|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 12 Apr 2026 09:33:25 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 09:50:16 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
De link van de puzzel is niet goed , je hebt de link van de foto geplaatst .
Leuke foto van het insectenhotel mooie naam staat er op .
@ Joke
Mooi om de ranonkel volop in bloei te zien. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 10:53:40 Onderwerp: |
|
|
Nog net goedemorgen allemaal
Sibilla gecondoleerd met het overlijden van je zwager en veel sterkte.
Wat een heerlijk weer vandaag, word je vrolijk van.
Vanmiddag naar mijn vriendin, die gaat even mijn haar knippen en even gezellig bijkletsen.
Joke, Greet, Henny, Anky, Sibilla, Greet en Kees, fijne zondag allemaal, ik heb verder niets te melden.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 953 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Apr 2026 13:21:53 Onderwerp: |
|
|
Henny, je puzzel kan ik niet corrigeren want ik was nog geen lid van de Jigidi-gemeenschap. Je moet dus zelf even het juiste adres van Jigidi plukken en in je bericht rechtzetten.
Mooi dat de zon regelmatig doorbreekt. Het geeft de wereld een extra dimensie, vind ik en dat is in ieder geval goed voor mijn humeur.
Joke, ik heb inderdaad heel veel (eigenlijk veel te veel) specerijen, wat mixen, zoals ras el hanout, maar meestal combineer ik zelf een en ander, zeker bij Indische gerechten. Ik heb altijd ook wel wat potjes met tuinkruiden in huis maar een van mijn voornemens is het aanleggen van een kruidentuintje. Dat had ik vroeger wel maar ik wil één of meerdere bakken op poten, zodat ik er staand mee kan werken. Ik heb ook nog wel overwogen om op die manier groente te kweken maar dat wordt me te veel. Verse bieslook, tijm, munt, dille, peterselie, kervel, basilicum gebruik ik regelmatig en dat moet goed te doen zijn in zo'n bak. Die potjes uit de supermarkt gaan meestal niet zo lang mee. Misschien behandel ik ze niet goed maar ik heb ook de indruk dat kruiden voor de koude grond die je zelf opkweekt veel levenskrachtiger zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 953 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Apr 2026 14:24:32 Onderwerp: |
|
|
| Mooi, Greet! Die tulpen zijn een puzzel zeker waard en met die steeds terugkerende kleuren niet de allermakklijkste, lijkt me. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 16:42:29 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Hier is het ook heerlijk weer, we hebben een rondje frisse neus gehaald.
Dank voor jullie medeleven. Tja, dat ga je krijgen, tussen de 85 en 95 jaar overlijden veel mensen, ook hier in het dorp. Ik hoorde zojuist van Wil dat Sonja Barend ook is overleden. Zij was inmiddels ook al 86 jaar!
Kees, je bent idd een kook wonder, je recepten zijn altijd om te smullen en bovendien makkelijk om zelf te maken. Je experimenteert ook graag, doe ik ook soms. Met kruiden en specerijen kom je een heel eind.
Greet, dat heb je mooi opgelost voor Henny. Die puzzel met de tulpen van Anky is leuk om te maken. Ga ik straks doen.
Joke, de foto van het ooievaarsechtpaar is ook puzzel waardig. Henny zal er wel weg mee weten.
Dagmar, zit je er weer geknipt bij? Wij gaan morgen weer naar de kapper. Soms is dat gewoon nodig, fijn dat het bij jou ook op zondag kan.
O jee, ik zie dat de foto van de ooievaars van Greet is. Die van Joke zijn de ranonkels. Sorry hoor dames, foutje.
Al met al zijn het mooie foto's. De mijne zitten meestal in albums, ik heb niet van alles digitale foto's.
Gisteren heb ik in de vernieuwde Kringloopwinkel een 50-jaren jurk gescoord. En een hoedje. Die heb ik allemaal nodig voor het 70-jarig jubileum van onze zangvereniging Amicitia. Volgende week zaterdag, 18 april, vieren we dat en het is de bedoeling om allemaal in een 50-jaren outfit te komen. Ik ben geslaagd, doe er witte sokjes bij aan en huppetee, op naar het feest.
Volgende week krijgen wij ook logees, Wil z'n zus uit Helmond komt met haar dochter bij ons logeren. Donderdagochtend is de begrafenis van mijn zwager, hun broer, en zondag is de andere (schoon)zus jarig. Voor ons is het geen punt, mijn schoonzus vond het heel fijn dat ze bij ons terecht kunnen.
Het wordt een drukke week. Morgenmiddag naar de kapper, dinsdag begrafenis zingen van een dorpsgenoot, woensdag ontvangst gasten, donderdag begrafenis van mijn zwager, zaterdag feest Amicitia, zondag verjaardagsfeest van andere schoonzus. En tussendoor nog van alles en nog wat. Ik zal hier dus niet zoveel zijn, dat snappen jullie wel.
Vanavond eten we chinees. Wil heeft daar zin in, we gaan chinees halen in Wilnis, want hier is de chinees gesloten. Die in Wilnis schijnt erg goed te zijn.
Ik lees iets over talenten. Ja, die heeft iedereen en gelukkig kunnen we hier van ieders talenten genieten. Dat is leuk en ook fijn.
Henny, ik lees iets over een Biesbosch-safari met je buurman. En dat die niet doorgaat, maar dat snap ik wel. De 50-jarige bruiloft van je schoonzus en zwager is ook belangrijk. Zo vaak gebeurt dat niet tegenwoordig. Dan maak je dat reisje later een keer, kan toch ook? Niet te lang mee wachten, maar dat doe je vast niet. De buurman zal het wel begrijpen, neem ik aan.
Dank ook voor je knuffel, je bent een lieverd.
Nu ga ik de puzzel maken en chinees halen.
Fijne zondag verder voor allemaal.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 17:43:06 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Greet, wat moesten we zonder jouw expertise op dit gebied .
Ga de puzzel gelijk maken nu. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 18:02:34 Onderwerp: |
|
|
| De puzzel is behoorlijk pittig door al die kleuren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 18:11:09 Onderwerp: |
|
|
| Greet bedankt voor de goede link en ook gemaakt was zeker pittig Dagmar. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 12 Apr 2026 20:58:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de puzzel ook gemaakt!
Leuk Henny dat je die tulpenfoto hebt gebruikt!
Sibilla, lijkt me schattig met witte sokjes aan!
Ga je ook met een petticoat of was dat later in de tijd?
Jullie hebben weer heel veel geschreven, heb het even snel doorgelezen.
Wij hebben een etentje van een jarige vriend achter de rug, een dansmiddag en nog een etentje met andere vrienden.
Dat wordt deze week even rustig aan doen met eten...
Ik ga nog even wat lezen.
Fijne avond nog en voor straks welterusten! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 13 Apr 2026 07:18:28 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Ik wens een ieder een fijne week .
Sibilla ik wens jou sterkte voor de contrastrijke week , een week van afscheid nemen en een week van feestjes .
Foto : Pinksterbloemen
Pinksterbloemen doen mij altijd terug denken aan het Moederdag cadeautje wat we maakten op de kleuterschool . 2 zwanen uitprikken en kleuren en daar kwam een klein glazen buisje tussen ,
waar je de bloemetjes die je dan buiten plukte 's morgens op moederdag in kon zetten , en daar waren ook altijd pinksterbloemen bij .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Apr 2026 09:42:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Wat heb ik jullie laten knutselen met mijn foute link van de puzzel. Dat was echt een foitje van mij. Te veel vensters open hebben staan en dan de verkeerde link aan tikken
Gelukkig bracht onze al wetende Greet de oplossing in de vorm van een goede link. Wat moeten we toch zonder jou
[/url]
Fijne verjaardag wegdenken
Gisteren heb ik in de vernieuwde Kringloopwinkel een 50-jaren jurk gescoord. En een hoedje.Laughing Die heb ik allemaal nodig voor het 70-jarig jubileum van onze zangvereniging Amicitia. Volgende week zaterdag, 18 april, vieren we dat en het is de bedoeling om allemaal in een 50-jaren outfit te komen. Ik ben geslaagd, doe er witte sokjes bij aan en huppetee, op naar het feest. Laughing
Wat leuk en orgineel, Sibilla. Erg goed gevonden.
Onze overbuurman zijn wij vrijdag met boodchappen tegen gekomen en hem meteen uitgenodigd voor een bakkie koffie.
Omdat wij toch iets gedrieën wilden doen kwam hij met een voorstel.
"gedrieen brunchen in een leuk broodjeszaakje van zijn zoon", ik weet niet meer waar. Hij trakteert Dat is natuurlijk ook leuk en hij kan trots reclame voor zijn zoon maken.
Uiteraard houdt hij de uitjes in de gaten waar wij gedrieën voor in kunnen schrijven. Hij vindt het fijn weer een paar uitstapmaatjes gevonden te hebben .
Dat komt goed.
Inderdaad de puzzel was een doorbijtertje, maar dat hoort op z'n tijd.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 13 Apr 2026 10:14:40 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Sibilla dat wordt zeker een druk weekje voor je afscheid nemen en dan ook nog
feestjes heel bijzonder en een leuke jurk gevonden jaren 50 daar zullen we vast
nog wel een foto van zien .
Henny is toch gelukt met die puzzel en de overbuurman heeft koffie gedronken,
bij jullie en samen te brunchen van zijn zoon en een ander uitstapje komt nog wel
Greet wat een schitterde foto van die Pinksteren bloemen en bij ons was dat
niet op school voor Moederdag .
Gisteren naar een tuin geweest in Wageningen
en kwam mijn Zus en Zwager tegen nog een poosje staan kletsen over van alles wat.
Zo al aardig wat gedaan in huis en nu effe relaxen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 13 Apr 2026 11:56:22 Onderwerp: |
|
|
Sibilla dat wordt een rare week met zowel begrafenissen als feestjes, dat wordt flink schakelen met emoties.
Leuk dat je zo goed contact hebt met je buren Henny, goeie buren zijn heel belangrijk.
Wat een mooie foto's van zowel van de pinksterbloemen als de eenden.
Wat ik heel erg mis zijn de blauwe korenbloemen die je vroeger altijd zag in de velden, je ziet ze tegenwoordig bijna niet meer, vooral de combinatie klaprozen en korenbloemen gaven me altijd zo'n zomersgevoel.
Lekker een vrije dag vandaag, de tuin is al geschoffeld, nog even boodschappen doen, heb maar even getankt want de benzineprijs zal wel weer gaan stijgen de aankomende dagen vermoed ik zo.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Apr 2026 11:56:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|