|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Greet.W

|
Geplaatst: 10 Feb 2026 09:53:39 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Henny
En al vergevorderd in het boek dat je nu aan het lezen bent ?
@ Joke
Prachtige foto van de eenden , Mooi om de eenden zo van bovenaf te zien .
@ Anky
De pech wat het weer betreft gaat nog even door , ook nu zit het weer dicht van de mist .
Supermooi je amaryllis, mooie rode kleur heeft de bloem .
@ Dagmar
En beviel het model te zijn voor je vriendin ? Heeft ze er een mooi kapsel van gemaakt ?
Ik wens iedereen een fijne dag .
Zoals ik een tijdje geleden al eens schreef kijk ik oude foto's terug .
Zo zag ik ook bijgevoegde foto weer langs komen , deze heb ik ooit eens gemaakt voor een zondagse foto opdracht op de ex 50 plusser .
De ladies heb ik zelf gemaakt van doppen .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Feb 2026 09:53:39 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 10 Feb 2026 10:22:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet wat ben je toch creatief zo leuk om te zien hoe je dat gemaakt hebt.
Dagmar vast het schaatsen nog terug gekeken en super van Jutta Leerdam
heeft toch mooi een goude plak. gehaald.
Anky mooi zo als de amaryllis in bloei staat nu.
Sibilla al een poosje niet gezien hoop dat alles goed gaat?
Henny vandaag vast naar je vriendin en gaat wel wat beter met haar toch.
Vanmorgen drie ramen gepoetst mocht naar drie dagen
en er komen er nog meer die vervangen moeten worden maar krijgen daar nog bericht over.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 10 Feb 2026 10:23:39 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Inderdaad, die vragen van greet stel ik ook, behalve over het lezen Dus die hoef ik niet te stellen
Vanaf vrijdag heb ik nu 40 % gelezen van een boek met 243 aginas, dus ik kan nog even.
Vandaag naar mijn vriendin. Eerst boodschappen voor verse groente. De intentie is morgen naar Coppelmans te gaan, want ik begrijp dat nu de Dino show is. Dat zal leuke foto's opleveren.
De vorige keer dat wij er waren voor foto's waren begonnen ze met het opbouwen.
Greet, ik vind je foto zo leuk. Niet echt geschikt voor een puzzel, maar ik doe het toch.
https://www.jigidi.com/nl/solve/zmdqf0j7/doppen-vrouwtjes/
Geniet van de dag! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 10 Feb 2026 12:14:44 Onderwerp: |
|
|
Ja het kapsel is goed gelukt gisteren.
Toch nog schaatsen kunnen zien gisteren, de 1000 meter vrouwen.
Wat geweldig, wat een kanonnen die Nederlandse vrouwen, echt geweldig.
En Jutta Leerdam, je moet het maar kunnen na de rit van Femke Kok die een olympisch record reed om dan nog al die spanning aan te kunnen en dan toch nog goud te winnen. Het is haar van harte gegund, ze heeft zoveel over zich heen gekregen de afgelopen tijd omdat ze alles anders deed, zich niet aansloot bij een team maar voor zichzelf koos, voor de spelen zo goed als niet met de pers te praten etc. Ze heeft iedereen de mond gesnoerd en terecht!
Wat kan sport toch onvoorspelbaar mooi zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 10 Feb 2026 17:33:12 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo Allemaal,
ik heb ook vluchtig gelezen deze keer. Kees is weer opgeknapt, begrijp ik.
Ik zie een mooie amaryllis, van Anky?. En de lentenarcisjes van Greet. Ook een mooie foto van Joke van eendjes.
En ik lees allerlei leeuke dingen. Bovendien zie ik twee puzzels, waarvan ik er al een heb gemaakt.
Het is hier inderdaad een beetje druk, ik moet vrijdag en uitvaart doen, dat vergt wat voorbereiding.
En we kijken natuurlijk naar de Olympische Winterspelen, vooral het schaatsen is mooi om te zien. Hoewel Xandra onderuit ging bij de team persuit. ik ben n iet zo op Jutta Leerdam, had Femke Kok de gouden medaille gegund. Maar ja, het is natuurlijk wel knap dat ze die plak heeft gehaal. En Femke is uiteraard blij met het zilver, zo groot is ze wel. Die verloofde van Jujtta, ik vind het maar een enge man. Maar ja, ze zal er wel gelukkig mee zijn.
Verder is het hier erg koud, n iet echt lekker. Onze dochter en schoonzoon zitten ver weg, via de app Polar.com kunnen we dat bekijken.
We kijken ook naar ht bobsleeën, langlaufen, biatlon, skiën, etc. Wel leuk om naar te kijken.
Verder heb ik niks te melden. Lees morgen wel weer verder en ga nu ook de puzzel maken.
Vandaag ook nog op de hele bovenverdieping de ramen gelapt.Nnet als Joke goed bezig geweest. Ze blinken weer, goed voor een half jaar.
heb het goed met elkaar.
Die zitten er veel in onze tuin. Ze hebben een nest, hoog in een boom aan de overkant. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 870 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 10 Feb 2026 18:50:39 Onderwerp: |
|
|
Onze dochter is nogal reislustig. Haar laatste vakantie was naar Japan, een paar maanden geleden. We volgen haar dan via Polar Steps maar WhatsApp werkt ook prima.
Greet, mooie narcisjes. MJ is ook gek op bolbloemen, dus er staan hier ook meerdere stukjes en bakjes inmiddels te bloeien. Een beetje kleur en wat leven mag ook wel om de korte en donkere dagen door te komen.
Henny, ik ben het even kwijt maar heb je ook een e-reader? Kruistocht in spijkerbroek is verfilmd en heb ik op CD. Inderdaad bedoeld voor de jeugd maar het is best een mooi verhaal. Een goed boek is een goed boek, ongeacht de doelgroep, vind ik. Een van mijn ooms, pseudoniem Marinus van Goeree, heeft nogal wat streekromans geschreven waaronder een paar jongensboeken. Ze spelen in Zuid-Holland, vnl. de Biesbosch.
Anky, mooie amaryllis. Het zijn wel grote bollen maar ik verbaas me toch over de grote bloem en sowieso de hele plant die er uit ontstaat.
Dagmar, spannend om te fungeren als kappersmodel. Ik zoek een kapper die modellen zoekt. Op korte termijn want van een coupe is geen sprake meer... Als het resultaat me niet bevalt kan ik het altijd nog millimeteren, zoals ik een jaar of 25 gedaan heb. Maar het zal de kapper om de hoek wel worden.
Joke, goeie tip. Kippensoep wordt wel joodse penicilline genoemd, hoewel dat wetenschappelijk gezien natuurlijk niet klopt. Er zit een enzym in dat slijm oplost, dus het zal zeker wel iets doen bij een vervelende, vastzittende hoest. En sowieso knap je van iets warms en lichtverteerbaars wel op als je in de lappenmand zit, en als vast voedsel je tegenstaat gaat het er ook wel in.
Leuke foto van die shetlanders met wintervacht.
Ik ben nog wel moe en inderdaad afgevallen; een kilo of drie. Maar al met al voel ik me een stuk beter en mijn eetlust is wel weer terug, hoewel ik niet veel eet maar dat vind ik helemaal geen probleem.
Wat de OS betreft is het mooi dat er nu eindelijk eens wat medailles vallen. Nederland heeft wat schaatsen betreft een naam hoog te houden. Natuurlijk is het een enorme prestatie van Jutta Leerdam om goud te halen maar ik had het eerlijk gezegd ook Femke Kok eerder gegund. Je hoeft als topsporter geen dikke maatjes met de media te zijn maar als je je profileert doe het dan aan de hand van je sport en niet met al die rare fratsen, zoals te koop lopen met je decolleté, kinderen die je nog lang niet hebt, te koop lopen met je rijkdom en gepronk met je privejet en al helemaal niet met je fascistische vriendje. Hou het nou toch gewoon bij je sport en mijn zegen heb je. Maar goed, commercie, politiek en dergelijke escapades zijn voor mij redenen om niet onverdeeld enthousiast over topsport te zijn. Dat is voor de duidelijkheid geen vrouwonvriendelijkheid van mijn kant maar ik heb een gloeiende hekel aan dat exhibiotionisme van die zogenaamde celebrity's met hun 'kindjes', 'liefdesbaby's', al dan niet buitenechtelijke verhoudingen, droomvilla's, en wat dies meer zij. Zo, sorry, maar dat moest ik even kwijt. Om te relativeren ben ik me ervan bewust dat de roddelblaadjes die daarvan leven, voor veel mensen een functie hebben. Ze laten zien dat veel geld of bekendheid geen garanties zijn voor een gelukkig leven. Dus bestaansrecht zal ik ze niet ontzeggen, mits binnen grenzen van de betameijkheid, privacy etc. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 10 Feb 2026 21:11:30 Onderwerp: |
|
|
De puzzel weer gemaakt.
Viel me toch mee, ik dacht dat hij moeilijker zou zijn door al dat zwart.
Kees, wij hebben ook een reisluchtige dochter.
Vorig jaar is ze naar Zuid-Korea geweest.
We hebben haar ook gevolgd via Polar Steps.
Er kwamen hele mooie foto's langs.
Iedere dag weer een verslag met foto's.
Leuk om te volgen zo.
Henny, kun je van onderstaande foto ook een puzzel maken?
Dit is een wandkleed uit het wereldmuseum.
Fijne avond allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 11 Feb 2026 09:34:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,op deze nattige grijze dag.
Sibille
Onze dochter en schoonzoon zitten ver weg, via de app Polar.com kunnen we dat bekijken.
Gelukkig kunnen jullie jullie dochter en schoonzoon volgen via een app. Ze zijn ook echt ver weg. Wanneer gaan ze weer op huis aan?
Greet, bij jullie nog steeds grijs en grauw. Het mag onderhand wel afgelopen zijn.
Joke, dus bij jullie zijn ze nog steeds niet klaar met de ramen en zo. Dat duurt ook al een tijdje. In de zomer zullen zullen wel klaarzijn
Anky, de puzzel komt er aan
Kees, ik heb inderdaad een e-reader en ik ben er erg blij mee. Je kunt de lettergrootte en type letters instellen, en de lichtsterkte. Dat is wel zo prettig voor de oogjes. E-reader boeken leen ik bij de bibliotheek. Verlengen gaat daar ook. Duurdere abonnementen kun je ook afsluiten bij kobo en zo meer. Oke, bij de bieb hebben ze niet alle boeken wat je 1,2,3 wilt lezen, maar er is nog zoveel anders. Met een beetje geluk komt dat vanzelf wel een keer in hun arsortement.
Voor mij moet je met een e reader boeken kunnen lezen en verder niets, dus zo'n hele dure is niet nodig
Ik heb de libera, maar die is niet meer verkrijgbaar. Alleen in kleur. Dat hef van mij niet.
Mijn tweede keuze zou zijn geweest de Clara
https://www.bol.com/nl/nl/p/kobo-clara-bw-e-reader-6-inch-16gb-luisterboeken-zwart/9300000173830676/?Referrer=ADVNLGOO002008B-S--9300000173830676-PMAX-C-22294714762&gad_source=5&gad_campaignid=22290983708&gclid=EAIaIQobChMIk5KD-ILRkgMVrJSDBx3pXgmSEAQYASABEgLPmPD_BwE
En, kees verder. Ik ben het helemaal met je betoog eens. Ik erger er mij ook groen en geel aan
Dagmar jij zal deze puzzel ook mooi vinden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Feb 2026 09:56:59 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen op deze druilerige woensdagmorgen. Ik kan nog steeds niet zwemmen, de infectie is nog niet helemaal over. Daarom ben ik vroeg. Ga nu eerst maar eens alles teruglezen van wat ik gemist heb de afgelopen dagen.
Anky, jij hebt dus ook een reislustige dochter. Polarsteps is idd een leuke site om haar te volgen, wij doen dat ook met deze Australiëreis. Leuk dat wandkleed, daar kan Henny vast wel een puzzel van maken. We wachten af.
Kees, jij hebt dus ook een reislustige dochter, Japan is ook niet naast de deur.
En je hebt helemaal gelijk wat betreft die Jutta Leerdam. Ik lees nu in de krant dat we haar de ruimte moeten geven en niet zo broodnuchter Nederlands moeten zijn. Nou, ik ben het helemaal met je eens hoor, geef mij Femke Kok maar. Ik vond die Leerdam altijd al een apart mens, ook toen ze nog niet met die engerd ging. Ze ging eerst met Koen Verweij, die blonde schaatser met dat staartje. We horen en zien niets meer van hem (geloof ik), misschien is hij geruisloos van het toneel verdwenen?
Dagmar, je hebt een nieuw kapsel? Nieuwe kapper? Leuk en af en toe ook wel nodig. Leuk dat je vriendin met die kappersopleiding is begonnen. Kun jij mooi model zijn. Als ze het verprutst doen ze daar bij zo'n school niet moeilijk over: krijg je gewoon een ander.
Ik ben het met Kees eens, dat lees je wel. Maar het is ook een prestatie van jewelste van Leerdam, dat is waar. Van Femke Kok ook en die is ook zo sportief om Jutta te feliciteren. Dat zie ik de laatste nog niet doen als ze zilver had gehaald. Dan had ze gebaald als een stekker. Net als die arme Xandra Velzeboer. Ach, ach, dat dit haar nu moet overkomen. Jammer wel, maar het gebeurt in bijna elke ploeg.
Henny, je puzzels zijn weer de moeite waard hoor, ik heb ze allebei gemaakt.
Je vriendin gaat redelijk vooruit, begrijp ik. De Dino show, is dat leuk? Zal wel, anders had je het er niet over.
Joke, de paardjes zijn schattig, leuke foto van gemaakt. Nee hoor, alles kits hier. Alleen nog niet zwemmen, maar dat had je al begrepen.
Mensen, we gaan aan de koffie. Daar is het wel weer voor. En vaders komt zojuist onder de douche vandaan. Alles weer schoon en fris.
Fijne dag allemaal, ik kom nog wel terug.
zo zonnig is het nu niet, maar de eend geniet wel. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 11 Feb 2026 10:33:14 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Op deze druilerige dag en is ook behoorlijk mistig hier.
Kees ben het helemaal met je eens wat dat betreft,
doe maar gewoon doe je gek genoeg en loop niet overal mee te koop.
Henny zo twee puzzels nog wel is er goed weer om ze te maken
Sibilla wel fijn dat je via app Polar.com op de hoogte blijft.
Onze Kleindochter heeft het ook naar haar zin en wij genieten mee met
foto's vanuit Marokko.
Greet bij jou zal het ook nog wel koud zijn maar jij vermaak je wel
leuke bewerkingen maken ben je een kei in.
straks nog wat fruit en groente halen op de fiets en verder rustig aan.
kleine regenboog vanaf de brug bij Rhenen tijdje geleden.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 11 Feb 2026 10:58:33 Onderwerp: |
|
|
Ik vind alle kritiek en bagger die over Jutta Leerdam wordt uitgestort door de Nederlandse media volkomen onterecht.
Ze is een sportheld en een sterke vrouw, die kiest voor haar eigen weg.
Ze heeft gekozen om niet voor een commercieel schaatsteam te rijden maar met een eigen team, ze is in een door haar aangeboden en betaald privejet van haar sponsor (Kafra Housing) gevlogen naar Milaan en ze heeft geweigerd de pers (die sowieso altijd dezelfde strompzinnige vragen stellen) te woord te staan voor "haar "race" dan heeft ze ook nog een steenrijke Amerikaanse influencer van niet onbesproken gedrag als vriend.
Tsja dan moet je kop wel rollen in Nederland als je zo fier, trots en sterk boven het maaiveld uitsteekt.
Voor mij is ze een sportheld van ongekend hoog niveau en een sterke vrouw die kiest voor haarzelf.
Ze heeft ook nog onderwerpen als menstruatie en eetproblemathiek binnen de sport openhartig bespreekbaar gemaakt, wat binnen de sport weinig gebeurd.
Ze heeft de afgelopen 4 jaar keihard getraind om op deze OS een gouden medaille te halen, daar heeft ze alles voor gedaan en het is haar gelukt op unieke wijze nog wel, door een net gereden oplympisch record van Femke Kok (ook heel erg knap) nog te verbeteren, dat is echt onvoorstelbaar goed.
Dus wat mij betreft: unieke sportheld en sterke vrouw, ik bewonder haar om beiden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 11 Feb 2026 15:41:48 Onderwerp: |
|
|
| Dagmar57 schreef: | Ik vind alle kritiek en bagger die over Jutta Leerdam wordt uitgestort door de Nederlandse media volkomen onterecht.
Dus wat mij betreft: unieke sportheld en sterke vrouw, ik bewonder haar om beiden. |
Ik ben het helemaal met je eens .
Zodra iemand buiten de lijntjes kleurt is de kritiek van de media niet mals .
Jutta werd gisteren door de kranten uitgemaakt als diva , nou dat is ze zeker niet want een diva is een operazangeres met sterallures . Ik ben haar de gouden plak van harte gegund . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 11 Feb 2026 22:20:56 Onderwerp: |
|
|
Henny, het wandkleed is gemaakt, mijn dank ervoor!
Maar de andere puzzel had geen goeie link of zo, kon hem niet maken.
Bijna bedtijd!
Voor iedereen een fijne nachtrust en mooie dromen...😴😴😴 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 11 Feb 2026 22:20:56 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|