| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 12 Feb 2026 09:19:47 Onderwerp: |
|
|
Goedemoren allemaal.
Anky, ik heb de puzzel aan de gan gekregen. je kunt hem nu gewoon uitleggen.
Iets eerder is mij gevraagd hoe het met mijn vriendin gaat. Erg goed. Vorige week ging ze al, voor het eerst, alleen douchen. Hoewel dat wel wat eng was, want ze heeft nog zo'n bak. Zo'n instapdouche, maar alles is goed gegaan.
Haar dochter is wijkverpleegster, of hoe je dat nu noemt. Zij douchte eerder haar moeder, maar ze wlde nu haar dochter verrassen. Dochterlief was erniet zo blij mee. Maar goed, zo zijn moeder en dochter. veel te vroeg al kijken of het kan en juist de dochter voorzichtiger omdat het haar moeder is..
Fietsen op de home trainer gaat ook goed. Alleen mag ze nog niet op de weg fietsen, want als ze valt enzeker op haar geholpen heup... Dus ze moet nog geduld hebben.
Verder, gisteren niets gedaan, zover. Wel hebben wij een nieuw lampje voor in de wc gekocht. Peter had het kapje van het vorige lampje kapotgestoten. Hij was op spinnewebjacht en die lamp net verkeerd aangetikt. Dat kan gebeuren. Goed licht en geen pinnenwebben op de wc. Wat wil je nog meer.
Greet, ik heb nu 64% van het boek gelezen. Ik moet nog 100 bladzijdes. Ik ben vorige week vrijdag begonnen.
Verder niets te melden. Ja, ik wacht op de prikster en vanmiddag komt een man voor een offerte.
Heb allen een fijne dag en als je naar buiten gaat: neem de plu mee
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 12 Feb 2026 09:19:47 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 870 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Feb 2026 17:54:45 Onderwerp: |
|
|
De meningen over onze nationae 'schaatsdiva' verschillen flink, kunnen wel wel zeggen. Haar handel en wandel kun je als nogal onnederlands bestempelen maar wordt Italië veel beter ontvangen, normaler gevonden. Daar heeft ze de schaatsport maar mogelijk ook wereldwijd weer op de kaart gezet. Op zich hou ik wel van controversieel maar de manier waarop ze dat doet is niet mijn ding. Verder eigenlijk maar goed dat meningen verschillen; anders wordt het zo saai.
Ik loop een aantal puzzels achter maar wie wat bewaart heeft wat. Ze lopen niet weg. Ik vind het altijd een welkome afleiding als ik ergens ingespannen mee bezig ben geweest.
Maar weer eens een flinke portie erwtensoep gemaakt. De slowcooker zat na het snij- en hakwerk al behoorlijk vol en na een poos pruttelen zat er een kop op, waardoor ik de portie mar gehalveerd heb. Het werkt het beste als je de pot voor driekwart vult. Nu staat de tweede helft al een paar uurtjes op standje hoog, dus dat is zo meteen klaar. Morgen eten we er natuurlijk ook van, want een dag later is erwtensoep altijd nog lekkerder en verder maar eens kijken of er wat ruimte in de vriezer is. Ik had eigenlijk een grotere slowcooker aanm oeten schaffen maar zo gaat het ook. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 13 Feb 2026 08:20:54 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Ik kom hier even langs om jullie een mooie vrijdag en prettig weekend te wensen .
De wereld is hier weer wit van de sneeuw , dit voor voor de broodnodige variatie
O wat verlang ik er naar om 's morgens onderstaand beeld te zien als ik de gordijnen open doe .

Laatst aangepast door Greet.W op 13 Feb 2026 14:02:56; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Feb 2026 09:58:59 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Greet, ik heb gisteren vaak aan je gedacht, wat het weer betreft. Ik hoop het met je mee.
Overgens, van je foto wil ik zondag wel een puzzel plaatsen. Wie weet geeft je dat een beetje troost.
Gisteren een gesprek gehad over de airco's
6 maart worden ze geplaatst. Kan maar gedaan zijn.
Kees, snert is nooit verkeerd. Zeker met dit weer. Dat gaat er wel in.
Sibille, druk met de uitvaart, vandaag.
Joke, bij jou zit het fietsen er vandaag ook niet in.
Anke, weer een leuk sprookje Leuke sneren naar de politiek.
Dagmar, er komt weer een puzzel aan.

Laatst aangepast door Henny op 13 Feb 2026 13:55:19; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Feb 2026 09:59:55 Onderwerp: |
|
|
Oeps, die is wel groot
Bij de puzzel even opletten |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 13 Feb 2026 12:00:44 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Het kan nog net zo het raam zit er in bij de huiskamer en de zooi opgeruimd op balkon.
Henny dat is zeker een groot plaatje en dus de airco's besteld.
Greet bij jou dus weer sneeuw maar levert wel een prachtige foto op.
Heb weinig tijd nog veel te doen en wens jullie allemaal,
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 00:30:43 Onderwerp: |
|
|
| Het lijkt alsof Postimage zijn werk niet goed doet en het formaat van de foto's niet aanpast een het gangbare forumformaat. Ik heb ze aangepast, ook die van jouw sprookje, Any, met jouw welnemen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 09:52:38 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen
He he eindelijk maar toch is het hier nu volop zon na weken niet zo te zien zijn geweest .
@ Henny
Ja het troost me een beetje dat je een puzzel maakt van mijn foto 😊😊😉
@ Joke
Je hebt het er maar druk mee met de werkzaamheden rond jullie woning .
Hele mooie foto van de koolmees bij het vogelvoer.
Ik wens jullie allemaal een mooie zaterdag .

Laatst aangepast door Greet.W op 14 Feb 2026 10:01:02; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 09:59:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Inderdaad, kees. de Postimage instellingen zagen er ook anders uit. Mooi als jij die instellingen weer goed gekregen hebt. Greet het lag niet aan mij.
Gisteren zijn wij naar koppelmans geweest om een stel dino foto's te schieten voor puzzels. Ik vind dat er wel een paar mooie tussen zitten.
Zoals onze Eftelingboom die weer een rol gekregen heeft.
Nog wat foto's bij Jansen kwekerij, eierboer en apergesboer en winkeltje.
Ook nog een paar bij Het Goed. We zijn bezig geweest.
Kees die soep zal wel gesmaakt hebben.
Dames, geniet van het weekend en, o ja, dit vind ik ook een leuk plaatje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 12:12:59 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
Vandaag Valentijnsdag, ik vind het maar een commercieel "feestje", maar voor een ieder die er aan doet, veel plezier.
Mijn zoon viert vandaag wel Valentijn, want hij en zijn vriendin hebben een relatie gekregen op Valentijnsdag en gaan dat vieren met een etentje, dat is dan wel weer leuk dat de relatie begonnen is op valentijnsdag.
Fijn Greet dat je de zon weer gezien hebt na al die sneeuw en koude dagen.
Gisteren schaatsen gezien, de 10 kilometer mannen, wat leuk was dat voor Jorrit Bergsma dat hij brons kreeg en wat een enorme prestatie om nog zo bij de wereldtop te horen op je 40e.
En bij kunstschaatsen vielen alle topfavorieten bij de mannen, het zijn ook maar mensen bij wie de spanning hoog oploopt.
Vandaag weer veel schaatsen, de 500 meter mannen en de ploegenachtervolging vrouwen en in de avond shorttrack, ik heb weer een heerlijke sportdag voor de tv.
Nu nog even de puzzel van de anjer maken.
Fijne dag nog allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 12:49:23 Onderwerp: |
|
|
Hier schijnt ook volop de zon!
Heerlijk om te zien.
Ik ga straks ook nog even naar buiten,beetje vitamine D opsnuiven...😄
Ja de plaatjes zijn de ene keer heel klein en dan weer groot.
Fijn dat jij dat aan kan passen Kees.
Wij doen ook niet aan Valentijnsdag, maar wie dat wel leuk vindt, gewoon doen!
Fijne dag allemaal. 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 14:20:31 Onderwerp: |
|
|
Ik zie de plaatjes van de anjer en assepoester nog steeds klein. 🤔🤔 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 15:14:15 Onderwerp: |
|
|
Ik kom ook net terug van een wandelingetje in het bos, het is echt heerlijk buiten, fris met een heerlijk zonnetje.
Ik heb de vitamine D weer binnen voor vandaag.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 14 Feb 2026 22:50:14 Onderwerp: |
|
|
Het wordt weer kouder en dan is de kans op helder weer in de winter ook weer wat groter. Altijd goed om dan wat frisse lucht en lichaamsneweging mee te pakken. Dat zal de aanmaak van endorfinen, goed voor je stemming, zeker bevorderen evenals je bloedsomloop en dat is sowieso goed voor je stemming. Ik moet dat veel vaker doen! Stel je op dit moment van de aanmaak van vit. D niet al te veel voor, zeg maar gewoon niets. Daar moet de zon echt een stuk krachtiger voor zijn en alleen je handen en je gelaat zijn zelfs dan veel te weinig huid om iets van betekenis bij te dragen, maar dat wist je natuurlijk ook wel, Dagmar. Ik maakte er altijd geintjes over door met hijab bedekte dames met een vit. D tekort met een bloedserieus gezicht aan te raden om een leuke bikini aan te schaffen en daarin te gaan zonnen. Sommigen keken me dan glazig aan maar bij de meesten viel het kwartje toch wel, hoewel het er in de meeste gevallen op neerkwam om toch maar voor een periode een hoge dosering vit. D voor te schrijven om op te laden. Een tekort komt trouwens ook heel veel voor bij blanke autochtone Nederlanders. Juiste voeding, vooral regelmatig vette vis zoals makreel, sardines, haring, scheelt ook al heel veel en dat bleek bij deze vrouwen een stuk haalbaarder te zijn.
Wat die plaatjes betreft probeer ik dat corrigeren bescheiden te houden. Als ze te groot zijn dan hinderen ze de forumstructuur waardoor je in sommige browsers niet alle functies in beeld hebt. Dan corrigeer ik dat, zoals we eerder hebben besproken. Je kunt achteraf natuurlijk zelf ook iets aan je berichten veranderen maar je mag uiteraard altijd bij me aankloppen, bij voorkeur via pb, want ik zie niet altijd alles (meteen), dus dat werkt het snelste.
Henny, nu herinner ik me dat je het inderdaad weleens over je e-reader gehad hebt. Ik heb nog niet zo lang een Kobo Libra Color aangeschaft. Bij die kleuren moet je je niet al te veel voorstellen maar het is wel een heel handig hulpmiddel bij het accentueren van stukjes tekst en grafiekjes e.d. zijn mbv kleur een stuk duidelijker, bijvoorbeeld. Notities kun je zelfs met handschrift maken, er zit een stylus bij, en die worden feilloos omgezet in 'drukletters'. Ongekende techniek waar ik 20 jaar geleden niet van had kunnen dromen. Maar ook de mogelijkheid om lettergrootte aan te passen is ideaal en er zijn veel meer handige features.Het is geen goedkoop ding maar ik heb hem bij elkaar gespaard bij United Consumers. Voor degenen die niet veel geld uit willen of kunnen uitgeven heeft de Action een een heel leuke e-reader voor €59,95 met de basisfuncties waar je prima mee uit de voeten kunt.
Coppelmans is ws. wereldbekend in Brabant maar hier moeten we het doen met Intratuin, hoewel er natuurlijk wel lokale tuincentra zijn zoals overal. In Soest heb je het Vaarderhoogt waar jaarlijks een enorme kerstmarkt wordt georganiseerd met van alles zo gek als je je kunt bedenken. Uiteraard de bekende kerstkitsch maar ook oude ambachten, kunstenaars en allerlei exotische lekkernijen en eettentjes met alle geurtjes vandien die de sfeer compleet maken en een levende kerststal. Je kunt er een dag doorbrengen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Feb 2026 22:50:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |