50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 210, 211, 212, 213, 214  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2026 11:30:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny: je bent er maar druk mee om alles te organiseren rondom het feestje van WebTales.

Sibilla: fijn weer van je te horen, jij bent ook een bezig bijtje lees ik wel

Kees: je caddy al bijna klaar voor een uitstapje?

Anky: weer druk aan het werk op school vermoed ik

Greet: ben je alweer helemaal opgeknapt van je longaanval of duurt herstel je inmiddels te lang?

Joke: heerlijk al je foto's van het ontluikende voorjaar.

Ik heb de belastingaangifte begin maart al verstuurd, als het goed is krijg ik een leuk centje terug.

Grappig toch dat al die pensionada's zo druk zijn, ik lees hier in elk geval weinig geraniumtypes Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 17 Mrt 2026 11:30:30    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2026 16:30:26    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoi, ben ik weer.
De aangifte van mijn schoonzus en zwager is nu ook klaar. En van nog zowat anderen ook.
Ik heb vanmiddag het theerondje gedaan, ingevallen voor een zieke vrijwilligster. Morgen ook. Er allen steeds meer naasten om, merk ik. Of ze worden ziek, belanden in het ziekenhuis of de revalidatie, ze overlijden, dat ook. Zelf zijn we nog redelijk gezond (even afkloppen), maar ja, de ouderdom gaat ook tellen merk ik. Gisteravond hadden we het er, tijdens de repetitiepauze, ook nog over. Ik hoef geen 100 te worden, maar als alles om je heen wegvalt, kan ik me voorstellen dat het leven niet zo leuk meer is. Voorlopig is het dat voor ons nog wel, gelukkig. Vanavond komt een vriend eten, zijn vrouw ligt op de revalidatieafdeling van Mariaoord. Donderdag komt onze zoon over, die heeft vrijdag ene reünie van zijn oude lagere school. Vieren we in het weekend meteen zijn verjaardag, al is die al 10 dagen gelden geweest.

Ik heb van iedereen wat gelezen. Dagmar, ik denk aan je, jouw zoon is al weer 2 jaar weg en nu ook je vriendin. De knuffels heb je al gehad, denk die van mij er maar bij.
Henny, ik ga straks je puzzels maken. Ik lees dat je nu voorlopig de laatste prik hebt gehad.
Leuk van dat Web Tale. Ja, Ine was daar ook lid van, dat weet ik nog.
Anky, ik lees je sprookjes wel hoor, en ik ou ook van veel lezen. Zo'n vrije dag heeft mijn dochter ook, echt ene cadeautje voor jullie. Even geen kindjes. Is ook wel eens lekker, lijkt me.
Joke, die bloesem op de foto laat me sterk naar het voorjaar verlangen. Eigenlijk is dat er al, ook hier in de tuin begint van alles te bloeien.

Kees, je caddy is vast al weer up to date, klaar om er op uit te trekken?

Ik geloof dat ik nog niet de helft heb gelezen, maar weet dat ik jullie allemaal in miijn hart heb gesloten. Het is hier nogal druk momenteel, nee we zitten absoluut niet achter de geraniums. Laughing

Zaterdagavond hebben we het 60-jarig jubileum gevierd van een van onze zangeressen van het H.Hartkoor. Was ook heel leuk, ze was totaal verrast, wist echt van niks. Wil hield een praatje na de viering en gaf har de Willibrordplaquette. Dat is de gewoonte na zoveel jaar. We hebben nog een jubilaresse, maar die kon er niet bij aanwezig zijn, haar man is erg ziek en ze wil hem niet zo lang alleen laten. Dus gaan we daar deze week even langs.
Mijn zwager ligt ook nog steeds in het ziekenhuis, een andere zwager is zozo, het gaat hard allemaal. Maar jaaa, we zijn op leeftijd hè, dan kun je dat verwachten.

Nou, ik ga er van tussen. Morgenmiddag kom ik wel weer terug, na drieën denk ik. Voor die tijd is het : zwemmen, helpen aan de overkant en ook het theerondje aan de overkant.
Heb het goed jullie, hou elkaar goed bezig.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2026 17:22:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Een paar dagen gehad dat er niet zo gek veel uit mijn vingers kwam. Dat heb ik al jaren maar sinds ik daadwerkelijk met pensioen ben ontbreekt een belangrijke externe prikkel om dat te doorbreken. Noem het een 'man's cave' syndroom of iets dergelijks, want ik blijf altijd wel het nieuws volgen en ook hier lees ik mee maar doe-dingen staan dan een paar dagen op een laag pitje, zelfs eten koken. Ik ben dan wel blij met de koelkast en de vriezer waar ik altijd nog wel een maaltijd kant en klaar uit kan halen. Vaste routines, aangegane verplichtingen en een partner die een beroep op je doet zijn dan best belangrijk. Ik reageer de volgende keer weer op jullie persoonlijke verhalen en dan neem ik ook wel mee wat ik tnt las.

Voor de Caddy heb ik deze week nog een afspraak om de opties voor het aanpassen van het bed te bespreken. Ik wil dat het in de slaapstand kan blijven als ik rij, om zowel voor als na het slapen een ombouwsessie te voorkomen. Ik reis er toch alleen mee, dus ik heb het rijk alleen in die zeer beperkte ruimte. Op het programma staan in de eerste plaats raambedekkingen van o.a. radiatorfolie voor verduistering en zonwering. De gordijntjes zijn zeker niet van de baan. Die zijn, eenmaal aangebracht, handiger en gezelliger maar kunnen met die radiatorfolie gecombineerd worden bij felle zon en isoleren omgekeerd gebruikt ook tegen de koude. Ik had al raamfolie aan laten brengen, uv-werend waardoor het interieur een stuk koeler bijft als de zon op de auto staat. Het weer helpt overigens wel om er weer wat meer zin in te krijgen.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2026 19:25:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was vanmorgen koud op de fiets, maar vanmiddag scheen de zon flink en werd het best wel lekker.
Kleuters hebben trouwens geen last van de kou hoor. Als we buiten spelen zijn ze constant in beweging.
Kees dat is toch fijn als er geen druk meer achter staat. Je kunt alles in je eigen tempo doen.
Sibilla, als ik lees wat er allemaal gedaan wordt door jullie geloof ik niet dat er iemand achter de geraniums zit..😆😁
Ik moet de belastingaangifte nog doen, doe ik ook altijd zelf, maar ik heb nog even de tijd.

Fijne avond allemaal! 🤗
joke

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 10:20:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Sibilla zo jij ben echt een bezig bijtje met van alles en ja de belasting
daar ben je ook druk mee en denk dat we allemaal hier niet achter de geraniums bijven zitten Laughing
een mooie bosje tulpen heb je op het tafeltje staan.
Greet hoe gaat het met jou is de mogelijkheid om al zelf een stukje te fietsen.
Henny is toch gelukt om het feestje van WebTales te organisen nu nog iets van
pizza restaurant om het af te sluiten.
Kees je ben nog wel even bezig met je Caddy om er op uit te gaan alles op zijn tijd hoor.
Hier zijn de schilders bezig met schuren en de ramen in de grondverf te zetten.

allemaal kleine kaasjes in het dorp staan buiten bij de kaasboer.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 13:18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Ik ben wat later omdat ik eerst even mijn burgerpicht ben gaan vervullen. Plicht is het niet meer, maar ik vind dat ale je niet stemt je ook geen recht van klagen hebt. Door te stemmen heb je minstens aangegeven wat je instelling is en waar je voor staat.
Maar, goed dat is mijn ersoonlijke mening Very Happy

Sibille, was het maar waar dat ik niet meer geprikt moet worden. Nu was de uitslag goed van de bloedverdunners en daarom over 14 dagen weer prikken.
Ik denk dat het dan weer iets te hoog is omdat ik dan 1 pilletje in twee weken te veel slik.Zo nauw komt dat, maar we zullen zien. Very Happy
Onze belasting is ook al weg. We krijgen aardig terug. Daar kunnen wij weer een weekje vakantie voor boeken Razz

Joke, jullie zitten nog lang in de renovatie van die blok. Gelukkig gaat het nu de warme kant op van het weer. Dan zijn ramen open niet zo erg als het koud is.
Die kaasjes.... Jamm, Jammie Laughing

Anky kinderen hebben zeker veel minder last van koude. Buiten het veel spelen en bewegen hebben ze vaak ook nog genoeg puppievet wat e warm houdt. Very Happy

Fijn Greet dat je weer vooruit kunt en het weer beter voor je is.

Kees, je krijg weer zin in je autootje. Het kriebelt weer Very Happy

O ja, morgenvroeg moet ik naar de oogarts. Daar druppelen zeltijd de ogen, dus als ik een dagje er niet ben.
Leuk plaatje voor bij teruggave belasting
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 13:23:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel.
88 stukjes
Je zou zo aan schuiven

https://www.jigidi.com/nl/solve/ccmpb2rm/img-9806-die-kok-mistaat-niet-in-een-resaurant/
Veel puzzelplezier! Very Happy
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 16:08:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels hebben wij ook gestemd. Deze keer twee vakjes rood maken, eerst die van de partij en onder nummer nog een bij de kandidaat van die partij. Je moet je dus eerst even oriënteren maar de kandisatenlijst hangt onder handbereik bij het stemhokje. En anders doe je gewoon nummer één, zials veel mensen toch al deden. Ik vind het jammer dat zoveel mensen geen gebruik van hun stemrecht maken. Natuurlijk, het is maar één stem van die vele duizenden maar die kan bijvoorbeeld wel net de doorslag geven. Ik vind ook dat je niet moet zeuren als je niet stemt. Roerend mee eens, zeker omdat in de meeste gemeentes de keuze varieert van links tot (extreem)rechts.

Het was lekker om even buiten te zijn. Naast stemmen, autootje door de wasserette gehaald en wat boodschapjes gedaan. Het wordt vandaag macaroni op zijn Italiaans, dus met een gehaktsaus. Op verse tomaten heb ik neits tegen maar daar zit me veel te weinig smaak aan, dus gebruik ik puree en vaak een sugo of passata en daarbij een mix van zeer fijngehakte bleekselderij, wortel en ui, uiteraard naast wat kruiden en specerijen en zelfgeraspte Parmezaanse om het af te maken.

Echt warm is het niet maar het is droog en lekker zonnig, en dat zou voorlopig zo blijven, zij het met af en toe wat bewolking. Helemaal prima voor half maart. Een trui, vest of of jack is nog geen overbodige luxe maar uit de wind en in de zon zelfs aan de warme kant. Heerlijk!

Belastingaangifte ga ik een dezer dagen ook eens invullen. Ik weet nog niet wat het netto rusultaat zal zijn maar we hebben vorig jaar een consistent inkomen gehad met alleen wat ziketekosten als aftrekposten, dus ik denk dat we ongeveer quitte zullen spelen deze keer.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 16:31:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ook het stemmen al achter de rug, ben benieuwd naar de uiteindelijke opkomst.

Gisteren halve dag in het ziekenhuis gezeten met zoonlief, hij had bij het eten op zijn woongroep een sateprikkertje in zijn geheel ingeslikt, dus voor de zekerheid een kijkoperatie. Niks gevonden, dus eind goed al goed.
Zo maak je nog eens wat mee Very Happy

Dus vandaag heb ik een rustdag, lekker niks doen, boekje lezen, lekker in het zonnetje naar de stembus etc.

Leuke foto Joke van al die kazen.

Fijne avond allemaal.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 16:43:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

Dagmar schreef : Greet: ben je alweer helemaal opgeknapt van je longaanval of duurt herstel je inmiddels te lang?

Joke schreef : Greet hoe gaat het met jou is de mogelijkheid om al zelf een stukje te fietsen.

Uit ervaringen opgedaan door eerdere longaanvallen weet ik dat het wel een week of 6 duurt voordat ik er weer helemaal van hersteld ben .
Ik merk gelukkig wel dat het per dag een beetje beter wordt . Ik weet wat mijn grenzen zijn en als ik daarover heen ga , heb ik er later spijt van , dus altijd maar luisteren naar m'n lichaam .

Ik ben vanmiddag wel zelf op de fiets ( 800 meter heen en 800 meter terug ) naar het stembureau geweest.

@ Henny
Sterkte morgen bij de oogarts .

@ Joke
Supermooie en leuke foto van de kaasjes .

@ Kees
Hier hadden we nog niet de nieuwe stembiljetten .

Ik wens jullie een fijne avond

Foto : Kerspruim

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 11:43:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Dagmar, dat is schrikken. Shocked Is die prikker nog gevonden en heeft je zoon er geen erstige dingen van overgehouden?

Ik ben terug van het ziekenhuis en ben toch een beetje onthuts. Ik weet dat ik in de loop van tijd de kans liep om spuiten in mijn oog te krijgen maar zo snel Shocked
Mijn linker oog is sterk achteruit gegaan. Macula degeneratie .
Dat merkte ik zelf al, mede dat ik veel typfouten maak en steeds moeilijker lees.
Nu wil zij zo snel mogelijk met een serie van spuiten in het oog beginnen. De eerste dinsdagmorgen. En dan nog drie weken achter elkaar een.
Ik was zo onthutst dat ik waarschijnlijk mijn brlilenkoker met mijn gewone bril bij de balie heb laten liggen. Toen ik mijn gewone bril wisselde met een zonnebril, want met die druppels in mijn ogen kun je niet goed fel licht verdragen. Peter is nu terug naar het ziekenhuis om (hopenlijk) mijn bril op te halen.
Dat was het even.
Bril weer gevonden
Hij lag nog bij de balie en Peter heeft hem weer opgehaald Smile
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 14:47:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Dagmar
Ik had je bericht van gisteren gemist .
Gelukkig is het goed afgelopen het doorslikken van een prikkertje , maar het zal wel even spannend geweest zijn vermoed ik .
Geniet van je rustdag .

@ Henny
Dat je even onthutst was kan ik me wel voorstellen maar fijn dat ze zo snel met de behandeling beginnen . En lag je bril nog op Peter te wachten ?
Sterkte voor de komende tijd.

Foto : Anemone Blanda , Nederlandse naam is Blauwe anemoon . Beetje apart de Nederlandse naam want ze zijn er ook in de kleuren wit en roze.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 16:02:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Dagmar zo dat is niet mis een prikkertje door geslikt door je zoon
Maar gelukkig goed afgelopen .
Henny daar zal je zeker wel van geschrokken zijn dat het oog
zo snel achteruit is gegaan en je krijg dus spuiten in je oog.
En de bril weer gevonden sterkte ermee.
Greet ja naar je lichaam luisteren is echt belangrijk
En prachtige foto's van de kerstpruim en de blauwe anemoon .
Zo 2 uurtjes gefietst was heerlijk buiten en niet te veel wind.

]
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 16:57:43    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

O jongens, wat zijn jullie weer goed bezig. met z'n allen.
Ik heb dezer dagen zo weinig tijd om hier te zijn, er komt hier van alles op ons af.
Familie en vrienden in ziekenhuizen dan wel verpleeg/revalidatie, bezoek aan een zangcollega, die een Willibrordplaquette heeft gekregen omdat ze 60 jaar koorlid is. Dat heeft een andere ook al gehad, zaterdagavond. Deze kon daar niet bij zijn, haar man is helemaal niet in orde, ze durft hem niet alleen te laten.
Mijn strijkbout was niet meer te ontkalken en de strijkhoes was daardoor ook niet meer bruikbaar. Dus op naar Mijdrecht voor allebei nieuw. Bij de Hema. Straks komt onze zoon, hij gaat morgen naar die reünie en wil dan vast een overhemd strijken. Dat kan nu met een nieuwe bout en een nieuwe hoes.
Sorry mensen, ik heb weinig tijd, ook vandaag. Morgen lees ik alles terug en dan maak ik ook de puzzel.
Voor nu: fijne avond, heb het goed met elkaar.Very Happy
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 19:38:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Was weer een prachtige dag vandaag!
Henny, heb je al eens eerder zo'n injectie in je oog gehad?
Ik ken iemand die hetzelfde had als jij, die heeft ook injecties in zijn oog gehad.
Nu gaat het goed, dus wel fijn om te weten dat het helpt.
Ik vind het zo knap wat ze tegenwoordig kunnen.
Net als een staaroperatie, ze geven iemand gewoon nieuwe ogen!
Sibilla, jij bent ook behoorlijk druk.
Maar beter druk dan niets te doen.
Er kwamen weer prachtige foto's langs!

Fijne avond allemaal! 🤗

Geplaatst: 19 Mrt 2026 19:38:59    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 210, 211, 212, 213, 214  Volgende
Pagina 211 van 214

Ga naar: