees is, maar altijd beter dan zonnepanelen die niet kunnen leveren. Dat is nog een veel grotere kostenpost. We hebben de panelen laten leggen op 6 maart, 2013, dus het kan dat er wat stuk gaat.

Oeps, wat we al vreesde. Een nieuwe omvormer. Dat gaat rond de 1000 euro kosten., maar dan kan het er weer 10 jaar tegen, De offerte wordt vandaag of morgen toegestuurd.
Dit jaar is het echt een duur jaar voor ons, Maar goed dat dat niet elk jaar zo is, want vooral een auto hakte er goed in Very Happy

Douwe, lekkage, dat is ook niet mis en dan nog bij je oldtimer. Confused Ik hoop dat de schades mee vallen

Geniet van de zonnige dag.

Confused
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 10:41:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Hehety zo dat is niet mis dat kost best veel voor zo,n nieuwe omvormer.
en dan is het wel fijn als je wat achter de hand hebt ja een eigen huis kost
ook wel veel als er dingen stuk gaan .maarja kunnen jullie weer een poos vooruit.
Greet een prachtige foto van de vruchten van de Kardinaalsmuts fleurige foto.
Douwe hoop voor jou dat die lekkage mee valt en je ben zuinig op je oldtimer.
Kreeg gisteren de regening van de tandarts 280 euro zo dat is ook niet mis
maar ja niet alles wordt vergoed en je moet ook eerst je eigen bijdrage opmaken.
Hier een zonnetje ook wel fijn naar al die regen dagen dus van middag lekker naar buiten .

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 10:48:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is te laat Sibilla, maar daar om niet minder gemeend.
Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad.

En door jou verjaardag ook nog een extra puzzel Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 12:09:26    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

[/img]DANK JULLIE WEL VOOR DE LIEVE EN MOOIE ATTENTIEKAARTEN EN WENSEN.

Zoveel lieve kaarten ontvangen en weer een jaartje ouder. 81 jaar, het gaat wel heel hard nu. Gisteren had ik echt geen tijd om hier te komen, vandaag is ook zo'n dag. Eerst gesport, daarna naar mijn schoonzus in Mariaoord. Ze is dement, maar wel ook jarig. Daar besteden we dus aandacht aan. Met een deel van de familie zijn we op bezoek gegaan, vooral mijn zwager vindt dat heel fijn.

Henny, die puzzels ga ik straks maken, leuk, van de Rolling Stones. En die van mijn Waverhoek, die ook.

Greet, ik wist niet dat de kardinaalsmuts vruchten geeft, weer wat geleerd. Mooie foto trouwens. Lekker dat je nog elke dag hebt kunnen fietsen, hier is best veel regen gevallen en ook een stuk kouder. Nu is het zonnig en eigenlijk best lekker weer.

Jeetje Joke, dat is niet mis, die rekening van de tandarts. Heb je geen tandartsverzekering? Je eigen bijdrage gaat er eerst aan, dat is waar.

Ik hoop voor je dat die lekkage snel is verholpen, Douwe. Lijkt me geen pretje, die nattigheid.

Dagmar, hoe gaat het verder nu met jou? Die puzzels zijn idd niet makkelijk, wel een uitdaging.

Henny, de zonnepanelen brengen echt wel wat op. Dure grap zeg, zo'n omvormer. Ik hou daar dan maar rekening mee, dat het veel geld gaat kosten. Hopelijk niet dit jaar, dat kunnen we er eigenlijk niet bij hebben. Maar ja, als het moet dan heb je niks te kiezen, lijkt me. Het scheelt natuurlijk wel in energiekosten als de zonnepanelen het goed doen.

Wij krijgen morgen logees, die blijven tot na het weekend. Mijn schoonzus en haar dochter uit Helmond komen bij ons logeren. Ze gaan zondag mee naar het concert van het Drents Byzantijns koor en zaterdag gaat mijn nichtje met onze dochters mee naar een festival. Een druk weekend dus.

Nu eerst maar eens een boterham ete en wat boodschappen doen. Vanmiddag maak ik de puzzels. En nogmaals dank allemaal voor de felicitaties. Very Happy
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 14:47:14    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny
Vervelend het gedoe met de omvormer , 'k ben blij dat ik die problemen niet heb en ook nooit zal krijgen. € 1000 klinkt veel maar als je het deeelt door 10 dan valt het nog wel mee , maar ja je zult het wel in ene keer moeten betalen vermoed .

@ Joke

Dat is inderdaad een pittige rekening van de tandarts , maar ja helaas daar ontkom je niet aan he .
Prachtige foto van moeder lakenvelder met kind , grappig moeders zwart en kind bruin.

@ Sibilla
De vruchten van de kardinaalsmuts zijn voor menselijke consumptie giftig .
Vanmiddag heb ik ook weer gefietst.
Ik wens je een heel gezellig weekend met jullie loge's .
Pluizen van de Bosrank

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2024 16:23:27    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Dank voor de uitleg Greet. Dat de vruchten giftig zijn wist ik ook niet. Vogels zullen ze ook wel links laten liggen. Lekker dat je nog kunt fietsen, het is er heerlijk weer voor. Ik heb gefietst op de hometrainer in het sportcentrum, 20 minuten en een interval er achteraan. Maar buiten op je eigenste fietsie is toch fijner, ben ik met je eens. Mooie foto van die pluizige bosrank, ook nooit gezien.
Nu ga ik de puzzels maken.
Fijne dag.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2024 08:59:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Mooi dat op de kardinaalsmuts ook nog een bij zat. Dat geeft toch net meer jus aan het geheel.

Met ons hoef je geen medelijden te hebben, wat de zonnepanelen betreft. Laughing
Die panelen, 9 stuks, hebben we in 2013 gekocht van het geld wat we gewonnen hebben met de postcodeloterij. Dat was toen bijna 7.000 euro netto. 11.000 bruto, want er gaat nog erg veel kansspelenbelasting van af.

Een jaar of 5 geleden wonnen we weer 1.000 euro, dus z'n 700 euro over.
Dat omvormer stuk zou gaan was ook geen verrassing. Van begin af aan is verteld dat na ongeveer 10 jaar de omvormer het zou begeven en de prijs dan ongeveer 1000 euro zou zijn.
Dus alles was al ingecalculeerd.
Plus die zonnepanelen hebben we er na een jaar of vier al dik en dubbel uit. Mede omdat de regering de 21 % btw terug moest betalen die ze in rekening gebracht hadden. Dat mocht niet van de Europese unie, want dat was een vorm van subsidie.
Volgende week zal de offerte wel komen en in november zal alles wel weer naar behoren werken. Dus het komt goed.

Zo nog even naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Dat zal ook wel prima in orde zijn. Very Happy

periodieke controle bij drie a vier artsen geeft soms veel prikken en bezoekjes, maar dat is voor het goede doel, zullen we maar zeggen.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2024 09:45:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Sibilla een leuke dag gehad en een druk maar ook een gezellig weekend voor de boeg met loge,s en zondag genieten van het koor.
en heb natuurlijk wel een tandartsverzekering hoor maar niet alles wordt vergoed.
Greet geniet maar van je fiets tochten en in de middag heerlijk weer er nog voor en prachtige foto van de pluizen van de bosrank.
pluizen van de Akkerdistel

Fijn weekend
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2024 11:17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Hehety
Dat was een goede bestedeing van jullie gewonnen prijs .
Ik hoop voor je dat alles goed was na de periodieke controle .

@ Joke
Wat een mooie foto van de pluizen van de distel . En ga je er ook vandaag nog op uit met de fiets ?

@ Sibilla , je hebt het vast druk met je gasten , geniet er van .

Ik wens jullie een fijn weekend .

4 oktober , 's morgens om half negen buiten zittend in de zon m'n kop koffie drinken en dan met zo'n uitzicht ..... beter kan de dag niet beginnen .
Het witte in het voorste stukje blauw is een lepelaar aan het foerageren.

Gisterenavond tijdens de zonsondergang
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2024 11:51:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet wat woon jij toch op een prachtige plek. Zo'n afwisselend uitzicht verveeld nooit Cool
Nogmaals, je zou er jaloers op worden

Joke, we voelen met je mee en je tandartsrekening.
Ook bij Peter was een rondje van verschillende kiezen plomberen, maar het is wel het behoud van je gebit en als het kan zo lang mogelijk behouden.

Nog even de puzzel
https://www.jigidi.com/solve/muo9oofa/img-8140-eindhoven-emmasingel/
Terug naar boven

Geplaatst: 4 Okt 2024 11:51:31    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 21 van 38

Ga naar: