50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sonja Barend

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Hoofdzaken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2026 18:07:03    Onderwerp: Sonja Barend Reageren met citaat

Vandaag is sonja Barend overleden, wat een tv icoon was dat.

En inderdaad ik heb haar interview met Mick Jagger destijds ook gezien, het was overduidelijk dat ze erg gecharmeerd van hem was en dat is nog zacht uitgedrukt Very Happy .

Ze was een vakvrouw die heel veel betekend heeft op tv.
Ik heb in elk geval heel vaak naar haar programma's gekeken.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5589711/tv-icoon-sonja-barend-interview-overleden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 12 Apr 2026 18:07:03    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2026 23:26:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik heel knap van haar vond was haar mening, die ze niet onder stoelen of banken stak en ze er toch in slaagde om een groot publiek te trekken. Ze kon het op de een of andere manier maken en ook voor vergaande controversiële zaken en mensen liep ze, samen met Ellen Blazer, zeker niet weg. Niet alleen bn-ers maar ook gewone burgers kwamen bij haar ruimschoots aan bod. Ik keek heel graag naar haar uitzendingen, waar ik er helaas een groot aantal van misliep door avonddiensten.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2026 13:39:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was behoorlijk ontdaan door het plotse bericht van haar overlijden. Was al sinds het pop-programma dat ze presenteerde een groot bewonderaar van haar en was geweldig verguld en opgetogen dat ik haar een paar keer mocht ontmoeten en zij mijn naam bleek te hebben onthouden de latere keren dat ik haar tegen kwam. De eerste keer ging ik naar haar woning aan de Koninginneweg om een sleutel bij haar te bezorgen (had haar hartsvriendin Bianca Dibbets die met Jan naar Italië vertrokken was mij gevraagd). Ze deed open met haar witte poedeltje bij zich en excuseerde zich dat ze mij niet kon binnenlaten voor een kop koffie omdat ze in een bespreking was. Was alleen maar heel erg happy met dat excuus want voelde me geweldig verlegen. Niet lang daarna maakte ik haar een aantal keren mee onder omstandigheden dat die verlegenheid een beetje van me af gevallen was. Onder andere bij een diner waar ze samen met de regisseur kan even niet op zijn naam komen die oa het licht deed bij Prince verscheen, dat was haar vrijer op dat moment.
Haar openheid en spontaneïteit, haar echtheid, en haar enorme aantrekkingskracht bezorgen me ook nu nog nu ik dit schrijf kippenvel, zij was een buitengewoon uniek mens.

Link

Waar ze bij haar tv-werk in uitblonk was nmi vooral de scherpe kantjes ervan afhalen door de wijze waarop ze een gesprek, 1 op 1 of zoals hierboven een groep leidde

Hierdoor werd het zèlfs leuk gesprekken te zien waaraan mensen deelnamen die je eigenlijk niet mocht. (Wat voor mij hierboven niet opgaat voor Paul de Leeuw, maar bv wel voor Pim Fortuyn met wie ze een geweldig aardig gesprek wist te voeren)
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Hoofdzaken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: