50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2026 10:23:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Verdorie, Greet. Dat schiet niet op, zo en ook nog een paar dagen ziekenhuisopname. Crying or Very sad
Dan moet je het goed benauwd hebben gehad.
Ik hoop je weer snel te zien, maar neem wel je tijd.

O ja, Kees, weer een mooi voorjaarsplaatje op de site. Die theepot vond ik ook erg mooi
Vandaag hier veel was, maar dat kan nu mooi lekker buiten drogen. Het wordtvanmiddag 17 graden.
Natuurlijk eerst nog even de puzzel Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 25 Feb 2026 11:41:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 25 Feb 2026 10:23:07    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2026 10:26:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen dino in de buurt?
84 stukjes

https://www.jigidi.com/nl/solve/i7yqpqhe/img-9778-geen-dino-in-de-buurt/
Veel puzzelplezier!
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2026 11:40:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet wat naar dat je weer een longaanval hebt gehad.
Hoop dat je snel weer ietsje opknapt.

Henny: ik ga je puzzel gelijk maken.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2026 17:26:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, wat ontzettend vervelend, net nu het van dat prachtige weer is. Ik hoop dat je heel gauw herstelt.

De credits voor het plaatje op de home pagina zijn voor Klaas. Hij heeft daar een fijne neus voor.

Wat een heerlijk weer vandaag! Je ruikt het voorjaar al en ik hoor en zie soms al wat ganzen, hoog in de lucht. Die kondigen met hun vluchten feilloos het komende voor- en najaar aan.

Vandaag Indische gehaktballetjes met rauwe witlof en aarappelkroketjes. Ik had per ongeluk 500 ipv 300 g gehakt genomen dus heb ik nu een pan vol met balletjes. Maar je kunt ze warm en koud eten en zijn ook heel geschikt als borrelhap, dus die komen wel op maar de helft gaat toch maar in de vriezer.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2026 09:08:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Kees, beter te veel dan tw weinig. Zo te zien weet jij er wel raad mee. Very Happy
Joke, lekker op de fiets er op uit geweest. Wat was het gisteren genieten van de zon. Greet nog rustig aan. Anke aan het werk? Dagmar de puzzel al uitgelegd. Very Happy
Sibille nog druk?
Gisteren twee wasmachines gedraaid en buiten gedroogd in het zonnetje. Was drogen, buiten. Midden in de winter en ook nog even lekker in het zonnetje gezeten. Even vitamine D opsnuiven

Nog even wachten op de prikster en we kunnen weer doen en laten wat we willen.
Geniet van de dag!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2026 10:18:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Kees ja heerlijk gisteren met het zonnetje en lekker gegeten
met Indische gehaktballetjes wat doe je er dan voor kruiden in de gehakt?
en dus wel veel over maar dat komt altijd wel van pas voor later Very Happy
Greet bijkomen doe maar rustig aan hoor.
Sibilla druk met van alles .
Henny ja de was kon gisteren mooi naar buiten en ruikt dan ook fris,
en was lekker om even buiten te zitten in het zonnetje.
leuk plaatje
Gisteren voor het eerst weer lekker stuk gefietst was echt aangenaam.
je ziet al veel krokussen soms een heel bed vol.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2026 10:45:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen

Ja Henny heerlijk de was buiten drogen, was ruikt het lekkerst als het buiten gedroogd is.

Joke ik zie ook al overal krokussen opkomen, dan weet je dat de lente in aantocht is.

Greet: ik hoop dat je een beetje herstelt, misschien helpt het dat je misschien even lekker in het zonnetje kunt genieten.

Vandaag werken en verder niet veel te melden.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2026 18:41:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was heerlijk weer vandaag!
De kleuters even wat langer buiten laten spelen.
Iedereen was vrolijk nu het slechte weer verdwenen is.
En overal zie je krokussen en narcissen bloeien.
Dat gaat supersnel nu.

Henny, ik moet je puzzel nog maken, maar dat ga ik vanavond doen.

Allemaal een fijne avond! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2026 09:55:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze zonovergoten dag.
Wat boffen we weer. Very Happy

Greet, ik heb toch gisteren aan je gedacht. Gaat het al weer beter? Je hoeft niet te antwoorden. We lezen het wel als je meer opgeknapt bent.

Ik denk dat wij allemaal, ieder op zijn manier genoten hebben van gisteren. Wij hebben nog een wandeling gemaakt om de bouwplaatst waar ze pas hele rijen kleine, ouden van dagen woningen gesloopt hebben. Die waren ook wel echt sloopwaardig. Wel jammer van de mooie tuintjes, want daarom alleen liep ik er wel eens om heen.
Nu komen er apartementen van vier etages hoog. Vijf of zes meen ik.Wel worden, gelukkig, oude grote eiken behouden. -zeggen ze- We zullen zien.
Geen foto's van genomen, want ikhad mijn zomerjas aangetrokken en niks omgewisseld met de winter. Zelfs mijn mobiel niet.
Nog even de puzzel plaatsen
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2026 09:57:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, er zijn wel dino's achter haar.

https://www.jigidi.com/nl/solve/8hpokcix/img-9779-nee-hoor/
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2026 10:28:50    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Jeetje Greet, dat is heftig voor je. Ik wens je van harte beterschap

Gelukkig ben je nu weer thuis, goed aansterken hoor!

Ik was gisteren ook vergeten hier te komen, maar ik zie dat jullie de tent hebben geopend. Goed zo! Ook leuker voor Greet, want dit valt weer helemaal niet mee.
Nu even verder lezen. Ik zie in de gauwigheid ook een puzzel, die kan ik straks maken. Later op de dag gaan we nl. naar het Spoorhuis met mijn zus voor de lunch.

Ja Kees, die gehaktballetjes zijn heerlijk. Zo was ook het weer gisteren, zo fijn om weer naar buiten te kunnen in een shirtje, niet met een dikke trui. De bewoners aan de overkant zaten al weer buiten in de zon.

Henny, dat geprik is ook wat. Je bent er nu weer een poosje vanaf, van die dokter dan, maar toch, het blijft steeds terugkomen. En je moet ook nog eens nuchter. Het zal wel moeten voor je gezondheid, maar geweldig is anders.
Het was vast weer gezellig bij je vriendin. De mijne ligt in Mariaoord, daar gaan we morgen even langs. Ze wordt gerevalideerd en krijgt extra bijvoeding, want ze was te streng op dieet gegaan en teveel afgevallen. Dat kunnen de spieren en botten niet verwerken, daardoor kan ze moeilijk staan en al helemaal niet lopen. Verder heeft ze haar stuit zwaar gekneusd, schijnt het. Enfin, we gaan er maar even langs.

Dagmar, ook de was buiten gehangen? Ja, het droogde gisteren lekker buiten. ik heb er vandaag een was in zitten, die moet nog draaien. Ik kijk altijd eerst of de zon schijnt, dan kan ik gebruik maken van de zonnepanelen wat betreft de stroom. Vandaag schijnt dat niet te lukken, het wordt hier grijs, er zal wel een bui vallen.

Ja Joke, het is heerlijk om te fietsen nu. Leuk die gele krokussen, bij mij in de tuin bloeien ze in het paars. Het staat vrolijk, echt begin van lente.

Mensen, ik ga de puzzel maken. De koffie staat naast me, die drink ik even op.
Als ik iemand ben vergeten, neem het me dan niet kwalijk. O, ja, ik zie Anky over het hoofd. Fijn dat je met de kleuters naar buiten kon hè, hebben ze meteen wat vitamines opgesnoven en jij ook. Laughing

Zo, ik ga de puzzel maken. Die nieuwe, de andere heb ik al gemaakt. Ze zijn altijd leuk om te doen.
Mensen, heb het goed vandaag. Er moet nog even gepoetst worden, maar ik heb weinig zin. Heerlijke koffie!

Leuke puzzel!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2026 14:47:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Greet hoop dat het met jou iets beter gaat .
Henny leuke puzzel ga die zo maken.
Sibilla lekker samen lunchen bij het Spoorhui.
Dagmar vandaag vast vrij werk jij in de zorg ?
Anky leuk om met de kleuters naar buiten te gaan.
Kees heb je de gordijntjes al klaar of is er niks van gekomen.
We zitten nu ingebouwd met een wit doek aan de voorkant van de ramen en balkon en
kunnen niet meer naar buiten kijken heel apart is voor de regen
als die komt gaan vast volgende week beginnen met schilderen.

eigen foto's.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2026 22:18:34    Onderwerp: Reageren met citaat

De krokussen willen wel, zeg! Mooi collage Joke.
Die Indische gehaktballetjes zijn makkelijk zelf te maken. Het is wat werk, vooral het draaien maar het loont de moeite. Ih heb een recept gevolgd van Smaakmenutie, een website van twee jonge mannen waarvan er een een Indische achtergrond heeft. Maar ze maken bejhalve oosterse ook veel andere gerechten. Er gaan knoflook, sjalotten, ketjap, sambal, djinten (gemalen komijnzaad), ketoembar (gemalen korianderzaad) en laos door qua kruiderijen. Het beste kun je het recept even bekijken. Kijk uit, want vooral koriander en komijn kunnen gauw overheersen en daar kun je dan beter een beetje minder van nemen dan in de ingrediëntenlijst staat. Recept: Indische gehaktballetjes. Verder sjalotjes, paneermeel, een ei, uiteraard gehakt en wat olie. Zout is denk ik vergeten in het recept maar zou ik zeker wel toevoegen tenzij je helemaal geen zout gewend bent. Ik gebruik gewoon rundergehakt want dat heel magere spul wordt me te droog. Met de sambal kun je natuurlijk spelen om het meer of minder scherp te maken. Met flink wat ketjap manis (ik gebruik graag die van ABC) als saus maak je het recept echt af maar met pindasaus zullen ze ook prima smaken. Ik gebruik ze bij de warme maaltijd maar warm of koud zijn ze vooral geschikt als borrelhap.
De gordijntjes staan even op de lange baan. De eetkamertafel heb ik momenteel in gebruik om van alles te sorteren: weggooien, weggeven, kringloop of verkopen. We eten nu maar even met het bord op schoot, niet mijn voorkeur maar een probleem maken we er niet van.

Laatst aangepast door Kees op 28 Feb 2026 15:09:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2026 10:05:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
De drie zomerse dagen zijn weer over, in februari. Het is hier nu grijs en net niet stromachtig.
Sibille, ik ben nog niet klaar met bloedprikken, hoor. Very Happy
Maandagochtend weer vroeg bloedprikken. nuchter voor de praktijk ondersteuning en prikken voor de trombosedienst. Dat zou eigelijk donderdag moeten, maar daar heb ik over gebeld. Namelijk, dan gaan wij om 12 uur ook uit eten bij de koksschool proeflokaal. Daar hebben ze ook gasten nodig om de boel op te eten. Voor een klein bedrag kun je dan daar eten . wel van te voren reserveren.
Dan gaat het bloedprikken niet, thuis.
Met moeite en gedoe kon dat de maandag ook.
Dan nog eind van de maand een keer bloedprikken en dan ben ik, wat dokters betreft, er weer minstens drie maanden van af. . Laughing

Nou, kees, bij jou kom je ook van de honger niett om. Lekker, hoor.
Joke, gisteren ook weer gefietst?
Dagmar, nog iets gedaan.
Ankie, weer genoten van dat klein grit. Buiten in de zon. Nu is dat weer voor even afgelopen en komt de regen weer.

Greet, knap je al wat op?

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2026 12:02:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen

Hier ook druilweer, maar volgende week wordt het weer zonniger zag ik.

Joke: ja ik werk in de zorg

Gisteren op bezoek geweest in hospice, geweldig dat dit soort zorg bestaat.

Greet ik hoop voor je dat je je al wat beter voelt.

Zo even weekendboodschappen doen en verder niks op het programma dit weekend.
Terug naar boven

Geplaatst: 28 Feb 2026 12:02:03    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205  Volgende
Pagina 203 van 205

Ga naar: