50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 204, 205, 206  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 11:12:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Het was zeker een mooie dag gisteren om een wandeling te maken.
is goed voor je lichaam om te blijven bewegen dat merk je wel als je ouder wordt als je lang zit merk je dat aan je benen enz.
Vandaag kan er ook sneeuw vallen we zullen het zien van mij mag het wel weg blijven.

Fijne zondag
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 15 Feb 2026 11:12:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 11:15:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, hier heb jij je geliefde uitzicht Very Happy

Postimages isnog niet zoals het zijn moet, maar de afbeelding wel Very Happy

Puzzel 96 stukjes
Geniet er van Very Happy
https://www.jigidi.com/nl/solve/9r0wtxsl/251-waddenzee-voor-groningen/
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 11:35:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier schijnt de zon nu volop! Very Happy
Dagmar, als ze elkaar op Valentijndag hebben leren kennen moet dat zeker gevierd worden. Zo vieren wij ook altijd dat wij elkaar op de 24ste februari hebben leren kennen. Toen was het carnaval. Die datum blijft toch een bijzondere dag. Ook al vieren wij verder carnaval al lang niet meer.
Een beetje romantiek mag er dan wel zijn. Very Happy

Joke, hetisnu zeker goed weer om naar buiten te gaan. Vit D snuiven. Very Happy

Kees, het is duidelijk dat jij veel meer gebruik maakt van de mogelijkheden die e-raeder dan ik
Ik heb de Kobo Libra. zonder collor. Met collor was er ook nog niet. :lol:Ik gebruik hem alleen voor te lezen en niet voor aantekeningen zoals jij. Duidelijk dat jij een doordachte keuze gemaakt hebt. Top!
Wat ik van de mijne fijn vind is de verlichting en groter en kleiner maken van de letters. Zo ook de lettertype instelling. Dat vindt jij ook een flinke pluspunt.Ik begin nu langzaam toch wel last te krijgen van macula degenratie en dan leest het wel een stuk rustiger.

Sibille, vandaag een rustige dag?
Anke en al de anderen die lezen. Geniet van de dag.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 12:18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

@ Henny
Wat een mooie en leuke foto's heb je gemaakt bij Koppelmans .
Dank je wel voor mijn geliefde uitzicht Smile Smile laat ik nu vanmorgen bijna dezelfde foto heb kunnen maken , iets wat me heel goed gedaan heeft.

@ Joke
Ja Joke het is nog steeds winter , dus winterse omstandigheden kun je nog verwachten .
Prachtige foto van de rietkraag die weerspiegeld is in het spiegelgladde wateroppervlak .

@ Anky en Dagmar
Lekker he om buitenlucht op te snuiven , zal hopen dat jullie dit vandaag weer kunnen doen .

@ Kees
Vandaag ook de buitenlucht in ?

@ Sibilla
Druk ? Veel olympische spelen kijken ?

Ik wens jullie een fijne voortzetting van deze zondag .

De smienten zijn zich aan het verzamelen . De smienten overwinteren hier en verzamelen zich hier op de Eems voor de terugreis naar Scandinavië en Siberië .
Jammer dat ze vertrekken op een tijd die in de nachturen valt .
Als ik 's avonds nog even op het balkon kom en het is stil dan hoor ik ze met hun vrolijke roep : wiéuw’ wiéuw’ wiéuw’.

Op de foto een klein gedeelte van de velen die ik nu zie.

even warm vliegen :
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 12:57:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny leuke foto's van Koppelmans heb je gemaakt.
En de foto van Greet was echt leuk om daar een puzzel van te maken.
Dagmar vast vandaag nog een frisse neus halen.
Greet dat is een prachtige foto's van die smienten die langs vliegen.
Kees en jij ook nog naar buiten is hier -2 gevoel -6
Gisteren stond er weer een treintje bij de Scheepjesfof voor de kinderen.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 14:01:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Henny, de ontmoetingsdag moet je vieren in een relatie.

Leuk de puzzel van Greet, heb hem al gemaakt.

Joke wat een mooie foto van de rietkraag.

Greet, ik had nog nooit gehoord van smienten, ik leer hier nog eens wat Smile

Kees: jahoor ik weet dat je in de winter door de zon geen vitamine D opneemt Smile

gisteren schaatsen gezien op OS, spannend was het en wat een schaatskanon is die Jordan Stolz en bij het shorttrack weer medailles.
Vandaag de 500 meter vrouwen die zal Femke Kok wel winnen wsl, maar vlak onze schaats "diva" Jutta Leerdam niet uit Very Happy

Net gewandeld, maar de wind was erg koud, heb langs de Rijn gelopen en daar vang je veel wind, niet de slimste route met die wind.

Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2026 14:57:00    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal,
Geen sneeuw te zien, al is het wel voorspeld. Gelukkig maar, voor mij hoeft het niet zo nodig meer. De bollen komen al uit de grond, nog even en het is weer lente, geachte cliënte Laughing

Mooi gezicht, die zwerm smienten, Greet. Ze vliegen behoorlijk laag vind ik.

Joke, wat een leuk treintje, dar zou Henny wel een puzzel van kunnen maken.

Henny, dat puzzeltje ga ik zeker maken.

Dagmar, Kees en wie er nog meer binnenkomt: fijne dag voor iedereen.

Onze twee kleinzoons komen vanavond eten, ik heb nog snel wat ijs gehaald bij de supermarkt. Ik was het toetje vergeten. Normaal kom ik op zondag niet in een supermarkt, maar vandaag dus wel.

Het schaatsen is behoorlijk spannend, gisteravond ook weer. Jens van 't Wout heeft goud gehaald, die jongen was zo goed. iedereen ging uit z'n dak, geloof ik. Maar die stomme sportjournalist, Bert Maalderink, ik kan die man wel wurgen met zijn stomme vragen. Ik kan mij daar gruwelijk aan ergeren, al hoort hij dat natuurlijk niet. Wil zegt dat ook steeds: hij hoort je toch niet, maak je niet zo druk. Het zal wel zo moeten maar toch...

Een vriendin ligt voor de zoveelste keer in het ziekenhuis, ze is weer gevallen. Het probleem is dat ze haar daar niet willen houden, ze moet revalideren. Maar waar? Er is weinig plek en haar man is ook niet echt gezond. Die kan haar thuis niet verzorgen. Ze hebben een beetje pech allebei. Hij heeft chronische kanker, waarvoor hij regelmatig naar het ziekenhuis moet. Zij is diabetespatiënt, valt veel en heeft een hartkwaal. Allemaal niet zo fijn voor hen. ik ga dinsdag maar weer op bezoek in het ziekenhuis, het VUMC in Amsterdam. En heb haar man uitgenodigd om een keer bij ons te komen eten. De was doet hij zelf, zegt ie. Hun kat is ook ziek, moet verzorgd worden en het huis is een puinhoop. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten natuurlijk. Maar ja, ik ben 82, ik ga dat niet allemaal meer doen. Daar zou ik trouwens problemen mee krijgen met Wil. Die vindt toch al dat ik teveel regel en doe. Tja, aard van het beestje.

Verder niks te melden. We gaan door met ademhalen en lezen!
groetjes.

soms kan een mens wel wat geluk gebruiken, denk ik.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 09:52:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Het was gisteren zeker mooi open weer. Wat zon doet goed.
Sibille, wat een triest verhaal. Kan er geen thuiszorg naar het stel toe om minstens het huis redelijk schoon te houden?. Daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn anders gaat die man er ook onderdoor. Misschien de huisarts in kennis stellen...

Ik had gisteren mijn boek uit, ni negen dagen. Kruistocht in spijkerbroek 253 pagina's
Aan een ander boek begonnen en in een klap uitgelezen. Very Happy
Dat boek had geen 222 pagina's ', wat ik dacht, maar 22 pagina's
Dat boek heet. Het meisje in de schuur en er was niet veel aan.
Vandaag ga ik beginnen aan De vondeling van Veenhuizen. 257 pagina's. baseerd op waargebeurde verhalen over deNederlandse colonieen in Drente.

Hier heeft het behoorlijk gesneeuwd gisterenavond, maar alles is weer weg. Nu pinkt soms het zonnetje tussen de wolken door. Goed carnavalweer voor wie het wil vieren.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 10:31:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Joke
Wat een leuk treintje . supermooie en kleurrijke foto.

@ Dagmar
Mooi he dat Femke Kok het goud heeft gewonnen op de 500 meter en Jutta Leerdam het zilver .
Het was gisteren niet alleen de wind die het koud maakte maar het was ook waterkou.

@ Sibilla
En nog sneeuw gezien gisteren ? Leuk dat jullie kleinzoons kwamen eten .
Vervelende situatie waar je vriendin en haar man inzitten .

@ Henny
Hou je ook bij hoeveel boeken je per jaar verslind ? Dat zullen er best veel zijn vermoed ik.
Via jou weerpraatje weet ik nu hoe het weer is in het zuiden , op mijn foto is te zien hoe de weersomstandigheden hier nu zijn Smile
Leuk plaatje Laughing heb je hier neer gezet .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hoe het weer is hier in het Noorden :
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 10:47:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet hier schijnt de zon nu vol op en het het is nu 5 graden.
Ik ben nu wel begonnen met het bijhouden van boeken. In Jan waren het er 3. Dan het bik het over boeken met zo'n 380 pagina's. Deze maand heb ik twee boeken uit. Die van 22 pagina's tel ik niet mee Very Happy
Bij In Libelle leest lees ik dat mensen wel drie boeken in een week lezen. Waar die de tijd van halen...
https://www.facebook.com/groups/libelleleest

Maar ik kijk overdag geen tv en ik heb geen handarbeid hobby waar je uren bezig mee kunt zijn.
Helaas ook geen vrijwilligerswerk meer in de trant wat Sibille doet.
Wel een home trainer, maar daar zit je ook geen uren op. Very Happy
Al met al valt het lezen nog al mee, maar ik doe het wel graag.
[list=][/list]
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 11:12:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal!

Ik lees, denk ik, de meeste boeken.
Ik kom makkelijk aan 3 boeken in de week.
Overdag niet, dan ben ik naar mijn werk, maar ik kijk geen tv. 'sAvonds lees ik boeken.
Ik verslind ze eerlijk gezegd..😆😁
Ik lees ongeveer alles, ik lees ook snel.
Op het ogenblik lees ik veel thrillers.
Ik hou ook van historische boeken.
Er ligt nog een boek van 300 bladzijden op me te wachten dat in de gouden eeuw speelt.
Nu het krokusvakantie is lees ik nog wel een boek extra..😆
Van handwerken hou ik ook niet.
Ik vind het heel knap van mensen die zulke mooie dingen haken, breien, borduren, naaien.
Ik heb er geen zin in en ook het geduld er niet voor
Maar lezen kan ik uren volhouden!

Maar nu begint de zon door te komen en ga ik er even op uit.
Als ik terug kom ga ik verder met mijn spannende boek, koffie erbij en een stuk chocola..mmmm 😋

Fijne dag! 🤗
Greet.W

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 11:25:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou bijna jaloers worden op jullie, Henny en Anky , op de hoeveelheid die jullie lezen , waarbij Anky wel de kroon spant.
Tot 2022 las ik ook best veel , 1 tot anderhalf boek per week .
Maar sinds mijn IC opnames is mijn concentratie vermogen waardeloos en doe ik nu over een boek heel lang Crying or Very sad met een beetje lang artikel in de krant heb ik soms al moeite .

@ Anky
Ik wens je een mooie vakantie .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 11:44:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren er even uit geweest voor een paar boodschappen. Veel verder dan een meter of 50-100 kom ik niet, dus dan het nuttige maar het het aangename combineren. Verder e.e.a. wat opgeruimd in huis. Ik kon al een poosje de naaimachine niet vinden. Die bleek in een achterafhoekje te staan met wat dozen ervoor die ik altijd nog eens uit moest zoeken. De inhoud van die dozen heb ik grotendeels getransformeerd tot oud papier. Dat ruimt lekker op. Ik heb nog wat stapeltjes tijdschriften gesorteerd maar die ga ik van de week ook maar in de papiercontainer deponeren want die lees ik toch niet meer. Dan nog kleding sorteren en ook maar eens kritisch oordelen over wat ik ooit nog zal dragen en wat weg kan. Zelfde geldt voor schoenen. De vriend van mijn dochter heeft mijn maat, dwz. de maat voordat mijn voetproblemen zich manifesteerden, dus die kan ik mogelijk blij maken met een paar paren die zelfs nog nooit gedragen zijn. O ja, die naaimachine heb ik nodg om gordijntjes te naaien voor ijn minicamper.

Er ligt hier nog wat sneeuw maar het grootste deel is wel weg. Komende dagen tamelijk zacht winterweer met af en toe wat neerslag. Lijkt me prima geschikt om wat heen en weer te rijden naar de grof vuil inzameling en de kringloopwinkel.

Lezen doe ik vooral non fiction, vandaar die aantekeningen. 'Tien boeken die je gelezen moet hebben' er zijn meerdere van die lijstjes, zag ik) is een van mijn goede voornemens. Honderd durf ik niet aan maar wie weet pak ik de draad na die tien weer op want vroeger las ik makkelijk meerdere boeken per week, ook romans. Ik kijk nu meer films en series op o.a. Netflix en ik volg een aantal vlogs op YT.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 11:54:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Grappig Anky Very Happy
Ik heb ook vlagen van voorkeuren SF, Historisch nu net achter de rug Very Happy Nu even weer plattelands de oorlogsjaren. Maakt niet uit of het de grote oorlog is
De tweede oorlog of de 80 jarige oorlog en al wat er tussen zit.
Kinderboeken van af 15 , 16 vind ik ook wel eens leuk

Greet, wat jammer dat jij je concentratie snel kwijt bent in ook boeken. Dat zal zeker een gemis zijn Crying or Very sad
Kees, ik zie je bericht nu pas
Dus goed opgeruimd. Very Happy
Het kan maar gedaan zijn. Van de week meteen wegbrengen. Dan heb je het maar gehad
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2026 13:40:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedmiddag allemaal,

Zo er wordt hier heel wat gelezen in boeken ja zo heeft ieder zijn hobby Very Happy
Sibilla wat een toestand van je vriendin en haar man je kan toch hulp in schakelen om het huis schoon te maken.
Kees opruimen is op zijn tijd wel nodig en ruimt lekker op.
Hou niet van lezen ben liever buiten op de fiets en de camera gaat altijd mee.
mag ook graag Diamond panting doen als het slecht weer is.

Terug naar boven

Geplaatst: 16 Feb 2026 13:40:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 204, 205, 206  Volgende
Pagina 199 van 206

Ga naar: