50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 233, 234, 235  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 08:57:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Dagmar leuke dagen in Wales samen met je vriend.
Sibilla verwend met een hele grootte paraplu en een mooie bos bloemen.
Greet wat staat die prairielelie en sierui en de seringen mooi in bloei.
Henny die puzzel gisterenavond gemaakt.
Kees en ben je al wat wijzer met het dossier de volhouder wint hoor.
Zo dat is een beste joekel die slak en leuk sprookje.
Een druk weekend gehad maar wel fijn om op bezoek te gaan bij zwager
en is 25kilo afgevallen dat was wel even schrikken maar ondanks alles blijft
hij positief denken.
Een leuke zondag gehad en lekkere chocola en en badschuim gekregen.
en zijn weer op de hoogte van alles.
Grote Canadese Gans foto.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 11 Mei 2026 08:57:36    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 10:03:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
De moeders zijn allemaal verwend, lees ik zo. Zeker Sibilla is in de watten gelegd.
Geen moederdag bij ons, maar Peter heeft wel een nieuw bureautje in elkaar gezet. De vorige, daar pasten de lades niet goed in. Een nieuwe ontvangen en die heeft een lage tijd in de hal gestaan, stof te vangen.
Nu de neef met zijn vriendin en hond Sjors geweest zijn is het bureau in de kamer gezet en nu in elkaar. Very Happy
Van de week even alles overzetten, zoals pc en zo. Dan kan die oude er uit.
Niets nieuws te melden.
Kunstwerk in museum Helmond. Wat hebben wij veel kunst in huis Laughing
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 11:50:39    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.

Joke, je had een fijne Moederdag zo te lezen, goed verwend ook.
Je zwager is 25 kg afgevallen? Dat is wel veel en ja, dat is schrikken. Ik hoop dat hij er goed doorheen komt, dat hij weer opknapt. Dat hopen jullie natuurlijk ook.
De grote Canadese gans heb je mooi op de foto gekregen.

Henny, een nieuw bureautje is ook een beetje een Moederdagcadeautje, zeker als Peter het voor je in elkaar zet. De honden zijn weer weg, dus nu kan het. Je zult er veel plezier van hebben.
Gezien in Helmond? Is dit de kunst aan de muur of gewoon op de grond?Laughing

Ik ben zeker verwend en voor mijn dochters had ik chocolade, dat schreef ik al.
Vanmorgen in Zuiderhof de koffie gedaan. Er was een mevrouw 101 (!) jaar geworden. Motorisch gaat het allemaal niet zo best meer, maar het koppie is nog goed. Ze had veel bezoek, haar kinderen waren er allemaal. Ze hadden de taart meegebracht en voor alle bewoners plus personeel een echt Vinkevenertje. Dat is een rondo met vulling in verschillende smaken. Alleen te verkrijgen in Vinkeveen. Laughing Het werd zeer gewaardeerd door bijna iedereen, vooral door de echte Vinkeveners. Die kennen dit al van oudsher. En er zijn veel bewoners uit het dorp.
Ik kreeg er ook twee mee voor bij de koffie thuis.

Nu weer thuis en er hoeft verder weinig. De koffie is op, voor vanavond heb ik lof met ham en kaas en zingen bij Amicitia.
Verder weinig te melden. Het regent hier af en toe, is goed voor de tuin.
Fijne dag allemaal.
deze bloemen bloeien nu welig in de tuin
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 15:19:54    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Wat ene prachtige slak Anky. Ik zie het nu pas bij het doorbladeren op zoek naar een puzzel die ik nog niet gemaakt zou hebben. Hier zou Henny ook wel een puzzel van kunnen maken. Misschien doet ze dat ook wel.

Verder niks te beppen.
De zon schijnt hier weer, na een kort regenbui, het mag geen naam hebben.

de campanula bloeit als nooit tevoren. net als vorig jaar trouwens
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 15:52:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag

@ Joke
Ik kan me voorstellen dat je wel even schrikt als je iemand die je goed kent en ziek is weer ziet en die is 25 kilo afgevallen .
Je bent niet vergeten met Moederdag , leuke cadeautjes heb je gekregen .
Prachtige foto van de ganzen , mooi moment kon je vastleggen .

@ Henny
De attributen bij de trap regelmatig wisselen van plaats en je hebt steeds een ander kunstwerk 😉🙂

@ Sibilla
Leuk idee om te trakteren op iets wat alleen maar plaatselijk te koop is. Jij hebt daar dus dubbelop van mogen genieten .
Prachtige foto van de scheefbloemen en de campanula .

@ Anky
Heerlijk he de geur van seringen , ik krijg ieder jaar een paar takken van een vriendin van mij dat is genieten van de geur en van de bloemen .

Ik wens jullie een fijne avond .

Foto : Rhododendrons , allemaal vanmiddag gezien .

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 21:38:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal. Vrijdag en zaterdag druk bezig geweest met boodschappen, een aantal huishoudelijke karweitjes en klusjes, en dus met eten koken, waaronder de loempia's. Daarom gisteren en vandaag nogal uitgeteld. Heel veel last van mijn heup, die ik daarmee overblast heb. Beetje willens en wetens maar ik kan moeilijk stoppen als ik eenmaal op stoom ben. Vandaar even geen puf om te reageren.

Henny, kunst kan heel grappig zijn maar soms vraag ik me af wanneer je precies iets kunst kunt noemen. Dergelijke kunsr heb ik thuis ook in overvloed. Smile Doet me een beetje denken aan die banaan, tegen de muur geplakt met duct-tape.
Poh doet mijn huisarts niet aan. Dat zou geen probleem hoeven te zijn maar kennelijk doen de huisartsen en de assistenten het ook niet en dan blijft het liggen. Nu heb ik dergelijke routines zelf wel gedaan, bloeddruk, gewicht, voeding doornemen, bloedonderzoek etc. maar ik vind dat je maar één rol tegelijkertijd kunt spelen, óf zorgverlener óf patiënt. Dus in de haak vind ik het niet.
Over drugs ben ik wat ambivalent. Veel ellende komt juist voort uit de illegaliteit en daarom zie ik soft drugs liever gereguleerd, ongeveer zoals bij tabak en alcohol. Hard drugs mogen van mij volledig onder controle van de huisarts of van verslavingsartsen, vooral ook om die uit de illegaliteit te halen. Soft drugs leiden bij matig gebruik en wat leefregels, dus niet rijden onder invloed, zelden tot ernstige problemen maar overmatig gebruik weer wel. Ik heb me ooit laten vertellen door een deskundige dat je met heroïne redelijk gezond honderd kunt worden maar dat problem ontstaan door de hoge prijzen en de versneden rotzooi.

Anky, mooie 'wedstrijd'slak, lijkt het wel! Smile

Dagmar, je bent ws. al vertrokken maar geniet van je trip naar Wales. Je foto's mogen er ook weer zijn, vooral die solitaire boom vind ik adembenemend.

Joke, best dramatisch, 25 kg afvallen van je zwager. Je ganzen staan er mooi op. Mooi gezicht als zo'n beest zich even uit het water verheft.

Greet, bedankt weer voor de botanische lessen. Wat achtergrondinfo bij je foto's is altijd extra leuk.

Sibilla, druk als altijd. Dat perkje (of bloembak?) met de camanula is extra spannend omdat op het eerste gezicht lijkt alsof er een witte kat half verscholen ergens in het midden zit. Gezichtsbedrog of zat er echt een kat?

Maar eens kijken hoe het verder gaat met mijn dossier. Even afwachten of de huiarts zelf reageert en anders in de loop van de week nog maar eens vragen. Ik wil niets meer of minder dan dat mijn dossier in orde is, klopt wat betreft de feiten en de volledigheid, waardoor de huisarts zijn/haar werk beter kan doen en mijn gezondheid ten goede zal komen. Blijft het bij een weigering dan is de volgende stap een brief met het verzoelk om een kopie met duidelijke verwijzingen naar mijn rechten en zijn wettelijke verplichtingen. Dan is er al gauw sprake van verstoorde verhoudingen. Dat wil ik niet maar belangrijker vind ik om serieus genomen te worden door mijn huisarts. Wat is erop tegen als er niets te verbergen is? En in het uiterste geval ga ik op zoek naar een andere huisarts.

Daarbij bedenk ik me dat we psychiatrische patiënten op Zon & Schild altijd hun dossier meegaven naar de huisarts elders op het terrein en dat asielzoekers op hun verzoek gewoon een kopie kregen van hun dossier als ze erom vroegen of verhuisden als ze nog geen nieuwe huisarts hadden. Nou ja,ja, ik moest het even kwijt want ik vind het eigenlijk te bizar voor woorden...
Terug naar boven
Virgo

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2026 23:00:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees, ik kan me goed voorstellen dat niet elke huisarts zorgvuldig omgaat met de patiëntendossiers. Dat kost m.i. heel veel tijd. En hoeveel patiënten vragen erom hun dossier in te zien? Misschien 10%?
Voor eigen gebruik kan een arts volstaan met wat korte notities en steekwoorden. Hij of zij snapt wel wat er staat en wat er bedoeld wordt, maar de patiënt kan er geen chocola van maken.
Jouw vraag dwingt de huisarts om van losse flodders en kreten een samenhangend verhaal te maken waarbij minder vleiende kwalificaties via verhullend woordgebruik omgezet moeten worden in voor de patiënt acceptabele taal. Ga er maar aanstaan.
Zoals voor mensen in de zorg de door de zorgverzekeraars opgelegde administratie te veel tijd opslokt die af gaat van het eigenlijke werk, zo is een op afroep ter beschikking stellen van een keurig bijgehouden patiëntendossier een blok aan het been van de arts.
Artsen willen doen waar ze voor zijn opgeleid en waar ze goed in zijn. Beknopte verslaglegging o.k., maar in een dossier medische zaken gaan beschrijven in voor leken begrijpelijke taal is te arbeidsintensief.
In plaats van tijd te steken in een gelikt dossier lijkt het me beter als de arts ervoor openstaat (in bijvoorbeeld twee keer tien minuten) in gesprek te gaan over concrete vragen van de patiënt over behandeling en/of medicatie.
Dan praat je gericht over een kniegewricht en over voor- en nadelen van soorten pijnstillers; of over een moeilijk opvoedbaar kind.
Daar heeft de huisarts dan ook tijd voor, want die dossiers in lekentaal bijhouden op zondagmiddag, daar komt geen einde aan en daar word je bovendien alleen maar depressief van.
Henny

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 08:17:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
.
Ik heb alles gelezen, maar geen pc tot mijn beschikking. Tenminste. Wel mijn pc, maar met het verplaatsen van mijn pc en scherm is iets niet goed gegaan. Het scherm doet het. De pc doet het, maar aangesloten krijg ik geen beeld.. Of ze elkaar niet kennen. Peter gaat vanmiddag terug naar de verkoper om het probleem opgelost te krijgen. Het zal wel een eenvoudige ' O ja. Natuurlijk zijn.
Dus even geen berichten van mij. Ik werk nu op een ou tablet
Heb een fijne dag Very Happy

O Ja. Die foto heb ik vorig jaar gemaakt in het stadsmuseum Helmond. Tegenover het kasteel. Kasteel en museum samen te bezoeken op een kaartje Very Happy
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 18:21:01    Onderwerp: Reageren met citaat

De lucht vanmorgen om 8.00 uur. Mooi om de zonnestralen zo naar beneden te zien gaan .

Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 19:24:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Koud vandaag! Brr...meer herfst als lente.
Maar de meivakantie was schitterend.
Deze week wat minder helaas.
Greet wat een prachtige lucht!
Zoiets zag het er bij ons vandaag ook uit.
Er zijn een paar druppels gevallen maar dat stelde niet veel voor.
Henny, ik hoop dat je weer gauw op je laptop kan. Dat is toch heel vervelend als iets niet werkt.
Sibilla, heb je het slakkensprookje al gezien waar die mooie slak bij hoort?
Kees, ik hoop dat je eruit komt met je huisarts.
Je hebt sowieso recht op inzage in je eigen dossier.
Anky

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2026 19:29:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Onze seringenboom in volle bloei.
Dat de foto niet haarscherp is komt omdat ik hem door het zolderraam genomen heb.
Anders kreeg ik die mooie bloemen er niet op.
Het huis wat te zien is, is van de buren.

Fijne avond allemaal! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2026 08:34:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wat een prachtige foto s weer. Helaas kan ik er nu nog niet zo op reageren zoals ik wil.
Mijn pc herkent het scherm nog niet en de computer is weer terug naar de leverancier.Daarom heb ik besloten om een paar weken puzzel pauze te nemen. Mede ook omdat wij volgende week in Limburg verblijven. Very Happy
Voor vandaag hoop ik dat mijn pc weer gerepareerd terug komt
Heb alleen een fijne dag
Very Happy
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2026 09:35:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Greet wat een mooie colage van die rhododendrons en wat
een donkere lucht foto.
Henny lastig als de pc het niet doet en groot gelijk even een pauze
met puzzels .
Ook wij gaan volgende week weg maar dan naar Noord -Holland.
dus zelfde periode.
Foto van de hooilanden waar het heerlijk fietsen is.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2026 12:25:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Virgo schreef:
Kees, ik kan me goed voorstellen dat niet elke huisarts zorgvuldig omgaat met de patiëntendossiers. Dat kost m.i. heel veel tijd. En hoeveel patiënten vragen erom hun dossier in te zien? Misschien 10%?
Voor eigen gebruik kan een arts volstaan met wat korte notities en steekwoorden. Hij of zij snapt wel wat er staat en wat er bedoeld wordt, maar de patiënt kan er geen chocola van maken.
Virgo, je beeld klopt niet maar het doet, al is dat ongetwijfeld niet je bedoeling, afbreuk aan de integriteit van zo goed als alle huisartsen die zeer gewetensvol en zorgvuldig hun werk doen, ook wat betreft de verslaglegging. Ik heb ruim twintig jaar met huisartsendossiers gewerkt, ontelbare consulten gedaan en evenveel journaals (zo worden die verslagen genoemd) in die dossiers geschreven. Het blijft echter mensenwerk. Verder commentaar vind je in je pb-box want, mijn schuld, de discussie dreigt de koffietafel enigszins te ontstijgen. Smile De huisartsenzorg ligt me na aan het hart en moeten we koesteren!
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2026 15:12:10    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo Allemaal,
Henny en Joke, een fijne vakantie voor jullie beide en jullie mannen natuurlijk. Kan ik dan in ieder geval niet vergeten. Wij gaan pas in juni, dan zijn jullie al weer terug. Kunnen jullie mooi op de tent passen. Laughing
Mooie foto van de hooilanden, Joke. Binnenkort gaat het er bij ons ook zo uit zien. Hopen we. Het heet Marickenland en moet nog groeien als vogelgebied.
Henny, die 'kunst'staat bij mij ook in de schuur, net als bij Kees. Very Happy Zo kun je alles wel kunst noemen.
Virgo, leuk datje ook langskomt. De koffie staat klaar hoor en Kees zal blij zijn met een man extra in de tent. Al dat vrouwvolk Laughing , een beetje gemixed hoort er bij, toch?
Kees, het is wat met dat dossier van jou. Virgo heeft er op gereageerd, ik doe dat verder niet meer. Ik weet niet of ik ons dossier zo maar krijg, weet wel dat jet digitaal is op te vragen en of het klopt is me niet bekend. Ik kom niet zo vaak bij de dokter, gelukkig.
Nee hoor, er zit geen kat in het perkje. Wel een bakje met kleine astertjes, maar die zie je niet meer. Het is een rand campanula rondom een wilgenboompje. Dat boompje is inmiddels terziele, maar de uitlopers ervan groeien door. Katten hou ik graag zo veel mogelijk uit mijn tuin, schijten doen ze maar in hun eigen tuin, bij de buren dus.

Vanmorgen weer heerlijk gezwommen, morgen is er geen sport vanwege Hemelvaartsdag. Maar de broodnodige beweging hebben we al wel gehad: mee met de etenskar in ZH, boodschappen gedaan en Wil heeft het hele huis gestofzuigd. Ook nog bloemen gehaald voor een 101-jarige aan de overkant. Die was daar heel blij mee. Ze kreeg die bloemen van onze H.Hartlokatie, haar eigen parochie (St. Jan de Doper uit Mijdrecht) was wel op bezoek geweest maar niet met bloemen. Wij vallen onder dezelfde parochie, maar zijn de lokatie Vinkeveen, waar ze nu woont.

Henny, lastig dat je pc niet wil communiceren met je scherm. Nou ja, je gaat eerst lekker met vakantie en daarna zie je wel verder. Geen man overboord hoor, alleen een beetje lastig in deze tijd van communicatie. Very Happy

Anky, het is hier ook koud. 'IJsheiligen' in mei, dat is nu eenmaal zo. Volgende week wordt het beter, dan zijn die IJsheiligen weer de hort op.
De seringenboom! Een plaatje om te zien. Het lijkt wel een vlinderboom, maar het zijn dus seringen. Ruiken ook heerlijk. Mooi hoor.

O ja, leuk geintje vanmorgen. Laughing Ik zwom met mijn oefeningen te veel in het vaarwater van de eerste groep. Dus vroeg ik aan de badmeester of hij mij een 'opzaaier'wilde geven. Hij wist niet wat dat was. Laughing Een 'opzaaier'is hetzelfde als een flinke duw, typisch Amsterdams. Het is iets anders dan 'opzouten'. Dat is het zelfde als 'oprotten, wegwezen'.
Hij kende de uitdrukking niet, haha. Sommigen van ons wél, dat is wel leuk.

Greet, wat een prachtige foto van die lucht. Daar kan Henny tzt misschien wel een puzzel van maken. Lekker moeilijk ook, goed voor het brein. Laughing

Mensen, ik ga er van tussen.
groetjes en een fijne voortzetting van de dag.
Terug naar boven

Geplaatst: 13 Mei 2026 15:12:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 233, 234, 235  Volgende
Pagina 234 van 235

Ga naar: