|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
joke

|
Geplaatst: 9 Mei 2026 06:09:30 Onderwerp: |
|
|
Sibilla die foto is de Japanse Sneeuwbal en mijn zwager is niet jarig!!!
Maar erg ziek heeft medikatie en hopen dat het aan slaat.
Kees wat een werk heb je daar aan zeg met die tauge kook ook graag.
Dagmar heerlijk wezen fietsen en prachtige foto van die boterbloemen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Mei 2026 06:09:30 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 9 Mei 2026 08:48:17 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal!
Het weer is hier prachtig, volop zon!
We hadden een gezellige verjaardag gisteren met als eten zelfgemaakte bami en nasi. 😋😋😋
Dat was zooo lekker!
Kees, ik denk dat jouw zelfgemaakte loempia's net zo lekker zijn.
Ik vind het trouwens heel bizar dat je je eigen dossier niet in mag zien!
Heeft die dokter er iets ingezet wat hij voor jou verborgen wilt houden?
Blijf ervoor strijden!
Mijn vader zei vroeger: net zolang doorblijven gaan totdat ze zeggen: laten we die zijkerd zijn zin maar geven.
Hij kreeg ook ongeveer alles gedaan.
Greet, over die ganzen, het is aangekaart bij de gemeente.
Maar tot nu toe gebeurt er niets.
Onze gemeente is erg laks, behalve als het om hele kleine dingetjes gaat....🤪
Fijn weekend! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Mei 2026 11:18:58 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal om deze zonnige dag.
Sibilla, Kees was met de paddo's. Ik ben met paddenstoelen niet verder gekomem dan champinons, zwammen en truffels
Ik kreeg medicatie op zware drugsbasis tegen hongergevoel. Dat was een vorm van speed. Ja, ik was op mijn 14de al 86 kilo. Wel mooi verdeeld, daar niet van. Als ik at had ik geen maagpijn, dus at de hele dag door. Voornamelijk door stress.
Met behulp van de internist zijn dieeten. Zelfs gekookte sla eten ben ik afgevallen naar 68 kilo en dat weeg ik nu nog.
Joke, fijn dat jullie zo toch met z'n drieën naar je zieke zwager konden. Ik hoop echt dat de medicatie aan slaat en het niet jullie laatste rit naar hem toe was.
Dagmar, die boom met het fluitenkruid er voor. Een pareltje!
Anky, had je niet wat nasi kunnen bewaren voor ons? Het klinkt lekker
Kees, wat een verhaal. Aan mijn schildklier heb ik het ook. Daar slik ik
levothyroxine voor. Dat wordt heel nauwlettend in de gaten gehouden door de inernist. Net zoals mijn cholesterolspiegel. Dat verhaal over wat een arts allemaal wilde doen en toestanden en het bleef maar 15/16. Toen ik bij die nieuwe arts kwam stelde hij een hele andere invalshoek voor en toen was het opeens met een half tabeltje opgelost. Mijn advies, laat je eens door een internist onderzoeken.
Heb jij geen praktijkondersteuner? Zij houdt bij ons alles bij. Zeker wat
oudere mensenkwalen. Verwijst je voor oogonderzoeken, voetgevoeligheid en voetkwalen door. Zoekt ales met je uit.
metformine slik ik en manlief ook. Dat is een goed medicijn omdat het het hart ontziet
Misschien is het een idee om samen met haar je dossier uit te kunnen pluizen. Ik roep maar wat.
Ik hoop dat je wat aan mijn idee hebt.
Vandaag wat in de tuin snoeien. Een paar vlinderstruiken maken een groeispurt.
Geniet van de dag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 9 Mei 2026 14:28:27 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allen op deze weer mooie zonnige dag.
Paddo's etc heb ik nooit gebruikt, ben sowieso nooit zo van het zelfgebruik van drugs geweest (heb wel eens wat geprobeerd maar beviel me nooit), maar heb inderdaad wel vaker gehoord dat drugsgebruik je zintuigelijke waarneming enorm kan versterken en dat zo'n ervaring niet te evenaren is.
Vreemd Henny dat men je zoiets gegeven hebben toen je nog jong was zonder je precies wist wat je kreeg.
Joke ik begrijp dat je zwager ziek is, hopen dat hij gauw opknapt.
Kees, lastig dat je geen goede diagnose krijgt, daar staat of valt een behandeling toch mee. Andere huisarts een idee?
Vond deze foto op zichzelf niet zo bijzonder, maar door de vogles vind ik hem toch leuk aangezien de vogels hun vleugels alle 3 op een andere manier hebben, omhoog, omlaag en opzij.

Laatst aangepast door Dagmar57 op 10 Mei 2026 09:32:21; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 9 Mei 2026 15:52:00 Onderwerp: |
|
|
Goidag aalmoal
@ Joke
Een héle mooie foto van de Japanse sneeuwbal . Het was vermoedelijk niet een van de gezelligste bezoekjes die jullie hebben gebracht bij je zwager .
Ik wens jou ook een fijne Moederdag .
@ Sibilla
Ik hou van elk seizoen , elk seizoen heeft z'n charme . En inderdaad komt er nu veel in bloei en is het allemaal zo fris groen .
Jullie tuin wordt zo te lezen steeds mooier . Volgens de verwachting krijgen we de komende week regen maar nog niet zulke grote hoeveelheden 🥲
@ Dagmar
Wat een mooie foto van de solitaire boom , deze kan zo in een natuurblad .
Maar ook de foto van de boterbloemen en het fluitenkruid is het aanzien zeker waard . Niet alleen wat betreft de ganzen ( vermoed ik ) maar ook wat betreft hoe worden rechte bomen gekweekt vind ik je laatst geplaatste foto héél mooi .
@ Henny
Jullie hadden goed weer bij het snoeiwerk , en is het helemaal geklaard deze klus ?
@ Anky
Vervelend dat de gemeente zo laks is bij jullie . Moet er eerst iets vervelends gebeuren willen ze in actie komen ?
@ Kees
Vervelend het gedoe rondom het dossier in willen zien , ik hoop voor je dat het opgelost gaat worden .
Mooi dat het loempia's maken gelukt is .
Ik wens jullie allemaal een fijne avond .
Hier bij mij in de buurt is een stukje gemeentegrond waar vanaf het einde van de winter tot plusminus eind november altijd iets in bloei staat .
Nu staat de prairielelie volop in bloei met daar tussen wat verdwaalde sier uien ( allium )
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 09:06:20 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen op deze zonnige zondagmorgen. Moederdag vandaag, maar niet voor iedereen besef ik. Laten we het dus maar op een zonnige zondag houden.
Joke, wat een vergissing zeg! Ik hoop voor jullie als familie dat de medicatie idd aanslaat. Wij hebben zoiets ook meegemaakt, dat is niet fijn allemaal. Zacht uitgedrukt.
Japanse sneeuwbal? Nooit gezien of van gehoord. Wel mooi hoor.
Henny, je was dus behoorlijk aan de maat op je 14e. Had je daar last van? Lijkt me wel. Wel zware medicatie zeg, voor een 14-jarige. Je bent er gelukkig goed doorheen gerold, lijkt me.
O, jij was dus niet van de paddo's Ik ook niet hoor, ik hield en hou het bij champignons en oesterzwammen. Die zijn lekker om te bakken of in de soep.
Kees, wat een verhaal zeg. Dat je je eigen dossier niet eens helemaal zelf mag inzien, te mal voor woorden. De aanhouder wint, maar je moet wel een lange adem hebben, denk ik. Vooral als er onjuistheden in staan. Anky's vader was een volhouder, dat blijkt. Geen gezeik, open die handel!
Dagmar, heerlijk om nu te fietsen, je doet zoals Joke, heel verstandig. Een bos met rechte bomen, een veld met fluitenkruid en boterbloemen en een boom alleen, midden in een veld. Je hebt er veel werk van gemaakt.
Onze tuin wordt steeds mooier, gezelliger ook. Goed om in te zitten. Op dit moment zouden we er niet aan denken om te verkassen naar een appartement. We hebben cacaodoppen en grond op de borders gezet en mijn kruidentuintje opgepimpt. Gisteravond toch maar even alle planten extra water gegeven, het blijft te droog allemaal. Er valt wel regen, maar meer daar dan hier.
Ik wens iedereen een fijne, zonnige zondag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 09:53:30 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Greet, de vogels op de foto zijn eenden.
Mooie foto Sibilla van de pergola en ook de foto's van Greet zijn mooi, allemaal paarse kleuren, prachtig.
Vandaag moederdag, voor de 1 een iets fijnere dag als de ander, maar voor de moeders hier geniet ervan.
Puzzel van Henny zal nog wel komen vandaag, dus nog even geduld voor ik die kan maken.
Ik ga er een paar dagen tussen uit, ik ga morgen naar Engeland (Wales), vriendlief is daar al en ik kom er achteraan en kom vrijdagavond weer terug.
Afgelopen dagen ook nog foto's van luchten gemaakt, vind die wolkendekken altijd prachtig.
Fijne dag allemaal en tot volgend weekend. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 10:32:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal. Voor alle moeders. Fijne moederdag. Voor de niet moeders, zoals ik. Fijne zondag en geniet van de dag
Sibilla, of ik daar last van had... Geplaag, maar daar stond ik boven. Ik denk dat zo'n middel nieuw was en dat de dokter het wilde uitproberen omdat veel pubbers met gewichtsproblemen waren in die tijd. Ik ben er gewoon na een a twee dagen mee gestopt.
Wat een prachtige blauwe regen!
Greet de struik is gesnoeid tot op de grond. Hij staat precies onder de schutting. Het is een vlinderstuik die, denk ik, is aan komen waaien. Nu krijgen onze eigen struiken weer ruimte.
Dagmar, vandaag een koekje van eigen deeg. Een strandpuzzel die jij mij gestuurd hebt. Veel plezier in Engeland
Kees nog druk met uitzoeken?
Anke nog een fijne dag.
Ik hoop dat ik iedereen gehad heb.
[img][/img] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 10:37:35 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal .
@ Dagmar
Ik wens je fijne dagen in Wales .
Mooie luchtfoto .
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 18:08:24 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallootjes, ben ik weer ff.
Dagmar veel plezier in Wales. Het is daar prachtig wandelen heb ik begrepen.
Hoi Greet, zijn dat hyacinten? Mooi hoor.
Henny, zag ik die puzzel al eerder? Ik heb hem gisteren al gemaakt nl. O nee, het is toch een andere, dat zie ik nu. Ga ik maken.
Ja, het is waar, dokters wilden van alles uitproberen, vooral op pubers. Goed dat je er direct mee gestopt bent.
Een vlinderstruik in je tuin, hadden wij ook ooit. Maar voor ons postzegeltuintje werd die veel te groot, dus helaas de snoeischaar er in. Gaf wel prachtige trosbloemen en veel vlinders uiteraard. Maar ja. Je struiken hebben nu meer de ruimte, dat is ook wat waard.
De kinderen kwamen langs en zoonlief uit Denemarken belde op. Ik kreeg een grote bos bloemen, gisteren al. En vandaag nog een gigagrote paraplu, oranjerood vanwege de postcodeloterij. Dochter had er twee gewonnen en gaf er dus eentje aan ma. Aan de binnenkant is hij blauw met grote vlinders, dus dat komt wel goed uit. Je kunt er wel met z'n drieën onder schuilen, zo groot is dat ding. Ze brachten ook taart mee, want de ene schoonzoon is jarig vandaag. Hij viert dat nooit, maar vandaag kwam het goed uit dat hij bij zijn schoonouders moest zijn. hebben we die verjaardag meteen ook gevierd.
Vanavond hadden we spareribs van de Aldi. Die zijn heel goed! Ik maakte er een lofsalade bij, want allen die spareribs vond ik een beetje te mager. Het was erg lekker allemaal.
Nu muziek oefenen, morgen beginnen de repetities weer en bovendien hebben we een AJV=Algemene JaarVergadering.
Dames en Heer, ik wens jullie een fine voortzetting van de zondag.
De hortensia staat er inmiddels niet meer, die werd ook te groot. Er bloeien nu tulpen en er staat wat groen. Daar moet ik nog iets zetten.
Laatst aangepast door sibilla80 op 10 Mei 2026 18:56:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 18:50:03 Onderwerp: |
|
|
@ Sibilla
Het zijn seringen die er op mijn foto staan . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 19:18:49 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
| Hoi Greet, mooi zijn ze! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 21:10:28 Onderwerp: |
|
|
Dagmar veel plezier in Wales!
Mijn dochter was daar een week geleden nog.
Ze heeft er ook heel veel gewandeld.
Mooie puzzel Henny, die ga ik zo nog maken.
Greet wij hebben paarse seringen, die ruiken ook zo lekker.
Sibilla, met zo'n grote paraplu kun je gaan vissen, blijf je helemaal droog als het gaat regenen.
Drugs of paddo's heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik ook niet doen .
Ik hou graag de controle, daarom zal niemand mij ook ooit dronken zien. 😆
Het was een mooie dag vandaag, hele dag buiten geweest.
Zal ik goed slapen vannacht! 😴
Fijne avond allemaal! _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 10 Mei 2026 21:19:36 Onderwerp: |
|
|
Het sprookje over de slakken heb ik op SPROOKJESWERELD gezet voor de liefhebbers!
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Mei 2026 21:19:36 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|