| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 988 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 22 Mei 2026 04:26:36 Onderwerp: |
|
|
| Greet schreef: | je zult dan zien dat je heel snel bent gegaan van beginnende naar amateur fotograaf 👍😊
Je laatste foto vind ik geweldig mooi 'k zou zo zeggen lijstje er om en aan de muur . | Helemaal mee eens! Die foto is een abstract kunstwerk. Heel goed gezien, Greet en Dagmar: goed gekeken! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Mei 2026 04:26:36 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 09:41:27 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
@ Dagmar
Niet fijn een hoornaar in huis , gelukkig maar dat je het naar buiten kon krijgen . En onkruid wieden eerst weer klaar voor een poosje ?
@ Kees
Mooi om je uitgebreide reactie wat betreft het messen slijpen te lezen.
@ Anky
Vervelend dat je problemen hebt met het Internet , ik hoop voor je dat dit snel wordt opgelost .
Ik wens een ieder fijne Pinksterdagen .
Foto : De rode meidoorn
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 11:23:32 Onderwerp: |
|
|
Prachtige foto van die mooie kleurige meidoorn Greet.
Nou dat onkruid komt altijd heel snel weer omhoog, dus is blijft steeds weer schoffelen, maar is lekker werk met dit weer.
Dat is heel irritant internet problemen Anky, hoop voor je dat het snel voorbij is.
Ik ga zo maar weer een eindje fietsen met dit mooie weer, lekker buiten.
Dit weekend weer formule 1, dus weer genieten.
Leuk ijssalonnetje in Wales, zat nog dicht toen ik er was. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 15:11:13 Onderwerp: |
|
|
Op mijn fietsrondje kwam ik en een vrouwenwielerpeleton (ronde van Veenendaal)tegen en een reiger.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 20:57:18 Onderwerp: |
|
|
De problemen met internet lijken opgelost.
Hopelijk blijft het zo.
Afgelopen weekend zagen we een prachtige Japanse esdoorn te midden van rododendrons.
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 22 Mei 2026 20:59:47 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 23 Mei 2026 06:33:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen ,
@ Dagmar
Wat een mooi ijssalonnetje . Leuk bankje in de vorm van een koe .
Goed gelukt de dames op de fiets foto , bewegende objecten fotograferen vind ik nog altijd moeilijk ook al heb ik de camera soms op sportstand staan , leuk dat je ze bij een bocht op de foto kon zetten .
Mooi dat de reiger voor je poseerde 😊 Héle mooie foto's .
Veel plezier met de formule 1.
@ Anky
Fijn dat de problemen met het Internet zijn opgelost .
Prachtig de Japanse esdoorn .
2 héle mooie en kleurrijke foto's laat je hier zien.
Ik wens een ieder een hele mooie zonnige dag .
Foto: Een vriendelijke zwaan hij / zij zwaaide naar me 😄
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 23 Mei 2026 09:33:36 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Jullie zijn goed bezig geweest.
Dat bekijk ik later wel.
Ik ben weer terug en wij hebben het zwaar vermoeiend, maar zeker leuk gehad. Later meer.
Bij de grotten Maastricht
In de grotten Maasticht, de bakkerij voor de ondergedokenden
[img][/img]
Elke dag worden de bloemen ververst.
Nu gaan we boodschappen zoals de dame hierboven.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 23 Mei 2026 10:58:00 Onderwerp: |
|
|
Greet wat een prachtige foto van de zwaan en wat leuk dat ie naar je zwaaide .
Japanse esdoorn is echt een prachtige boom, met name ook de rode kleur maakt hem zo apart, zo vind ik de Amerikaanse rode eik en de rode beuk ook prachtig.
Henny weer terug, vermoeid maar je kan de komende dagen lekker uitrusten buiten in de tuin met dit prachtige weer.
Ik verheug me ook alweer op de komende puzzels .
Nu Joke nog terug en dan zijn we weer compleet.
Alhoewel Sibilla zie ik ook niet veel maarja die is altijd zo druk met van alles en nog wat.
Leuk koffietentje in Wales met ontbijt aanbieding, dat is het enige aan Wales wat ik niet leuk vind, de ontbijtjes, ik snap niet hoe ze die worstjes, eggs en witte bonen in tomatensaus wegkrijgen zo vroeg in de ochtend. Mijn ding in elk geval niet. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 23 Mei 2026 12:53:52 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag luitjes
Wij zijn ook weer terug van een midweek en leuke dagen gehad
en het weer zat ook mee.
Greet wat een een schitterde foto's vooral die rode meidoorn die voor jou heel dierbaar is.
en die zwaan die naar jou zwaaide.
Dagmar leuk dat je die vrouwen wielerpeloton (ronde van Veenendaal)tegen kwam en mooi die reiger .
Henny jullie ook weer terug vanuit Limburg mooie foto's en nu maar even lekker relaxen.
Kan niet op alles reageren en ook hier is alles afgezet voor de wielerronde vandaag laatste dag.
Paar foto's
Volendam.
Een wens jullie fijne Pinksterdagen
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 24 Mei 2026 07:43:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen ,
@ Henny
Ik lees dat jullie het leuk gehad hebben dan zal het vermoeiende waarschijnlijk snel naar de achtergrond zijn gegaan .
Wat kon je ver kijken zo te zien op foto 1.
Heel mooi de vrouw met bloemen.
@ Dagmar
Aan zo'n ontbijt zal ik ook niet moeten denken , maar goed 's lands wijs 's lands eer.
Leuke stoeltje hebben ze in dat koffietentje .
@ Joke
Mooi dat het weer mee zat .
Wat er op je héle mooie foto's staat komt me allemaal heel bekend voor , ach ja als je familie in Volendam en omstreken hebt wonen kan dat gebeuren he .
Prachtige foto (3) van het statenjacht de Utrecht , mooi dat er zeer weinig storende elementen om het jacht heen waren .
't Ootje ( 4 ) staat er ook prachtig op . Mooie manier om reclame te maken voor de Edammer kaas .
Ik wens jullie een fijne zondag .
Havikskruid
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 988 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 24 Mei 2026 08:51:45 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Ik dacht al dat dat jacht me bekend voorkwam maar kon het even niet plaatsen maar goed gezien, Greet.
Dat Britse ontbijt is aan mij ook niet besteed. Ooit was dat bedoeld voor harde werkers die een fysieke inspanning moesten leveren maar eigenlijk is het in deze tijd volledig achterhaald. Hoewel ik gebakken ei met bacon en toast wel erg lekker vind. Op de asielzoekersboot in Huizen werd trouwens ook een uitgebreid ontbijt geserveerd met altijd wel witte bonen in tomatensaus, roerei, veel soorten beleg, yoghurt, broodjes etc. De bonen, de worstjes (en kippers) mogen ze voor iemand anders maken want dat krijg ik, zeker als oudere met een matig fysiek bestaan echt niet weg.
Het weer is prachtig. Ik denk dat we gewoon lekker thuis blijven en ervan genieten in ons achtertuintje. Lang achter elkaar stilzitten kan ik niet maar er valt altijd wel wat te snoeien aan takken die in de weg hangen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 24 Mei 2026 09:05:43 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo Allemaal,
eerst eens fijne Pinksterdagen gewenst. Zo, dat is dat.
Henny en Joke zijn weer terug van weggeweest. Ik zie hele mooie foto's van allebei.
Ook van Greet natuurlijk en van Dagmar. Die zwaan, die naar je zwaaide.
Akelei had ik ook eens in de tuin. Ze zijn spontaan verdwenen, geen idee hoe. Ik denk opgevreten door de slakken of ondergepoept en gepiest door de katten rondom ons huis, bij de buren dus. Die zijn vannacht ook weer op mijn spontaan opgekomen amaryllis gesprongen. Er zaten 5 (!) bloemen in. Ik heb de steel met bloemen nu maar in een vaas gezet. Hopelijk komen ze nog uit. We hadden na de kerst de bol in een bak buiten gezet en er zijn zomaar 2 steken met bloemknoppen uitgekomen. Wel mooi om te zien trouwens.
Havikskruid, heet dat zo? Heb ik ook in de tuin staan, merk ik nu.
Joke, die foto's van Volendam, zo herkenbaar. Wij waren daar ook eens , leuk ook die foto van de kaasjes. Jullie hebben je goed vermaakt.
Henny, Maastricht gezien. Mooie stad, ben je ook in het Bonnefantenmuseum geweest? Ik zie wel dat je in de grotten bent geweest, wij hebben daar ook foto's van. Indrukwekkend hë.
Kees, die messen zijn wel goed geslepen zeg. Wat een werk heb je daar aan gehad. Maar het resultaat mag er zijn, dat is zeker.
Anky, fijn dat het is opgelost met het internet. Hebben jullie ook glasvezel? Bij ons gaat KPN bij iedereen over op glasvezel, zonder het abonnement te verhogen. Ze gaan alle kabeltv vervangen. We zien het wel.
Dagmar, ja die wielerrondes krijgen wij hier ook weer. Tijd van het jaar hë.
Nee, zo'n ontbijt lijkt me ook niks. Maar je hebt wel mooie foto's gemaakt.
Wij waren gisteren in Soest voor een shanty/levensliedfestival. Bloedheet en in een tent ook nog. Het geluid was abominabel slecht en het kwam ook niet meer goed. Onze jongens zongen best wel goed, vooral omdat ze het bij zeemans- en shantyliederen hielden. Al die zogenaamde levensliederen, voor ons hoefde dat niet. We zijn eerder weggegaan, na het laatste optreden van ons koor. Ze hadden het helemaal gehad, die heren. Buiten klonk het nog beter dan binnen. Enfin, we waren tegen zessen weer thuis, er hoefde niks meer. Mijn zus was ook mee, die brachten we eerst naar huis.
Ik heb zojuist de tickets voor onze vakantie naar Oostenrijk uitgeprint. Die ga ik nu ophalen. En ik wens iedereen fijne dagen. Wij gaan vanmiddag bbqen bij onze dochter op de boerderij. Nu hebben ze nog geen last van vliegen, later in het jaar is dat niet meer te doen.
nog van onze vakantei in Valkenburg in 2025, de 9e met familie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 24 Mei 2026 10:17:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allen.
Iedereen is weer op honk .
Joke waar ben je nu geweest, ik lees van anderen Volendam maar ik zie op de kaasjes Edam staan??
Prachtige foto van dat jacht.
Mijn zoon komt zo en het wordt een sportdagje samen.
Hij is FC Utrecht fan en die spelen de play offs tegen Ajax om 12.15 dus dat gaan we samen kijken en vanavond samen de formule 1. Gelukkig heeft hij het sport-gen van zijn moeder geerfd.
Heb in Wales ook nog een tripje met stoomtrein gemaakt door het landschap.
Fijne 1e pinsterdag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 24 Mei 2026 10:46:47 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Sibille, wat een leuk beeldje. Ja, in Valkenburg zie je veel van die bronzen beeldjes.
In Maastricht zijn wij alleen in de grotten Zonneberg geweest. Alles goed uitgezocht. Alles begane grond en geen trappen. Wat er niet bij stond was dat je nog, voor mij, een kwartier lopen naar boven moet, over een smal pad en ook weer terug. Vraag mij niet hoe we het gedaan hebben, maar fietsers die ons voorbij reden vroegen zelfs of ze konden helpen.) Zo strompelde ik. Ondanks de zware pijnstiller die ik van tevoren genomen had
In de grotten zelf. Ik moet echt zeggen: onze mede grotbezoekers hielpen mij wat ze konden, en meer. Zonder dat het zelfs gevraagd was.
Daarom die foto er boven. De mensen, en zeker de man rechts van het midden zorgde er voor dat mijn pad goed verlicht werd en een vrouw naast mij hield mij in de gaten of ik niet in kuilen en andere dingen zou trappen.Peter liep met de rollator achter mij zodat ik kon zitten als de gids weer ging vertellen
Echt top!
En het was de moeite waard. Daarvoor wilde ik ook naar Maastricht. Nu het nog kon en ik het ook scherp kon zien.
Ik was echt trots op mij zelf!
De volgende dag naar de gemeentegrotten in Valkenburg. Daar rijdt een treintje.
Dat is wel zo comforttabel, maar ook erg hobbelig. Dus de foto's Maar we hebben er van genoten.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 24 Mei 2026 10:46:47 Onderwerp: |
|
|
|
|
|