50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 220, 221, 222 ... 226, 227, 228  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 10:57:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Ik ben zo digibeet als de pieten en ben blij dat jullie de boel weer goed krijgen.
Het was zeker, en vandaag ook al weer, buiten genieten.
Vanmorgen stond onze tuinman al vroeg op de stoep. Ik deacht dat hij morgen pas komt, maar ik was nog niet goed wakker Shocked Het is echt vandaag en dat had ik pas hier ook geschreven.
Hij is lekker bezig en als hij klaar is gaat hij door naar een vriendin op de andere hoek. Dan is zij ook blij. Laughing
Verder nog niets te melden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 10 Apr 2026 10:57:06    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 11:00:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel van vandaag
De Camelia 88 stukjes

https://i.postimg.cc/mkztqnnm/IMG-9849.jpg
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 11:54:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Henny wel fijn dat de tuinman aan de slag is en de link van de Camelia doet het niet.
Wens jullie een fijn weekend.

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 14:24:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Kees
Succes met het kweken van taugé .

@ Henny
Mooi dat de tuinman is geweest .
Foto en plaatje plaatsen ging goed he .Je hebt alleen de foto link ipv van de puzzel link geplaatst .

@ Joke
Prachtige foto van de tulpen .
De link naar de puzzel is : https://www.jigidi.com/nl/solve/1dqy2huo/img-9849-camilia/
Nu kun je toch de puzzel maken 🙂🙂

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend

Japanse sierkwee :
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 16:19:17    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoi allemaal, ben ik weer even.
Henny, fijn dat je een goede tuinman hebt. Wij hebben er tegenwoordig ook eentje, 1x per jaar. verder doen onze kinderen wat als het nodig is en we scharrelen zelf ook nog wel wat rond. Laughing Zo komt splinter toch dor de winter, nietwaar.

Joke, mooie foto van de reiger en ook van de tulpen. Geniet je van je fietsie? Daar is het nu lekker weer voor.

Greet, als we jou toch niet hadden. Laughing Je bent een technisch vernuft voor ons, de digibeten. Nu kunnen we de puzzel alsnog maken. Je hebt ook altijd mooie foto's, daar kan ik echt van genieten.

Kees, die taugé van jou, super hoor dat je die zelf opkweekt. Zo'n toko in mijn dorp zou ik ook wel willen. In Amsterdam, in Osdorp, hadden we er een in de 'hal'. Daar rook het altijd zo lekker.

Volgende week donderdag hebben we weer een uitvaart, nu van mijn zwager, een broer van mijn eega. En dinsdag hebben we een nuitvaart van een andere Vinkevener, ze vallen hier bij bosjes allemaal om. En allemaal echte Vinkeveners, tussen de 85 en 95 jaar. Tja, dat kun je natuurlijk een keer verwachten, maar het gaat zo wel erg hard. Twee worden niet vanuit de kerk gecremeerd, maar de anderen dus wel of begraven. Vorig jaar telden we 11 uitvaarten in totaal, nu zitten we vanaf 28 november 2025 al op dat getal.

Het is hier heerlijk weer, we zitten veel buiten en ik doe zoveel mogelijk op de fiets, vooral als ik het dorp in ga.
Zojuist hebben we thee gedronken met onze jongste dochter, de oudste kwam gisteravond al langs. Zoonlief is gebeld, hij heeft nu ook zijn studie bedrijfskunde afgerond. Is nu zoiets als directielid van het bedrijf waar hij werkt.
Van Wil z'n familie is hij nu de oudste zoon, zijn zus is de oudste van alle kinderen. Zij is 87, binnenkort 88 jaar. Tja mensen, we zijn oud geworden, maar het leven gaat door.
Fijn weekend voor jullie allemaal. Geniet van de zon en de rust.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 17:33:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi toch dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft? De een is heel druk met sociaal netwerken, de ander met fotografie, de volgende vindt het leuk om digitale puzzels te maken of te koken, fanatiek sport te volgen, sprookjes te schrijven en verhaaltjes over grote en kleine gebeurtenissen zijn altijd leuk, zowel om ze te te schrijven als te lezen. Het is ook gewoon leuk om dat alles te delen en elkaar met raad en daad te helpen als dat een keer nodig is. En af en toe een verzuchting over gezondheidsproblemen omdat we er nu eenmaal niet jonger op worden, aanvaringen met zorgverleners, instanties of buurtperikelen hoort er ook bij, vind ik, evenals tips.

Die loempiaatjes gaan lukken, want ik was van plan om een spuitzak te gebruiken voor de vulling. Daar kun je het makkelijkste een mooi compact soort worstje mee maken, waar je die deeglapjes omheen vouwt. Probleem was dat ik die (wegwerp)spuitzakjes even op moest zoeken maar ik heb ze gevonden!
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2026 18:03:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is zeker leuk dat iedereen met wat anders komt!
We hebben allemaal andere talenten en zo krijg je verschillende verhalen.
Kees, jij bent echt een kookwonder volgens mij! Klinkt allemaal zo lekker wat jij maakt of van plan bent te maken.
We hebben een boer gevonden met lammetjes niet te ver weg. Is aan te lopen voor kleuters.
Als het doorgaat gaan we volgende week er naar toe.
Henny, ik ga je puzzel vanavond weer maken. Ik zag weer mooie bloemen voorbij komen, waaronder tulpen.
Toevallig ben ik dol op tulpen, heb ook nog een mooie foto.
Fijne avond allemaal! 🤗
En hier komen mijn tulpen voorbij..

Henny

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2026 10:06:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Kees, dat is zeker. Wij hebben hier allemaal onze eigen talenten en hobby's en dat is leuk en gevarieerd. Plus we pikken nog een wat van elkaar op. Very Happy
Zo nu heb ik al de puzzel van morgen gemaakt. Nu een gevalletje van hobby's samen brengen. Ankie leverde een prachtige foto waar ik wel een leuke puzzel in zag. Dus morgen een puzzel met haar tulpen. Very Happy Die van Joke vond ik ook heel mooi en zo kunnen wij elkaar allemaal wat aanvullen. Zelfs met recepten en uitgaantips. Open voor elkaar staan!

Nu wat anders. Het uitje naar de Biesbosch met een groep gaat voor ons niet door. Op die dag, we kregen eergisteren de kaart, zijn de oudste zus van Peter en haar man 50 jaar getrouwd en dat vieren ze uitbundig. Tja, dat gaat voor, natuurlijk.
Onze schuin overbuurman, waar wij samen mee gaan vond het erg jammer en onder het genot van een paar kopjes koffie bij ons thuis hebben wij gezamelijk besloten binnenkort met hem samen te gaan brunchen. Very Happy
Zijn zoon heeft een broodjeszaak en de buurman betaalt.

Bij het volgende uitstapje van Nuenen actief proberen wij gedrieën wel mee op stap te kunnen gaan.

Straks naar mijn vriendin op de andere hoek van onze woonblok. Zij heeft haar hele tuin laten veranderen, een paar maanden geleden en nu staat heel veel in bloei, of is aan het ontluiken. Daar zullen pas wel een stel mooie foto's gemaakt kunnen worden.

Maak er allemaal een leuke dag van.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2026 10:39:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibille, het kan soms ook wel een beetje veel worden.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2026 11:24:48    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Sibilla

Gecondoleerd met het overlijden van jullie broer / zwager .
Sterkte .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2026 13:02:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla gecondoleerd met je zwager en Willem met zijn broer sterkte🙏
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2026 23:06:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, gecondoleerd met het overlijden van je zwager. Had ik in de gauwigheid even gemist. Sterkte!

Henny, jammer van die Biesbosch-safari maar je keuze is begrijpelijk.

Anky, goed dat je een adresje met lammetjes gevonden hebt voor je kleuters. Het lijkt me voor jou als schooljuf ook hartstikke leuk om te doen, zoiets.

De loempiaatjes smaakten nog beter dan gisteren. Ik had matig wat smaakmakers door de vulling gedaan, een snuf zout, een snuf palmsuiker, een snuf ve-tsin, een theelepeltje sesamolie en een theelepeltje dunne sojasaus. Dat is niet veel op een flinke vak vulling maar die toevoegingen waren vandaag wat beter geïntegreerd en dat proef je. De kip had ik voorgekookt met een bouillonblokje, steranijs en wat sojasaus en de groente geblancheerd in dat kookvocht. Zo wprdt alles optimaal benut. Bij elkaar hab ik er zo'n 20 stuks gemaakt, dus voor een paar dagen meer dan voldoende voor een paar matige eters. Voor herhaling vatbaar!
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2026 07:59:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Ik wens jullie een fijne zondag .

Het is hier lekker fietsweer , volop zon en weinig wind . Ik ga dus op de fiets het buitengebied in .

Samen op het nest :
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2026 08:21:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Hier is het nog frisjes maar het zonnetje komt er nu aan.
Greet een leuke foto van die ooievaards op het nest.
Kees zo jij zal dan ook best veel kruden in huis hebben

Ranonkelstruik.

Fijne zondag
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2026 09:30:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal en wat komen er weer veel mooie foto's voorbij.
Die van Greet, met de ooievaars vind ik ook prachtig. Van de tulpen heb ik puzels gemaakt! Laughing
'
Maak er een mooie dag van.

Terug naar boven

Geplaatst: 12 Apr 2026 09:30:43    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 220, 221, 222 ... 226, 227, 228  Volgende
Pagina 221 van 228

Ga naar: