|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 18 Mei 2026 11:11:47 Onderwerp: |
|
|
Het zal wel rustig worden hier nu Henny en Joke beiden weg zijn, dus dat wordt druk voor ons, de rest, om dat op te vullen .
Mooie foto's heb je toch altijd Greet met dat uitzicht over de Waddenzee.
In het Blok lopen de gemoederen zo naar het einde toe hoog op.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een bijzonder seizoen vind, heb nog nooit meegemaakt dat er stellen zijn die zo slecht iets opleveren zoals Bianca en Silvio (wel een leuk stel trouwens) en Marloes en Patrick, ze moeten beter screenen volgend seizoen denk ik.
Vandaag een werkdagje.
Wales |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 18 Mei 2026 11:11:47 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 18 Mei 2026 14:22:39 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoihoi, het is hier rustig.
Buiten is het fris, de ijsheiligen zijn nog niet de hort op.
Henny en Joke wel, die zijn een paar dagen 'buitengaats'zal ik maar zeggen.
Joke zit in Noord-Holland, Henny helemaal in het Zuiden, in Valkenburg. Daar is genoeg te zien hoor, dat zul je zelf wel ontdekken.
Ook in Noord-Holland is het goed toeven, al lijkt het vlak zoals in Groningen en Friesland.
Ik zie mooi foto's, van scholeksters op een broedeiland, pioenrozen en een soort kruid met paarse bloempjes. Bij mij bloeit het ook in mijn kruidentuintje. munt en biesloog krijgen bloemen, tijm trouwens ook. Dat bloeit bijna het hele jaar, met kleine blauwpaarse bloempjes. De bijen zijn er dol op, die vliegen af en aan. Munt krijgt witte bloemen, bieslook paarse bolletjes. Je gebruikt er maar een deel van, dus groeit de rest gewoon door.
Ik wens de vakantiegangers een fijne tijd, het weer gaat vooruit, het wordt warmer. Dat is altijd fijn als je met vakantie bent.
Dagmar, waar heb je deze foto gescoord? Het lijkt ergens in Wales te zijn, zo te zien aan de heuvels en de muurtjes in het weiland.
Afgelopen zaterdag was er jaarmarkt hier in Mijdrecht. Ik ben er met mijn zus naar toe geweest. heb er een beige broek en een lichtblauwe outfit (broek en shirt) gescoord en nog wat andere dingen. Daarna geluncht bij het Spoorhuis, ook samen met zus. Gisteren op bezoek geweest bij mijn zwager en op de boerderij van mijn dochter. Mijn kleindochter was in tranen: haar schoonmoeder is gisternacht overleden, 58 jaar jong. We hebben haar en haar vriend natuurlijk gecondoleerd, haar moeder was de troostende factor.
We zijn zo blij dat het niet onze dochters zijn, die we moeten missen. Dat had zomaar gekund, ze hebben allebei borstkanker gehad. Gelukkig ook allebei genezen, al moet de jongste nog wel ieder jaar voor controle en slikt ze nog wel hormoonpillen. Ik denk dan ook altijd weer aan mijn nichtje, de dochter van mijn zus. Ook zij is, op 46 jarige leeftijd, aan die rotkanker overleden. Dat is nu 3 jaar terug. Onze dochters zijn inmiddels 57 en 51 jaar.
Ik wens jullie allemaal een fijne voortzetting van de dag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 987 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 18 Mei 2026 22:47:02 Onderwerp: |
|
|
Hier weinig te melden. Mooie fotocollectie weer, om van te genieten.
Morgen een hapje eten met mijn zusje die een paar dagen hier in de omgeving is. Haar dochter woont in Apeldoorn, niet zo gek ver hier vandaan, minuutje of 35,40 schat ik. De temperatuur gaat flink stijgen de komende dagen en dat zomerse weer houdt een poosje aan als de verwachtingen uitkomen. Hopelijk word ik daardoor wat actiever, want momenteel heb ik weinig energie.
We krijgen een nieuwe intelligente meter van Stedin. Moesten we een qr-code voor inlezen om erachter te komen wanneer die gepland was. Dat ging niet helemaal goed, paar keer een foutje gemaakt dus de hele boel geblokkeerd, niet voor eventjes of een dag maar permanent. Dan moesten we maar bellen. Ze kunnen de boom in! Als die brief onderschept zou zijn door een fraudeur had die net zo goed precies over dezelfde gegevens beschikt. De postcode en het huisnummer stonden gewoon in die brief. Schrijf dan gewoon datum en tijdstip in die brief in plaats van zo onnodig omslachtig te doen onder het mom van zogenaamde veiligheid. Met dat soort flauwekul ben je bij mij aan het verkeerde adres...
Nou ja, morgen dus maar een beetje op tijd opstaan en me voornemen om wat actiever te worden. Ik heb dat dossir van de huisarts even gelaten voor wat het was, katterig als ik daarvan was, maar die draad ga ik wel weer oppakken. Eerst maar even opladen.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 19 Mei 2026 10:44:56 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal .
@ Dagmar .
Prachtige foto"s laat je hier zien , zowel eergisteren als gisteren .
Foto's met diepte en een goed gekozen standpunt 👍.
Wat een mooi landschap in Wales .
Wat het Blok betreft ben ik het met je eens dat ze een volgende keer beter moeten screenen . Ik verbaas me er af en toe over hoe kinderachtig volwassenen nog kunnen zijn , zoals elkaar verlinken in de hoop dat de andere dan een boete krijgt i.v.m. overschrijden bouwregels.
@ Sibilla
De ijsheiligen zijn nu wel vertrokken , nu wordt het gaan genieten van aangenaam lenteweer .
Erg verdrietig voor je kleindochter en vriend om hun (schoon)moeder zo jong nog te moeten verliezen.
Hele mooie foto , vakantie kiekje ?
@ Joke
Hele mooie foto van roos .
@ Kees
Raar dat ze van Stedin op zo'n manier je op de hoogte brengen van de tijd dat plaatsing nieuwe meter gepland staat .
Mooi dat je je zusje gaat zien .
Sterkte met het opladen.
Ik wens jullie allemaal een fijne dag .
Foto :
Goudenregen
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Mei 2026 12:41:35 Onderwerp: |
|
|
Prachtige foto van de gouden regenboom Greet, die zijn extra mooi als ze in de bloei staan.
Ja zeg dat hoe kinderachtig dat verlinken in het Blok.
Ik moet altijd wel lachen om die Frank, hoewel veel blokkers een hekel aan hem hebben vind ik hem juist 1 van de leukste van allemaal. .
Kees het schiet maar niet echt op met jou met je gezondheid, wat vervelend.
Geniet van je dagje met je zus.
Sibilla, altijd leuk een jaarmarkt om even overheen te lopen, doe ik ook graag, meestal scoor je niks maar ik vind met name de sfeer altijd aangenaam.
De foto is inderdaad uit Wales.
Hieronder nog 1, Wales is zo prachtig qua natuur, imposant.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 19 Mei 2026 16:41:38 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoihoi allemaal.
Dagmar, je foto's van Wales zijn supermooi. Prachtige omgeving daar, goed om te wandelen ook.
Greet, die gouden regen! Hoe mooi is die nu, net als de blauwe regen. Ik mag die bomen graag zo zien, met gele trossen en al. En als ze zijn uitgebloeid blijven het toch prachtige bomen.
Kees, die Stedin, wat een gedoe zeg. Net als met KPN. Ik snap goed dat je denkt: de boom in! Laten ze het zelf oplossen.
Leuk dat je een tijdje met je zus kunt optrekken, vooral als je elkaar weinig ziet.
Ik hoop voor je dat je wat meer energie krijgt als het zonnetje weer gaat schijnen. Vitamine D is altijd goed voor iemand. Laat dat dossier van de huisarts voor wat het is, daar wordt je alleen maar sipperiger van.
Vandaag hadden we een vrije dag. Hàdden ja. Vanmorgen de ramen beneden gelapt. Wil vond het in eerste instantie niet zo nodig: je kunt er toch nog doorheen kijken? Maar al snel kwam ook hij tot de ontdekking dat het toch wel nodig was, zo stoffig zagen ze eruit. Nu is alles weer voor een paar maanden helder en schoon.
Daarna: medicijnen opgehaald, naar Mijdrecht gereden voor allerlei boodschappen en toen bedacht mijn eega dat we wel konden gaan lunchen in het Spoorhuis, bij onze neef Dennis. Ik kocht bij de Action van alles en nog wat, daarna naar de Hema, ook voor van alles en nog wat. Dat heb weleens zo, dat de een niet heeft wat je zoekt en het vindt bij de ander.
Thuisgekomen bij Blokker.nl een handstofzuiger besteld. Wil vindt dat prettig voor de auto en voor kleine klusjes in huis.
Nu ben ik vis aan het stoven, pangasiusfilet in de oven. Een blikje dooperwtjes met worteltjes erbij, klaar! wat bieslook gesneden uit mijn kruidentuintje, voor over de vis.
Verder hoeven we even niks vandaag. Het miezert hier, bij jullie ook? Is goed voor de tuin, daar niet van.
Ik ben ene boek van Halina Reijn aan het lezen: LOOS. Het is wel leuk geschreven, leest makkelijk weg. Op de jaarmarkt kocht ik dat voor 1 euro, nou ja, daar ben je nooit aan bekocht natuurlijk.
Mensen, ik wens jullie ene fijne avond.
Nog een foto van een vorige vakantie, ergens in Zuid-Limburg.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 20 Mei 2026 10:49:15 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal .
@ Dagmar .
Wederom een prachtige foto uit Wales laat je hier zien .
Zelf ben ik daar nooit geweest , maar nu o zo leuk om via jou foto's iets van dat prachtige landschap te zien .
@ Sibilla
Jullie vrije dag hebben jullie dus goed besteed
Het boek dat je aan het lezen bent van Halina van Reijn ken ik , dit heb ik een aantal jaren gelden gelezen . Leuk boek .
Wij hebben gisteren overdag hier geen regen gehad , het was hier heerlijk weer voor een fietstochtje .
Héle mooie foto van het heuvellandschap , een landschap zo anders dan hier 😊
Ik wens jullie een fijne dag .
Foto : Een lepelaar

Laatst aangepast door Greet op 20 Mei 2026 12:28:12; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 20 Mei 2026 11:35:37 Onderwerp: |
|
|
| Greet schreef: |
@ Dagmar .
Wederom een prachtige foto uit Wales laat je hier zien .
Zelf ben ik daar nooit geweest , maar nu o zo leuk om via jou foto's iets van dat prachtige landschap te zien .
|
Fijn dat je zo van mijn foto's geniet, dan ga ik nog ff door met plaatsen heb er nog zat , niet dat ik ze allemaal hier ga plaatsen hoor.
Wales is zo mooi en overweldigend qua natuur daar kun je wel blijven fotograveren.
Jouw foto van de lepelaar is ook geweldig!
Sibilla: ik vind dat je nog knap druk bent geweest op je vrije dag haha.
Leuk is dat een boek scoren voor 1 euro, net wat je zegt daar kun je je nooit aan verkopen.
Ik wens jullie een fijne dag, de laatste dag met regen voorlopig want de temperaturen gaan met rasse schreden omhoog vanaf morgen, wordt een zonnig pinsterweekend. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 20 Mei 2026 16:42:24 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoihoi allemaal,
Greet, die lepelaar staat er mooi op.
Dagmar, je foto's van Wales zijn juweeltjes, ja idd, daar blijf je fotograferen.
Ruig, maar schitterend landschap. Ik was er ook nooit, maar nu via jou wel.
Henny en Joke zullen best genieten van deze vakantie. Het is nog wat fris, maar het wordt behoorlijk warm.
Misschien kan Kees ook nog genieten met zijn campertje, datk komt zijn herstel wel ten goede, lijkt me.
Vandaag weer gezwommen, aan de overkant met de etenskar geholpen en wat boodschappen gedaan. Kaartje gekocht voor de schoonfamilie van mijn kleindochter. De moeder is overleden, wordt vrijdag begraven.
We hebben een handstofzuiger besteld via Bol.com, maar Wil vindt het maar zozo. Enfin we zien wel. Hij wilde het zelf, de goedkopere soort, maar nu opteert hij voor een duurdere. Moet ik deze weer terugbrengen, pff.
Ik brak ook een glas van Marjolein Bastin bij een bewoner tijdens de koffie/theeronde. Dat glas kan ik nergens meer krijgen, niet bij de Action, de Hema, Xenos. Wel vond ik een soortgelijk glas bij Bol.com, dat heb ik dan maar besteld. Eens kijken of haar dat bevalt, anders hou ik het zelf.
Nou mensen, nog ene fijne dag verder.
ook een foto vanuit Zuid-Limburg, nog van 2025 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 20 Mei 2026 18:52:28 Onderwerp: |
|
|
Dagmar, mooi hoor, je foto's van Wales. Wat mij betreft ga je mooi door met plaatsen.
Greet, die lepelaar n de gouden regen mogen er ook zijn. Mooi hoor.
Vanmorgen een groot deel van mijn messen geslepen, grotendeels keukenmessen maar ik hou er ook nog een paar zakmesjes en een boekbindersmes op na. Ik gebruik daar een systeem voor met stenen van 5 korrelgroottes, van behoorlijk grof tot heel fijn, eigenlijk meer een polijststeen. Het hangt van de staat van het mes af met welke korrelgrootte ik begin. Dan kunnen ze er bij zorgvuldig gebruik weer een poosje tegen. Bramen kun je, zeker bij vlijmscherpe messen niet altijd voorkomen maar die werk je meestal wel goed weg met een aanzetstaal. Een goed scherp mes werkt niet alleen een stuk prettiger maar is ook veiiger omdat je er niet zo gauw mee uitschiet. Het mes moet als het ware het werk doen, zoals eigenlijk bij alle gereedschappen. Het zal mijn plezier om te koken ten goede komen! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 21 Mei 2026 08:41:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen op deze zonnige morgen .
@ Dagmar
Prachtige foto , een supermooi doorkijkje .
Dat je wel kunt blijven fotograferen in Wales dat kan ik me heel goed voorstellen , het is maar goed dat dit tegenwoordig digitaal kan , met een analoge camera zou veel foto's maken een duur grapje worden .
@ Sibilla
Vervelend voor je dat de bestelde handstofzuiger misschien weer terug moet . Dit soort zaken koop ik altijd in een fysieke winkel dan zie ik direct wat ik koop .
Scherven brengen geluk ..... jammer van het glas maar het zij zo .
Hele mooie foto , mooi vanaf hoogte gemaakt.
@ Kees
Wat een werk messen slijpen . Ik slijp mijn messen met de wetsteen die van mijn opa is geweest .
Ik wens jullie een mooie dag , geniet van het mooie weer 🌞
Foto : Akeleien
De mooiste kant van de akeleien:
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 21 Mei 2026 10:46:40 Onderwerp: |
|
|
Mooie foto van de akeleien en het kiekje uit Limburg.
Lekker weer vandaag dus ga zo de tuin in, onkruid wieden.
Had net een wesp binnen, zo'n grote hoornaar, wat een joekels zijn dat zeg, hij is nu weer buiten.
Ja diggitaal fotograveren heeft zo zijn voordelen, maakte foto's op een dag en dan in de avond skipte ik al de niet mooie en ben nu thuis nog meer aan het uitdunnen, ik wil enkel de mooie bewaren.
Ga nu een mapje aanleggen van mijn mooiste foto's heb ik bedacht, heb ze laten afdrukken in de winkel, dan kan ik genieten van mijn eigen gemaakte foto's en kan ik later mijn ontwikkeling zien hoe ik ben gevorderd als amateur fotograaf.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 21 Mei 2026 10:54:51 Onderwerp: |
|
|
Dat slijpen valt wel mee, Greet, maar ik doe meestal wel een flink aantal messen met zo'n sessie. Uiteindelijk is het misschien wel minder werk omdat je grotere defecten met een grove steen snel wegslijpt en daarna overgaat op één of meerdere fijne. Als je die grote defecten, afgebroken stukjes en deukjes, allemaal met een fijne steen weg moet werken ben je een eeuwigheid bezig. Het polijsten als laatste handeling maakt de boel extra glad. Dat werd vroeger door opa en de barbier gedaan met een leren riem, die min of meer polijst maar ook de functie had om bramen weg te werken. Maar als je netjes omgaat met je messen blijven ze heel en dan kom je met een fijn wetsteentje een heel eind. Het materiaal maakt trouwens ook wel verschil. Het prettigste vind ik messen van koolstofstaal maar die roesten wel als je niet uitkijkt. Staal heb je in veel kwaliteiten, ook legeringen.
Mooi, die bloemen Greet.
Inmiddels heb ik twee handstofzuigertjes, één voor boven en één voor beneden die ik ook voor de auto gebruik, allebei van de Lidl, huismerk Silvercrest. Bij de nieuwste is o.a. een roterende borstel meegeleverd, waar je bijv. makkelijk haren mee kunt verwijderen van tapijt. Met beide apparaten kun je ook nattigheid opzuigen maar dat zal ik niet gauw doen, want die kledderzooi, vaak een kleverig goedje van vocht en vuil moet er ook weer uit...
Laatst aangepast door Kees op 24 Mei 2026 08:39:20; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 21 Mei 2026 10:55:13 Onderwerp: |
|
|
| Dagmar57 schreef: | kan ik later mijn ontwikkeling zien hoe ik ben gevorderd als amateur fotograaf.
|
je zult dan zien dat je heel snel bent gegaan van beginnende naar amateur fotograaf 👍😊
Je laatste foto vind ik geweldig mooi 'k zou zo zeggen lijstje er om en aan de muur . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 21 Mei 2026 20:13:05 Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal!
Even niet geweest, druk en problemen met internet.
Heb wel snel het een en ander gelezen, maar het is teveel om overal op te reageren.
Hoop dat ik kan blijven komen.
Fijne avond! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Mei 2026 20:13:05 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|