50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Moreel purisme
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Willemijn

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2026 15:23:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas schreef:
Het schaatsen vormt maar 10% van haar inkomen, dat ze dus van 2 naar 8 miljoen volgers gaat dankzij haar verbintenis met Jake Paul betekent dat ze nu heel wat meer cashen kan, en inderdaad dat MAGA uithangbord profiteert daar ook weer van, kan hij Trump weer mee steunen mocht die dat nodig hebben straks bij zijn afzetting en de vele advocaten die hij zal moeten betalen

en please Dagmar probeer eens het hele plaatje te vatten ipv steeds een klein dingetje eruit te pakken om dat allereerst verkeerd te interpreteren en daar dan weer een zijspoor van te maken.

Voor mij zet ik hier nu echt een dikke punt achter .

Leerdam was al miljonair vóór ze Jake Paul leerde kennen, dóór haar social media accounts. Zij beheerste het spelletje dus al. En "profiteren"van een rijke partner gaat bij de meeste stellen vanzelf. Als jij de loterij wint en uitgebreid uit eten gaat verwacht je ook niet van je partner dat zij naar de FEBO gaat, toch? Ja, ze laat aan haar volgers zien hoe haar leven eruitziet. Dat willen haar volgers ook zien, maar politiek ken ik geen enkel uitspraak van haar. Ze heeft een rijke vent en leeft een luxe leventje, als ze even niet traint. Wat afweek van het typische "MAGA vrouwtje" was dat zij, vanwege haar trainingen en voorbereiding op de Spelen niét aanwezig was bij zijn bokswedstrijd en hij er wél was bij haar schaatswedstrijd. Zo erg onderdanig is ze blijkbaar niet.
Maar goed, jij ziet haar als de partner van Jake Paul die toevallig ook schaatster is, ik zie haar als schaatster die daarnaast ook nog verloofd is met Jake Paul. De laatste vind ik een absoluut weerzinwekkend persoon, maar niét omdat hij verloofd is met Leerdam.
En als jij denkt dat Leerdam zich door haar relatie laat beinvloeden door de denkbeelden van Jake Paul, waarom denk je dan niet dat Jake Paul zich door zijn relatie met Leerdam laat beinvloeden? Misschien toch omdat vrouwen emotioneel "zwakker "zijn?

Ik concludeer dat we het niet eens zijn en dat is prima.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 27 Feb 2026 15:23:31    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2026 06:03:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het nogal kort door de bocht om kritiek op de keuzes van Jutta Leerdam als antifeminisme te bestempelen. Voor de goede orde is het niet uiten van kritiek evengoed een keuze als over iets wel je mond opendoen, laat staan je steun betuigen door je aanwezigheid. Juist omdat Jutta beschouwd kan worden als een uitermate zelfstandige (zaken)vrouw is ze volledig verantwoordelijk voor haar handel en wandel en dat geldt niet alleen voor haar schaatscarriere maar evengoed voor haar activiteiten op social media en de support die ze Jake Paul biedt.

Het gaat hier om een publiek figuur. Ze maakt bepaald geen geheim van haar verbintenis met een man die openlijk campagne voert voor Donald Trump, die meer dan flirt met autoritaire retoriek en een partij steunt die systematisch rechten van minderheden en vrouwen onder druk zet. Dat zijn feiten, geen onbetekenende kleinigheidjes.Met vijf miljoen volgers is haar relatie een in het oog springend onderdeel van haar publieke imago.

Het is heel goed mogelijk dat ze zich niettemin laat verblinden maar niemand maakt me wijs dat er dan niemand in haar omgeving is die haar daarvoor waarschuwt, wat haar onverkort verantwoordelijk maakt voor haar handelen. Door zichzelf publiekelijk te verbinden aan iemand die actief een beweging ondersteunt die vrouwenrechten terugdraait en migranten ontmenselijkt, dan maak je mij niet wijs dat ze die denkbeelden niet tenminste grotendeels onderschrijft.

Het tegenstrijdige in dat hele debat is dat ze enerzijds nadrukkelijk wordt bestempeld als zelfstandig, sterk en onafhankelijk, terwijl ze anderzijds volledig los zou moeten staan van de politieke implicaties van haar partnerkeuze. Volledige autonomie, die ze claimt gaat niet samen met het afwijzen van elke maatschappelijke reflectie.

Natuurlijk zijn relaties persoonlijk. Publieke relaties van publieke personen functioneren als statement, zeker als de partner zijn politieke voorkeuren luid en duidelijk etaleert. Jake Paul is geen apolitieke sporter die per ongeluk in een campagnefoto is beland. Hij presenteert zich actief als fanatiek Trump-aanhanger.

Feminisme betekent in mijn ogen dat vrouwen juist niet gevrijwaard moeten worden van politieke kritiek wat ik in dit debat (niet beperkt tot dit forum) wel zie gebeuren. Wat zit daarachter? Angst voor ongelijkheid? Gelijke behandeling betekent toch gelijke aanspreekbaarheid?
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2026 10:05:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:

Feminisme betekent in mijn ogen dat vrouwen juist niet gevrijwaard moeten worden van politieke kritiek wat ik in dit debat (niet beperkt tot dit forum) wel zie gebeuren. Wat zit daarachter? Angst voor ongelijkheid? Gelijke behandeling betekent toch gelijke aanspreekbaarheid?

Feminisme betekent voor mij dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor eigen gedrag en standpunten, niet voor die van hun partner.

En zolang Leerdam niet zelf politiek haar mening geeft, zowel over haarzelf of over die van haar partner mag je haar daar niet op af rekenen.

Jij bent toch ook niet verantwoordelijk voor de politieke denkbeelden van je partner?
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2026 11:13:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Kees schreef:

Feminisme betekent voor mij dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor eigen gedrag en standpunten, niet voor die van hun partner.

En zolang Leerdam niet zelf politiek haar mening geeft, zowel over haarzelf of over die van haar partner mag je haar daar niet op af rekenen.

Jij bent toch ook niet verantwoordelijk voor de politieke denkbeelden van je partner?

Exact!
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2026 13:27:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik ga mee in de polonaise met dagmar voorop. Dus eens!
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2026 23:57:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Feminisme betekent voor mij dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor eigen gedrag en standpunten

Dat is precies waar ik het over heb, Jutta Leerdams eigen verantwoordelijkheid, doe en daar sta ik niet alleen in.
Citaat:

Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat Jutta leerdam zich conformeert aan het gedrag en de denkbeelden van haar partner.

Ik kan dus concluderen dat volgens jullie kritiek op het conformisme van Jutta Leerdam met de uiterst verwerpelijke denkbeelden van haar zakelijke en persoonlijke partner niet gepast is omdat ze een zeer succesvolle sportfiguur, en een zelfstandige vrouw is. Ik hou er maar over op want argumenten raken langzamerhand ondergesneeuwd.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 2 Mrt 2026 11:01:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:
Dagmar57 schreef:
Feminisme betekent voor mij dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor eigen gedrag en standpunten

Dat is precies waar ik het over heb, Jutta Leerdams eigen verantwoordelijkheid, doe en daar sta ik niet alleen in.
Dat is precies waar het om gaat, de eigen verantwoordelijkheid van Leerdam voor zichzelf en haar eigen standpunten en dat zij niet verantwoordelijk is voor de standpunten van haar partner.
En inderdaad, daar zijn de meningen over verdeeld.
Mij maakt het niets uit hoe een ander daar over denkt en mij daar wel of niet in steunt, ik ga alleen voor mijn eigen mening.

Citaat:

Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat Jutta leerdam zich conformeert aan het gedrag en de denkbeelden van haar partner.
Dus iedereen die een relatie heeft conformeert zich aan de partner volgens jou begrijp ik dat goed?
Of alleen mensen die een partner hebben die er denkbeelden op na houden die niet welgevallig zijn voor onze eigen denkbeelden?
Ik heb Leerdam nog nooit een racistische of vrouwonvriendelijk uitlating horen doen of dat zij een aanhanger zou zijn van Trump, dus voorlopig lijkt het er niet op dat zij zich conformeert aan zijn denkbeelden.
.

Ik kan dus concluderen dat volgens jullie kritiek op het conformisme van Jutta Leerdam met de uiterst verwerpelijke denkbeelden van haar zakelijke en persoonlijke partner niet gepast is omdat ze een zeer succesvolle sportfiguur, en een zelfstandige vrouw is. Ik hou er maar over op want argumenten raken langzamerhand ondergesneeuwd
Nee het gaat er om dat ik er niet van uit ga, tot het tegendeel bewezen is, dat zij zich conformeert aan haar partner.
Ik vind ook niet dat als je een relatie hebt, je je vanzelfsprekend conformeert aan de denkbeelden van de partner.
We hebben dus een verschil van mening en argument en dat is prima, we hoeven het ook niet eens te zijn.

Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 2 Mrt 2026 12:59:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk ook dat we niet dichter bijelkaar komen op dit onderwerp. Prima.
Ik zie dat Leerdam verschijnt op de feestjes waar Paul ook verschijnt. Daar lopen niet allemaal frisse types rond, maar conformeer je je dan aan hun ideeën? Is het in een relatie niet vrij normaal dat je met je partner op een feestje verschijnt? Betekent het dan ook dat Jake Paul zich conformeert aan de schaatswereld als hij haar vergezelt bij een wedstrijd? Daar hoor ik nou niemand over. Kennelijk is een man niet zo zwak als een vrouw als het gaat om meningen, is dat het?
Ik ging ook met mijn man mee naar feestjes van zijn voetbalclub en hij met mij naar feestjes van mijn werk. Kun je daaruit concluderen dat we het over alles eens zijn?
Ja de wereld van Jake Paul is dat van heel veel geld, blingbling etc. Ze geniet daar vast wel van en als je verloofde reist met zijn privéjet ga je mee en boek je geen toeristenklasse bij EasyJet.
Maar niemand komt met een uitspraak van Leerdam zelf die bewijst dat zij MAGA ondersteunt. Tot dat gebeurt bijft het bij verdachtmakingen en veronderstellingen. Ik houd me liever bij de feiten. Veranderen die dan ben ik de eerste om die te erkennen.
En nu ben ik ook wel klaar met dit onderwerp.

Laatst aangepast door Willemijn op 2 Mrt 2026 20:48:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 2 Mrt 2026 13:28:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Wanneer iemand in de jaren 30-40 bij een nsb-er introk en zich graag in diens kringen ophield zei dat ook volstrekt niets over de eigen ideeën sympathieën en opvattingen van die persoon en kon je deze derhalve moeilijk iets aanrekenen, zeker niet wanneer het een zeer invloedrijke super populaire Nederlander betrof, en ja MAGA - niet MEGA, foei- vind ik heel goed met de NSB te vergelijken
Terug naar boven
Willemijn

BerichtGeplaatst: 2 Mrt 2026 20:50:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas schreef:
Wanneer iemand in de jaren 30-40 bij een nsb-er introk en zich graag in diens kringen ophield zei dat ook volstrekt niets over de eigen ideeën sympathieën en opvattingen van die persoon en kon je deze derhalve moeilijk iets aanrekenen, zeker niet wanneer het een zeer invloedrijke super populaire Nederlander betrof, en ja MAGA - niet MEGA, foei- vind ik heel goed met de NSB te vergelijken

Sorry, mijn telefoon wist het beter. Gewijzigd ( foei...serieus???)
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: