|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Willemijn
|
Geplaatst: 14 Mei 2026 21:21:03 Onderwerp: AZC rellen |
|
|
Met walging en afschuw heb ik de berichten rond de extreemrechtse acties rond de AZC's en op dit moment in Loosdrecht gevolgd. Een brand stichten bij een gebouw mwar mensen in zitten is niets minder dan een moordaanslag. Ik ben het gemekker, het goedpraten want: "de bezorgde burger", meer dan zat.
Ik heb geen enkel begrip voor dit soort hooligan-achtige types en politici die niets anders doen dan de boel ophitsen. We laten ons toch de wet niet voorschrijven door een fascistische minderheid?
Ik heb woensdag een kaartje gestuurd naar het AZC in Loosdrecht. Tot mijn genoegen las in vandaag dit:
https://www.ad.nl/binnenland/na-brandstichting-bij-azc-en-rellen-in-loosdrecht-klinkt-er-een-tegengeluid-lieve-kaartjes-voor-vluchtelingen~a93bfbf9/
Wie doet mee de stem van de zwijgende meerderheid te laten horen?
Bewoners AZC
Gemeentebestuur Wijdemeren
Postbus 190
1230 AD Loosdrecht |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Mei 2026 21:21:03 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 987 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 14 Mei 2026 23:50:08 Onderwerp: |
|
|
Precies! Goed dat je erover begint, Willemijn, want ik weet het langzamerhand ook niet meer. Ik heb het ook helemaal gehad met dat 'bezorgde burgers' geslijm. Zo goed als overal waar AZC's verdwijnen vinden bewoners van die plaatsen het jammer of tenminste zeggen ze dat ze er totaal geen last van ondervonden hebben. Dat wordt gemakshalve even vergeten, zeker door de hoolgans en de het extreemrechtse gajes maar ook door de burgers die je met wat goede wil oprecht beorgd zou kunnen noemen. Bij onderzoek blijkt at zeker de helft van de Nederlanders welwillend staan tegenover de opvang van vluchtelingen en een deel met bedenkingen openstaat voor redelijke argumenten. Als je de media gelooft, met name stemmingsmakers als Duk en Derksen, dan is Nederland zo goed als in staat van oorlog. Reserveer wat mij betreft maar een aZC met een gracht en een heel hoog hek eromheen voor die extreemrechtse brandstichters, die Nederland afschuimen van protest naar protest om daar de boel even flink de vernieling in te schoppen, welwillende burgers en gemeentebesturen met verbijstering en de rotzooi achterlatend.
Walgelijk vind ik de handel en wandel van een aantal politici, ik zal geen namen noemen, dus met name Mona Keyzer, Gidi Markuszower en Lidewij de Vos, die zich schuldig maken aan vuile stemmingmakerij waarbij ze door hun aanwezigheid en aanmoediging van deze rellen de democratische rechtsorde ondermijnen.
De uitlatingen en het gedrag van de onverbeterlijke zionistische crimineel Gidi Markuszower zijn een in- en intreurig dieptepunt:
Mensenrechtenorganisatie doet aangifte tegen Kamerlid Markuszower na uitspraak over ‘maximaal geweld’ tegen Palestijnse asielzoekers
Ik denk dat we twee dingen moeten doen: zeer krachtdadig afwijzen van dit soort door extreemrechts gevoede rellen maar ook politici die olie op het vuur gooien het vuur na aan de schenen leggen. In ieder geval stoppen met dat halfzachte gedoe in talkshows, waar zo nodig vooral die zogenaamde bezorgde burger aan het woord schijnt te moeten komen.
Ten tweede vind ik het een goed initiatief om asielzoekers te laten weten dat ze van harte welkom zijn om hier asiel aan te vragen en zeker welkom zijn als hun vluchtelingenstatus erekend wordt.
Natuurlijk komt er meer bij kijken. Er is 10, 20 jaar een laks en inadequaat beleid gevoerd betreffende de huisvesting van asielzoekers. Naast het even grote fiasco woningcrisis is dat de oorzaak van de problemen. Daarbij worden immigratie en asiel op één hoop gegooid, wat de discussie ook nog eens vertroebelt. Kabinet, ga als de donder werk maken van de bouw van een flink aantal azc's. Dat is even een investering maar die verdient zichzelf terug omdat noodopvang per asielzoeker een veelvoud kost.
Laatst aangepast door Kees op 15 Mei 2026 10:10:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 15 Mei 2026 09:58:18 Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: | Precies! Goed dat je erover begint, Willemijn, want ik weet het langzamerhand ook niet meer. Ik heb het ook helemaal gehad met dat 'bezorgde burgers' geslijm. Zo goed als overal waar AZC's verdwijnen vinden bewoners van die plaatsen het jammer of tenminste zeggen ze dat ze er totaal geen last van ondevonden hebben.
Walgelijk vind ik ook de handel en wandel van enkele politici, ik zal geen namen noemen, dus met name Mona Keyzer, Gidi Markuszower en Lidewij de Vos, die zich schuldig maken aan vuile stemmingmakerij waarbij ze door hun aanwezigheid en aanmoediging van deze rellen de democratische rechtsorde ondermijnen.
De uitlatingen en het gedrag van de onverbeterlijke zionistische crimineel Gidi Markuszower zijn een in- en intreurig dieptepunt:
Mensenrechtenorganisatie doet aangifte tegen Kamerlid Markuszower na uitspraak over ‘maximaal geweld’ tegen Palestijnse asielzoekers
Ik denk dat we twee dingen moeten doen: zeer krachtdadig afwijzen van dit soort door extreemrechts gevoede rellen maar ook politici die olie op het vuur gooien het vuur na aan de schenen leggen. In ieder geval stoppen met dat halfzachte gedoe in talkshows, waar zo nodig vooral die zogenaamde bezorgde burger aan het woord schijnt te moeten komen.
Ten tweede vind ik het een goed initiatief om asielzoekers te laten weten dat ze van harte welkom zijn om hier asiel aan te vragen en zeker welkom zijn als hun vluchtelingenstatus erekend wordt.
Natuurlijk komt er meer bij kijken. Er is 10, 20 jaar een laks en inadequaat beleid gevoerd betreffende de huisvesting van asielzoekers. Naast het even grote fiasco woningcrisis is dat de oorzaak van de problemen. Daarbij worden immigratie en asiel op één hoop gegooid, wat de discussie ook nog eens vertroebelt. Kabinet, ga als de donder werk maken van de bouw van een flink aantal azc's. Dat is even een investering maar die verdient zichzelf terug omdat noodopvang per asielzoeker een veelvoud kost. |
Die Markuszower is een regelrechte verschrikking. Ik heb deze week het asieldebat ( commissiedebat) gevolgd en het was tenenkrommend wat hij eruit gooide. Het zou de aanwezigen sieren als zij de zaal zouden verlaten wanneer hij asielzoekers wegzet als verkrachters en criminelen én Rode Lijndemonstranten Hamasdemonstranten noemt die moeten worden opgepakt en vastgezet. Hij is de lange arm van de Mossad, mocht daarom geen minister worden en zou moeten worden geweerd uit een democratisch parlement, net zoals je een IS-aanhanger niet zou tolereren. Ik pleit voor een cordon sanitaire.
Ik vond het stuitend wanneer Tweede Kamerleden sympathie betuigen aan demonstranten die een gewone democratisch aangenomen wet onderuit willen halen, ipv degenen te steunen die de door hun Kamer aangenomen wet moeten uitvoeren. Maar net zo stuitend vind ik het als een vice-premier, alle sympathie uitspreekt voor de hulpverleners maar géén enkel woord over heeft voor de mensen die in het AZC gebouw zaten en wier leven werd bedreigd door fascistische knokploegen. Want dat zijn het en zo begon het ook in Duitsland, ongeveer 100 jaar geleden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 15 Mei 2026 10:24:02 Onderwerp: |
|
|
Het normaliseren van extreemrechts gaat steeds een stapje verder. Het is nogal makkelijk om brandstichting en het belagen van politie en brandweer te veroordelen maar inerdaad, wat daar vlak onder zit, de doodsangst van asielzoekers die veelal uit oorlogsgebieden gevlucht zijn en het COA-personeel, bijft dus buiten beschouwing.
Het aanpakken van dergelijk geweld kan onmogelijk van de gemeentes worden verwacht. Het gaat veelal om kleine en middelgrote gemeentes ie de middelen niet hebben. Daarom is een landelijk beleid hard nodig en dat begint wat mij betreft met het heel stevig aanpakken van politici die deze etreemrechtse vuurtjes aanwakkeren. Als ze strafrechtelijk vervolgd kunnen worden moet dat onverwijld gebeuren maar vooral het kabinet moet het goede voorbeeld geven door ophitserij te veroordelen en laten we de rol van de media niet onderschatten, die al geruime tijd voor het overgrote deel achter (extreem)rechts staan, door die een platform te verschaffen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 15 Mei 2026 11:02:02 Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: | | Het normaliseren van extreemrechts gaat steeds een stapje verder. |
Het zou een begin zijn als partijen weigeren samen te werken of "kopjes koffie" te drinken met extreemrechtse partijen. Leg een cordon sanitaire om partijen die ingaan tegen de regels van de democratische rechtsstaat. In een democratie hou je je aan die regels, zo niet, doe je niet mee. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 17 Mei 2026 09:29:00 Onderwerp: |
|
|
Eens!
Mensen zijn totaal van "god" los en daarmee bedoel ik los van datgene wat te maken heeft met wat hoort en niet hoort. Heel zorgelijk en schaamtevol! Temeer daar dit een fenomeen is dat we wereldwijd zien.
"Het kwaad" daar valt ook onder brandstichting met mensen in het gebouw en de brandweer tegenhouden . Ik vind het beangstigende tijden!
Aanvulling.
De enige manier waarmee dit kwaad bestreden kan worden, is de plegers hievan indringend aanspreken met de daarbij horende vraag:" stel u eens voor in diezelfde situatie, of uw zoon, dochter, hoe zou u dan uzelf voelen. Wat roept dit dan bij u op".
Alleen veroordelen straffen heeft geen zin. Juist de empathie die ontbreekt, het besef dat dit acties zijn tegen MENSEN, " daar zal aan gewerkt moeten worden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 17 Mei 2026 13:43:16 Onderwerp: |
|
|
| Pien schreef: | Eens!
Mensen zijn totaal van "god" los en daarmee bedoel ik los van datgene wat te maken heeft met wat hoort en niet hoort. Heel zorgelijk en schaamtevol! Temeer daar dit een fenomeen is dat we wereldwijd zien.
"Het kwaad" daar valt ook onder brandstichting met mensen in het gebouw en de brandweer tegenhouden . Ik vind het beangstigende tijden!
Aanvulling.
De enige manier waarmee dit kwaad bestreden kan worden, is de plegers hievan indringend aanspreken met de daarbij horende vraag:" stel u eens voor in diezelfde situatie, of uw zoon, dochter, hoe zou u dan uzelf voelen. Wat roept dit dan bij u op".
Alleen veroordelen straffen heeft geen zin. Juist de empathie die ontbreekt, het besef dat dit acties zijn tegen MENSEN, " daar zal aan gewerkt moeten worden. |
Ik denk dat het praten en het beroep doen op het inlevingsvermogen kan gelden voor de meelopers met de harde kern, de kring erom heen. Maar ik geloof niet dat het helpt bij die groepen die via een landelijk netwerk bewust uit zijn op rellen en het niet over mensen hebben maar over "apen". Dat zijn lieden die een witte etnostaat willen en voor wie geweld een middel is om dat te bereiken. Ik denk dat alleen forse straffen op hun plaats zijn en wanneer de politie wél bij XR demonstranten vooraf aan een demonstratie voor de deur mag staan, dit zeker moet gelden voor lieden die actief zijn binnen extreemrechtse relschoppers. Huisarrest, gebiedsverbod, whatever, maar treed op! Maak op welke manier dan ook duidelijk dat er voor dit soort geweld géén plaats is in onze samenleving. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 17 Mei 2026 13:49:33 Onderwerp: |
|
|
Ik snap deels wel de "bezorgde burger" en dat komt met name door dat ik wel begrijp dat de opvang van enkel alleenstaande mannen minder gewenst is dan de opvang van gezinnen.
Ik zou ook liever een azc in mijn omgeving hebben van gezinnen dan enkel alleenstaande mannen, waarschijnlijk is dat een vooroordeel maar de statistieken wijzen in het geval van problemen wel vaker op mannen en aangezien mannen in de meerderheid zijn bij de opvang is dat niet onlogisch.
Verder zou ik veel liever hebben al kost dat meer geld (heb ik er graag voor over) dat er meer kleinere opvanglocaties komen, dat lijkt me beter voor de asielaanvrager en voor de omgeving, dat vind ik ook een probleem de enorme aantallen waar mee gemeenten te dealen hebben.
Dus de spreidingswet verplichten ben ik een groot voorstander van.
Wat betreft de demonstraties die uit de hand lopen en het geweld tegen reeds aanwezige asielzoekers in de opvang, daar kan ik kort over zijn.
Walgelijk en totaal ontoelaatbaar en brandstichting is bewust overgaan tot moord, totaal maar dan ook totaal ontoelaatbaar en degene die dit doen moeten daar voor bestraft worden via het strafrecht, hoop dat dit ook gebeurd zodat het iedereen duidelijk is dat dit niet de manier is en strafbaar en (strafbare)consequenties heeft.
Wat Markuszower heeft gezegd is ontoelaatbaar en strafbaar ( oproepen tot geweld)en het is goed dat hij hiervoor aangeklaagd wordt, hetzelfde geldt voor uitspraken van FVD.
Politici in de kamer zouden hen daar veel meer op aan moeten spreken, hen de mond moeten snoeren, het lijkt me dat een kamervoorzitter dit soort taal wel kan onderbreken met de mededeling dat dit soort uitspraken ontoelaatbaar zijn. Dat is wat er ontbreekt in de kamer, die regie.
Ik ben het ook wel met Pien eens dat er meer aandacht moet komen voor empathie voor asielzoekers, het wegzetten als groep maakt dat men het individu niet meer ziet, niet meer de mens persoonlijk maar enkel als onderdeel van een groep. Dat is vaak een gevaarlijke ontwikkeling voor een invidu.
Media zouden meer aandacht moeten besteden aan de verhalen achter de binnen komende asielzoeker, dat helpt naar mijn idee om draagvlak te creeren voor deze mensen. Niemand vlucht voor de lol, zelfs economsiche vluchtelingen niet. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 17 Mei 2026 17:36:36 Onderwerp: |
|
|
| Eens met jullie beiden, Willemijn en Dagmar. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 20 Mei 2026 15:11:24 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | Opvangorgaan COA maakte vandaag bekend dat nieuwe asielzoekers niet automatisch plek krijgen in de opvang bij het aanmeldcentrum. In het complex zitten meer dan 2300 mensen, ver boven de limiet.
Op de vraag wat de oplossing is, verwijst de minister naar zijn oproep van twee maanden geleden om solidair te zijn en mee te werken aan de spreidingswet. Hij is teleurgesteld dat daar te weinig gehoor aan is gegeven. "Je ziet natuurlijk dat er wel degelijk ook gemeenten zijn die naar voren zijn gestapt", zegt de minister die over een eerlijke verdeling van asielzoekers over het land gaat. "Maar het is onvoldoende." |
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5603613/nog-geen-plek-andere-gemeenten-vrees-voor-buitenslapers-bij
https://nos.nl/artikel/2615119-teleurgestelde-minister-vraagt-gemeenten-weer-om-noodopvang
Wat ik maar niet begrijp is dat er een wettelijke regeling is (spreidingswet) die gemeenten verplicht om asielzoekers (al dan niet tijdelijk) op te nemen, waarom verplicht de minister dan die gemeenten die nu nog geen opvang hebben niet omdat te doen dan? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 20 Mei 2026 19:03:51 Onderwerp: |
|
|
De Spreidingswet i tot stad gekomen via een democratisch proces. Ik snap werkelijk niet dat dat constant ter discussie moet staan. De schreeuwers en demonstranten hebben grotendeels op de partijen gestemd die voor die wet gezorgd hebben. Iets anders is de uitvoering van die wet. Van mij mag er best naar de draagkracht van gemeentes en wijken gekeken worden. Dan gaat het niet zozeer om de overlast van een azc, want die is er nauwelijks tot niett, maar naar voorzieningen, zoals winkels, scholen en zorg. Verder staat het overgrote deel van de opvang in de armere wijken en nauwelijks in wijken maet dure huizen. We weten dat bezwaren daar makkelijker hehonoreerd worden omdat juridische bijstand wel betaald wordt en soms worden stukken grond of panden domweg opgekocht om te voorkomen dat daar asielzoekers gehuisvest worden.
Maar die wet moet gewoon nagekomn worden. Punt uit!
Wat er nu aan ontbreekt is een krachtdadig landelijk beleid. Klojo Brekelmans die verklaart dat het aan de gemeentens is om te bepalen of ze asielopvang willen of niet moet een motie van wantrouwen krijgen en wat mij betreft gewoon opstappen omdat hij zowel het kabinetbeleid als de wet saboteert. Dergelijk gedrag is fnuikend voor de rechtsorde. Het moment dat we die opvang grotendeels aan de gemeentes kunnen overlaten is ruimschoots gepasseerd. Raddraaiers, zoals die extreemrecjtse harde kern die het land afschuimt om overal het vuur op te stoken moeten worden opgepakt en zet ze maar vast omdat ze een gevaar zijn voor de maatschappij, niet alleen voor asielzoekers en statushouders maar ook voor bestuurders en voor jou en voor mij. De grote groep die zich mee laat slepen moet duidelijk gemaakt worden dat wetten er voor iedereen zijn en uitgevoerd zullen moeten worden. De grootste groep houdt zich of gedeisd of is in meer of mindere mate voor opvang, om daar even volstrekt duidelijk over te zijn.
Ook moet veel duidelijker gemaakt worden dat dit gebrek aan beleid klauwen meer geld kost, miljarden meer, dan een adwquaat beleid met voldoende reguliere opvangplekken. Instroom beperken? Zolang dat humanitaur verantwoord is, prima, maar dan ook van arbeidsmigranten, want die 'pikken' een veevoud van de woningen in, die asielzoekers ons kosten. Voorl de vermogender expats wonen voor veel lagere kosten dan Nederlanders. Dát is ongelijkheid; niet arme sloebers, gevlucht voor oorlogsgeweld die al dolblij zijn met een heel simpel appartementje uit de zestiger jaren. zoadt eindelijk hun kinderen naar een school kunnen waar ze die school ook kunnen afmaken, wat langduriger vriendschappen kunnen aangaan en papa en mama rustig kunnen kijken wat ze kunnen bijdragen aan de arbeidsmarkt ipv hoogstens wat vrijwilligerswerk omdat ze elk moment weer naar een andere noodopvang moeten verhuizen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 05:17:11 Onderwerp: |
|
|
Hier ben ik heel blij mee. Als ik beter ter been was geweest had ik ws.meegedaan:
In Utrecht hebben vele duizenden mensen meegedaan aan een solidariteitsbetoging voor asielzoekers. De aanwezigen spraken zich uit tegen het recente geweld bij anti-azc-protesten. De betoging verliep "strijdbaar en vreugdevol", zegt een woordvoerder van de organisatie tegen de NOS.
Deelnemers droegen borden met teksten als: "Zeg ja tegen azc" en "Toen niet, nu niet. Nooit meer fascisme". Er werd met uiteenlopende vlaggen gezwaaid: van de Palestijnse tot die van politieke partij Pro. De demonstranten scandeerden dat vluchtelingen welkom zijn. Op een podium werden toespraken gehouden.
NOS: Vele duizenden mensen op de been in Utrecht om asielzoekers te steunen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 22 Mei 2026 14:49:32 Onderwerp: |
|
|
Ja ik zag het. "Nooit meer fascisme" vind ik smakeloos en polariserend en gaat voorbij aan de grootste groep mensen die wel degelijk gewoon en normaal bezorgd zijn.
Ik zag die borden ook op TV.
En ja goed om ook het andere geluid te laten horen van mensen die wel voor de spreidings wet zijn en wel willen dat er een begin gemaakt wordt om deze crisis op te lossen.
Op dit moment heb ik wel meer en meer moeite met Nieuwsuur. Ik vind die polariserend aanwezig in de berichtgeving.
Elke avond vrijwel in elke uitzending, zien we weer die vreselijke beelden van de brandstichting met de ophitsende menigte. De interviews zijn soms tenenkrommend in de hele manier van vraagstelling.
Gisteren was er een uitgebreid item over de opvarende richting Gaza die "geënterd" zijn door Israël.
Gelijk daarna kwam het item waarin men het had over lastig vallen en dreigementen van Synagoge in Amsterdam. Door dat direct achter elkaar uit te zenden wordt in mijn ogen, de suggestie gewekt dat het een met het ander te maken heeft. En eigenlijk , in mijn ogen, hebben Joodse Amsterdammers, onze Nederlanders, weinig te maken met Israël en wat daar op dit moment gebeurt.
Laat staan dat ze verantwoording zouden moeten afleggen, laat staan bedreigd zouden mogen worden!!!
Ik was geschokt en had zoiets, gast wat doe je nu, je gaat faciliteren dat mensen het een het logische gevolg vinden van het ander. Erg slordig en een gemiste kans vind ik het om door verstandige keuzes , van wat laat je wel en wat laat je niet zien en op welk moment, juist depolariserend werkt.
Dit even terzijde van Oekraïne maar zoals ik er naar kijk in het totaal plaatje. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Virgo

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 16:45:39 Onderwerp: |
|
|
| Pien schreef: | Op dit moment heb ik wel meer en meer moeite met Nieuwsuur. Ik vind die polariserend aanwezig in de berichtgeving.
Elke avond vrijwel in elke uitzending, zien we weer die vreselijke beelden van de brandstichting met de ophitsende menigte. De interviews zijn soms tenenkrommend in de hele manier van vraagstelling. |
Sowieso vind ik dat vragensteller Jeroen Wollaars in Nieuwsuur te vaak en te veel laat blijken dat hij geen sympathie heeft voor het standpunt van de ondervraagde. Dat mag er niet te dik bovenop liggen.
Ik schakel meestal een half uur later in. Al terugkijkend kun je dan onderwerpen die je niet per se wil zien gewoon overslaan. Dat scheelt een hoop tijd. _________________ Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt (Socrates) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 20:58:40 Onderwerp: |
|
|
| Pien schreef: | | Ja ik zag het. "Nooit meer fascisme" vind ik smakeloos en polariserend en gaat voorbij aan de grootste groep mensen die wel degelijk gewoon en normaal bezorgd zijn. |
Die licht ik er toch even uit, Pien. Als die 'strijdkreet' gericht is tegen de burgers van een drop of wijk waar een azc moet komen dan vind ik dat je ergens gelijk hebt. Maar fascistische, estreemrechtse, (neo)nazi's zijn wel degelijk verantwoordelijk voor het telkens uit de hand lopen van demonstraties. Het gaat om een groep, zelfs min of meer internationaal georganiseerd, die het land afschuimen en puur uit zijn op destabilisatie. De huiver voor asielzoekers wordt daar als vehikel voor gebruikt maar daarmee wordt wel de vreemdelingenhaat mee aangewakkerd. Ik vind dat mensen die zich door dat fascitische tuig laten meeslepen ook wel wat te verwijten valt.
| Citaat: | | Op dit moment heb ik wel meer en meer moeite met Nieuwsuur. Ik vind die polariserend aanwezig in de berichtgeving. | Nieuwsuur is behoorlijk aan het afzakken, vind ik ook. Ik vraag me af wat daar de motivatie achter is. Toch weer die ellendige kijkcijfers?
Te allen tijde moet er duidelijk moet worden gemaakt dat protesten tegen wat de apalestijnen wordt aangedaan Israël en niet de Joden moet worden aangerekend. Organisaties als het CIDI, Christenen voor Israël, die ieder argument van kritiek op de genocide die Israël pleegt, nu weer in Libanon zijn wat mij betreft geen haar beter dan Israël zelf. Ergens is het wel goed dat Gidi Markuszower zijn haat tegen de palestijnen zo duidelijk uitgesproken heeft. Daardoor weten we tenminste wat voor vlees we met hem en zijn volgelingen te maken hebben.
Voor de volledigheid maken beide kampen zich schuldig aan polarisatie. Degenen die opkomen voor de rechten van de Palestijnen worden makkelijk verweten vriendjes van Hamas te zijn.
Ik ben tegen fascisme en noem mezelf daarom rustig antifascist. Waarom zou ik dat niet mogen, willen of moeten doen? Ik vind het volkomen bezopen dat Antifa tot verboden organisatie is bestempeld, terwijl het niet eens een organisatie is. Laat ik er wel duidelijk over zijn dat ik van mening ben dat er grenzen zijn aan acties. Onschuldigen moet je met rust laten en doodslag, mishandeling, bedreiging en intimidatie en vernieling van collectief goed, zoals unoversiteitsgebouwen keur ik af. Maar acties, demonstraties en protesten mogen best overlast veroorzaken, uiteraard in de eerste plaats voor degenen die het slecht met ons voorhebben, de democratie willen afbreken, discrimineren en onze gezondheid aantasten. Hoever precies zal niet voor iedereen hetzelfde zijn maar daar hebben we dan o.a. discussieforums voor zoals dit hier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Mei 2026 20:58:40 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|