|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Anky

|
Geplaatst: 3 Feb 2026 18:12:51 Onderwerp: |
|
|
Brrr...nog steeds zo koud bij jou Greet!
Ik vond het hier vandaag al zo koud, rond het vriespunt, maar door die harde wind gevoelstemperatuur -8!
Maar ik heb het weer overleefd op de fiets, was flink ingepakt.
Morgen wordt het hier beter, maar voor het noorden geven ze nog steeds ijzel aan.
Ik zie wel hele mooie foto's, maar voor mij hoeft die kou niet meer!
Het voorjaar is mijn favoriete seizoen, hopelijk gaat dat snel komen!
Fijne avond allemaal! 🤗
, _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Feb 2026 18:12:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 828 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 3 Feb 2026 20:32:45 Onderwerp: |
|
|
Kauwen zijn intelligente vogeltjes maar wel heel brutaal. Daar heb ik in mijn tuintje geen last van. De eters zijn meest mussen, kool- en pimpelmeesjes, een enkele roodborst, soms een, twee of zelfs drie houtduiven, merels en een boomklevertje, die zich net als merels ontwikkelen als cultuurvolger, misschien omdat ze gek zijn op pinda's. Heel zeldzaam zelfs een specht. Woon je in een wat bosachtige omgeving dan moet je niet verbaasd zijn dat eekhoorns er met je pinda's vandoorgaan. Ruimte zat in die wangzakken...
Het weer in het noorden van het land kan zeker een stuk kouder en meer winters zijn dan zuidelijker. Mijn ouders hebben ooit het Sneeuwboek aangeschaft, vol met foto's en ervaringen van de barre winter van 1979 die ze zelf ook meemaakten | Citaat: | | Nederlandstalige Hardcover boek, met fotos en beschrijvingen van de Legendarische Winter van '79 in Groningen. | Ik denk dat het bij mijn zusje beland is, maar eens vragen want leuk om nog eens door te bladeren. Ik had niet zo lang daarvoor Veendam verruild voor Apeldoorn als woonplaats maar ik kan me nog goed herinneren dat het toen zowel met de auto als met het OV ondoenlijk was om hen te bezoeken.
De komende dagen ben ik wel gerust op maar zo'n soort winter kunnen we zelfs dit jaar nog niet uitsluiten. Toch dat rampenboekje van de overheid maar weer eens doornemen? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 4 Feb 2026 09:09:01 Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: |
Het weer in het noorden van het land kan zeker een stuk kouder en meer winters zijn dan zuidelijker. Mijn ouders hebben ooit het Sneeuwboek aangeschaft, vol met foto's en ervaringen van de barre winter van 1979 die ze zelf ook meemaakten | Citaat: | | Nederlandstalige Hardcover boek, met foto's en beschrijvingen van de Legendarische Winter van '79 in Groningen. |
De komende dagen ben ik wel gerust op maar zo'n soort winter kunnen we zelfs dit jaar nog niet uitsluiten. Toch dat rampenboekje van de overheid maar weer eens doornemen? |
De winter van 1979 kan ik me nog heel goed herinneren , zo'n winter hoop ik niet weer mee te maken . Het sneeuwboek staat hier ook in de boekenkast evenals het ijzelboek ( ijzelwinter 1987 ) .
Op youtube staan filmpjes over zowel de winter van 1979 als van de ijzelregen van 1987 .
Vanmorgen werd ik wakker door de noodmelding die NL Alert heeft verstuurd om 6.31 uur dit i.v.m. met de extreme weersomstandigheden . Code rood is het hier .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik wens jullie allen een mooie dag .
IJzel :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 4 Feb 2026 10:50:58 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgn aleemaal
Greet, wat heb ik aan je gedacht. Hier stralende zon en soms een echt behaagelijke tempratuur. Net heb ik hier de rolgordijnen naar beneden gedaan omdat de zon zo fels schijnt dat ik niet fatsoenlijk op mijn pc en toetsenbord kan kijken. Zo fel en dan lees ik weer dat bericht van jou. De kranten staan er bol van.
Ik hoop toch echt voor je dat de zon ook jouw kant op gaat.
Verder nog niet veel bijzonders te melden
Ja, die winters kunnen we allemaal nog wel herinneren. Alleen was er toen, in mijn beleving, minder ijzel.
Joke, staan bij jou de krokussen al in bloei?
Ik heb een puzzel van je foto gemaakt.
Geniet van de puzzel en de dag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 4 Feb 2026 12:38:41 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Dank je wel voor de knuffel
Ik vermoed dat we de zon nog niet gaan zien vandaag , is anders wel zeer welkom , dan kan de ijzel wat verdwijnen . Code rood is vandaag al 2 keer veranderd voor hier , het is nu code rood tot 15 .00 uur .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
eigen foto , bewerkt.
Laatst aangepast door Greet.W op 5 Feb 2026 08:47:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 4 Feb 2026 12:59:19 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag alle,
Ja ook hier een zonnetje en de rolgordijnen zitten nu in de kamer dicht.
Zodat je alles goed kan lezen.
Greet bij jou is het heel bar en boos met die code rood en dat kan je aan je foto's ook wel zien twee geweldige foto's laat je zien
met die ijsberen heb je leuk gemaakt.
Henny leuk dat je de foto voor de puzzel gebruikt en ga die straks maken.
Vanmorgen even naar de Jumbo geweest op het plein die ging naar de verbouwing weer open was giga druk maar ziet er geweldig uit en over zichtelijk.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 828 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 4 Feb 2026 21:53:10 Onderwerp: |
|
|
Ja, zelfs schaatsen op straat in het noorden nu ook flink mistig begreep ik, Mijn zwager woont in Roden maar werkt in Groningen. Normaal gaat hij op zijn e-bike maar bij slecht weer pakt hij af en toe de auto, howel ik denk dat hij maar gelemal niet gegaan is.
Hier niet zo gek veel te melden. Misselijk, braken, darmen spelen op, rillerig, dan weer koud dan weer warm, dus ik denk een virus. In bed is het redelijk uit te houden dus veel geslapen. Zelfs de politiek laat ik even links liggen...
Laatst aangepast door Kees op 5 Feb 2026 15:57:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 4 Feb 2026 22:35:16 Onderwerp: |
|
|
Beterschap Kees!
Ik hoor best veel over grieperige mensen.
Maar even goed uitzieken!
Het was vandaag hier heerlijk weer, de zon scheen de hele dag en weinig wind.
Het leek echt wel voorjaar.
In het noorden is het nog steeds niks met het weer.
Hopelijk gaat dat snel beter worden.
De winter gaat een stapje terug doen werd er gezegd bij het weerbericht.
Ik hoop het voor jullie in het hoge noorden!
Henny, ik heb je puzzel weer gemaakt.
Je hebt een paar jaar geleden een puzzel gemaakt van een broedende mees die in de brievenbus van mijn dochter zat.
Heb je die nog?
Zou leuk zijn die nog eens te maken...😁😄
Het wordt weer bedtijd!
Welterusten allemaal. 😴😴😴😴😴 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 5 Feb 2026 09:47:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Greet, ik heb nog steeds met je te doen. Sterkte, hoor
Joke, ja, van die nestelende vogels weet ik nog goed. Of ik de foto's nog heb... Meestal gooi ik die na een tijdje weg omdat het niet mijn eigen foto's zijn en zo kan ik ze niet per ongeluk gebruiken als eigen foto.
Die puzzels bestaan nog wel, maar waar die ergens bij JIGIDI staan
Ik kan wel eens zoeken, maar dat kun je zelf ook. Mijn naam aantikken, daar en dan steeds verder terug gaan. De puzzels zijn gegarandeerd niet weggegooid, want ik heb nog nooie een foto weggegooid.
Gisteren zijn wij uit wezen eten. Gewoon omdat het kan en het was lekker. Peter had in november cadeaukaarten gekregen van de gemeente omdat hij mantelzorger is. Dat vond hij nu leuk om te gebruiken.
Dat heeft goed gesmaakt.
Vanmorgen al weer geprikt. Nog steeds niet goed, dus maandag weer.
Hier is nu een waterig zonnetje en 2 graden.
Maak er allemaal een leuke dag van.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 5 Feb 2026 11:06:34 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Kees wens je beterschap en doe maar rustig aan.
Greet bij jou is het nog steeds veel ijssel je zag gisteren de mensen
op de straat schaatsen en spiegelglad wat een verschil met hier.
Henny jullie uit eten geweest groot gelijk hoor pluk de dag en genieten.
Je zul Anky bedoelen met die nestelende vogels dat is lang geleden.
Dus nog niet goed de uitslag van het prikken dat is balen.
Sibilla vast druk met alles is altijd een bezig beitje
vanmorgen met de auto wat boodschappen gehaald te koud voor op de fiets.
Konings paarden langs de rijn.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Feb 2026 11:14:24 Onderwerp: |
|
|
Kees: beterschap, ik las al in de krant dat de griepepidemie rondwaart, je bent 1 van de velen dus die er slachtoffer van is. Hopelijk knap je gauw op.
Hier is het grijs en voelt best koud aan.
Greet: hoop voor je dat aan de winter ellende gauw voorbij is daar in het Noorden bij jou.
Dacht al dat die foto een bewerking is want ijsberen hebben we hier niet
Joke: de uiterwaarden bij de Rijn zijn heel geschikt voor foto's en ook lekker om langs te wandelen.
Henny: vervelend dat je bloedwaarden niet goed zijn.
Sibilla zien we vanzelf weer te voorschijn komen hier, die is altijd druk met van alles en nog wat.
Ik ga nu de boerenkoolpuzzel van Joke maken.
Vandaag eerst overleg op het werk en daarna werken.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 5 Feb 2026 12:05:16 Onderwerp: |
|
|
Joke, ik en door elkaar husselen
Anke, natuurlijk! Maar dat zijn jullie ondertussen van mij wel gewend
Kees, beterschap en goed uitzieken.
Joke, het gaat om de waarde van de trombosedienst
Normaal is dat rond de 1, bij een normaal mens wat dat betreft. Bij mij moet dat tussen de 2 en 3 zijn om eventueel trombose te voorkomen. Dat is nu van de wap. Dan boven de 3 en dan weer onder de 2. Dat is weer een gepuzzel. Ik mag maandag weer geprikt worden!
Maar niet heus, want je moet toch weer voor half acht klaar zitten en hoe laat ze komen...
Hoe dan ook: Gelukkig niet prikken door een ziekte zoals suiker en al wat meer. We komen er wel. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 5 Feb 2026 12:25:22 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal,
Ja, het is hier ook waterkoud. Wind uit het Noord-Oosten, dan weet je het wel.
Vanmorgen wel weer gesport, maar nog niet gezwommen.
Greet, ik heb echt met je te doen daar in het Noorden. Schaatsen op straat lijkt leuk voor wie het kan, maar voor ons, ouderen, is die ijzel op straat een crime. Hier hebben we daar gelukkig geen last van, maar ik zag op de tv en las in de krant dat het bij jou flink raak is. Hopelijk wordt het van het weekend weer wat beter. Je hebt er wel heel mooie foto's van gemaakt, dat is waar. Zijn dat ijsberen, die ik daar zie? Waar heb je die gespot? Niet op het wad vermoed ik.
Kees, beterschap, een virus is niet fijn, de griep heerst nog al, hier ook. Dan is je bed je grote vriend, ik weet er alles van.
Eekhoorntjes zie je hier niet, we wonen in een plassengebied. Daar zijn wel veel water- en weidevogels te vinden. Ook leuk hoor, alleen komen ze niet zo snel meer bij ons, er lopen nogal wat katten in de buurt rond. Dat vinden vogels niet fijn, dus blijven ze weg. Behalve de brutale kauwen, die trekken zich nergens wat van aan.
Henny, je puzzel is weer leuk, die ga i dadelijk maken. De trombosedienst, je bent er maar afhankelijk van. Hopelijk is de waarde nu beter? Niet te hoog en niet te laag.
Joke, leuk dat Henny jouw foto's voor puzzels gebruikt, zee zijn er uitermate geschikt voor. Koningspaarden langs de Rijn, bedoel je konikspaarden? In het land van Ooij zie je ze heel veel, ook in de Oostvardersplassen.
Op de fiets zul je nu niet zo snel gaan, lijkt me. Gisteren wel en eergisteren ook nog. Toen ben ik zelf op de fiets het dorp in geweest, was goed te doen met de zon er bij. Een vernieuwde Jumbo? Kon je alles nog vinden? Hier verandert alles met de dag, zo vervelend vind ik dat.
Anky, gisteren was het idd heerlijk weer, bij jou ook, neem ik aan.
Ik zie nog weinig van het voorjaar. Dat heeft ook mijn voorkeur hoor, nieuw leven, alles wordt weer groen en de bloembollen komen op. Maar ja, we moeten nog even geduld hebben, denk ik.
Mijn zoon woont in Denemarken, bij hem sneeuwt het weer en niet zo zuinig. Hij werkt nu thuis, want er is geen doorkomen aan.
Mensen, ik ga even brood halen, dat hebben we gisteren besteld. Verder hoeft er vandaag niet zo veel. Wil heeft gisteravond pannenkoeken gebakken, daar is nog genoeg van over voor vanmiddag.
Voor vanavond maak ik een rijstschotel, kip kerrie of iets dergelijks.
Henny is uit eten geweest, want Peter had daar nog bonnen van liggen. Goed gedaan!
Misschien gaan we morgen even lunchen bij het Spoorhuis. Met zus naar haar zoon. Ze was niet thuis zojuist, zal straks even bellen.
Mensen, heb het goed vandaag.
die hingen een paar weken geleden nog aan de blauwe regen. Nu niet meer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 5 Feb 2026 18:21:06 Onderwerp: |
|
|
Het mooie weer van gisteren was weer helemaal weg hoor!
Erge koude wind, geen zon en niet meer dan 2°!
In het noorden nog steeds ijzig zag ik.
Geen wonder dat er hier ijsberen op komen dagen...😆😁
Ik kan me nog wel een keer herinneren dat we hier ook op de weg konden schaatsen, maar dat is wel errug lang geleden!
Maar goed, eens is het over, nog een goede 3 weken dan is het maart!
Henny, geeft niet hoor als je ons door elkaar haalt. Waarschijnlijk hebben Joke en ik dezelfde doopnaam..😃
Ik heb de foto van de broedende mees in mijn eigen galerij gevonden.
Het was wel heel bijzonder dat ze in de brievenbus aan het broeden waren.
Er waren 9 eitjes, die allemaal uitkwamen.
Maar 2 van die blote kleintjes waren uit het nest gegooid. Die hadden geen kans om te overleven blijkbaar.
Eentje had ik voorzichtig terug gelegd, maar 2 dagen later lag hij er weer uit.
De rest zat bijna constant te piepen en de ouders vlogen maar in en uit de brievenbus om ze te voederen.
Was leuk om dat van dichtbij te kunnen zien.
Dit is de bewuste foto! _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Feb 2026 18:21:06 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|