|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Greet

|
Geplaatst: 29 Mrt 2026 08:55:12 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze (althans hier ) zonnige morgen .
Ik wens jullie een fijne zondag .
Foto : geknotte knotwilg begroeid met mos en eikvaren
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 29 Mrt 2026 08:55:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 29 Mrt 2026 10:37:31 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze Paaszondag. Palmpasen.
Sibille zeker druk in de kerk nu,
Op je vraag antwoordt te geven. Mijn blouse is een beetje pastel zacht groenig getint.
Annneke van de kledingzaak waar ik altijd koop, zag mij bij de kassa bij Jumbo staan. Hield meteen die blouse omhoog en riep. "Deze is iets voor jou. Maar 15 euro!"
En zo geschiedde
Zij weet mijn smaak en mijn maat. Daarom hangt ze vaak voor mij iets achter als ze een koopje heeft. Ik koop al mijn kleding bij haar.Ik kan ook gewoon dingen bij haar bestellen
Op FB
https://www.facebook.com/watch/?v=191198162899632
Greet, wat een mooie knotwilg. Je weet zeker nu wel wat je binnenkort kunt verwachten
Dames en heer. Ik weet zo snel niets meer te vertellen, maar ik heb wel, vind ik zelf, een leuke puzzel. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 29 Mrt 2026 10:55:15 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen ,
Henny dat is dan niet duur voor een blouse en heeft keus genoeg
even gekeken naar de link
Greet een prachtige knotwilg zo langs de waterkant.
Kees zo best veel zegels zo te zien
Al een uurtje wezen wandelen was heerlijk buiten in het zonnetje.
Fijne zondag allemaal |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 29 Mrt 2026 14:23:25 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goedemiddag allemaal.
Greet, die geknotte wilg, een plaatje. Zo zie je ze bij ons langs de Molmweg, leuk om te wandelen. Ze worden hier om en om geknot, zodat er nog wat groen overblijft om onderdoor te lopen.
Henny, die blouse is niet duur zeg. En een mooie kleur, echt lente. Leuk dat die kassamedewerkter hem voor je apart had gehouden.
Joke, lekker weer om te wandelen.
Zelf ben ik nog niet buiten geweest. ga dadelijk mijn zoon ophalen van Breukelen Station. Wil is naar Warmond voor een Shantyfestival. Meestal ga ik mee, maar dat kon nu niet. Zoonlief moest opgehaald worden, er rijden op zondag bij ons maar weinig bussen en om die tijd al helemaal niet. Een taxi is dan een dure grap, moeders haalt de zoon wel even op en kon dus niet mee.
Voor vanavond heb ik asperges schoongemaakt, gebakken krieltjes erbij (bistro) en schouderkarbonades. Er is ook nog kippensoep voor de liefhebbers.
Verder niet veel te vertellen, ik heb nog tijd voor de puzzel.
Goede zondag verder.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 901 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 29 Mrt 2026 17:39:46 Onderwerp: |
|
|
Joke, wat is dat voor bloesem? Lijkt op kersenbloesem of iets uit die familie? In fruitgebieden wordt er gesproeid ivm mogelijke nachtvorst, om die bloesem tegen bevriezen te beschermen.
Greet, die knotwilg is fotegeniek maar is zo te zien wel overleden, gezien alle begroeisels, waar zo'n dode boom een waar paradijs voor is, en ook voor insecten en vogels. Mooi laten staan dus, als niemand er echt last van heeft!
Sibilla (is het nou met een a of met een e?), lekker hoor, asperges. Ik zag ze ook al in de winkel liggen maar ik heb de koelkast nog vol, dus komt wel als die leeggeteten is. Ik maak ze meestal heel klassiek met boter, hardgekookt en en krieltjes maar ik probeer ook weleens varianten in de oven e.d.
Nou, de AH-zegeltjes zijn nu allemaal ingeleverd, dus dat betekent een obsessie minder en dus ook een betere nachtrust. Meteen ook maar 21 volle boekjes bij de Jumbo ingeleverd. Wat ik nu nog over heb aan nog niet ingeplakte Jumbo- en Pluszegeltjes is te overzien. Alles bij elkaar heb ik de afgelopen week voor € 2232,- ingeleverd, dus kun je nagaan hoeveel zegeltjes dat geweest moeten zijn, Nou ja, die van Hoogvliet, iets minder dan de helft van dat bedrag. waren allemaal digitale spaarpunten. Dat elektronische sparen is echt wel een stuk makkelijker. Toch had het altijd wel iets, van die plakzegeltjes sparen of punten van DE of Perla koffie van AH, koopzegels kon je vroeger inwisselen voor obligaties of witgoed van de Premie van de Maandclub (PMC), ook van AH. Ik ken heel wat mensen die daar hun koelkast van bij elkaar spaarden toen nog lang niet iedereen zo'n ding in de keuken had staan. Toen mijn zusje net geboren was woonden we met het gezin in een flatwoning en werd er een koelkast aangeschaft om zure melk en dat soort ellende te voorkomen. Die zure meld werd overigens wel gekarnd als het een flinke hoeveelheid was om er karnemelt en boter. van te maken. Dat was in de tijd dat je met een kannetje of pannetje naar buiten ging om melk van de melkboer af te nemen.
Inmiddels heb ik ook een goeie koelbox, afgeprijsd en aangeschaft bij de Lidl webshop.voor in de Caddy. Die heb ik getest. 30 liter inhoud is redelijk wat en op de hoogste stand hoor je hem wel maar voor 's nachts kan ie op een wat lager pitje en hoor je het ding nauwelijks. Kan op 230 en op de auto-aansteker, due het lijkt me een goeie investering. Zo'n koelbox is ook handig om 's zomers je boodschappen koel te houden in de zuto. Geen diepvriesmogelijkheid maar de ijsjes blijven er wel een uurtje in bevroren, denk ik. Je kunt tenslotte niet alles hebbne voor een paar tientjes. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|