|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1017 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 20:28:23 Onderwerp: |
|
|
Sorry jongens, nou ja, meiden eigenlijk, dat ik even niks van me heb laten horen. O.a. door het warme weer had ik even nergens zin in, geen puf, geen energie. Mannen schijnen dat vaker te hebben dan vrouwen, even terugtrekken in de man's cave, zoals dat dan zo mooi heet. Dat gedoe met de huisarts heb ik even van me afgezet maar dat komt wel. Ik moet mezelf daar op de een of andere manier voor opladen. Mijn bewegingsapparaat en motoriek laten het behoorlijk afweten, althans wat de onderdanen betreft. Pijn in de heup wordt er niet minder op. Dat betekent dat meer dan dagtripjes met de Caddy op dit momen niet aan de orde zijn maar ik heb ook even tabak van medische polonaise aan mijn lijf. Ik slik braaf mijn medicijnen en als er per se iets gecontroleerd moet worden dan doe ik dat maar dat is het dan. Het komt wel weer, misschien over een week, twee weken, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik de regie niet heb, moet heroveren, en dat voelt niet lekker.
Helemaal stilgezeten heb ik nou ook weer niet, want ik heb af en toe wat uurtjes gestoken in sorteerwerk: afval/kringloop/bewaren/weggeven aan familie of kennissen of verkopen. Het huis moet (al een hele poos) echt een stuk leger. Toen ik voor de zoveelste keer een paar stapeltjes tegenkwam met kleding die ik nooit (meer) draag werd ik het zat. Die kleding, vooral katoenen overhemden, polo's en te krappe T-shirts, is deels gekreukt. Het is op zich allemaal goed van kwaliteit en nauwelijks tot niet versleten maar ik wil het netjes bij de kringloopwinkel of waar dan ook afleveren. Als ik een adresje heb voor vluchtelingen, Oekraïne of iets dergelijks dan mag het ook daar naartoe, liever dan een commerciële kringloop. Overdreven dat ik het netjes gestreken wil hebben? Aan strijken op zich heb ik geen hekel, vooral omdat je er onmiddellijk resultaat van ziet. En ach, wat ik wil houden is dan ook netjes en mooie stapeltjes zijn wel zo verzichtelijk.
Dus een nieuw sttomstrijkijzer gekocht bij de Action voor nog geen 10 euro. Dat is vaak een heel goed adresje voor dat soort apparatuur en meer dan eens hebben ze A- of goeie B-merken voor heel schappelijke prijsjes. Meteen ook een tip voor een handstofzuigertje, Sibilla. De Lidl doet met zijn aanbiedingen zeker niet voor onder voor de Action. Een paar weken geleden heb ik bij de Lidl voor minder dan 40 euro een prima handzuigertje gescoord waarmee je ook nattigheid kunt opzuigen. Er zit een losse accu bij die je ook voor ander handgereedschap van het huismerk kunt gebruiken. Hebben ze het in de winkel niet dan maak je kans in de webhop van beide firma's, waar ze nog weleens dingen hebben die niet in hun fysieke winkels te koop zijn.
Verder niet zo heel veel gekookt de afgelopen dagen maar dat was niet zo'n probleem met een boordevolle diepvrieskast. De drie laden van de koelkast mochten ook best wat leger. Met wat sla, komkommer of rauwe witloof heb je dan toch binnen een kwartiertje een volwaardige warme maaltijd op tafel.
Ik moest er toch uit om medicijnen op te halen en meteen maar wat boodschappen gedaan. Melk, kaas en vleeswaren met name en dan is het ideaal om in de auto met dat warme weer een koelbox aan boord te hebben. In mijn vorige camper zat er een vast ingebouwd maar nu heb ik een 'losse' die ik evt, ook in huis kan gebruiken, bijvoorbaald als de koelkast een grote beurt krijgt. Ik was alleen zo stom om het ding aanvankelijk in de verwarmingsstand te zetten... Gelukkig kwam ik daar al gauw achter. Sufferd...:-/
O ja, die taugé maken lukt op zich wel goed, lekker vers en goed van smaak, maar de kiemen krijgen vrij forse steeltjes, die vooral wat taai zijn als ze in de loempiaatjes diepgevroren zijn geweest. Die steeltjes kun je eraf snijden en dat doen heel veel mensen met een Indische of Surinaamse achtergrond dan ook, maar dat is een monnikenwerk... Ik denk dat ik die kiemen te weinig (1 à 2 keer per etmaal) bewater, waardoor die wortels op zoek moeten naar vocht. Althnns is dat mijn theorie. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Van alle foto's, veel natuur, folklore en nog wel het een en ander heb ik weer genoten. Te veel om ze allemaal te becommentariëren. Nou ja, eentje dan. Joke, dat prachtige huisje met die trapgevel vraagt om perspectiefcorrectie. Als je het goed vindt wil ik een poging wagen als ik even de tijd kan vinden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 20:28:23 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 09:17:40 Onderwerp: |
|
|
Goede morgen allemaal
Hee, daar is kees weer
Blijkbaar kan jij niet zo goed tegen de aanhoudende warmte
Dat mat je af. Gelukkig voor jou wordt het wat langer koeler
Ondertussen heb je wel een boel opgeruimd en weggedaan. Dat schept ook wel rust en ruimte.
Dagmar, ritselen. Ik pas wel regelmatig op de kat, he. Daar vraag ik ook niets voor. En het bureautje. Daar werkte de lades niet goed van en daarom een andere gekregen. Als de tuinman, een statushouder die echt vooruit wilt. Dat kan gebruiken voor zijn dochter. Hij is handig met repareren Zijn kinderen doen het goed op school. Zijn vrouw werkt nu als invalkracht bij de Wibra
Hijzelf bij de plantsoenendienst. Klust wat Hij volgt cursusen om verder te komen. Rijbewijs gehaald en een auto. En dat allemaal betaald van zijn eigen verdiende geld
Dit soort van verhalen hoor je niet op de media over asiel zoekers. Maar dat terzijde.
Als hij daar blij mee is gun ik hem dan van harte.
Hier nog geen druppel gevallen en erg benauwd.
Heb nog een fijne dag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 09:33:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Henny jij een nieuw bureautje en de tuinman blij met die van jou voor zijn dochter.
Kees fijn je weer te lezen maar je hebt niet stil gezeten opruimen van dingen
is op zijn tijd echt nodig weg ermee en je krijgt meer ruimte ook in je hoofd.
Greet prachtig die margrieten je kom ze nu veel tegen.
Sibilla jij naar de kerk geweest en wil naar een optreden.
Hier ook geen druppel gevallen en ook benauwd weer.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 11:46:11 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo allemaal.
Ha, ik zie Kees ook weer. Ja hoor, we snappen dat helemaal, mannen hebben meer en eerder last van de warmte, de mijne ook. Die zit graag binnen als het warm is, terwijl ik dan nog buiten wil zitten. Zeker met de koffie, dan kan het nog goed.
Maar we zitten wel ingepakt tussen schuttingen. We hebben een tussenwoning. vroeger hadden we aan de ene kant een buxushaag en aan de andere kant een beukhaag. Allemaal heel leuk en gezellig, zeker ook met vogels. Maar de buxushaag groeide te breeduit en van de beukhaag hadden we in de herfst en in de winter veel bladaval, tot veer in de zomer. In gezamenlijk overleg met de buren hebben we beide weggehaald en er een schutting in gezet. Wel zo dat je er overheen kon kijken en met elkaar kon blijven praten. Dat is nog steeds zo, hoewel de buurjongen aan de linkerkant er nu een hoge schutting heeft gezet, voor meer privacy. Dat snap ik wel, maar het blijft daardoor wel erg warm in de tuin. Enfin, ik heb nu een fijne witte was buiten hangen, die droogt als een tierelier.
Kees, opruimen is erg fijn, het geeft ruimte in je huis en in je hoofd. moet ik ook eigenlijk eens doen in mijn werkkamer, boeken opruimen. Maar ja, welke? Beneden doen we dat regelmatig: alles wat gelezen is en niet meer wordt herhaald, gaat weg naar de Kringkoop. Daar koop je voor 1,20 de boeken waarin je geïnteresseerd bent. Daarna breng je ze weer terug.
Joke, de zwanen doen he goed, hier ook. Ze zwemmen hier in de sloten rond alsof ze er thuis horen. Er wordt ze gelukkig niks in de weg gelegd, dat is elders wel anders. Dan lsee ik in de krant over baldadigheid van het doden van ganzen of het neerknuppelen van jonge zwanen. Je moet er niet aan denken.
Henny, het is mooi dat je tuinman dat bureautje heeft gekregen voor zijn dochter, zeker als het een handige man is. Deze mensen willen werken, dat blijkt. Ze moeten ook die kans krijgen, vind ik.
We hebben zojuist de tomatensoep opgemaakt en gaan even de hort op, frisse neus halen.
Tot later maar weer.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 14:49:27 Onderwerp: |
|
|
Joke prachtige foto van de zwanen.
ik denk dat we veel in hetzelfde gebied fietsen/wandelen.
Vandaag ben ik eens de andere kant opgefietst, aan de andere kant langs de Rijn, door Opheusden Ochten Lienden en die regio, is ook heel mooi, veel boomkwekerijen en huizen waar je U tegen zegt.
Henny, ja helemaal met je eens, de verhalen over hardwerkende en zich aanpassende asielzoekers hoor je veel te weinig.
Ik had ooit ook een Afghaans gezin vlakbij wonen, ik kon het met de vrouw des huizes erg goed vinden, later zijn ze naar Engeland verhuisd, daar woonde al veel familie van ze. Ik vond het jammer dat ze gingen verhuizen.
Sibilla, ja ik vind het altijd jammer die schuttingen, ik hou ook meer van groene afscheidingen, haag ofzo, mooier om te zien en je voelt je minder opgesloten. Privacy is wel belangrijk.
Kees heeft ook weer van zich laten horen, altijd fijn om een levensteken te horen hoe het met iemand van hier gaat, al snap ik heel goed dat hier iedere dag iets posten soms best lastig is.
Greet vandaag nog niets van gehoord, maar die is vast aan het fietsen en mooie foto's aan het maken.
Anky zal wel aan het genieten zijn van haar vrije weekend.
Kwam bij fietsrondje weer zo'n mooie boom tegen, treurwilg, prachtig wat mooi, kan er lyrisch over worden zo mooi vind ik bomen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 15:49:19 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
@ Kees
Ik heb een schoonzus die ook zelf taugé kweekt en ik weet van haar dat zij 's morgens, 's middags en 's avonds water geeft , en er altijd heel goed voor zorgt dat de omgeving waar zij de taugé kweekt donker is .
Succes met het ontspullen.
@ Henny
Inderdaad jammer dat je in de media geen positieve verhalen leest of hoort wat betreft statushouders en asielzoekers .
Op de site van vluchtelingen werk staan gelukkig wel persoonlijke verhalen.
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nieuws-en-kennis/verhalen
@ Joke
Prachtige foto van familie Zwaan , mooi zo met de weerspiegeling in het water.
@ Sibilla
Leuk plaatje , grappig om te zien hoe ze van de aronskelken zwanen hebben gemaakt .
@ Dagmar
Ik was niet aan het fietsen , ik ben op kraamvisite geweest , een achternichtje bewonderen 😊
Prachtige foto van de treurwilg . Als ik de foto zo zie denk ik dat er een stevige wind was .
Ik wens jullie een fijne avond .
Foto : Dit is twee keer het zelfde prieltje op het wad ( Prielen zijn kleine geultjes op de wadplaten, die bij laag water bijna helemaal droogvallen. ) De foto's zijn een half uur na elkaar gemaakt onder verschillende weersomstandigheden ,
zo verandert mijn uitzicht dus steeds .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 18:01:32 Onderwerp: |
|
|
| Greet schreef: |
@ Dagmar
Ik was niet aan het fietsen , ik ben op kraamvisite geweest , een achternichtje bewonderen 😊 |
Aha dat is ook leuk zo'n nieuw wereldwondertje bewonderen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 31 Mei 2026 20:52:13 Onderwerp: |
|
|
Even rustig aangedaan dit weekend.
Het was goed weer om een wandeling te maken.
Ik zag heel veel klaprozen, prachtig!
Gelukkig niet meer zo heet.
Ik kan er best aardig tegen, maar ik vond het toch iets teveel van het goede...
Op school was het ook flink warm, maar met kleuters kun je toch iets meer naar buiten.
In de schaduw met veel water knoeien.
Vrijdag mochten ze waterpistolen meenemen.
Nou dat heb ik geweten, ik was drijfnat! 😁😆
Komende week gaan we wel weer werkjes doen.
Nog een fijne avond! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 1 Jun 2026 08:18:45 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Wat een prachtige foto s weer. Van de zwanen. Die prachtige klaprozen tussen de wilde bloemen. Een boeket zonder dat het geplukt is
Greet, die prieltjes. Je uitleg is duidelijk en daardoor weer wat geleerd.
Het gaat weer een zonnige dag worden. De nieuwe week is begonnen  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Jun 2026 08:21:02 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, even snel een blik hierbinnen.
Het is al weer juni, de tijd vliegt. het is hier ook mooi weer, nog wel geloof ik.
Zojuist ene rekening van Infomedics betaald, 1e deel. Ik probeerde ze te bellen voor een betalingsregeling, want het is een grote rekening. krijg ik zo'n internetmiep die ratelt over phishing met emails. Nou ja, daar ga ik niet op wachten, ik heb de helft vast betaald, de andere helft komt eind van de maand.
Wat een gedoe zeg.
Ik zie prachtige foto's, van dieren (Greet), klaprozen(Joke) en van een mooie treurwild (Dagmar.
Die zie je hier aan de waterkant ook, met gele pluimen.
Mensen, ik ga de bewoners aan de overkant van koffie voorzien.
Houdoe, heb het goed en drink je koffie zoals je die het liefste hebt.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 1 Jun 2026 09:27:34 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Anky .
Mooie klaprozen foto .
Leuk dat de kinderen hun waterpistool mee mochten nemen en daarmee de juf mochten plagen
@ Henny
Geniet van het zonnige weer en van de week die voor ons ligt
@ Sibilla
Je had zeker haast toen je hier je berichtje schreef Ik heb geen dieren foto geplaatst en Joke heeft geen klaprozen foto geplaatst , deze foto is van Anky . Vervelend akkefietje met Infomedics op de vroege maandagmorgen
Ik wens jullie allemaal een fijne dag .
Foto : Het monument van Ede Staal waar ik op uitkijk.
Ede Staal was een zanger die meestal in het dialect zong en zijn liedjes schreef .
Op de roestvrije band die om de zuil is gewikkeld staat het eerste couplet van Credo mien bestoan .
Ik vroag de wind mor dij verstaait mie nait
Ik vroag de zee dij zingt heur aigen laid
Geef mie de nacht din heb ik onderdak
Doarom, doarom zing ik
De gehele tekst ( in het Nederlands ) is te vinden bij onderstaande link :
https://songteksten.net/translation/727/74001/ede-staal/credo-mien-bestoan.html
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 1 Jun 2026 10:18:56 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Dagmar wat een prachtige foto van die treurwilg en ja komt wel regelmatig voor dat we dezelfde kant op gaan.
Leuk om eens de andere kant op te gaan als je de Rijnbrug over gaat rechtsaf kom je in de mars heel bekend naar Lienden
en omgeving naar Opheusden en Ochten wel eens geweest maar dan met de auto.
is al 10kilometer naar Rhenen wel eens het pontje genomen bij Moeke
kun je ook heerlijk over de dijk fietsen.
Sibilla vast niet goed gekeken wie wat plaatst raar wij hebben ook Infomedics
maar krijg altijd iemand aan de lijn.
Anky mooie foto van die klaprozen.
Greet dat is een prachtige foto van het monument van Ede Staal.
en leuk dat dialect van het liedje
Henny ja wordt nog een mooie dag met wat je ook ga doen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 1 Jun 2026 11:22:21 Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal
Anky wat een prachtige foto van de klaprozen.
Sibilla: wat een raar verhaal van infomedics, hoop dat je zeker weet dat het geen oplichting is. Ik kreeg last ook weer zo'n raar telefoontje zogenaamd van de Rabobank, vertrouwde het niet dus alarmlijn van de Rabobank gebeld of het wel klopt, bleek dus niet het geval, was ook poging tot oplichting. Je moet tegenwoordig zo goed op je hoede zijn,die berichten/appjes/telefoontjes lijken allemaal zo echt, enige is dat als iemand geld vraagt ik altijd wel argwaan krijg.
De wereld wordt er niet leuker op met al dat gedoe met oplichting etc en ook met AI, is soms niet meer van echt te onderscheiden.
En je zet je warme hart weer in voor de bewoners aan de overkant, de wereld wordt mooier van mensen zoals jij die zich zich inzetten voor de medemens.
Greet: mooi monument van Ede Staal, leuk dat je daar op uitkijkt, die uitzichten van jou zijn echt prachtig getuige je vele mooie foto's.
joke, wij boffen sowieso met alle mooie wandel en fietsroutes hier in de omgeving, is echt mooi wonen hier.
Vandaag werken.
Deze beauty kwam ik gisteren ook nog tegen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1017 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 1 Jun 2026 14:19:56 Onderwerp: |
|
|
Mooi die klaprozen, oftwel papavers, waar ze in het Midden-Oosten opium van winnen. Ik heb geen idee of dat in ons klimaat ook lukt en het schijnt nogal arbeidsintensief te zijn maar er zullen ook wel verschillende ondersoorten zijn.
Wat die warmte betreft; daar kon ik vroeger vrij goed tegen maar ik moet me nu echt rustig gedragen en zoveel mogelijk de schaduw opzoeken om het vol te houden. Geldt ws. ook voor die taugékiemen, die ook wel een tik hitte meegekregen hebben. Ik scoorde bij de supermarkt wat zwarte schoonmaakdoekjes, die ik om die potten wikkel. Daardoor blijven ze mooi blank, net zoals bij witlof die ook in het donker getrokken wordt, zoals dat heet. Maar ik zal ze in het vervolg vaker bewateren en eens kijken of dat beter gaat.
Ooit dronk ik heel veel koffie, naast tabak het meest gebruikte genotmiddel in de klinische ggz, waar ik toen werkte. In de loop der afgelopen jaren is dat stukken minder geworden maar een goeie kop zwarte koffie of een espresso na de maaltijd gaat er altijd wel in, gewoon zwart en zonder suiker.
Het weer is behoorlijk omgeslagen. Dat hete hoeft voor mij niet maar een beetje zon is altijd welkom. Buiten de nattigheid is het buiten toch goed te doen.
Leuk, dat gedenkteken voor Ede Staal, Greet. Ik wist niet van het bestaan af, hoewel ik Ede Staal wel enigszins kende van zijn liedjes, o.a 'Mien Toentje'. Laat Harm Meier maar niet horen dat je het over dialect hebt. Hij zou zich in zijn graf omdraaien! Hoewel ik toevallig weet dat hij gecremeerd is omdat hij op dezelfde dag als mijn vader overleed. Ze woonden allebei in Veendam waar Ik op de HBS nog les van hem gehad heb, economie en bedrijfsrekenen. Dat rekenen vond ik helemaal niks maar economie was best leuk en lesgeven deed hij echt wel verdienstelijk. Maar zodra het even niet over de lesstof ging schakelde hij altijd meteen over op het Gronings, dat ik overigens prima verstond en nog wel.
Henny, goed dat je opkomt voor nieuwe landgenoten. Verreweg de meeste statushouders willen heel graag werken en hebben er alles voor over om hun gezin een goeie plek in Nederland te geven, waarbij ze hun kinderen enorm stimuleren om het goed te doen op school. Er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan en goed nieuws is geen nieuws maar dat ongenuanceerde gedoe over immigranten, asielzoekers en statushouders (omvolking en ze pikken al onze huizen in) hangt me met regelmaat heel ver de keel uit. Natuurlijk is het meer iets voor de politieke afdeling hier om er dieper op in te gaan en dat doe ik ook maar kom zeg, we hebben dagelijks met immigranten en hun nakomelingen te maken. We leven hier in Soesterberg met een best wel groot azc (400 bewoners) maar ik hoor er nauwelijks klachten over, laat staan dat ik er zelf last van heb. Ik vind al die culturen best wel leuk maar dat zal iedereen die me een beetje kent niet verbazen. Overigens was dat azc afgelopen weekend in het nieuws vanwege een incident, vooral door de totaal uit de hand gelopen kritiek op het politieoptreden. Vervelend zoiets, ook omdat er een zwangere vrouw bij betrokken was en het ging om een man wiens familielid in Gaza omgekomen was. Ik weet uit ervaring dat de gemoederen dan heel hoog kunnen oplopen, vooral ook door de machteloosheid van die mensen die toch al behoorlijk in de knel zitten en zich dan geen raad weten. Er zou ook sprake van bedreiging geweest zijn maar we moeten het onderzoek gewoon maar even afwachten waarbij ik erop vertrouw dat dat integer uitgevoerd wordt en duidelijk wordt wat er zich precies heeft afgespeeld. Bedreigingen van politieagenten en hun familie, waaronder kinderen vind ik buiten alle proporties. Die mensen doen hun werk en kunnen daar fouten bij maken maar vertrouw er gewoon op dat de zaak onderzocht wordt en laat dergelijke idioterie achterwege.
Laatst aangepast door Kees op 1 Jun 2026 19:11:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Jun 2026 14:27:24 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
O mensen, heb ik mij weer eens vergist? Verkeerde namen bij de foto's gezet? Sorry hoor, het is soms een beetje veel aan moois wat ik hier zie. Geeft niet hoor, plaats het gerust, ik geniet er even goed van.
En natuurlijk ook van de puzzels van Henny.
Ja, aan de overkant gingen er weer een aantal op stap. 4 gingen naar Petten, naar het strand. Een stuk of zes (maar daar wil ik vanaf zijn) gingen met de Plusbus naar IJmuiden, naar de visafslag. En dus ook naar de pier en het strand. Leuke uitjes voor de mensen. Er is ook weer een bewoonster overleden, een week voor ze 100 jaar zou worden! En een andere bewoonster is gisteren 99 jaar geworden. Ze worden daar ook steeds ouder, er zijn er al veel tegen de 100!
Ik heb ook geholpen met de etenskar, de vrijwilligster die dat altijd doet, is gevallen en loopt met krukken. Tja, dan is dat moeilijk. Het theerondje doet ze ook altijd, maar daar heb ik voor bedankt. Dat moet een ander maar doen en anders het personeel zelf.
Er zijn ook nogal wat bewoners gevallen, ze zijn bont en blauw, zo zielig.
Tja, ouder zijn is niet altijd een pretje. ik prijs mij gezegend dat ik nog zo gezond ben. Al hijg ik wel als ik veel heb gelopen.
Greet, dat is mooi, dat monument van Ede Staal, ook de tekst erbij is mooi om te lezen, vooral in het Nederlands.
Dagmar, een prachtig paard is dat, geen wonder dat je het een mooitje noemt.
Joke, ik kreeg ook iemand aan de telefoon, maar het was een bandje. Dat moest ik eerst afluisteren, daarna kwam dat over phishing en daarna duurde het nog 10 minuten voor ik aan de beurt kwam. Daar ga ik dus echt niet op wachten. Ze krijgen hun geld, ook nog op tijd, maar wel in 2 termijnen.
Henny, het is vandaag ook goed toeven in de tuin, beetje warm, dat wel. Ik heb nog wat boodschappen gedaan, zit nu achter de pc en in de coffeecorner.
Kees, ik ben het helemaal met je eens wat de statushouders betreft. Hoef er eigenlijk niks aan toe te voegen.
En wat de warmte betreft: ja, we worden ouder en kunnen dan minder goed tegen de warmte. Daar zullen we goed op letten, dat is alleen maar in ons voordeel.
Straks neem ik een lekker kopje thee, groetjes voor nu voor jullie allemaal.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Jun 2026 14:27:24 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|